- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
david007
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2016
- Mesaj Privat
Buna ziua,am si eu o problema daca ma puteti ajuta. Am cumparat recent un opel corsa c an 2002 din Germania adus personal de mine,acum de 2 saptamani cum sa racit timpul dimineata a inceput sa porneasca greu,de fapt porneste si o tine in smancituri si se opreste , mai nou o tin accelerata pana in 4000 turati cateva minute si dupa isi revine, Mentionez : am schimbat -filtru benzina - filtru aer -senzor temp motor -buji + tester la care nu a aparut nimic,problema nu sa remediat in fiecare dimineata aceias problema,daca e cineva care mar putea ajuta as fi recunoscator.Multumesc
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
david007
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2016
- Mesaj Privat
Sincer filtrul este schimbat intr-un service ,ma gandesc ca la.u montat corect ,dar pentru linistea mea o sa il verific si inainte sa.l schimb tot asa smancea dimineata .
,nu inteleg de ce cum se raceste motoru o tine in smancituri, la cald merge totul normal... S.a uitat si la pompa de benzina si cica era curata si functioneaza corect. Nu stiu ce ar putea sa fie problema
,nu inteleg de ce cum se raceste motoru o tine in smancituri, la cald merge totul normal... S.a uitat si la pompa de benzina si cica era curata si functioneaza corect. Nu stiu ce ar putea sa fie problema
- andrei_221
- *
- 33 mesaje
- din 09 Sep 2016
- Gorj
andrei_221
- Mesaje scrise: 33
- Locatie: Gorj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2016
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
Daca EGR a ramas blocat pe deschis exact asa patesti - porneste greu. Ca si cum ar prinde aer fals. Vezi ca este topic dedicat pe forum, cauta si gasesti acolo absolut toate detaliile. Pe scurt: verifica sa nu fie dus de tot, si functie de asta inlocuire sau curatare, acasa sau la service.
Uite si topicul: https://www.clubopel.com/vie...80&highlight=
Uite si topicul: https://www.clubopel.com/vie...80&highlight=
david007
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2016
- Mesaj Privat
masina porneste urca pana la 1500-2000 turati sta cateva secunde scade sub 1000 si incepe sa scuture ca naiba si se opreste,o tin accelerata peste 1000 cateva minute isi revine
,nus ce ar putea sa mai fie am curatat acum recent clapeta de acceleratie ,intradevar avea depuneri colosale... acum e ca noua dar tot asa face... Multumesc
,nus ce ar putea sa mai fie am curatat acum recent clapeta de acceleratie ,intradevar avea depuneri colosale... acum e ca noua dar tot asa face... Multumesc
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
Masina nu are cablu de acceleratie, ci un sistem mai complex de senzori comandati de ECU. Daca unul din senzorii care comanda indirect acceleratia e defect, poti aves imptome dintre cele mai variate. Cum poti sa verifici EGR-ul fara sa-l dai jos si multe alte detalii gasesti aici: https://www.clubopel.com/vie...80&highlight=
david007
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2016
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
david007
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2016
- Mesaj Privat
- zcatalin
- **
- 161 mesaje
- din 27 Sep 2013
- Corsa 2002 Z12XE
- Galati
zcatalin
- Mesaje scrise: 161
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2013
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
Cu testul "pseudoagrafa" iti citesti codurile de eroare stocate in ECU. Util si asta insa nu intotdeauna foarte concludent, uneori se interpreteaza mai ales daca ai mai multe erori. Incearca sa elimini pe rand neregulile identificate dupa simptome.
Prima data, incearca sa verifici EGR cu tensiune de la baterie si un beculet sa vezi daca tacane - adica daca functioneaza bobina, si cu un multimetru vezi ce rezistenta are ca sa stii daca mai are sens sa-l cureti sau trebuie alt EGR. Nu incerca la plesneala, citeste topicul care ti l-am zis, chiar la inceput scrie cam tot ce e nevoie.
Dupa ce ai rezolvat intr-un fel sau altul cu EGR-ul, resetezi ECU din borna de la baterie (scrie tot in topicul ala), si vezi daca se mai aprinde "Check Engine" ; daca tot se aprinde, citesti codurile de eroare din ECU si mai povestim. Pana atunci, spor la lucru !
Prima data, incearca sa verifici EGR cu tensiune de la baterie si un beculet sa vezi daca tacane - adica daca functioneaza bobina, si cu un multimetru vezi ce rezistenta are ca sa stii daca mai are sens sa-l cureti sau trebuie alt EGR. Nu incerca la plesneala, citeste topicul care ti l-am zis, chiar la inceput scrie cam tot ce e nevoie.
Dupa ce ai rezolvat intr-un fel sau altul cu EGR-ul, resetezi ECU din borna de la baterie (scrie tot in topicul ala), si vezi daca se mai aprinde "Check Engine" ; daca tot se aprinde, citesti codurile de eroare din ECU si mai povestim. Pana atunci, spor la lucru !
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
@david007 la EGR scoti carcasa conector, tragi 2 fire de la baterie, la pin 5 pui + de la baterie si la pin 1 - de la baterie. cuplezi/decuplezi de cateva ori, trebuie sa se auda sunet ca lovituri metal pe metal scurt. Asa verifici functionalitatea si daca auzul te ajuta, si cata funingine e depusa pe valva din interior. 2 fire, 5 minute.
Bafta!
Ultima modificare facuta de corsa.timis la Joi 06 Oct, 2016 10:06 pm
Bafta!
Ultima modificare facuta de corsa.timis la Joi 06 Oct, 2016 10:06 pm
david007
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2016
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
david007
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2016
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
1) EGR nu trebuie doar curatat, ci si verificat; daca ramane blocat pe deschis, chiar si curatat, problemele persista. Verifica-l daca functioneaza (daca se aude cum cupleaza/decupleaza), cu doua sarme si un bec.
2) Nu ai mentionat daca se mai aprinde becul "Check engine" sau nu.
3) Daca calci putin acceleratia dupa ce porneste, tot se opreste?
4) Verifica sa nu prinda aer fals pe undeva: furtune sarite sau sparte/coapte, throttle body pe la garnitura.
5) Fa testul "pseudoagrafa" si spune ce coduri gasesti.
Fara cele de mai sus facute, e cam greu sa-mi mai dau cu parerea in gard. Ti s-au mai spus toate astea, acum doar ti-am amintit. Revino cu amanunte si vedem.
2) Nu ai mentionat daca se mai aprinde becul "Check engine" sau nu.
3) Daca calci putin acceleratia dupa ce porneste, tot se opreste?
4) Verifica sa nu prinda aer fals pe undeva: furtune sarite sau sparte/coapte, throttle body pe la garnitura.
5) Fa testul "pseudoagrafa" si spune ce coduri gasesti.
Fara cele de mai sus facute, e cam greu sa-mi mai dau cu parerea in gard. Ti s-au mai spus toate astea, acum doar ti-am amintit. Revino cu amanunte si vedem.
david007
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2016
- Mesaj Privat
intr-un final am gasit problema, era de la debimetru de aer ,l-am schimbat totul merge normal. Dar spre nefericirea mea am descoperit alte probleme la masina, ex : -presiune in vasul de expansiune, -dispare lichidul din vas - spuma pe busonul de sus la ulei,din cauza presiuni a inceput sa curga antigelul pe la pompa de apa... si ma gandesc ca ar fi arsa garnitura de chiuloasa din cate am citit pe aici pe forum,oricum va multumesc pentru ajutor