- mariustintea
- ***
- 626 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
Salut ...mai ai o postare pe forum care se refera la acelasi lucru dar in care scrii si ca ai martorul **masina cu cheia**aprins si care indica ca este o problema la motor.Sfatul meu este ca repede, repede sa faci o diagnoza apoi sa cauti un mecanic bun care sa-ti rezolve problemele si sa lasi alte maruntisuri ca ramai cu masina in garaj si acolo nu trebuie pilot automat.PS.. fara suparare daca am fost prea direct.
- Konkistadorul
- *
- 30 mesaje
- din 16 Sep 2014
- Corsa 2004 il-971hh
- Ilfov
Konkistadorul
- Mesaje scrise: 30
- Locatie: Ilfov
- Masina: Corsa 2004 il-971hh
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Sep 2014
- Mesaj Privat
Va intreb, daca merge montata si daca va functiona, modelul meu este pe comanda cu sistem de navigatie si computer mare de 16:9 monocrom .
MERCI! Marius de sfat, am reusit sa- i remediez problema, era de la distributie, am cumparato si zilele astea o inlocuiesc .Este unpicut mai scumpa pentru ca, este pe lant si are si cureaua de accesorii si rola intinzatoare, dar asta este .
MERCI! Marius de sfat, am reusit sa- i remediez problema, era de la distributie, am cumparato si zilele astea o inlocuiesc .Este unpicut mai scumpa pentru ca, este pe lant si are si cureaua de accesorii si rola intinzatoare, dar asta este .
razvi_gyl
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2014
- Mesaj Privat
Salut,am o corsa c 1.3 cdti,an 2005 cumparata de mine din italia la 180000 km in 2013,carte sevice pana la ultimul km,acum am 295000.Am tot citit pe aici de nenumaratele defectiuni la motorul asta,eu nu am schimbat decat volanta cand am adus masina,in rest nu am facut nici o reparatie,absolut niciuna.Nu stiu daca sa schimbat vreodata distributia,nu face zgomot de nici un fel,oare sa o schimb asa fara nici un semn ?Uleiul din cutiea manuala la cati km se schimba ? La motor folosesc numai ulei Red Line 5w40. Si inca o intrebare cu care sunt nelamurit,care este viteza maxima constructiva la masina asta ca a mea prea merge de nebuna pt un motor asa mic?
IonFive
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mai 2013
- Mesaj Privat
razvi_gyl
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2014
- Mesaj Privat
- mariustintea
- ***
- 626 mesaje
- din 12 Apr 2013
- Meriva 2007 z17dth
- Brasov
mariustintea
- Mesaje scrise: 626
- Locatie: Brasov
- Masina: Meriva 2007 z17dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Apr 2013
- Mesaj Privat
razvi_gyl
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2014
- Mesaj Privat
Pai nu mai verific,o sa i dau drumul la ulei si gata,oricum e cumparat OEM.Dupa cum am spus,am cartea service in care nu apare nici o distributie schimbata,oare tinea 300.000?Multumesc pt raspunsuri.Inseala vitezometrul dar turometrul? Si asta nu e tot,merge 195 km/h cu turometrul aproape pe rosu si surprinzator ca nu trag deloc de ea.Drumuri netede !
- zahadum_2012
- *
- 16 mesaje
- din 16 Mar 2015
- Corsa 2002 z12xe
- Bucuresti
zahadum_2012
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2015
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Incalzesti motorul la 80 de grade.
Pregatesti un vas in care sa incapa 4 litri si il asezi sub baia de ulei.
Cu o cheie de 22 ( asa e la mine ....poate fi si torx cred ) desfaci dopul baii de ulei si lasi sa curga uleiul tot.
Cu o tubulara de 30 desfaci capacul filtrului de ulei....scoti cartusul filtrant vechi si pui altul nou Mahle OX 173D
Ulei intra cam 3,5 litri...
Pregatesti un vas in care sa incapa 4 litri si il asezi sub baia de ulei.
Cu o cheie de 22 ( asa e la mine ....poate fi si torx cred ) desfaci dopul baii de ulei si lasi sa curga uleiul tot.
Cu o tubulara de 30 desfaci capacul filtrului de ulei....scoti cartusul filtrant vechi si pui altul nou Mahle OX 173D
Ulei intra cam 3,5 litri...
- zahadum_2012
- *
- 16 mesaje
- din 16 Mar 2015
- Corsa 2002 z12xe
- Bucuresti
zahadum_2012
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2015
- Mesaj Privat
multumesc catastefan dar acum am observat ca in loc sa scriu uleiul din cutia de viteze am scris doar uleiul,o sa modific acum,iam facut revizia generala am schimbat ambreiajul cu un prieten nea luat ceva ca nu am stiut sascot planetarele si acum vreau sa schimb si uleiul din cutie dar nu stiu cum nu exista nici un tutorial iar majoritatea pe care iam intrebat ori nu stiu ori imi spun cauta pe forum...
- zahadum_2012
- *
- 16 mesaje
- din 16 Mar 2015
- Corsa 2002 z12xe
- Bucuresti
zahadum_2012
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2015
- Mesaj Privat
Deci avand in vedere ca nu mai pot modifica vechiul mesaj,va cer din nou ajutorul cu o problema spunetimi si mie cum se schimba uleiul din cutia de viteze este vorba despre o corsa c z12xe an 2002 1.2.16v sport,eventual daca exista vreun tutorial ceva poze sau vreun filmulet dau o bere sau este vreunu dintre voi care a facut asta si stie cum se face,pls HELP ME!
- corsablue
- ****
- 2,569 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,569
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
Din ce cunosc eu cutia la 1.2 nu are buson de golire.
Eu la a mea am dat cutia jos si am demontat capacul inferior, am golit uleiul, am inlocuit garnitura de capac, am inlocuit simeringurile planetarelor, am montat cutia la locul ei si apoi am pus 1,6 litri de ulei de cutie.
L.E. Varianta asta se poate si cu cutia montata, dar vei avea de demontat roti si planetare pentru inlocuit simeringuri planetara.
Eu la a mea am dat cutia jos si am demontat capacul inferior, am golit uleiul, am inlocuit garnitura de capac, am inlocuit simeringurile planetarelor, am montat cutia la locul ei si apoi am pus 1,6 litri de ulei de cutie.
L.E. Varianta asta se poate si cu cutia montata, dar vei avea de demontat roti si planetare pentru inlocuit simeringuri planetara.
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Avand in vedere ca acelasi motor gasesti si la Agila, cred ca sunt oarecare asemanari intre cutiile de viteze ale celor doua modele de Opel. Ai poze chiar pe prima pagina a subiectului "Cutie de viteze F12 Agila-Totul". Plus destul info util.
E, banuiesc o operatiune banala si la tine cum este si la noi cei cu Agila. Eu m-am bagat sub masina pe partea stanga si am gasit busonul de golire al uleiului din cutie, dar mai sus putin este unul de verificare nivel. Eu pe acesta l-am desfacut si am completat pe sus, prin compartimentul motorului unde, in partea de sus a cutiei mai e un dop de cauciuc cu aerisire. Am scos dopul si am completat cu o seringa cu furtunas in loc de ac. Daca aveam de bagat mai mult foloseam o palnie cu furtun pana curgea ulei pe la busonul de supraplin amintit (bineinteles ca am pus pe cineva sa strige hopa caci nu vedeam de sus). Cred ca poti baga ulei si pe la busonul de nivel, cu conditia sa introduci suficient de mult furtunul in cutie, sa nu curga decat cand ajunge la nivel. Poti sa-l suni pe Stefan Tolos, ca are Corsa. Nu conteaza capacitatea motorului, cred. Are numarul de tel. la rubrica Diagnoza auto-Pitesti-Bucuresti-Calarasi. Acum e mai mult bucurestean decat pitestean...
Acum am vazut ce-a scris @corsablue. El stie mai bine ca mine.
E, banuiesc o operatiune banala si la tine cum este si la noi cei cu Agila. Eu m-am bagat sub masina pe partea stanga si am gasit busonul de golire al uleiului din cutie, dar mai sus putin este unul de verificare nivel. Eu pe acesta l-am desfacut si am completat pe sus, prin compartimentul motorului unde, in partea de sus a cutiei mai e un dop de cauciuc cu aerisire. Am scos dopul si am completat cu o seringa cu furtunas in loc de ac. Daca aveam de bagat mai mult foloseam o palnie cu furtun pana curgea ulei pe la busonul de supraplin amintit (bineinteles ca am pus pe cineva sa strige hopa caci nu vedeam de sus). Cred ca poti baga ulei si pe la busonul de nivel, cu conditia sa introduci suficient de mult furtunul in cutie, sa nu curga decat cand ajunge la nivel. Poti sa-l suni pe Stefan Tolos, ca are Corsa. Nu conteaza capacitatea motorului, cred. Are numarul de tel. la rubrica Diagnoza auto-Pitesti-Bucuresti-Calarasi. Acum e mai mult bucurestean decat pitestean...
Acum am vazut ce-a scris @corsablue. El stie mai bine ca mine.
- zahadum_2012
- *
- 16 mesaje
- din 16 Mar 2015
- Corsa 2002 z12xe
- Bucuresti
zahadum_2012
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2015
- Mesaj Privat
Multumesc baieti amandoi sunteti de ajutor dar incerc sa aflu pe unde se baga uleiul pe unde se verifica nivelul cat despre buson de golire nu exista asa ceva,miar fi de ajuotr ceva poze cu respectivele daca are cineva....daca aveam bugatti si nu erea asa de complicat ca la micuta asta...Lyonel desi ar trebui sa se asemne cutiile sunt total diferite tu ai buson de golire corsa nu are la tine e se vede pe unde se baga uleiul ai un furtunas parca si busonul de nivel e pe langa planetara dar la mine ori sunt chior ori nu gasesc e un aerisiotor cu o palarie neagra de plastic dar atat...
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Exact aerisitorul ala ( cu palarie neagra ) se demonteaza cu o cheie de 17 si se toarna uleiul curat.
Pentru a scurge uleiul din cutie se demontaza baia de ulei a cutiei.
Langa planetara stanga este si dopul de nivel. Ai o poza in postul meu aici https://www.clubopel.com/vie...sc&start=1040 la pagina 53.
Deci scurgi uleiul vechi si pui baia la loc.
Demontezi dopul de nivel cu o tubulara de 13.
Demontezi aerisitorul de sus si umpli cu ulei pana curge la dopul de nivel.
Montezi dopul de nivel si aerisitorul.
Ulei GM rosu neaparat 19 40 182 parca...
Pentru a scurge uleiul din cutie se demontaza baia de ulei a cutiei.
Langa planetara stanga este si dopul de nivel. Ai o poza in postul meu aici https://www.clubopel.com/vie...sc&start=1040 la pagina 53.
Deci scurgi uleiul vechi si pui baia la loc.
Demontezi dopul de nivel cu o tubulara de 13.
Demontezi aerisitorul de sus si umpli cu ulei pana curge la dopul de nivel.
Montezi dopul de nivel si aerisitorul.
Ulei GM rosu neaparat 19 40 182 parca...
- corsablue
- ****
- 2,569 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,569
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
- zahadum_2012
- *
- 16 mesaje
- din 16 Mar 2015
- Corsa 2002 z12xe
- Bucuresti
zahadum_2012
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2015
- Mesaj Privat
Baieti sunteti cei mai tari va multumesc la amndoi pentru ajutor ca altfel cautam si acum,dar tot tre sa va mai intreb,cand dau capacu de la baie pe unde scurg uleiul tre schimbata si garnitura?si inca ceva am cumparat uleiul de cutie dar nu gm ci total asa miau recomandat cei de la firma de unde am cumparat cam tot ce am schimbat pe ea...acum o saptamana am schimbat ambreiajul plus rulmentu de presiune foarte costisitor avand in vedere ca cumnatemiu la golf 4 a iesit la juma de pret si pe luk...ma cam durut asta,in fine,mam tot chinuit eu sa reglez ambreiaju dar nu prea imi iese si am o bataia la cutie se aude ceva ca o bataie nu stiu cum sa va explic desi masina trage impecabil acum..o sa incerc maine sa fac poze cand ma apuc de ea..vreau sa schimb burduf la planetara stanga e spart,filtre ulei,filtrele leam luat pe muller toate filtru de polen am luat cu carbni activ ca am gasit la unix super oferta,ulei gm dexos 2 5w30,uramtoarea tura cred ca o sa bag castrol edge..oricum fara forumu asta nu reuseam sa fac singur mai nimic si de asta va sunt recunoscatori aveti o bere de la mine da se mai incalzeasca..mai am o problema destul de urata la ea numi mere aeru am verificat instalatia am bagat freon totu profi dar compresoru tot nu pleaca..poate stiti vreun baiat bun la asa ceva nu de alta da sa dau cate 2 beri,hai vam pupat ca vam stresat destul bafta
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- zahadum_2012
- *
- 16 mesaje
- din 16 Mar 2015
- Corsa 2002 z12xe
- Bucuresti
zahadum_2012
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2015
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Incepi cu ce e mai simplu . Siguranta F31 15A si releul compresorului.
Daca siguranta e buna si releul nu are contacte oxidate faci urmatorul lucru ca sa vezi daca porneste compresorul pe direct.
Cu releul scos pui un strap pentru SCURT TIMP intre pinii 30 si 87 ai releului compresorului si te uiti daca cupleaza ambreiajul compresorului. Cand spun scurt timp scurt sa fie altfel dai tot freonul afara. 3-4 secunde .
Daca pe direct porneste mai sapam.....
Daca siguranta e buna si releul nu are contacte oxidate faci urmatorul lucru ca sa vezi daca porneste compresorul pe direct.
Cu releul scos pui un strap pentru SCURT TIMP intre pinii 30 si 87 ai releului compresorului si te uiti daca cupleaza ambreiajul compresorului. Cand spun scurt timp scurt sa fie altfel dai tot freonul afara. 3-4 secunde .
Daca pe direct porneste mai sapam.....