Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • motanel_cristi

  • Mesaje scrise: 331
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Salutare.....Imi poate spune si mie cineva unde por sa fac si eu un test de presiune in Bucuresti?Imi prinde aer pe undeva si se dezamorseaza.Am anulat carcasa filtru de motorina si am pus un filtru normal cu furtunase transparente si se dezamorseaza deci de la el nu pare sa fie.Am vazut un furtunas de retur cel care iese din pompa si am taiat din el(era putin inbatranit si nu am avut de schimb)vreo 4 zile nu am avut probleme crezand ca de acolo e buba.Azi a revenit dezamorsarea.
Skip ads

  • dan constantinescu

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2010

  • Mesaj Privat
salutam ! cu respect !
si la mine a revenit problema cu dezamorsarea pompei. de vreo 2 saptamani. are toane cand vrea , cand nu vrea sa porneasca. trasa porneste fara probleme. dar in 12-36 ore iar nu mai vrea. am citit aici ce ar trebui sa fac. si primul lucru va fi sa montez cele 2 supape unisens pe tur si retur. intrebare: pur si simplu tai conductele ? daca exista alta posibilitate , va rog, ajutati un nestiutor ! multumesc mult !
drumuri bune !
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
nu trebuie sa pui nici o supapa ca aia este tiganie.
schimba furtunasele de retur, verifica filtrul de motorina in zona capacului sau inlocuieste-l cu unul capsatin prima faza si verifica supapa de la iesirea din pompa pe furtun (arata ca un surub) si ar trebui sa o poti rezolva daca nu este problema din pompa...
  • Bogdan Craciunescu

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Am sa va invat ceva din experienta mea.daca vi se dezamorseaza instalatia de alimentare NU VA ARUNCATI CU BANII PE PIESE.Prima si prima data montati un furtun transparent intre conducta de tur si cea de retur de la filtrul de combustibil.In acest fel veti vedea daca sunt probleme de la rezervor pana la filtru sau...de la filtru la pompa de injectie.Daca pe furtun va vor aparea bule de aer in functionarea motorului inseamna ca problema este de la rezervor pana la filtru.Degeaba veti schimba oringuri, furtune si simeringuri, va trebui sa verificati cele trei puncte de imbinare ale conductelor de sub masina.
Skip ads

  • claudiu_opel

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2008

  • Mesaj Privat
salutare colegi. Se pare ca mi-a venit si mie randul sa o iau la puricat cu dezamorsarea. Alaltaieri a pornit balbait si a tremurat cateva secunde dupa ce a pornit, apoi a mers bine toata ziua. Aseara insa, cand am dat sa pornesc, a pornit, a stat la 500 rot/min putin dupa care s-a oprit si n-a vrut sa mai porneasca. Urmeaza astazi furtunuri transparente si filtru capsulat, dar pana atunci pornire cu pompita de amorsare din bidon ca altfel nu cred ca va porni.
Daca nu se poate alfel schimb toata tevaria si ma lipsesc de sistemul lor cu inele o care poate o fi bun dar nu tine decat vreo 10 -11 ani.
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Daca motorul porneste , merge cateva secunde si apoi se opreste atunci dezamorsarea este in zona filtrului de motorina.
Scoate si mufa cu doua fire din capacul filtrului cand faci testul de presiune. E posibil sa curga motorina pe la unul din cei doi pini.
  • claudiu_opel

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2008

  • Mesaj Privat
multumesc de sfat marius. Masina a pornit astazi cu ceva dificultate ajutata de bidon si pompa de amorsare. BAnuiam oricum neetanseitati in zona filtrului, dar se pare ca nu s-a rezolvat nici problema de sub masina in totalitate. Am cumparat deja filtrul de motorina capsulat si supapa si urmeaza un test de presiune, verificare surub retur pompa si mai vedem dar sa se mai elibereze programul care este foarte incarcat...
  • b_67_dec

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Salutare asa cum multi alti se plang de aceste simptome iata ca a venit si randul meu sa ma plang de aceasi probleme: acum 2 zile masina mea nu a vrut sa mai porneasca decat trasa , acum 3 ani am avut aceleasi probleme si s-a rezolvat simplu schimband furtunasele de la retur. Acum am si eu cateva intrebari la voi inainte sa ma apuc sa schimb iar furtunasele la retur: poate sa fie de la bujii sa se fi ars si din cauza aia sa nu mai porneasca? Supapa care o am pusa la la filtru de motorina care sa tina presiunea se poate defecta si sa nu mai tina presiunea? Inainte sa ma gandesc la ce e mai rau adica la pompa de injectie daca era sa fie defecta mai pornea masina trasa eu nu am nici o eroare in bord si daca o pornesc trasa tine cateva ore dupa care gata nu mai porneste neam invarte dar nu porneste. In speranta ca a mai patit cineva ca mine si a rezolvat va rog foarte mult sa-mi spuneti si mie. Va multumesc si va doresc un an mai bun si La multi ani!
Skip ads

  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Citeste ce am scris mai sus! E valabil si in cazul tau.
  • motanel_cristi

  • Mesaje scrise: 331
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2009

  • Mesaj Privat
b_67_dec a scris:Salutare asa cum multi alti se plang de aceste simptome iata ca a venit si randul meu sa ma plang de aceasi probleme: acum 2 zile masina mea nu a vrut sa mai porneasca decat trasa , acum 3 ani am avut aceleasi probleme si s-a rezolvat simplu schimband furtunasele de la retur. Acum am si eu cateva intrebari la voi inainte sa ma apuc sa schimb iar furtunasele la retur: poate sa fie de la bujii sa se fi ars si din cauza aia sa nu mai porneasca? Supapa care o am pusa la la filtru de motorina care sa tina presiunea se poate defecta si sa nu mai tina presiunea? Inainte sa ma gandesc la ce e mai rau adica la pompa de injectie daca era sa fie defecta mai pornea masina trasa eu nu am nici o eroare in bord si daca o pornesc trasa tine cateva ore dupa care gata nu mai porneste neam invarte dar nu porneste. In speranta ca a mai patit cineva ca mine si a rezolvat va rog foarte mult sa-mi spuneti si mie. Va multumesc si va doresc un an mai bun si La multi ani!

Salut.In primul rand ar fi indicat un test de presiune.Indicat ar fi sa schimbi iar furtunasele de retur daca ai zis ca le-ai mai schimbat acum 3 ani.Mai poti sa anulezi si suportul filtrului de motorina prin unirea celor doua conducte care intra in capacul filtrului de motorina cu un furtunas transparent si doua coliere.DACA AR FI DE LA ACEL CAPAC,CUM A SPUS SI COLEGUL MARIUSNAPCORI AR PORNI 3-4 SECUNDE SI S-AR OPRI.In cazul meu nu pornea deloc si pana la urma a fost sa fie de la un surub de la pompa de motorina care se schimba dar este foarte greu de ajuns la el.Deci trebuie sa ti cont si de simptome.Daca porneste si se opreste este de la capacul filtrului de motorina.Daca motorul invarte si nu porneste deloc,treci mai departe.Bafta
  • claudiu_opel

  • Mesaje scrise: 283
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2008

  • Mesaj Privat
la multi ani stimati colegi! Ieri am stat pe langa masina, am pus supapa, filtrul de vw, masina merge binisor dar am inca o probleme sub masina in zona rezervorului, maine cumpar oring-uri pentru acea imbinare. Ceea ce este ciudat, ca atunci cand am amorsat-o cu pompita, a curs ceva in fata in zona pompei de injectie cred, nu m-as mira sa am problema cu surubul cu care a avut si motanel_cristi. Pana sa demontez,stie cineva ce dimensiune are acel inel o?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Intreaba-l pe @[editat] ca stie. Eventual da o fuga pana la el ca are si oringul respectiv.
Skip ads

  • ndacio

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Salut,
Am probleme cu Vectra B 2.0 dti, 101cp, y20dth, 2001. Cu 3 luni in urma dupa ce porneam (cam greu) dimineata se aprindea martorul motor dupa 5 secunde de functionare iar dupa 20 secunde se stingea sau daca o turam peste 2000 rpm se stingea martorul (asta doar dimineata, pe parcursul zilei pornea bine). Am fost cu masina la test si a dat eroare la bujii. Am schimbat o bujie care era defecta dar pornirea greoaie a continuat la fiecare pornire, fara a se mai aprinde martorul motor. Fiecare pornire a inceput sa fie din ce in ce mai greoaie si acum 2 saptamani nu a mai vrut sa porneasca asa ca am tractat-o si a pornit in 5 metri. Am oprit-o si a doua zi nu a mai pornit decat tot tractata. Am schimbat filtrul de motorina, nu a pornit cu sprai-ul asa ca am tractat-o pana a pornit dar dupa aceia cand acceleram dadea sa moara motorul, abia dupa ce apasam acceleratia mai mult de jumatate se accelera. Am dat o tura de vreo 10 KM iar masina nu mai dadea in nas cand acceleram, am pus tester-ul si nu a dat nicio eroare. Cand sa plec de la tester nu a mai vrut sa porneasca decat tractata 1 KM si tot asa dadea sa moara cand acceleram. Mecanicul care a facut testul a spus ca este pompa de motorina asa ca m-am dus cu masina la Erlen Diesel Service in Timisoara ca ei se ocupa de pompe de injectie. Tot la ei am schimbat calculatorul pompei de injectie cu 2 ani in urma. La ei a stat masina 3 zile pana sa-i vina randul la test, dupa o aerisire a instalatiei de alimentare si o amorsare, masina a pornit greoi timp de 3 zile consecutiv si nu a dat nicio eroare pe tester concluzia celor de la Erlen Diesel Service fiind ca bujiile nu primesc curent si ca nu am problema cu pompa. Am luat masina si am dus-o la alt service ca sa verifice unde este buba cu bujiile. Ajungand la service ca sa verifice bujiile am oprit masina, iar dupa 1 minut am dat sa pornesc si nu a mai vrut sa porneasca, a verificat mecanicul si concluzia a fost ca releul de bujii este ars si trebuie altul dar ca nu asta este cauza pt. care masina nu porneste ci pompa de injectie este problema. Dupa 2 zile de probe si incercari ( suflat aer pe conducte pana in rezervor ca sa vada daca sorbul e infundat - nu era infundat, turnat motorina cu palnia iar pompa scuipa motorina foarte incet - dupa spusele mecanicului, etc...) concluzia a fost cea spusa anterior: pompa de injectie. Am tractat masina inapoi la Erlen Diesel Service si aici dupa o aerisire a instalatiei de alimentare si o amorsare masina a pornit concluzia fiind ca nu e pompa de injectie. Acum masina este cu furtune transparente puse ca sa vada daca se dezamorseaza in 2-3 zile.
Nu stiu ce sa mai zic... de aceea apelez la voi, sa imi dati orice sfaturi. Sigur, unul dintre voi, poate, a avut aceasta problema si ma poate ajuta.
Cine stie un meanic foarte bun pentru gama Opel in Timisoara si in special Y20DTH? Sau este aici pe forum cineva din Timisoara cunoscator foarte bun al motorului Y20DTH si care ma poate salva cu problema mea, scrisa mai sus.
Multumesc si astept parerile dvs.!
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Daca nu spui si ce coduri de avarie au iesit la teste e mai greu,oricum,eu cred ca este pompa de injectie,partea mecanica nu calculatorul ei,probabil pompa nu mai este pusa la punct,sau valvula de avans nu mai lucreaza corect,este imbicsita cu mizerie.
Inainte sa defectezi calculatorul pompei,te sfatuiesc sa trimiti pompa la cineva care are un banc de probe,sa o puna la punct si sa iti schimbe garniturile.
  • deleted-11331

  • Mesaje scrise: 768
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
retur injectoare, oringuri injectoare, schimbat garnituri filtru motorina daca nu schimbat cu totul cu unul capsulat , verificat surub retur pompa(acesta are o biluta metalica care daca nu etanseaza bine prunde aer) mai e un oring la pompa de injectie pt care trebuoe bagata presiune in pompa ca sa se vada daca rasufla pe undeva si mai apoi data pompa jos ca este si cel mai costistitor lucru mai ales ca pompele astea duc lejer 300-400.000 de km .
  • b_67_dec

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Problema mea s-a rezolvat gratie service-ului lui Maiandrei era de la furtunele de retur si schimbat oring-urile la ponpa de injectie in concluzie masina porneste f bine cost relativ mic fata de reprezentanta si am fost tratat cu respect fata de tot personalul din service. multumesc EDS Service Opel!'
  • ndacio

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Pe tester am avut doar eroarea pentru bujii, acum 3 luni. Dupa schimbarea unei bujii nu am mai avut nici o eroare pe tester. Si am pus masina de trei ori, in dati diferite, pe tester dar fara erori.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Eu nu cred ca este din cauza aerului din instalatie,citind atent baiatul zice ca masina ,,dadea in nas" sau nu se accelera dupa ce o pornea tractata,si pornirea greoaie,care poate fi din aerul din instalatie,nu prea are nimic de vazut in timpul mersului,adica dupa ce masina a pornit.
In plus,lipsa codurilor de avarie,spune clar ca problema este mecanica,Nu sint mecanic auto ca sa fiu sigur ca totul este din cauza pompei,sau a circuitului de alimentare,dar pot spune ca la pompele astea ma pricep si eu un pic.
Din ce am constatat eu pina acum,in pompele astea se strica pistonul de avans,care lasind pilitura in camasa in care culiseaza poate bloca miscarea inelului de avans,cel care la urma urmei da cantitatea necesara de motorina intr-un anumit moment precis,si este actionat de valvula de avans,care la rindul ei este comandata de calculatorul pompei.
In cazul in care pistonul de avans nu face toata cursa,fiind obstructionat de pilitura sau mizerie,ori in cazul in care sita valvulei de avans este murdara si obturata,atunci cele doua orificii din cilindrul hidraulic,cel care face presiunea necesara injectoarelor,nu ,,cad" gaura pe gaura,si debitul de motorina injectat,fiind mai mic,nu deschide injectoarele,sau le deschide dar cantitatea de motorina este insuficienta,ceea ce inseamna ca explozia este mai mica in capul pistoanelor.
O alta problema observata de mine,este jocul aparut intre rulment si axul principal al pompei,o abatere de citiva microni,face ca orificiile pe care se injecteaza motorina spre injectoare,sa nu mai fie bine centrate.
Tot ca problema mecanica care afecteaza atit pornirea cit si mersul,sint garniturile de pe capul hidraulic,3 la numar,care fiind imbatrinite,fac ca cilindrul hidraulic sa nu mai fie centrat perfect,si duc la cantitati mai mici de motorina injectata.
In general,la Opel,BMW,si SAAB,cind masina nu este pornita un timp mai indelungat,apare aceasta anomalie din cauza garniturilor,si dupa un timp destul de scurt apare si defectiunea pompei si mersului ei.

Dupa umila mea opinie,,,timming-ul" pompei,adica timpul cind incepe injectia,care este controlat de calculatorul pompei prin valvula de avans,poate fi afectat numai atunci cind apare o anomalie in partea mecanica,gen garnituri,piston de avans,joc in axul pompei,sau senzor goniometric,cel din pompa care citeste rotatiile pompei si temperatura motorinei din pompa.

Pompa primeste semnal de la vibrochen prin senzorul de pe blocul motor,prin intermediul calculatorului de bord.In momentul in care pistonul 1 este sus,maxima compresie,senzorul din pompa citeste prin intermediul discului dintat,in ce punct este si comanda injectia de motorina,adica actioneaza valvula de avans in asa fel incit orificiul de pe cilindrul hidraulic,sa corespunda cu orificiul din capul hidraulic,si sa lase sa treaca motorina catre injector.

Valvula de debit,cea care arde acel tranzistor faimos,adica calculatorul de injectie,actioneaza un ,,ventil" ,un fel de cui cu canale incrustate,care este localizat in interiorul cilindrului hidraulic,si care are rolul sa inchida trecerea motorinei catre retur,sau sa lase un anumit debit de motorina sa treaca catre oriciciile injectoarelor.
De multe ori,codurile de avarie,pot induce in eroare,zicind ca pompa nu injecteaza debit suficient si ca valvula de debit ar fi cauza,dar in realitate eu cred ca este avansul care face ca orificiile prin care se injecteaza sa nu fie perfect suprapuse si sa nu lase sa treaca un volum de combustibil suficient.

Incercam doar sa explic din mica mea experienta,sper sa fie de folos,cu toate ca cine lucreaza in domeniul asta nu are nevoie de teorie,iar cei care nu lucreaza in asa ceva nu sint interesati decit sa le porneasca masinile.
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
"O alta problema observata de mine,este jocul aparut intre rulment si axul principal al pompei,o abatere de citiva microni,face ca orificiile pe care se injecteaza motorina spre injectoare,sa nu mai fie bine centrate. "

@Bruttus ,din pacate te voi contrazice un pic. In primul rand am desfacut cateva capuri hidraulice si am avut si posibilitatea de a masura piesele. Jocul la ax este normal pt ca axul acela din capul hidraulic merge pe perna de motorina. Diferenta de diametru intre piese (gaura si piesa care culiseaza, se roteste in gaura ) este de 0.02 mm . De cele mai multe ori cand cedeaza capul hidraulic ori nu se tureaza sau merge in 3 pistoane. De vina este axul acela din mijloc care este de fapt si o supapa si face legatura intre inalta si joasa presiune.Practic in partea de joasa se fomeaza 3 bari presiune (mai exact 2.7 -3 bari asta e toleranta data de producator) si in momentul cand supapa acesta nu mai inchide (unde apare de fapt uzura ) nu mai poate face presiunea de inalte si motorina iese pe retur. In zilele astea daca am timp la tutorialul meu voi posta poze si explicatii.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 210
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Chestie de semantica,eu nu am desfacut decit vreo 256 de pompe pe 2013,dar nu sint pasionat de mecanica,pur si simplu am fost curios sa aflu cum functioneaza pompa vp44 ca sa inteleg de ce cedeaza electronica,si la final in loc sa dau 300 eur la bancul de probe,mi-am cumparat un ceas comparator,si montez singur pompele,de la A la Z.
La primele pompe,dupa schimbarea garniturilor,repararea calculatorului de injectie,si montarea pe masina,am observat ca nu pornesc,din cauza ca erau decalate orificiile de injectie din capul hidraulic,asa ca le-am refacut avansul cu ceasul comparator,si acum totul este ok.
Singura chestie pe care inca nu o stapinesc este mersul pompei la o anumita temperatura,si fara un banc de probe este aproape imposibil de facut calibrari in sensul asta.
Important la final este doar cum reusim fiecare dintre noi sa obtinem rezultate,restul,adica teoria,este pentru cei care vor sa invete.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR