Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • ieseanul

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2010

  • Mesaj Privat
gaby_isro a scris:....

Asa voi face.
Skip ads

  • negociator

  • Mesaje scrise: 310
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2006 Z12 XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2008

  • Mesaj Privat
La un Opel Corsa C cu motor Z 12 XEP, fabricatie 2006, ce ulei recomandati ? Trebuie sa-i fac revizia de 60.000 de km (de fapt are doar 59.000 km). Pana acum am folosit numai ulei GM 5 W 30. Motorul nu consuma deloc ulei.
  • ieseanul

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Pana la urma m-am tot gandit si maine o sa pun ulei semisintetic 10W40 de la GM, ca am inteles ca 5w30 dexos2 ar fi un fel de zeama... Nu am luat ulei Mobil 1, deoerece mi se pare bizar ca uleiurile de pe acel sait(uleidemotorpunctcom) nu le gasesc pe saiturile MOBIL1(nici din romania si nici din america), deci ma indoiesc ca ar fi originale. Trebuie sa fie vreo facatura ceva, plus ca pe saitul original la mobil1, nu este trecuta acea firma din cluj, ca fiind partener autorizat mobil1, deci am dubii mari in privinta calitatii si provenientei.
Am luat un filtru de ulei cod 712/8x de la Mann, sper sa fie bun, ca am inteles ca sunt 2 tipuri cu sau fara supapa, vad ca asta nu are nici o supapa.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
[quote="ieseanul"]Pana la urma m-am tot gandit si maine o sa pun ulei semisintetic 10W40 de la GM, ca am inteles ca 5w30 dexos2 ar fi un fel de zeama...[quote]

Fostul proprietar baga 15W40 (mai gros) pentru ca motorul manca ulei.Cu cat primul numar e mai mic (10W...5W...0W) ,uleiul e mai subtire si va manca mai mult.
Mai bine,repara motorul,dupa care poti sa-i bagi 10W40 (recomandat pt acest motor, dar motorul sa fie bun).
Eu am 10W40 Mobil super semisintetic (Belgia scrie pe bidon) de un an (8000 km) si nu se vede pe joja nicio scadere.Cred ca voi incerca acum un Castrol Magnatec 10W40.
Skip ads

  • ieseanul

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2010

  • Mesaj Privat
M-am apucat azi de treaba bucuros ca aveam ulei si filtru, dar m-am oprit deoarece filtrul de ulei Mann, cod 712/8x, nu are supapa ca cel vechi pe care am vrut sa il schimb (le-am explicat celor de la magazin ca nu stiu codul, dar sa aiba supapa si au zis ca stiu ei=ca mai toti specialistii din domeniu auto....). Filtrul cel vechi arata exact ca cel de aici (adica are supapa), iar cel nou arata asa, in sensul ca nu are acea supapa (nu ca este murdar ca in poze - pozele sunt din postarea asta).
In concluzie: as dori si eu un cod (sau echivalente) pentru un filtru de ulei corespunzator tipului de motor Z10XE.
Uleiul pe care l-am cumparat este 10W40 de la GM - semisintetic (nu am reusit sa imi dau seama dupa vreun cod, unde este produs - Made in EU....). In manualul masinii scrie ca uleiul de motor trebuie sa respecte norma A3/SJ, acest ulei respecta aceasta norma, fiind cel recomandat de Opel. Uleiul Mobil 1 recomandat pe tot forumul cu laude, asa cum am mai spus mi se pare dubios deoarece pe saiturile companiei Mobil1 nu apare acest tip de ulei si nici firmele din romania care il comercializeaza nu sunt trecute ca si societati partenere (a se vedea aici).
Ca sa revin, am constatat ca motorul era murdar de ulei prin toate partile si in zona distributiei si in zona cutiei de viteze, doar sonda de presiune ulei era curata Razz . Acum este drept ca nu a fost curatat motorul vreodata si cum nu am scut e greu sa ai motorul curat, dar in orice caz era un amestec de ulei in zona. Chiar, daca pornesc motorul si scot firul la sonda de ulei nu mi se aprinde becul rosu in bord. Mi se pare ciudat, caci in rest merge - adica la pornire. Sonda de presiune eu o consider cea de la intrarea jojei, in partea stg. Merci
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
ieseanul a scris:...motorul era murdar de ulei prin toate partile si in zona distributiei si in zona cutiei de viteze...

Se pare ca ai niste simeringuri uzate,pe unde iese ulei din motor.Un mecanic iti spune mai precis care din ele.
Sonda de presiune aprinde becul cand face contact.Degeaba scoti firul,pune-l la masa ca sa se aprinda becul.
  • negociator

  • Mesaje scrise: 310
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2006 Z12 XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Ieseanule, cauta aici, poate te ajuta:

https://www.clubopel.com/lin...p;ktlg_subpage=02

Cat a costat filtrul MANN ? Poate ti-l cumpar eu, daca mi se potriveste la Corsa C.
  • ieseanul

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2010

  • Mesaj Privat
negociator a scris:Cat a costat filtrul MANN ?....

20 de lei, am dat pe el, dar nu sunt lamurit daca merge asta (Mann 712/8x) deoarece pe saitul indicat de tine se pare ca acesta este filtrul, desi nu are supapa (asa cum specifica Dan Cuciureanu), oricum cred ca gasesti la tine in zona mai ieftin (daca vezi la semnatura si eu am acelasi tip de masina).
Astept in continuare pe cineva sa ma lamureasca si pe mine cum e cu aceste filtre, ca sa nu mai spun ca uitandu-ma la filtru, la corpul unde intra filtrul cat si la capacul acestuia, imi este tare neclar cum filtreaza acesta ulei deoarece nu are etansari, plus ca nu m-am lamurit deloc ce este cu atatea arcuri/supape:
- filtrul se spune ca trebuie sa aiba o supapa (desi astea de la Mann nu au).
- in corpul filtrului sunt 2 arculete care par a fi niste supape.
- filtrul nu etanseaza sus si joc cum ar fi normal.
Nu sunt lamurit deloc: sa merg sa il schimb sau sa il pun pe acesta, ca asa de potrivit (ca dimensiuni) se pare ca ar fi ok.
Astept in continuare un cod (sau echivalente) pentru un filtru de ulei corespunzator tipului de motor Z10XE.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
In corpul filtrului de ulei exista supapa suprapresiune deci teoretic filtrul nu are nevoie dar cum unele sunt batrane si murdare se prefera sa aiba filtrul asa ceva, de asta recomand Wink
  • ieseanul

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2010

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:In corpul filtrului de ulei exista supapa suprapresiune......

Multumesc de raspuns.
Ca sa ma lamuresc exact:
    1- Filtrul de ulei poate fi prevazut ca masura de siguranta suplimentara cu supapa de suprapresiune. Din ce am vazut pana acum Mann nu ofera astfel de filtre de ulei (in cazul de fata cod 712/8x), dar cei de la Knecht Mahle ofera (cod OX 173D). Am atasat in continuare o poza facuta de tine, dar prelucrata.
    2- Nu am reusit sa inteleg care din cele 2 arcuri din corpul filtrului de ulei reprezinta supapa de suprapresiune (omoloaga celei de pe filtru ca sa zic asa). Am notat cu 1 arcul de jos care are un cap de sectiune patrata montat peste el si cu 2 arcul din mijlocul corpului filtrului, ce este acoperit de o forma de calota sferica, dupa cum se vede si in figura urmatoare.
    3- Nu inteleg cum etanseaza elementul filtrant (filtrul), in partea inferioara (de jos-zona incercuita cu roz), pe corpul de Al (aluminiu sau ce material o fi corpul filtrului), deoarece diametrul interior al partii de jos al filtrului mi se pare mult mai mare decat diametrul exterior al cilindrului de Al. Am notot in poza urmatoare zona unde ar trebui sa fie pata de contact ca sa zic asa, deoarece daca filtrul nu etanseaza interiorul fata de exteriorul acestuia, atunci el nu filtreaza uleiul.
    4- Teoretic atata timp cat nu am probleme cu supapa de suprapresiune din corpul filtrului, nu sunt obligat sa montez un filtru cu supapa de supraresiune (Knecht Mahle), deci filtrul de la Mann (cod 712/8x, pe care il am cumparat), poate fi folosit in acest caz cu toata increderea.
    5- Este bun acest cod de filtru pentru acest tip de motor, adica Mann 712/8x este filtrul indicat pentru Z10XE?
    6- Indiferent daca voi folosi sau nu un filtru cu supapa, nu trebuie sa am probleme cu dezamorsarea pe partea de lubrefiere ulei, deoarece supapa de suprapresiune a filtrului lucreaza, doar in cazul in care acesta este infundat si are un rol de masura extrema. Corect?

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Unde ai notat tu Arcul nr 2 ai in varf bombat, ala intra fest in gaura din filtru, cand creste presiunea el se retrage, buuuun. Acum belea este daca nu ai mizerie si supapa din corp este gripata sau ATENTIE unele filtre au gaura prost prelucrata adica bavuri. Daca au bavuri uleiul se scurge evident si nu ai presiune in partea superioara adica motorul va tacani 1-2 secunde la pornire dupa o stationare peste noapte.
Da cu un spray de curatare in corpul filtrului si apasa cele 2 moturi preventiv, spray cu bun simt ca sunt de plastic si nu rezista la solventi tari..

Alta treaba importanta, verificati integritatea filtrului scos, mai precis carton si daca are toate aripioarele de sus Wink , am vazut destule, de fapt sunt si ceva cazuri pe forum.
  • negociator

  • Mesaje scrise: 310
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2006 Z12 XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Deci filtrul Mahle are o supapa in plus fata de filtrul MANN. Rezulta ca e mai bine sa cumpar filtru Mahle. Sau are si filtrul MANN vreun avantaj fata de filtrul Mahle? (pretul este aproape identic la cele doua filtre). Si in alta ordine de idei, ce tip de spray de curatare recomandati? Am vazut WD40, am vazut sprayuri pentru contacte electrice, pentru jante...
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Filtru daca gasesti Mahle cumperi de asta, daca nu e foarte bun Mann. Ca spray da cu un WD40 ca nu e asa puternic sa atace plasticul si supapa de jos (nu se vede), freci cu un penson, mai dai un jet si gata. Mizeria pleaca in baie si de acolo in recipientul unde scurgi uleiul.
Nu e problema de contaminare ulei nou cu ramasite de WD40, ramane prea putin si nu conteaza.
  • ieseanul

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am schimbat uleiul, am pus filtrul de Mann, intr-adevar a tacanit la prima cheie 1-2 secunde dupa care a fost ok.
Intre timp am inteles si cum etanseaza elementul filtrant.
  • negociator

  • Mesaje scrise: 310
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2006 Z12 XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Domnule Cuciureanu, as putea folosi, in loc de WD40, un alt spray care se cheama Tech 5? Am senzatia ca e cam acelasi lucru. Si inca o intrebare... eu mi-am cumparat si o solutie care spala motorul de uleiul vechi, inainte sa pui uleiul nou. Solutia asta are 400 ml si se pune peste uleiul vechi, apoi se evacueaza impreuna cu acesta. Problema mea este ca daca adaug 400 ml de solutie, voi depasi cu siguranta marcajul superior de pe joja de ulei. Cum ma sfatuiti sa procedez: pun solutia peste uleiul vechi, sau desfac un pic busonul de ulei, ca sa evacuez din uleiul vechi, si abia apoi pun solutia de spalare?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu stiu nimic de Tech5.
Cu solutia aia flush nu stiu ce sa spun, daca ai depuneri mari ele se vor desprinde si pot obtura canale de ungere. In rest cu nivelul de ulei nu-ti bate capul, o pui si gata.
  • georgemarius

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Alba
  • Masina: Corsa 2002 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Salutare colegi opelisti. Trebuie sa fac schimbul de ulei la o corsa c 2002 motor 1.0 are 170000km am avut Mobil 10w40 oare e bine sa continui cu el. Va rog dati-mi un sfat!
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,463
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
george, vascozitatea mi se pare OK pentru motorul tau. Daca continui cu uleiul asta sau nu, e decizia ta. Insa, daca consumul de ulei ti se incadreaza in limite decente (sa zicem 600-800 ml intre schimburi) eu iti recomand sa continui tot cu asta
Mobil e un ulei bun. 10w40 e semisintetic, deci iti recomand sa il schimbi la ~8000 km...
  • ieseanul

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2010

  • Mesaj Privat
georgemarius a scris:... am avut Mobil 10w40 oare e bine sa continui cu el...
Da-ne ceva detalii despre motor si ulei, adica:
    - cati km ai facut cu uleiul acesta?
    - cu ce cantitatea ai completat de cand ai schimbat uleiul?
    - faci drumuri lungi cu masina sau mici?
    - ai un stil de condus sportiv (o birjaresti)?
Oricum daca vrei opinii/sfaturi gasesti: aici sau aici. Spor la citit.
Eu am bagat ulei original de Opel, adica GM 10W40, inca nu sunt convins de minunile facute de mobil1, avand in vedere ca neamtul (producatorul) nu il indica clar ca fiind uleiul recomandat.
Bine-ai venit, pe forum!
  • georgemarius

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Alba
  • Masina: Corsa 2002 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Bine v-am gasit!
Multumesc pentru raspunsuri.
Am facut cam 8000km cu uleiul asta, drumurile pe care le fac sunt relativ scurte (20km) ,iar de completat am bagat sub 500ml, mentionez ca nu conduc prea agresiv mai ales ca o conduce si nevasta-mea.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR