alexhaiducu- Suspendat
- 780 mesaje
- din 15 Dec 2009
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
alexhaiducu- Mesaje scrise: 780
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2009
- Mesaj Privat
- kosfunny
- **
- 271 mesaje
- din 02 Aug 2007
- Sintra 1996
- Bucuresti
kosfunny
- Mesaje scrise: 271
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Sintra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2007
- Mesaj Privat
alexhaiducu- Suspendat
- 780 mesaje
- din 15 Dec 2009
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
alexhaiducu- Mesaje scrise: 780
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2009
- Mesaj Privat
- kosfunny
- **
- 271 mesaje
- din 02 Aug 2007
- Sintra 1996
- Bucuresti
kosfunny
- Mesaje scrise: 271
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Sintra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Aug 2007
- Mesaj Privat
- alexneb1
- **
- 131 mesaje
- din 06 Nov 2011
- Bucuresti
alexneb1
- Mesaje scrise: 131
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2011
- Mesaj Privat
Am implinit o luna de cand e masina la service ,,euro..MUCI nu da nici un semn,astia au mai facut o suplimentare ,,doua trei plastice ,,astia tot nu dau nici un semn,,sa mai astept ? sau sa ma adresez la CSA?judecata? etc.. astia de la service zic ca ''situatia e sub control'' da brusc nea mischie ala de se ocupa de daune a intrat in concediu pentru 2 saptamani...ce parere aveti ? aa ,am vizionat si eu mailurile trimise de service la euro MUCI ,vreo 4 la numar ,nici un raspuns ,de fapt au o nemultumire ca nu e bine pe original ca e prea scump ,,si ca la ei o bara e 140 lei ,, o fi facuta din chirpici ? bara pe original e 1700 lei dar cica e mai rezistenta aia a lor de 140 lei =)) am ras impreuna cu nea asta de la service..nu stiu de unde or scoate preturile astea. probabil au vreo fabrica de piese in subsol la vreun vapor ...cica sa mai astept.. amr ... ?
alexhaiducu- Suspendat
- 780 mesaje
- din 15 Dec 2009
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
alexhaiducu- Mesaje scrise: 780
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2009
- Mesaj Privat
este la pretul ala pentru ca de cele mai multe ori astia de la asigurari opresc masini lovite facute praf si folosesc piesele scapate la viitoare daune!multe firme procedeaza asa! nu ii obliga nimeni sa schimbe o piesa la o masina veche cu o piesa nou nouta! daca nu merge reparat piesa de pe msina prima optiune este schimbarea cu sh abia apoi cu piesa noua,insa nu de la producator ci de unde e cel mai ieftin! vor sa ia bani multi la eliberarea asigurari dar in caz de dauna sa plateasca cat mai putin! ce pentru pagubit e nenorocire,pentru ei cu cat scot mai putini bani afara cu atat e mai bine pentru ei! doar e afacere,nu binefacere!
- Atex
- **
- 143 mesaje
- din 21 Feb 2010
- Mures
Atex
- Mesaje scrise: 143
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2010
- Mesaj Privat
Nu stiu cum fac ei calculele ,d-ar este un program audatex pe care folosesc asiguratori si serviceurile....eu la masina sotiei corsa c din 2002,airbaguri puscate,parte frontala varza,suporti motor ruptii,etc.norocul meu nu aveam timp sa-l transcriu si avea ultimele numere rosii..., dupa constatare de catre firma de asigurari a vinovatului, am primit prima data 7000 ron..eu suparat am facut galagie si o cerere de recalculare pentru ca nu sunt de acord cu suma respectiva,a doua zii suma sa ridicat la valoarea max. de reparatie 19200ron...bun zic eu...si doream neaparat sa incasez bani si sa raman si cu epava,(din suma respectiva se scade vreo 25% banuiesc tva +1% timpul pierdut...),si raman cu restul,din dosar lipsea deviz-ul atelierului...trebuia sa duc masina la un service cu care colaboreaza firma de asigurari si acolo daca se depaseste suma respectiva atunci incasez banii...la service am zis ca eu doresc sa fie perfect masina,nu din 2,3 masini sa fie reparat,fiindca vin cu prieteni tinichigii si nu iau masina daca se vad urme de carpeala" , fiindca aia nu mai prezinta pentru mine siguranta bla,bla,bla...am spus foarte clar ca eu doresc sa faca calculele prin audatex si duc personal consatarea la firma de asigurari...pana la urma au venit de la service au vazut masina in curtea mea,au facut fotografii ,rezultatul prin programul respectiv 48000ron total.... suma de reparatie depasita de peste dublu...am incasat vreo 14300ron ,pe urma am comandat altul identic defect,d-ar in stare mai buna din germania ,pe care am reparat si am ramas cu epava si cu vreo 500E ...
alexhaiducu- Suspendat
- 780 mesaje
- din 15 Dec 2009
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
alexhaiducu- Mesaje scrise: 780
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2009
- Mesaj Privat
- alexneb1
- **
- 131 mesaje
- din 06 Nov 2011
- Bucuresti
alexneb1
- Mesaje scrise: 131
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2011
- Mesaj Privat
- Atex
- **
- 143 mesaje
- din 21 Feb 2010
- Mures
Atex
- Mesaje scrise: 143
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2010
- Mesaj Privat
Exact asa a fost si am si banuielile mele de ce? pentru a deschide dosar am sunat la sediul central din Bucuresti unde sa deschis dosar cu nr xxx ,pe urma a doua zii am fost contactat de catre agentul de daune din localitatea mea,care a venit a fotografiat masina si a trimis rezultatul la Bucuresti...eu am asteptat vreo 2 saptamani si am sunat la Bucuresti stiind nr. de dosar etc. si mi sa comunicat ca sa iau legatura cu agentul din zona,fiindca sa calculat valoarea de reparatie de mai bine de o saptamana...OK am sunat agentul si a spus valoarea de 7000 ...el are tot interesul sa ma abureasca cu suma cat mai mica, fiindca atunci ei au comisioane mult mai mari,eu nervos am sunat iar la Bucuresti ca sa mi se comunice suma max. de reparatie ca banuiesc eu ceva nu este in regula si nu stiu prin ce metode au facut ei calculele,fiindca mie nici cum nu iese valoarea respectiva,bineinteles acolo mi sa spus cum ca ei nu pot spune valoarea!(de parca ar fii secret de stat,aici am simtit deja manareala)! si din dosarul meu mai lipseste deviz-ul atelierului... totusi sa iau legatura cu agentul de daune din zona si sa rezolv problema cu el acolo...
m-am deplasat personal la el,era o zii de vineri dupa masa,el a zis sa nu ma cert cu el si sa nu mai tot dau telefoane la Bucuresti (lucru care am observat ca-l deranjeaza), fiindca el nu este vinovat bla,bla...si sa scriu o cerere el trimite la Bucuresti, si luni vom afla rezultatul... eu sa revin cu un telefon luni dupa masa...(banuiesc ca sa sters la fund cu cererea mea)....
eu am revenit luni pe la ora 15 si mi sa comunicat suma de 19200(va spun sincer de 2 ori am intrebat cum ca 192milioane?nu mi venea nici mie sa cred,cu toate ca ma asteptam sa incasez vreo 3000E in max 10 zile! dupa ce ne punem de acord... si epava ramane tot la mine... ,chiar daca vor sa ma abureasca cu alte traznai, fiindca astia mai au afaceri cu dezmabrari una alta..., m-am dus si eu cu lectia invatata de la prieteni tinichigi,care au vazut masina si stiau cum merg treburile fiindca si ei au contracte cu asiguratorii.)
agentul meu mai are nevoie la dosar de un deviz de la atelierul cu care au ei contract,sa duc masina acolo sa faca calculele mai exacte (si rezultat prin audatex 480milioane!) de aici restul cum am scris mai sus...
m-am deplasat personal la el,era o zii de vineri dupa masa,el a zis sa nu ma cert cu el si sa nu mai tot dau telefoane la Bucuresti (lucru care am observat ca-l deranjeaza), fiindca el nu este vinovat bla,bla...si sa scriu o cerere el trimite la Bucuresti, si luni vom afla rezultatul... eu sa revin cu un telefon luni dupa masa...(banuiesc ca sa sters la fund cu cererea mea)....
eu am revenit luni pe la ora 15 si mi sa comunicat suma de 19200(va spun sincer de 2 ori am intrebat cum ca 192milioane?nu mi venea nici mie sa cred,cu toate ca ma asteptam sa incasez vreo 3000E in max 10 zile! dupa ce ne punem de acord... si epava ramane tot la mine... ,chiar daca vor sa ma abureasca cu alte traznai, fiindca astia mai au afaceri cu dezmabrari una alta..., m-am dus si eu cu lectia invatata de la prieteni tinichigi,care au vazut masina si stiau cum merg treburile fiindca si ei au contracte cu asiguratorii.)
agentul meu mai are nevoie la dosar de un deviz de la atelierul cu care au ei contract,sa duc masina acolo sa faca calculele mai exacte (si rezultat prin audatex 480milioane!) de aici restul cum am scris mai sus...
alexhaiducu- Suspendat
- 780 mesaje
- din 15 Dec 2009
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
alexhaiducu- Mesaje scrise: 780
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2009
- Mesaj Privat
pe o masina care face 3000 maxim pe piata niciodata nu iti dau asigurarile mai mult! mai putin da! se pare ca tu esti singurul om din lume care ai luat despagubire la un sh de 10 ani ,daune ca pentru una de 3-4 ani! miroase a frauda! sa nu te trezesti peste ceva timp ca ai de dat bani inapoi ,ca te bufneste plansu!
- Atex
- **
- 143 mesaje
- din 21 Feb 2010
- Mures
Atex
- Mesaje scrise: 143
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2010
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,463 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,463
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
haiducule, valoarea masinii se calculeaza raportat la valoarea de noua din catalog, la care se aplica un coeficient de depreciere anual. Treaba asta nu are ABSOLUT NICI O LEGATURA cu valoarea "de piata" a masinii
Hai sa luam urmatorul exemplu, astra H, din 2005, combi, sasiu IDS+, xenon, AFL, Z18XE+instalatie LPI Vialle, nu mai mentionam dotarile marunte gen incalzire in scaune, oglinzi pliabile electric, etc. Valoarea recunoscuta de Allianz pentru CASCO: ~7200 EUR
Daca ma duc cu ea in targ, crezi ca imi da cineva mai mult de 5500?
Atex, stai linistit ca nu vine nimeni sa iti ceara banii inapoi. Nu au baza legala
Hai sa luam urmatorul exemplu, astra H, din 2005, combi, sasiu IDS+, xenon, AFL, Z18XE+instalatie LPI Vialle, nu mai mentionam dotarile marunte gen incalzire in scaune, oglinzi pliabile electric, etc. Valoarea recunoscuta de Allianz pentru CASCO: ~7200 EUR
Daca ma duc cu ea in targ, crezi ca imi da cineva mai mult de 5500?
Atex, stai linistit ca nu vine nimeni sa iti ceara banii inapoi. Nu au baza legala
- Atex
- **
- 143 mesaje
- din 21 Feb 2010
- Mures
Atex
- Mesaje scrise: 143
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2010
- Mesaj Privat
alexhaiducu- Suspendat
- 780 mesaje
- din 15 Dec 2009
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
alexhaiducu- Mesaje scrise: 780
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2009
- Mesaj Privat
jE a scris:haiducule, valoarea masinii se calculeaza raportat la valoarea de noua din catalog, la care se aplica un coeficient de depreciere anual. Treaba asta nu are ABSOLUT NICI O LEGATURA cu valoarea "de piata" a masinii
Hai sa luam urmatorul exemplu, astra H, din 2005, combi, sasiu IDS+, xenon, AFL, Z18XE+instalatie LPI Vialle, nu mai mentionam dotarile marunte gen incalzire in scaune, oglinzi pliabile electric, etc. Valoarea recunoscuta de Allianz pentru CASCO: ~7200 EUR
Daca ma duc cu ea in targ, crezi ca imi da cineva mai mult de 5500?
Atex, stai linistit ca nu vine nimeni sa iti ceara banii inapoi. Nu au baza legala
Hai sa luam urmatorul exemplu, astra H, din 2005, combi, sasiu IDS+, xenon, AFL, Z18XE+instalatie LPI Vialle, nu mai mentionam dotarile marunte gen incalzire in scaune, oglinzi pliabile electric, etc. Valoarea recunoscuta de Allianz pentru CASCO: ~7200 EUR
Daca ma duc cu ea in targ, crezi ca imi da cineva mai mult de 5500?
Atex, stai linistit ca nu vine nimeni sa iti ceara banii inapoi. Nu au baza legala
calcul gresit! la fel cum e si cu cei care au luat pensii si au luat mai mult decat trebuia pt ca au gresit aia la calcul! eu pur si simplu e singurul de care am auzit ca o masina care sh face 3000 de euro primeste la dauna totala 3000 euro cash! sa fim seriosi,nici casco nu da 100%
valoarea de piata e valoarea de depreciere! casco e casco ,rca e rca! diferenta ca de la pamant la luna!
ce sau speriat aia si imediat au dat banii omului,dupa niste numai telefoana! sa fim seriosi!
- alexneb1
- **
- 131 mesaje
- din 06 Nov 2011
- Bucuresti
alexneb1
- Mesaje scrise: 131
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2011
- Mesaj Privat
- bezart
- **
- 187 mesaje
- din 05 Nov 2012
- Corsa 2012 12 XER
- Bucuresti
bezart
- Mesaje scrise: 187
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2012 12 XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2012
- Mesaj Privat
- Atex
- **
- 143 mesaje
- din 21 Feb 2010
- Mures
Atex
- Mesaje scrise: 143
- Locatie: Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2010
- Mesaj Privat
@alexhaiducu citeste aici Stabilirea valorii vehiculului la data producerii accidentului http://www.rcaland.ro/ghid-...lata-despagubirii
al meu avea toate dotarile ce poate avea un corsa c,Km reali demonstrat cu TUV facut in urma cu 3 luni in germania de carte service ce sa zic? aia se poate face la colt de strada d-ar avea si aia,era singura pe care am intalnit original cu incalzire scaune si avea si cutie automata la care calculatorul rupt in bucatii, motorasele rupte.etc..crezi ce vrei...
bafta!
al meu avea toate dotarile ce poate avea un corsa c,Km reali demonstrat cu TUV facut in urma cu 3 luni in germania de carte service ce sa zic? aia se poate face la colt de strada d-ar avea si aia,era singura pe care am intalnit original cu incalzire scaune si avea si cutie automata la care calculatorul rupt in bucatii, motorasele rupte.etc..crezi ce vrei...
bafta!
- cangri
- *******
- 5,415 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,415
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
Societatea de asigurare care a adunat cele mai multe reclamaþii la CSA a intrat în conflict direct cu reprezentanþii service-urilor, care ameninþã cã vor rupe înþelegerile cu EUROINS. Compania acuzatã cã plãteºte greu ºi încearcã “sã cadã la pace” direct cu pãgubiþii spune cã procedeazã absolut legal ºi cã a plãtit sute de milioane de lei despãgubiri
În primele 9 luni ale acestui an, EUROINS a plãtit un numar de 35.623 de dosare de daunã (din care 34.826 de dosare de daunã auto), însemnând despãgubiri în valoare de 192,8 milioane de lei, cu 63,8 milioane de lei mai mult decât în perioada similarã a anului trecut
EUROINS era, la finele lunii august, cea mai reclamatã societate de asigurare din România, poziþie pe care o deþine încã de la prima raportare de acest tip. Aproape 28% din toatea reclamaþiile primite de Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor vizeazã societatea cu pricina, ceea ce reprezintã aproape 2000 de reclamaþii. Capital a scris recent despre situaþia unei femei care se aflã în postura de a-ºi repara maºina pe cont propriu dupã ce a intrat în coliziune cu un ºofer asigurat la EUROINS. Mai jos veþi gãsi pe larg povestea femeii.
Service-urile auto: Rupem înþelegerile. Aproape nimeni nu mai reparã maºini pe asigurare de la EUROINS
“Suntem îngrijoraþi pentru clienþii noºtri care sunt privaþi de uºurinþa cu care pot beneficia de calitatea ºi profesionalismul reparaþiilor efectuate în atelierele noastre de caroserie atunci când sunt implicaþi într-un eveniment rutier al cãrui vinovat este posesorul unei poliþe RCA emisã de societatea de asigurãri Euroins”, spune Marius Ghiban directorul Asociaþiei Concesionarilor Dacia, Renault Nissan(ACODAREN).
În acest context, Asociaþia îºi exprimã îngrijorarea faþã de dificultãþile întâmpinate de clienþii sãi în decontarea despãgubirilor poliþelor RCA emise de Euroins, mai ales cã aceºtia trebuie sã se îndrepte personal cãtre societatea de asigurãri pentru recuperarea sumei, ceea ce le creeazã un real disconfort ºi genereazã o risipã de timp, lucruri de care ar fi scutiþi dacã Euroins ar achita facturile cãtre service-uri. În aceeaºi ordine de idei, ºeful Asociaþiei Societãþilor de Service Auto Independente, Cristian Muntean, aratã cã EUROINS preferã sã plãteascã pãgubiþilor sume modice în loc sã trimitã maºina cãtre service-uri autorizate.
“ ÃŽn acest moment, cu mare greutate un asigurat/pãgubit Euroins din România va putea gãsi un service auto care sã îi accepte efectuarea reparaþiilor în baza unei poliþe de asigurare emisã de cãtre aceastã societate. Majoritatea convenþiilor de colaborare în vigoare, încheiate între service-uri auto ºi EUROINS în prezent nu îºi mai produc efectele , aceastã societate de asigurãri înregistrând întârzieri uriaºe la plata cãtre service-urile auto partenere, iar clientul asigurat/pãgubit va fi nevoit sã îºi achite reparaþia din propriul buzunar.”, aratã Muntean.
EUROINS: “ ÃŽmbunãtãþim continuu colaborarea cu service-urile auto”
Pe de altã parte, societatea vizatã spune cã are o relaþie bunã cu service-urile ºi cã practicile sale sunt perfect legale. Mai mult, spun cei de la EUROINS, îmbunãtãþirea serviciilor de platã a daunelor este unul dintre principalelel obiective.”Alãturi de reprezentanþii A.S.S.A.I. ºi A.C.O.D.A.R.E.N., vom continua sã îmbunãtãþim continuu colaborarea noastrã cu service-urile auto.
Lucrãm, în acest moment, cu aproape 80 de unitãþi reparatoare din întreaga þarã”, spune Mihnea Tobescu, CEO al companiei. Referitor la situaþia creatã cu plãþiile direct cãtre pãgubiþi, ºeful Euroins spune cã este o procedurã perfect legalã ºi cã alegerea þine de client. “Conform Art. 50 alin.10 din Normele Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor privind asigurarea obligatorie de rãspundere civilã pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, pãgubiþii au dreptul sã solicite plata despãgubirii înainte de a efectua reparaþia maºinii, urmând sã utilizeze suma obþinutã pentru a-ºi repara maºina în regie proprie.
Este aºadar o opþiune a clientului nostru pe care o respectãm, iar sumele de despãgubire sunt calculate conform preþurilor prevãzute în cataloagele de specialitate, astfel încât despãgubirea primitã sã-i permitã asiguratului sã efectueze reparaþiile “, a explicat Tobescu.
Verificaþi de CSA
Încã de la numire, Daniel Tudor, noul preºedinte al Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor, a dispus verificarea situaþiei societãþii de asigurare Euroins, precum ºi convocarea conducerii acestei societãþi, a precizat pentru HotNews.ro autoritatea de supraveghere a pieþei asigurãrilor. "Sunt supuse verificãrii toate raportãrile tehnico-financiare transmise de societate, situaþia despãgubirilor plãtite, a rezervelor tehnice constituite pentru dosarele de daunã în curs de soluþionare ºi, nu în ultimul rând, situaþia reclamaþiilor înregistrate la CSA împotriva societãtii ºi gradul de soluþionare a reclamaþiilor care sunt fundamentate", se aratã în rãspunsul CSA.
Un caz real. Atenþie mare la dovezi, altfel rãmâneþi fãrã bani de reparaþii
Capital a prezentat recent cazul unei doamne din Bucureºti care se aflã în postura de a plãti din propriul buzunar reparaþiile maºinii deºi a intrat în coliziune cu un ºofer asigurat. ªoferul vinovat avea o poliþã EUROINS. ntr-o intersecþie, un tir s-a încadrat greºit ºi a intrat în coliziune cu automobilul condus de respectiva persoanã.
“Spre poliþie, deºi eram încã în stare de ºoc, dupã spusele ºoferului îmi dau seama cã fãra carnet este distrus, cãci el este plãtit în funcþie de curse ºi este tocmai din Constanþa. Poliþistul ne întreabã dacã existã conflict ca sã facã el expertiza, ºoferul a spus cã este vinovat, eu am recunoscut ºi ne-a spus sã ne facem amiabilã(nr: constatare amiabilã). Deºi soþul mi-a zis sã facã poliþistul procesul verbal, am considerat cã nu am fãcut rãu la nimeni în viaþa mea ºi nu este nici acum cazul, mai ales cã poliþistul ne-a recomandat amiabila.”, povesteºte femeia.
De la lipsa procesului verbal a pornit totul. Dupã ce a depus dosarul la compania de asigurare, Euroins, clienta a primit un rãspuns potrivit cãruia “dinamica accidentului nu justificã plata daunei”. Femeia susþine cã asigurãtorul nu a desfãºurat o investigaþie în acest sens iar societatea susþine cã “nu a refuzat sã facã propria investigaþie”.
Urmãtorul pas a fost depunerea unei reclamaþii la CSA. Supraveghetorul a desfãºurat propria investigaþie ºi a confirmat, dupã o lunã, poziþia asigurãtorului. Îndemnat chiar de cei de la Euroins, clientul a mai depus încã o contestaþie. Încã o datã, cei de la CSA au invocat lipsa probelor în susþinerea clientei. Atenþie, dacã ar fi existat un proces verbal întocmit de Poliþie la locul accidentului, toatea acestea nu ar fi fost posibile. Mai mult, chiar ºi o fotografie fãcutã de client ar fi putut constitui o probã.
SURSA: EVZ . RO
În primele 9 luni ale acestui an, EUROINS a plãtit un numar de 35.623 de dosare de daunã (din care 34.826 de dosare de daunã auto), însemnând despãgubiri în valoare de 192,8 milioane de lei, cu 63,8 milioane de lei mai mult decât în perioada similarã a anului trecut
EUROINS era, la finele lunii august, cea mai reclamatã societate de asigurare din România, poziþie pe care o deþine încã de la prima raportare de acest tip. Aproape 28% din toatea reclamaþiile primite de Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor vizeazã societatea cu pricina, ceea ce reprezintã aproape 2000 de reclamaþii. Capital a scris recent despre situaþia unei femei care se aflã în postura de a-ºi repara maºina pe cont propriu dupã ce a intrat în coliziune cu un ºofer asigurat la EUROINS. Mai jos veþi gãsi pe larg povestea femeii.
Service-urile auto: Rupem înþelegerile. Aproape nimeni nu mai reparã maºini pe asigurare de la EUROINS
“Suntem îngrijoraþi pentru clienþii noºtri care sunt privaþi de uºurinþa cu care pot beneficia de calitatea ºi profesionalismul reparaþiilor efectuate în atelierele noastre de caroserie atunci când sunt implicaþi într-un eveniment rutier al cãrui vinovat este posesorul unei poliþe RCA emisã de societatea de asigurãri Euroins”, spune Marius Ghiban directorul Asociaþiei Concesionarilor Dacia, Renault Nissan(ACODAREN).
În acest context, Asociaþia îºi exprimã îngrijorarea faþã de dificultãþile întâmpinate de clienþii sãi în decontarea despãgubirilor poliþelor RCA emise de Euroins, mai ales cã aceºtia trebuie sã se îndrepte personal cãtre societatea de asigurãri pentru recuperarea sumei, ceea ce le creeazã un real disconfort ºi genereazã o risipã de timp, lucruri de care ar fi scutiþi dacã Euroins ar achita facturile cãtre service-uri. În aceeaºi ordine de idei, ºeful Asociaþiei Societãþilor de Service Auto Independente, Cristian Muntean, aratã cã EUROINS preferã sã plãteascã pãgubiþilor sume modice în loc sã trimitã maºina cãtre service-uri autorizate.
“ ÃŽn acest moment, cu mare greutate un asigurat/pãgubit Euroins din România va putea gãsi un service auto care sã îi accepte efectuarea reparaþiilor în baza unei poliþe de asigurare emisã de cãtre aceastã societate. Majoritatea convenþiilor de colaborare în vigoare, încheiate între service-uri auto ºi EUROINS în prezent nu îºi mai produc efectele , aceastã societate de asigurãri înregistrând întârzieri uriaºe la plata cãtre service-urile auto partenere, iar clientul asigurat/pãgubit va fi nevoit sã îºi achite reparaþia din propriul buzunar.”, aratã Muntean.
EUROINS: “ ÃŽmbunãtãþim continuu colaborarea cu service-urile auto”
Pe de altã parte, societatea vizatã spune cã are o relaþie bunã cu service-urile ºi cã practicile sale sunt perfect legale. Mai mult, spun cei de la EUROINS, îmbunãtãþirea serviciilor de platã a daunelor este unul dintre principalelel obiective.”Alãturi de reprezentanþii A.S.S.A.I. ºi A.C.O.D.A.R.E.N., vom continua sã îmbunãtãþim continuu colaborarea noastrã cu service-urile auto.
Lucrãm, în acest moment, cu aproape 80 de unitãþi reparatoare din întreaga þarã”, spune Mihnea Tobescu, CEO al companiei. Referitor la situaþia creatã cu plãþiile direct cãtre pãgubiþi, ºeful Euroins spune cã este o procedurã perfect legalã ºi cã alegerea þine de client. “Conform Art. 50 alin.10 din Normele Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor privind asigurarea obligatorie de rãspundere civilã pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, pãgubiþii au dreptul sã solicite plata despãgubirii înainte de a efectua reparaþia maºinii, urmând sã utilizeze suma obþinutã pentru a-ºi repara maºina în regie proprie.
Este aºadar o opþiune a clientului nostru pe care o respectãm, iar sumele de despãgubire sunt calculate conform preþurilor prevãzute în cataloagele de specialitate, astfel încât despãgubirea primitã sã-i permitã asiguratului sã efectueze reparaþiile “, a explicat Tobescu.
Verificaþi de CSA
Încã de la numire, Daniel Tudor, noul preºedinte al Comisiei de Supraveghere a Asigurãrilor, a dispus verificarea situaþiei societãþii de asigurare Euroins, precum ºi convocarea conducerii acestei societãþi, a precizat pentru HotNews.ro autoritatea de supraveghere a pieþei asigurãrilor. "Sunt supuse verificãrii toate raportãrile tehnico-financiare transmise de societate, situaþia despãgubirilor plãtite, a rezervelor tehnice constituite pentru dosarele de daunã în curs de soluþionare ºi, nu în ultimul rând, situaþia reclamaþiilor înregistrate la CSA împotriva societãtii ºi gradul de soluþionare a reclamaþiilor care sunt fundamentate", se aratã în rãspunsul CSA.
Un caz real. Atenþie mare la dovezi, altfel rãmâneþi fãrã bani de reparaþii
Capital a prezentat recent cazul unei doamne din Bucureºti care se aflã în postura de a plãti din propriul buzunar reparaþiile maºinii deºi a intrat în coliziune cu un ºofer asigurat. ªoferul vinovat avea o poliþã EUROINS. ntr-o intersecþie, un tir s-a încadrat greºit ºi a intrat în coliziune cu automobilul condus de respectiva persoanã.
“Spre poliþie, deºi eram încã în stare de ºoc, dupã spusele ºoferului îmi dau seama cã fãra carnet este distrus, cãci el este plãtit în funcþie de curse ºi este tocmai din Constanþa. Poliþistul ne întreabã dacã existã conflict ca sã facã el expertiza, ºoferul a spus cã este vinovat, eu am recunoscut ºi ne-a spus sã ne facem amiabilã(nr: constatare amiabilã). Deºi soþul mi-a zis sã facã poliþistul procesul verbal, am considerat cã nu am fãcut rãu la nimeni în viaþa mea ºi nu este nici acum cazul, mai ales cã poliþistul ne-a recomandat amiabila.”, povesteºte femeia.
De la lipsa procesului verbal a pornit totul. Dupã ce a depus dosarul la compania de asigurare, Euroins, clienta a primit un rãspuns potrivit cãruia “dinamica accidentului nu justificã plata daunei”. Femeia susþine cã asigurãtorul nu a desfãºurat o investigaþie în acest sens iar societatea susþine cã “nu a refuzat sã facã propria investigaþie”.
Urmãtorul pas a fost depunerea unei reclamaþii la CSA. Supraveghetorul a desfãºurat propria investigaþie ºi a confirmat, dupã o lunã, poziþia asigurãtorului. Îndemnat chiar de cei de la Euroins, clientul a mai depus încã o contestaþie. Încã o datã, cei de la CSA au invocat lipsa probelor în susþinerea clientei. Atenþie, dacã ar fi existat un proces verbal întocmit de Poliþie la locul accidentului, toatea acestea nu ar fi fost posibile. Mai mult, chiar ºi o fotografie fãcutã de client ar fi putut constitui o probã.
SURSA: EVZ . RO
gagarin
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jan 2008
- Mesaj Privat
jE a scris:Bogdane, nu cita partial. Am zis ca orice poate fi reparat, insa nu orice merita a fi reparat.
Si sa stii ca instanta nu da intotdeauna in favoarea pagubitului.
gagarin, de principiu la elementele de tinichigerie poate fi convenabil sa mergi pe SH. Piesele noi fie sunt de o calitate indoielnica (tolerante, rezistenta, nu se vor alinia cum trebuie, vor fi mai slabe), fie sunt scumpe ca naiba (daca mergi pe repere originale). Ce ti-a propus insa tipul de la magazin nu e prea OK, deoarece te pune pe tine pe drumuri. Adica el iti repara masina, tu ii platesti, si apoi te agiti tu sa iti recuperezi banii de la asigurari. E de preferat sa mergi la un service care are decontare directa cu asiguratorul (grija sa nu nimeresti la ceva carpaci care sa iti faca masina de batjocura), pentru ca in acest scenariu toate discutiile cu asiguratorul le poarta service-ul. Tu mergi, lasi masina, cand e gata te intorci, o iei de la ei, si... gata. Nu ai alte batai de cap.
Si sa stii ca instanta nu da intotdeauna in favoarea pagubitului.
gagarin, de principiu la elementele de tinichigerie poate fi convenabil sa mergi pe SH. Piesele noi fie sunt de o calitate indoielnica (tolerante, rezistenta, nu se vor alinia cum trebuie, vor fi mai slabe), fie sunt scumpe ca naiba (daca mergi pe repere originale). Ce ti-a propus insa tipul de la magazin nu e prea OK, deoarece te pune pe tine pe drumuri. Adica el iti repara masina, tu ii platesti, si apoi te agiti tu sa iti recuperezi banii de la asigurari. E de preferat sa mergi la un service care are decontare directa cu asiguratorul (grija sa nu nimeresti la ceva carpaci care sa iti faca masina de batjocura), pentru ca in acest scenariu toate discutiile cu asiguratorul le poarta service-ul. Tu mergi, lasi masina, cand e gata te intorci, o iei de la ei, si... gata. Nu ai alte batai de cap.
Scuze, dar am fost prins in multe probleme si nici NET-ul nu a functionat. Multumesc pentru sfaturi. Am dus actele la un service agreat de euroins si au zis sa astept o saptamana ca ei fac devizul si il trimit si cand au raspunsul de la asigurator ma cheama cu masina sa se apuce de reparat
Din 25 oct si pana in 09 nov nici un raspuns. Am sunat eu la service pe 09 nov si au zis ca nu au acceptul inca. Am intrebat daca devizul se incadreaza in pretul constatatorului si nu au vrut sa dea nici un raspuns.
Am convenit cu ei ca merg pe SH, dar ma abureau sa indrepte tabla de pe usa si aripa. Bun, le zic, dar cu tabla rupta cum facem? Nu este o problema, o indreptam, o chituim si-i dam vopsea, ca masina e veche ... si...Mai astept o zi si merg la ei. Inca o data va multumesc si daca mai puteti sa ma indrumati ce sa fac va raman indatorat. Cred ca este un lucru bun sa-mi pot repara masina pe asigurarea mea