mirceas
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2007
- Mesaj Privat
- mariocove
- **
- 321 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Vectra 2007 Z18XER
- Bucuresti
mariocove
- Mesaje scrise: 321
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
salut! in legatura cu strangerea prezoanelor...ma indoiesc ca se face cu cheia dinamometrica(la ce valoare se seteaza cheia dinamometrica...NM,stie cineva?) pentru ca masinile de noi nu sunt dotate cu asa ceva.eu stiu ca sunt dotate cu o coarba, destul de rezistenta.din cate stiu eu schimbarea unei roti este o joaca de"copil mic" si se face astfel:dupa punerea rotii care trebuie montate pe pozitie aflata in aer (cu cricul ridicat) se strang destul de bine si egal cele 4-5 prezoane la mana iar apoi dupa ce se lasa cricul jos se strang tot la mana dar mai in forta.iar la desfacere se foloseste un pic si piciorul(eu unul asa fac,asta e,poate se mai strang un pic si in mers).deci,parerea mea,este sa nu va stresati prea tare cu subiectul "stransul unei roti" pt ca nu aveti de ce.bafta !
- claudiu__
- **
- 473 mesaje
- din 27 Apr 2008
- Alta tara
claudiu__
- Mesaje scrise: 473
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2008
- Mesaj Privat
@mariocove-rotile se strang la 110 newtoni. Nu e nevoie sa fie prevazuta masina de noua cu cheie dinamometrica, pentru ca se presupune ca rotile se strang in service/vulcanizare cu ea. Cheia din masina se foloseste doar in situatii de urgenta. Scenariul e ceva de genul: facut pana, scos roata, pus rezerva, mers la vulcanizare, reparat roata, inlocuit rezerva cu roata reparata, strans roata reparata cu cheie dinamometrica.
- Tabac
- **
- 355 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Vectra 2002 Z22SE
- Prahova
Tabac
- Mesaje scrise: 355
- Locatie: Prahova
- Masina: Vectra 2002 Z22SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
Sunt si eu patit cu stransul prezoanelor, dar la o remorca.
Dupa ce am schimbat jantele la o vulcanizare am mers si am umplut remorca cu nisip (pt. a-l folosi pe un drum inghetat de munte). Dupa vreun km am auzit un troncanit la remorca si masina (Land Rover Defender) abia mai tragea (eram si in rampa), am tras imediat pe dreapta... cand ce sa vezi, o roata s-a desprins din cauza ca 3 prezoane s-au desfacut (au picat de tot, le-am gasit pe drum la 50 m in spate). Janta a fost bulita definitiv din cauza ca ultimul prezon ramas infiletat a trecut prin gaura jantei largind-o si ovalizand-o... arata de parca cineva a rupt un carton impingand cu degetul in el.
Colac peste pupaza a trebuit sa golim remorca de nisip (fiindca suspensia era lasata mult) pt a o putea ridica pe cric si pune alta roata.
Dupa ce am schimbat jantele la o vulcanizare am mers si am umplut remorca cu nisip (pt. a-l folosi pe un drum inghetat de munte). Dupa vreun km am auzit un troncanit la remorca si masina (Land Rover Defender) abia mai tragea (eram si in rampa), am tras imediat pe dreapta... cand ce sa vezi, o roata s-a desprins din cauza ca 3 prezoane s-au desfacut (au picat de tot, le-am gasit pe drum la 50 m in spate). Janta a fost bulita definitiv din cauza ca ultimul prezon ramas infiletat a trecut prin gaura jantei largind-o si ovalizand-o... arata de parca cineva a rupt un carton impingand cu degetul in el.
Colac peste pupaza a trebuit sa golim remorca de nisip (fiindca suspensia era lasata mult) pt a o putea ridica pe cric si pune alta roata.
- nicu.costinesti
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Constanta
nicu.costinesti
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2008
- Mesaj Privat
hai sa va zic ceva:
eu am rupt singur un prezon in roata si de ce: pentru ca prezoanele in timp de la stangeri si desfaceri succesive sau chiar de la intemperii (ruginire in timp) se uzeaza.
Asa ca e bine cand mai dam rotile jos de la masini sa ne uitam un pic si pe la prezoane (suruburi) caci nu se stie ce descoperim si prevenim o rupere accidentala a prezonului in roata care duce la o zi de munca si multi multi draci.
eu am rupt singur un prezon in roata si de ce: pentru ca prezoanele in timp de la stangeri si desfaceri succesive sau chiar de la intemperii (ruginire in timp) se uzeaza.
Asa ca e bine cand mai dam rotile jos de la masini sa ne uitam un pic si pe la prezoane (suruburi) caci nu se stie ce descoperim si prevenim o rupere accidentala a prezonului in roata care duce la o zi de munca si multi multi draci.
- CapellaCt
- ****
- 1,624 mesaje
- din 27 Nov 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Deutschland
CapellaCt
- Mesaje scrise: 1,624
- Locatie: Deutschland
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2007
- Mesaj Privat
- lucio
- ***
- 783 mesaje
- din 29 Aug 2008
- Signum 2006 Z19DTH
- Neamt
lucio
- Mesaje scrise: 783
- Locatie: Neamt
- Masina: Signum 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2008
- Mesaj Privat
- iulius
- ****
- 1,798 mesaje
- din 09 Jun 2004
- Insignia 2019
- Bucuresti
iulius
- Mesaje scrise: 1,798
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2019
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2004
- Mesaj Privat
- claudiu_opel
- **
- 283 mesaje
- din 28 Jul 2008
- Vectra 2001 y20dth
- Brasov
claudiu_opel
- Mesaje scrise: 283
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2008
- Mesaj Privat
- cristian_
- **
- 248 mesaje
- din 13 Nov 2006
- Astra 2001 y17dt
- Bucuresti
cristian_
- Mesaje scrise: 248
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2006
- Mesaj Privat
Confirm. A facut un flacau cu ceva bmw, parca , pana in fata blocului meu. Eu sorbeam o berica, la geam , l-am urmarit vreo 15 min, timp in care o rupt o cheie de roti , si n-a facut nimic.
Am coborat cu cheile de la masina , am pus triunghiul la 10m de masina cu pana , si am incercat cu cheia mea sa-i desfac prezoanela. La 2 a mers , la a 3-a s-a rupt.(Am bagat si ceva spray pentru suruburi in prealabil)
A plecat dupa ce au venit alte 2 masini, si l-au ajutat(nu masinile)
Evident poate fi si o problema de cheie, dar....
Am coborat cu cheile de la masina , am pus triunghiul la 10m de masina cu pana , si am incercat cu cheia mea sa-i desfac prezoanela. La 2 a mers , la a 3-a s-a rupt.(Am bagat si ceva spray pentru suruburi in prealabil)
A plecat dupa ce au venit alte 2 masini, si l-au ajutat(nu masinile)
Evident poate fi si o problema de cheie, dar....
- TeddyKGB
- **
- 375 mesaje
- din 01 Nov 2006
- Astra 2006 Z14XEP
- Galati
TeddyKGB
- Mesaje scrise: 375
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2006 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2006
- Mesaj Privat
Problema e destul de des intalnita dar ce ma surprinde pe mine este faptul ca unii se prind asa greu ca e posibil sa nu fie bine stranse suruburile. Pai tata daca, pleci de la o vulcanizare unde ti-a dat roata jos si dupa ce pleci cloncane ce e asta greu sa te gandesti " bai da oare a strans ala roata cum trebuie?" . Vad ca unii se uita pe sub masini, deschid capote trag de mai stiu eu ce si abia a 5-a optiune e " ia sa vad suruburile le mai am!" E incredibil! sorry
- pascaru_val
- ****
- 1,430 mesaje
- din 07 Jun 2005
- Astra 2006 Z17DTL
- Bucuresti
pascaru_val
- Mesaje scrise: 1,430
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2005
- Mesaj Privat
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
Eu totdeauna am stat si stau langa ei cand schimb cauciucurile sau fac o pana. SI la strans, si la destrans. Lucreaza altfel cand proprietarul vede tot. Parca li se formeaza profesionalismul atunci . Cu toate astea, am patit la un mecanic, dar nu pot sa ii reprosez (calitate proasta a materialelor) sa mi se rupa cheia antifurt la fosta masina. Am remediat-o, am dat jos antifurturile si am pus suruburi normale. Daca mi se intampla sa fac pana pe drum, departe de casa si sa mi se rupa mie cheia?
- Ghimpe200
- **
- 236 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Vectra 2001 Y20DTH
- Bucuresti
Ghimpe200
- Mesaje scrise: 236
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
- Sileticu
- **
- 371 mesaje
- din 20 Jan 2009
- Astra 1996 x17DTL
- Buzau
Sileticu
- Mesaje scrise: 371
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 1996 x17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2009
- Mesaj Privat
- gabiopel
- *******
- 5,796 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,796
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
Sileticu a scris:Si un alt amanunt foarte important: prezoanele se infileteaza cu mana cateva filete si apoi cu pistolul cu aer... (sunt patit ca "un meserias" sa puna direct prezonul in pistol si mi-a stricat filetul)
Ia legatura cu invest20012004 si te va ajuta el in refacerea filetului de la prezon.Si eu am avut o asemenea problema si ma ajutat .Sunt ,multumit de rezultat.
gojira
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2009
- Mesaj Privat
Eu am patit-o mai frumos, cand am plecat de la service, nu de la vulcanizare, dupa ce am avut nevoie de o reparatie mai mare (masina lovita), a fost nevoie sa-mi schimbe "mesterii" bascula. Au schimbat-o, am plecat din service-ul cu pricina, m-am oprit la un alt service pe care-l stiam mai bine si aveam incredere, i-am pus sa ridice masina, m-am uitat dedesubt si sa vedeti ce-mi vad ochii. Suruburile de la bascula erau puse cu mana. Insurubate de doua ori, de forma. Mare noroc am avut ca m-am gandit sa ma uit pe sub masina...
- Sileticu
- **
- 371 mesaje
- din 20 Jan 2009
- Astra 1996 x17DTL
- Buzau
Sileticu
- Mesaje scrise: 371
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 1996 x17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2009
- Mesaj Privat
gabiopel a scris:
Ia legatura cu invest20012004 si te va ajuta el in refacerea filetului de la prezon.Si eu am avut o asemenea problema si ma ajutat .Sunt ,multumit de rezultat.
Sileticu a scris:Si un alt amanunt foarte important: prezoanele se infileteaza cu mana cateva filete si apoi cu pistolul cu aer... (sunt patit ca "un meserias" sa puna direct prezonul in pistol si mi-a stricat filetul)
Ia legatura cu invest20012004 si te va ajuta el in refacerea filetului de la prezon.Si eu am avut o asemenea problema si ma ajutat .Sunt ,multumit de rezultat.
Chestia asta am patit-o cu masina de serviciu, in Gaesti, stateam pe banii si timpul meu ca meseriasul sa caute filiera la pasul respectiv..., a dat telefoane pe la cunostinte..., intr-un final a gasit, am stat cca. o ora.
corneld
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2008
- Mesaj Privat
In primavara cind am schimbat rotile de iarna cu cele de vara, baiatul de la vulcanizare, ca sa termine treaba mai repede, mi-a filetat prezoanele la montare direct cu pistolul cu aer comprimat, fara ca in prealabil sa le fileteze 2-3 ganguri, cu mina, asa cum este corect si abia apoi sa stringa cu pistolul, folosind un cuplu de stringere corespunzator, asa ca mi-a filetat prezoanele strimb. La sfirsitul lunii octombrie am mers la o alta vulcanizare sa inlocuiesc rotile( sa le pun pe cele de iarna) si abia a reusit lucratorul sa imi desfaca prezoanele de la 3 roti, folosind diferite chei si prelungitoare, insa la roata dreapta fata mi-a rupt 2 din cele 4 prezoane, si mi-a arata meseriasul ca filetul prezoanelor era stricat, evident datorita faptului ca fusesera filetate strimb. A trebiut sa inlocuiesc fuzeta pentru a fi in siguranta, pentru ca ar fi fost munca mai multa sa incerc sa elimin resturile de prezoane din fuzeta, si poate ar fi fost necesar sa rectific si filetul fuzetei. Asa ca fiti cu ochii pe ei la vulcanizare, mai ales ca pentru 10 minute de munca te taxeaza cu circa 50-80 lei, dupa caz. Nu mai vorbim de faptul ca poti face o pana undeva aiurea, si nu poti desface rotile cu ce ai tu la dispozitie in dotarea masinii, si poate nici alti soferi chiar binevoitori , nu au cum sa te ajute. Asa ca ,,drum bun'' si fara evenimente!
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
sunt si eu patit cu vulcanizarile (unul mi-a rupt un prezon in fata mea...) si cu stransul prezoanelor (fie deloc fie prea tare) si mi-a si stricat un filet la o roata din spate si dupa cum bine se stie filetul este in flansa rulmentului la astra G cu discuri si deci trebuie schimbat rulmentul cu totul daca ai filetele duse distruse.
asa ca eu intotdeauna stau langa ei acolo sa vad cum le strange si cum le desface si intotdeauna folosesc dinamometrica la 110Nm cat este normalul si de atunci nu am mai avut probleme. Suplimentar mi-am luat si o cheie din aceea telescopica pentru roti ca in cazul in care fac vreo pana sa pot desface rotile si sa le strang bine.
ATENTIE! nu puneti nici un fel de lubrifiant pe prezoane! in cel mai rau caz se poate unge foarte putin cu vaselina (strat foarte subtire) zona conica a prezonului respectiv zona cilindrica pe care intra roata pe butuc si partea plata discului de frana pe care aseara roata ca sa nu se intepeneasca. (eu desi le-am uns tot s-au intepenit din primavara pana acum in toamna cand am schimbat gentile cu cauciucuri)
Pe cat posibil si recomandabil ar fi sa aveti 2 seturi complete jenti-cauciuc pentru cele 2 sezoane, vara-iarna si cand faceti schimbul sa le echilibrati de fiecare data... pentru ca veti descoperii diferente datorita drumurilor noastre "bune" si uzurii cauciucurilor. Cine nu crede sa testeze ca eu am testat pe propriele mele cauciucuri si roti. In rest ca ultim sfat, dupa ce pleci de la vulcanizare opresti putin mai incolo (sa nu te vada cei de la vulcanizare) si iei cheia de roti si o pui pe fiecare prezon de la toate rotile. Asa macar esti sigur si stai linistit ca nu au uitat nici una fara sa o stranga (asta daca nu ai fost de fata cand au verificat strangerea cu cheia dinamometrica)...
p.s. eu am schimbat toate prezoanele de la masina dupa ce mi-au fost rupte 2 prezoane pentru ca era clar ca se vor rupe si celelalte...
asa ca eu intotdeauna stau langa ei acolo sa vad cum le strange si cum le desface si intotdeauna folosesc dinamometrica la 110Nm cat este normalul si de atunci nu am mai avut probleme. Suplimentar mi-am luat si o cheie din aceea telescopica pentru roti ca in cazul in care fac vreo pana sa pot desface rotile si sa le strang bine.
ATENTIE! nu puneti nici un fel de lubrifiant pe prezoane! in cel mai rau caz se poate unge foarte putin cu vaselina (strat foarte subtire) zona conica a prezonului respectiv zona cilindrica pe care intra roata pe butuc si partea plata discului de frana pe care aseara roata ca sa nu se intepeneasca. (eu desi le-am uns tot s-au intepenit din primavara pana acum in toamna cand am schimbat gentile cu cauciucuri)
Pe cat posibil si recomandabil ar fi sa aveti 2 seturi complete jenti-cauciuc pentru cele 2 sezoane, vara-iarna si cand faceti schimbul sa le echilibrati de fiecare data... pentru ca veti descoperii diferente datorita drumurilor noastre "bune" si uzurii cauciucurilor. Cine nu crede sa testeze ca eu am testat pe propriele mele cauciucuri si roti. In rest ca ultim sfat, dupa ce pleci de la vulcanizare opresti putin mai incolo (sa nu te vada cei de la vulcanizare) si iei cheia de roti si o pui pe fiecare prezon de la toate rotile. Asa macar esti sigur si stai linistit ca nu au uitat nici una fara sa o stranga (asta daca nu ai fost de fata cand au verificat strangerea cu cheia dinamometrica)...
p.s. eu am schimbat toate prezoanele de la masina dupa ce mi-au fost rupte 2 prezoane pentru ca era clar ca se vor rupe si celelalte...