Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • Merlinboy

  • Mesaje scrise: 262
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc tuturor pt ajutor, mi le-a schimbat astazi fara probleme un mecanic al unui prieten foarte bun, la care probabil o sa si raman de-acum incolo....era mult prea greu pt mine sa ma apuc sa le montez deoarece trebuiau date jos multe piese din admisie, egr, etc. ...

Oricum, operatiunea nu a durat mai mult de 1h 30 min, iar bujiile au iesit foarte usor si sper ca le-a montat foarte ok. Am pus bujii FEBI 11 V si am avut inainte bujii BOSCH , porneste la cheie fara probleme...din 4, doar 2 mai functionau dupa testare..

Multa bafta tuturor, ce pot sa zic, eu am bagat o gramada de bani in masina asta, chiar mi-a mancat peri albi (volanta, ambreiaj, clapeta accel, articulatii si mai multe), de data asta chiar nu m-am permis bujii originale, gen BERU, care oricum sunt sigur ca ar ceda dupa 1-2 ani de folosinta (masina e din 2005, e clar ca au mai fost schimbate si astea BOSCH, deci pana mea durata de viata medie 1-2 ani -> CONSUMABILE ! )

p.s. bine ca n-am avut probleme la releul de bujii cum mai citisem pe aici, deja porneste la cheie foarte bine si mai ales nu mai apare eroarea de bujii, am sters-o cu opcomul si toate bune si frumoase acum! Wink
Skip ads

  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Am si eu o intrebare, poate delicata : cat costa schimbarea bujiilor ? Manopera, in cazul in care nu se rupe nimic, de la bujii rupte incolo deja vorbim despre altceva. Multumesc !
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
ia legatura cu domnul invest si vezi daca te poate ajuta el... asa va fi in siguranta..
  • victorstepan

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2006 z13dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2011

  • Mesaj Privat
gabrield a scris:Depinde de provincie...
Tot ce este peste Muntii Carpati, cer palinca, nu bere...
Very Happy Da!Paritatea palinca/bere este de max. 100 gr. palinca/1 sticla cu bere.Ce zici merge?
Skip ads

  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,223
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
...ai citat un mesaj din 2007... Cam vechiut as zice eu... Smile

Intre timp, rata de schimb a mai suferit ceva modificari
  • coco dizi

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Va salut !
Ieri dimineata am avut surpriza sa nu ma imi porneasca din prima masina,corect as fi spus daca luam in calcul faptul ca afara este iarna si -n grade,am intrat in panica si am luat-o la verificari,am inceput cu bujiile incandescente care la prima verificare nu functionau 3 buc.
le-am scos pe toate le-am verificat pe baterie si stupoare Shocked...asa erau 3 buc nu functionau Embarassed .le-am cumparat(45 lei buc febi)si le-am scimbat chiar foarte usor
Intrebare:se poate sa se fi ars 3 dintr-o data?de nu mi-a mai pornit ieri decat la a 15-spea cheie pt ca in urma cu o zi mi-a pornit la sfert si a fost la fel de frig -8*c
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
e posibil dar ca si sfat schimba si a 4-a bujie tot cu acelasi model ca si celelalte 3 deja schimbate ca sa nu ai surprise (pe langa ca se va arde si a 4-a bujie...). Ai strans bujiile cu dinamometrica? ai pus pe filet vaselina pe baza de cupru sau grafit?... si curatat conul de asezare?
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,349
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
curios.3 deodata Question
n-am avut ,,norocul,, asta niciodata.oricum ca idee ma intreb de ce nu le-ai luat pe toate 4 sa la schimbi ,sa nu ai vreo surpriza ca si deranjul e mare .
cea mai buna vaselina pentru bujii din lume e molyslip copaslip care rezista la temperaturi de pana la 1000grd.
am fost nevoit sa schimb si eu 2 buc iarna asta si le-a scos mecanicul fara nici o emotie .s-a cunoscut calitatea vaselinei folosita iarna trecuta la montaj.
e scumpa dar face ultimul leut.scuze nu doresc a face reclama .
Skip ads

  • coco dizi

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
mikyboy a scris:e posibil dar ca si sfat schimba si a 4-a bujie tot cu acelasi model ca si celelalte 3 deja schimbate ca sa nu ai surprise (pe langa ca se va arde si a 4-a bujie...). Ai strans bujiile cu dinamometrica? ai pus pe filet vaselina pe baza de cupru sau grafit?... si curatat conul de asezare?


Nu cred ca este nevoie sa le strang cu cheia dinamometrica(bujiile sunt destul de solide) si nici cu vaselina nu le-am dat.

@victor soare
nu sunt omul care sa arunc cu bani pe piese daca nu sunt stricate doar asa ca sa fie schimbate la set,
  • Sanducontabil

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Salutare! Este vreun service in Constanta care poate schimba 4 bujii in siguranta ? Ieri am sunat la Radacini si mi-au spus aceeasi poveste pe care o aud si aici cum ca fac schimbul de bujii pe riscul meu.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
coco dizi a scris:
mikyboy a scris:e posibil dar ca si sfat schimba si a 4-a bujie tot cu acelasi model ca si celelalte 3 deja schimbate ca sa nu ai surprise (pe langa ca se va arde si a 4-a bujie...). Ai strans bujiile cu dinamometrica? ai pus pe filet vaselina pe baza de cupru sau grafit?... si curatat conul de asezare?


Nu cred ca este nevoie sa le strang cu cheia dinamometrica(bujiile sunt destul de solide) si nici cu vaselina nu le-am dat.

@victor soare
nu sunt omul care sa arunc cu bani pe piese daca nu sunt stricate doar asa ca sa fie schimbate la set,


daca esti tu mai incapatanat si ai alte principii este treaba ta... tot forumul vuieste de problemele cu bujiile rupte la diesel de 2.0 si chiar 1.7 si tu spui ca nu trebuie stranse cu cheia dinamometrica... pai daca e un om la 100kg si care le strange cu 30Nm si cand sa le desfaci ce mai zici? ele se rup la 35Nm... Oare de prosti ce sunt au scris producatorii momentul de strangere pentru ele?
Dar oare de ce ma mai mir? asa e la noi romanu' le stie pe toate si crede ca opelul sau o masina straina e ca dacia lu' tata la care aveai mereu in masina surubelnita, patent si ciocan si o cutie cu piesele principale in portbagaj...
E treba ta cum faci si ce schimbi ca doar sunt banii tai dar apoi sa nu incepi sa te plangi pe forum ca ti s-au rupt bujiile sau ti s-a ars si a treia bujie si asa mai departe... crede-ma ca sunt pe aici oameni care stiu ce vorbesc si nu o fac doar de dragul de a pierde timpul aiurea...
o zi buna si sa nu mi-o iei in nume de rau dar de curand un prieten cu un opel vectra benzina a ramas cu masina in drum ca i s-a rupt cureaua de distribuite desi eu i-am spus de un an si ceva sa schimbe distributia... asta este a scos 3500 RON din buzunar acum ca de prostia si mandria si platesc...
  • coco dizi

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
@mikyboy
nu te grabi sa dai repede calificative, citeste despre ce masina este vorba si apoi iti dai seama ca nu este ce stii tu in legatura cu ruperea bujiilor Rolling Eyes
Skip ads

  • bugscata

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Salut,
Am masina de 1 luna, fiind frig porneste si merge pana se incalzeste in 3 pistoane. Am o
eroare (masina cu cheita) insa cand conectez interfata de diagnoza nu gasesc nimic important (* la "electronica motor" am un cod de eroare despre care programul op-com spunse sa il ignor).
Credeti ca bujiile sunt de vina? Am masurat rezistenta lor au 3,1,1,1 ohmi in ordine; Poate Op-com sa citeasca daca vreo bujie este arsa?
Multumesc
  • coco dizi

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2007

  • Mesaj Privat
nu cred ca are vreo legatura op-com cu bujiile si nici in vag com nu se vede nici o eroare la bujie arsa
  • marianolt

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Olt
  • Masina: Zafira 2006 1910
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Sep 2009

  • Mesaj Privat
ma poate ajuta si pe mine cineva cu un sfat ceva?in seara asta am vazut ca in mers imi clipeste martorul cu bujiile incandescente....masina merge ceva mai turat la relanti cam la 900-1000rpm si tot la relanti are consumul pe bord de 1.2 l/h si pana acum era 0,5....oare care ar fi problema?
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Iesi putin din oras pentru ca trebuie sa-si faca regenerarea filtrul de particule.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
coco dizi a scris:@mikyboy
nu te grabi sa dai repede calificative, citeste despre ce masina este vorba si apoi iti dai seama ca nu este ce stii tu in legatura cu ruperea bujiilor Rolling Eyes


ok si de unde vrei sa imi dau seama ce masina este daca nu scri? din poze? seamana a fi ceva motor de vw iar bordul de polo sau skoda... dar asta nu inseamna ca la acel motor nu se strang bujiile cu cheia dinamometrica... cel putin in stainatate asa se face si cartea asa zice acum ca mecanicu lu' peste strange cu mana eu nu m-as lasa pe mana unui astfel de mecanic...
  • eudey

  • Mesaje scrise: 681
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2010

  • Mesaj Privat
sall miky vreau sa te intreb ceva stii ce am patit eu cu bujiile cele vechi,are ceva daca le scot pe cele montate acum cateva luni sa le mai ung sau na sa le mai misc cat de cat,pt ca nu mai vreau sa patesc ca si cu cele vechi
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
in carte scrie clar: bujiile incandescente se desfac odata la 50.000km, se verifica, se curata si se unge filetul apoi se monteaza la loc cu atentie dar mai ales cu STRANGERE CU CHEIE DINAMOMETRICA! la momentul recomandat de producator (in general undeva intre 10-15Nm). Asa ar trebui facut la toate masiniile...
  • Silver_Ghost

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2004 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Aug 2010

  • Mesaj Privat
daca pulseaza martorul de la bujii atunci sigur ai o bujie sau mai multe arse.Daca nu ai un aparat de masura le poti proba in stilul vechi,adica desfaci firele de la toate bujiile,iei un fir de curent dupa care pui un capat pe borna + de la baterie si cu celalalt capat atingi fiecare bujie in parte.Daca iti fac un mic scurt atunci bujia e buna,daca nu se intampla nimic e arsa si trebuie schimbata.Te poti folosi de o tubulara lunga,de 10 sau de 8,depinde de bujie.Strangerea se face cu bun simt ,nu prea tare sa nu strici filetul din chiulasa.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR