culi
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Vrancea
- Masina: Zafira 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2017
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,970 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,970
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
De-marco
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra OPC 2005 1700cdti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mai 2018
- Mesaj Privat
tadragos
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008 1.9
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2018
- Mesaj Privat
Am facut distributia la un Opel Vectra C - 2008 1.9 - 150 cp - 1300 de ron.
In banii astia s-au mai schimbat si un bec proiector, becuri numar spate. Cu un alt nimic si antigel ... sa zicem ca distributia: 1200 ron.
Ca si timp estimativ (nu am stat langa ea): 9 - 14.45 (cu 30 de minute pauza de masa).
E mult, e putin?
O comparatie e cu Skoda Octavia 2, dar benzina - 800 ron, dar se stia mecanicul, deci pret special pentru aceasta revizie.
In banii astia s-au mai schimbat si un bec proiector, becuri numar spate. Cu un alt nimic si antigel ... sa zicem ca distributia: 1200 ron.
Ca si timp estimativ (nu am stat langa ea): 9 - 14.45 (cu 30 de minute pauza de masa).
E mult, e putin?
O comparatie e cu Skoda Octavia 2, dar benzina - 800 ron, dar se stia mecanicul, deci pret special pentru aceasta revizie.
medichit
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2002 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2011
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Apreciez mesajul extrem de lamuritor al dvs. .
Doresc in viitorul apropiat sa achizitionez un opel antara sh, din germania, insa deocamdata nu m-am decis inca daca sa fie diesel ssu benzina...
Avand in vedere tipurile de motoare si distributia acestora, as opta spre o distributie pe lant. Insa nu stiu daca pe modelele antara exista motoare cu distributie pe lant. As vrea ca distributia pe lant, daca exista pe antara, sa ma ajute la cautare ca si criteriu in alegerea masinii si nu stiu cum sa fac asta.
V-as ruga frumos sa ma sfatuiti in acest sens.
Sunt posesor de opel corsa c z12xe din 2002, sunt extrem de multumit de masinuta dar e mica....
Va multumesc anticipat.
medichit@gmail.com este adresa mea de mail. In privat as putea sa va sun sa discutam daca considerati necesar.
uote="iso"]Sa incep eu ...
4. Motoare cu distributie pe lant : X/Z10XE ; X/Z12XE/XEP ; Z14XEP ; Z13DT/DTH ; Y20DTL/DTH ; Y22DTH ; Z22XE
Motoare cu distributie pe curea : X/Z14XE ; X/Z16XE/XEL ; X/Z18XE/XEP ; Z20LET ; Y/Z17DT/DTH/DTL ; Z19DTL/DTH
1. La motoarele pina in 2002 distributia pe curea se schimba la fiecare 60.000Km sau 4 ani indiferent care intervine prima .
Motoarele dupa 1/2 2002 vor schimba distributia la 90.000Km sau 6 ani indiferent care intervine prima . Exceptie fac motoarele de pe Vectra C care ramin la 60.000Km sau 4 ani . Totodata se vor schimba si rolele/intinzatorul de ghidaj ale curelei de distributie .
La motoarele cu distributie pe lant in general nu se specifica un interval anume de schimbare dar in functie de puterea motorului ar trebui avuta in vedere inlocuirea lui incepind cu 120.000Km .
2. Nu exista proceduri de intretinere a curelei de distributie, ca precautie : a nu se parca/stationa masina in dreptul gurilor de canal pe timpul anotimpului rece - pericol de rozatoare ! Atunci cind cureaua de distributie intra in contact cu antigelul din motor sau orice alt solvent sau ulei se impune schimbarea ei .
Se recomanda verificarea vizuala a starii curelei de distributie si rolelor la reviziile anuale prin desfacerea capacului superior mai ales dupa ce a fost schimbata prima data .
3. De obicei prin ruperea curelei de distributie apare dauna totala a motorului, in special la cele DOHC sau 16Valve . Cele cu 8 valve mai au sanse sa scape .
4. Impreuna cu distributia se schimba si rolele de intindere si ghidaj . Intinderea reglarea curelei este un factor important . Este bine sa se curete capacul si locasul unde operaza curaua de distributie de resturile si mizeria ce se acumuleaza . Se va folosi solutie de blocare pentru suruburile rolelor !
La motoarele cu distributie pe lant se verifica si eventual se schimba si patina/patinele de ghidaj .
6. Costuri : curea distributie ; role ghidaj si intindere , solutie blocator - in funtie de tipul motorului de la 300 - 400RON in sus . In general pentru manopera se plateste de la 150-200RON la ateliere particulare in sus .
7. Aici e greu de spus, teoretic cel mai indicat ar fi sa faci operatiunea la reprezentanta Opel, practic un magazin ce are si atelier/service ar fi recomandat pentru un raport bun pret/calitate . Alegerea ramine la indemina oricui si prin feedbackul avut de la alti clienti . Ideea de baza este sa primiti garantie atit pentru piese cit si pentru manopera !
Postul de mai sus va sta la dispozitie pentru completari .[/quote]
Apreciez mesajul extrem de lamuritor al dvs. .
Doresc in viitorul apropiat sa achizitionez un opel antara sh, din germania, insa deocamdata nu m-am decis inca daca sa fie diesel ssu benzina...
Avand in vedere tipurile de motoare si distributia acestora, as opta spre o distributie pe lant. Insa nu stiu daca pe modelele antara exista motoare cu distributie pe lant. As vrea ca distributia pe lant, daca exista pe antara, sa ma ajute la cautare ca si criteriu in alegerea masinii si nu stiu cum sa fac asta.
V-as ruga frumos sa ma sfatuiti in acest sens.
Sunt posesor de opel corsa c z12xe din 2002, sunt extrem de multumit de masinuta dar e mica....
Va multumesc anticipat.
medichit@gmail.com este adresa mea de mail. In privat as putea sa va sun sa discutam daca considerati necesar.
uote="iso"]Sa incep eu ...
4. Motoare cu distributie pe lant : X/Z10XE ; X/Z12XE/XEP ; Z14XEP ; Z13DT/DTH ; Y20DTL/DTH ; Y22DTH ; Z22XE
Motoare cu distributie pe curea : X/Z14XE ; X/Z16XE/XEL ; X/Z18XE/XEP ; Z20LET ; Y/Z17DT/DTH/DTL ; Z19DTL/DTH
1. La motoarele pina in 2002 distributia pe curea se schimba la fiecare 60.000Km sau 4 ani indiferent care intervine prima .
Motoarele dupa 1/2 2002 vor schimba distributia la 90.000Km sau 6 ani indiferent care intervine prima . Exceptie fac motoarele de pe Vectra C care ramin la 60.000Km sau 4 ani . Totodata se vor schimba si rolele/intinzatorul de ghidaj ale curelei de distributie .
La motoarele cu distributie pe lant in general nu se specifica un interval anume de schimbare dar in functie de puterea motorului ar trebui avuta in vedere inlocuirea lui incepind cu 120.000Km .
2. Nu exista proceduri de intretinere a curelei de distributie, ca precautie : a nu se parca/stationa masina in dreptul gurilor de canal pe timpul anotimpului rece - pericol de rozatoare ! Atunci cind cureaua de distributie intra in contact cu antigelul din motor sau orice alt solvent sau ulei se impune schimbarea ei .
Se recomanda verificarea vizuala a starii curelei de distributie si rolelor la reviziile anuale prin desfacerea capacului superior mai ales dupa ce a fost schimbata prima data .
3. De obicei prin ruperea curelei de distributie apare dauna totala a motorului, in special la cele DOHC sau 16Valve . Cele cu 8 valve mai au sanse sa scape .
4. Impreuna cu distributia se schimba si rolele de intindere si ghidaj . Intinderea reglarea curelei este un factor important . Este bine sa se curete capacul si locasul unde operaza curaua de distributie de resturile si mizeria ce se acumuleaza . Se va folosi solutie de blocare pentru suruburile rolelor !
La motoarele cu distributie pe lant se verifica si eventual se schimba si patina/patinele de ghidaj .
6. Costuri : curea distributie ; role ghidaj si intindere , solutie blocator - in funtie de tipul motorului de la 300 - 400RON in sus . In general pentru manopera se plateste de la 150-200RON la ateliere particulare in sus .
7. Aici e greu de spus, teoretic cel mai indicat ar fi sa faci operatiunea la reprezentanta Opel, practic un magazin ce are si atelier/service ar fi recomandat pentru un raport bun pret/calitate . Alegerea ramine la indemina oricui si prin feedbackul avut de la alti clienti . Ideea de baza este sa primiti garantie atit pentru piese cit si pentru manopera !
Postul de mai sus va sta la dispozitie pentru completari .[/quote]
AditzaC
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2007 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Apr 2013
- Mesaj Privat
Salut,
Astazi am fost la reprezentanta opel in Ploiesti in vederea schimbarii distributiei la o Astra H cu motor de 1.3, costul pe care l-au dat ei sincer mi s-a parut mare peste 2800 cu tot cu manopera. Avand in vedere ca pe net gasesti kitul de distributie sa il cumperi in jur de 400-500 lei(GM) nu imi dau seama de apare diferenta. Ce ma sfatuiti sa ma duc la un alt atelier?
Astazi am fost la reprezentanta opel in Ploiesti in vederea schimbarii distributiei la o Astra H cu motor de 1.3, costul pe care l-au dat ei sincer mi s-a parut mare peste 2800 cu tot cu manopera. Avand in vedere ca pe net gasesti kitul de distributie sa il cumperi in jur de 400-500 lei(GM) nu imi dau seama de apare diferenta. Ce ma sfatuiti sa ma duc la un alt atelier?
- FFarcas130
- *
- 1 mesaje
- din 09 Sep 2019
FFarcas130
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2019
- Mesaj Privat
E exagerat, eu am opel astra h gtc 1.9 (150cp) masina are 192.000 am cumparat-o de curand, am mers la un service, si mi-au dat prețurile pentru piesele necesare, kit disributie contitech 400lei (l-am gasit cu 330) pompa apa 173lei, curea transmisie (accesorii) 73lei, manopera 420lei include si schimbul de antigel (antigelul platit de mine).
IIone
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2019
- Mesaj Privat
Buna ziua am si eu o intrebare,daca ma poate ajuta cineva cu acest mister,am schimbat distributia la opel astra h 1.4benzina an 2005 ,pe lant si acum se aude un sunet ca un motor electric,specific la acelerare,la relanteu motorul se aude ok, chiar si in mers motorul merge bine dar persista acest zgomot ,cum se auzea la troleu. Mecanicul mi-a spus ca pana se rodeaza putin noile patine. Nu stiu ce sa mai cred,si daca e ok sa se auda asa. Multumesc celor cre ma poate sfatui daca e ok sa se auda sau nu asa.sau carea ar fi cauzele.
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
IIone
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2019
- Mesaj Privat
IIone
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2019
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
IIone
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2019
- Mesaj Privat
Intradevar,capacul de la baia de ulei nu a fost dat jos,dar nu ar fi trebui ca zgomotul sa fie constant cind motorul e in relanti ,nu stiu,zic si eu.Mentionez cind motorul se tureaza peste 1000rotati in mers sau pe loc se aude un zgomot parca ar fi pe linga motor un alt motor electric (un suruit sai zic ).ar treaba intreb,cu pompa de ulei? Sa merg la un alt servis auto sa intreb sau la reprezentanta?
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Intreaba pe domnul mecanic daca a pus nuturile de ghidare ale capacului distributiei...pentru ca sunt aproape imposibil de pus fara sa dai baia de ulei jos sau sa o slabesti...daca nu le-a mai pus acolo e problema...si e destul de lata....trebuie dat jos iar capacul distributiei si slabita baia de ulei...pus nuturile apoi montat tot la loc
De verificat totusi daca zgomotul nu provine de la fulia alternatorului...pompa de apa sau intinzatorul curelei de accesorii...asta se fac simplu dand cureaua jos de pe fulii provizoriu si pornind motorul...turezi... etc...pentru scurt timp
De verificat totusi daca zgomotul nu provine de la fulia alternatorului...pompa de apa sau intinzatorul curelei de accesorii...asta se fac simplu dand cureaua jos de pe fulii provizoriu si pornind motorul...turezi... etc...pentru scurt timp
IIone
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2019
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
IIone
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2019
- Mesaj Privat
E cam ciudat,nu stiu ce sa zic de meserias,adoua zi am fost sai spun situatia si schimba distributia la alt opel, am stat pana la final totul a fost ok,nu stiu poate sunt eu ginionist, mi-a propus sa o desfaca dinou sa o verifice, pe gratia.Sa merg la alt servis sau la reprezentanta? Nu stiu cit ar fi costirile.
IIone
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2019
- Mesaj Privat
- romeo77
- **
- 107 mesaje
- din 15 Dec 2018
- Vectra 2005 Y19DTH
- Maramures
romeo77
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 2005 Y19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2018
- Mesaj Privat
- romeo77
- **
- 107 mesaje
- din 15 Dec 2018
- Vectra 2005 Y19DTH
- Maramures
romeo77
- Mesaje scrise: 107
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 2005 Y19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2018
- Mesaj Privat