Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
lol.....nu au nici o hiba Laughing Laughing Laughing nu le'am facut eu, le'a facut opel, dar nu trebuie sa tragi paralele, sunt valori diferite ale cuplului, nimeni nu a ascuns asta.
Skip ads

  • sbirlut

  • Mesaje scrise: 140
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Intradevar la deal si pe zapada si la pornirea in panta un disel merge mai bine decit un benzinar.
Explicatia, asa plastica dupa cum a fost observat Wink, a foat pusa sa dea un feeling uneipersoane care nu este inginer si nu intelege ce sunt marimi dinamice, integrari ale functiilor in domeniul timpului ...... atita tot. Nu am vrut sa neg sau sa contrazic celelate explicatii cu care sunt perfect deacord.


Ultima modificare facuta de sbirlut la Mie 26 Jul, 2006 12:45 pm
  • Thanatos

  • Mesaje scrise: 1,108
  • Locatie: constanta - dk
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2004

  • Mesaj Privat
corect, domeniul este putin mai spinios daca nu poti sa'i "vezi" dimensiunile dvpd fizic. orice incercare de a fi explicat "pe romaneste" esueza.

Deci, in viata reala aceste valori raman decat cifre


gresesti. ar fi fatal daca ai avea dreptate. in viata reala, o masina respecta exact legile fizice, legi folosite la proiectarea ei, chiar daca ne surprinde asta sau nu le intelegem. realitatea asta nu se schimba chiar daca nu suntem de acord cu ea.
discutia asta a avut scopul de a explica noi pt noi cele 2 notiuni. cine nu este de acord nu prea are ce face. in cazul acesta nu se aplica regulile democratice si legile fizicii nu se aborga sau modifica pe motiv ca majoritatea nu este de acceasi parere.
  • chiciuc

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Craiova
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2004

  • Mesaj Privat
m-am exprimat prea scurt. Laughing
reformulat: - cuplul la roata depinde de multi parametrii, astfel ca daca e sa compari 2 cupluri, cel mai corect e acesta. Celalalt are valoare de marketing.
Skip ads

  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Parerea mea e diferita... singurul lucru care conteaza e puterea, in sensul de energie dezvoltata in unitatea de timp, restul e treaba cutiei de viteze sa transforme pe una in alta...
  • fiara

  • Mesaje scrise: 148
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2005

  • Mesaj Privat
acum vazui subiectul. foarte interesant.
eu am straighline acceleration simulator v 1.1 (versiune completa) si vi-l pot
trimite pe e-mail.

am lucrat putin cu acest program pentu masina mea si e foarte util daca vreti sa vedeti cum se comporta sau daca vreti sa vedeti cum anumite aspecte tehnice influenteaza performanta.

am salvat datele despre masina mea si le-am pus intr-o arhiva pe saitul
www.nfs5.home.ro

le puteti adapta usor pentru diverse modele de opel astra g.
sa tineti insa cont ca unitatile de masura sunt inch, feet, lbs etc.
  • lica78

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Momentan am un opel vectra C 2003 diesel Y22DTR, cutie automata, ~125 CP, 280NM(1500-2750).
Dupa remapare voi avea 155 CP si 380 NM.
Ma intereseaza un opel vectra C 2003 benzina, 3.2 24V 211 CP, 300 NM(4000), Z32SE.
Acest motor dupa remapare va avea 233 CP si 335 NM.

Intrebarea mea este pentru cei care sunt in domeniu si se pricep: merita sa schimb opelul meu cu unul de 3.2 L doar pentru 78 CP in plus, neluand in considerare pierderea de NM, pierderea de NM afecteaza agilitatea masinii ? sau aceasta creste odata cu numarul de cai putere in plus ?.(in dorinta de a avea o masina mai agila in special in depasiri, conteaza mai mult caii putere sau cuplu NM).
Va multumesc.
  • robertLHF

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 1999 16v
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2008

  • Mesaj Privat
imi poate da si mie cineva diagrama de cuplu pt un opel astra g 1.8 116 cp model 1999 in 3 usi euro 2 . Multumesc
Skip ads

  • deleted-5946

  • Mesaje scrise: 1,737
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2007

  • Mesaj Privat
pai, eu vad asa situatia.

luam doua motoare identice ca putere: sa zicem 100 cp.
unul diesel de 200Nm(complet aiurea cifrele)
si unul benzina de 150Nm.

sa zicem ca acceleratia lor "normala" (0-100) data de manual este de 11 secunde pentru amandoua motoare.

diferenta apare cand masina e in suprasarcina (panta, remorca etc..)

in urma incarcarii cu 200kg, masina cu un cuplu mai mare ar fi mai putin afectata la demaraj decat una cu un cuplu mic.

daca am gresit ceva sa fiu corectat va rog Razz.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Teoretic demarajul ramane acelasi, din cauza diferentelor de multiplicare a cutiilor de viteza...
Adica, mai simplu, LA ROATA masinile vor avea acelasi cuplu, desi LA IESIRE DIN MOTOR (acolo unde se fac masuratorile in uzina) cuplurile sunt diferite.
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
eu nu ma pricep prea bine dar am o teorie. Avioanele ca sa decoleze le trebuie o viteza de(aproximativ) 700km/h.Dupa ce s-au ridicat in aer nu e nevoie sa mearga cu 700km/h doar ca sa pluteasca si sa nu cada este suficient si 200km/h. De aici tragem concluzia ca de la 200 la 700km/h asta ar fi plaja de cuplu daca nu gresesc in care orice masina sau avion ar merge in parametrii normali.Dar ca sa decoleze i-au trebuit 700km/h aici intervine puterea sa ajunga la 700 si acceleratie il ajuta sa ajunga mai repede la 700. E ca si cum ai da un sut la o minge aplici o forta si o anumita viteza a piciorului si lovesti ei mingea aia se invarte o anumita distanta daca nu o mai lovesti ea se opreste dar daca o lovesti cu un sfert din forta initiala la un interval de 2 sec ea nu se va opri niciodata si isi va pastra viteza initiala.De aici rezulta consum de energie redus.ei daca luam acelasi caz si aplicam aceeasi forta la minge dar cu o viteza mai mare mingea va merge mai mult decat in primul caz.Ei aici mai intervine un lucru, care este acceleratia(viteza).Poti sa ai tu puterea cea mai mare daca nu ai acceleratia tot degaba.Eu zic ca acceleratia face totul si puterea se vede doar in panta sau la carat greutati.Am vazut un filmulet in care un vw polo parca a tinut piept la o liniuta cu o ditamai honda nu stiu de care de curse.In schimb polo avea montat NOS si pe o distanta de 500 de metri polo era langa honda dupa 500m situatia s-a schimbat honda a luat avantaj. Asta inseamna ca polo avea putere mica dar acceleratie mare iar honda avea si putere si acceleratie mare dar puterea nu s-a vazut la inceput, s-a vazut de la mijloc in colo.Concluzia mea finala este ca daca vrei sa mergi frumos tre sa schimbi la cuplu maxim sau poate putin peste ca in treapta superioara sa ramai tot in plaja de cuplu ca sa-ti fie usor sa accelerezi, cand vrei sau sa-ti fie usor sa tii masina la o anumita viteza constanta fara consum mare de carburant.Diselurile dezvolta putere pe cand benzinarele dezvolta acceleratie.De asta la benzina cuplu maxim poate sa fie si la 3000-4000 de ture si la diseluri la 1800-2000-2500.Diselurile dau putere dar nu acceleratie.In schimb benzinarele dau acceleratie dar nu prea dau putere.la diseluri de asta s-a montat turbina pentru acceleratie nicidecum pentru putere.In fine am sa inchei aici cu toate ca am mai fost si un pic offtopic sper sa nu supar pe nimeni
  • mitz1982

  • Mesaje scrise: 323
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2003 2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Hai sa ma bag si eu.

Parere personala:

Puterea este data de evolutia cuplului pe plaja de turatii.

Comparatie intre un diesel si un benzinar. Dieselul cu cuplul maxim mai mare insa cu puterea mai mica decat a benzinarului:

Intr-un interval de timp scurt, alegand treapta de viteza astfel incat sa ne aflam intr-o plaja de rotatii optima, dieselul va accelera mai repede decat benzinarul. Adica, de ex, de la 60km/h la 90km/h dieselul va fi mai rapid decat benzinarul (indiferent de treapta de viteaza aleasa de benzinar). Pe de alta parte, intr-un interval de timp mai mare benzinarul (putere mai mare) va avea castig de cauza. Din punctul meu de vedere reprizele dieselului (ca timp) sunt suficiente pt. exploatarea normala.
Skip ads

  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Mda , foarte nemultumit.Am facut testul de a schimba mai sus un pic de cuplu maxim si m i-a iesit in felul urmator: 41litri /461Km. din care 170 km au fost afara cu o viteza de maxim 110km/h, restul in oras.Faceti voi un calcul la cat s-a dus in oras, 11-12l/100km.Acum urmeaza testul 2.Schimbat vitezele la 2500rot, pana acum am schimbat la 3000, cuplu maxim fiind 2800 cu toate ca pe cartea tehnica care o am eu scrie 2600.Rog si pe altii care arata consumul instant sa ne faca si noua niste teste.
  • biela-manivela

  • Mesaje scrise: 2,912
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Ursu/\82 a scris:eu nu ma pricep prea bine dar am o teorie. Avioanele ca sa decoleze le trebuie o viteza de(aproximativ) 700km/h.Dupa ce s-au ridicat in aer nu e nevoie sa mearga cu 700km/h doar ca sa pluteasca si sa nu cada este suficient si 200km/h. De aici tragem concluzia ca de la 200 la 700km/h asta ar fi plaja de cuplu daca nu gresesc in care orice masina sau avion ar merge in parametrii normali.Dar ca sa decoleze i-au trebuit 700km/h aici intervine puterea sa ajunga la 700 si acceleratie il ajuta sa ajunga mai repede la 700.

Tu chiar crezi ceea ce ai scris aici? Shocked
Niciun avion nu are nevoie de 700 km/h pentru a decola!!! Vitezele de decolare sunt cuprinse intre 100 si 320 km/h. Pentru decolare iti trebuie viteza un pic mai mare decat pentru zborul in palier deoarece o parte din forta de tractiune este folosita pentru a te ridica si alta parte pentru a inainta. Cand zbori in palier componenta fortei de tractiune folosita pentru ascensiune devine 0.
Comparatia ta este si nepotrivita si nedocumentata!
  • Haurar

  • Mesaje scrise: 131
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z20NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Aceiasi discutie total aiurea , ca in topicul "benzina vs diesel"....Faceti niste comparatii intre un motor turbo ( diesel) si unul aspirat (benzina) , dar ia incercati intre doua motoare de aceiasi cilindree , cu turbo ambele: EX.

VW Passat 2.0 TDI vs 2.0 TFSI
Opel Vectra 2.0 DTI vs 2.0 T
Peugeot 1.6 HDI vs Opel Astra 1.6 T

Ia vedeti , ce valori va dau? Smile
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
biela-manivela a scris:
Ursu/\82 a scris:eu nu ma pricep prea bine dar am o teorie. Avioanele ca sa decoleze le trebuie o viteza de(aproximativ) 700km/h.Dupa ce s-au ridicat in aer nu e nevoie sa mearga cu 700km/h doar ca sa pluteasca si sa nu cada este suficient si 200km/h. De aici tragem concluzia ca de la 200 la 700km/h asta ar fi plaja de cuplu daca nu gresesc in care orice masina sau avion ar merge in parametrii normali.Dar ca sa decoleze i-au trebuit 700km/h aici intervine puterea sa ajunga la 700 si acceleratie il ajuta sa ajunga mai repede la 700.

Tu chiar crezi ceea ce ai scris aici? Shocked
Niciun avion nu are nevoie de 700 km/h pentru a decola!!! Vitezele de decolare sunt cuprinse intre 100 si 320 km/h. Pentru decolare iti trebuie viteza un pic mai mare decat pentru zborul in palier deoarece o parte din forta de tractiune este folosita pentru a te ridica si alta parte pentru a inainta. Cand zbori in palier componenta fortei de tractiune folosita pentru ascensiune devine 0.
Comparatia ta este si nepotrivita si nedocumentata!


Eu stiu bine ce am zis si cred ca are legatura. M-am referit la faptul , ca sa decolezi iti trebuie o viteza mai mare un impuls fata de cea care poate avionul sa szboare.Asa este si la masina : daca schimbi la 3000-3500rot.min nu e aceeasi cu 2000-2500rot/min.Adica schimband la 3000 cand bagi in treapta superioara masina din inertie se duce mai bine adica nu trebuie sa accelerezi iar, poti doar sa o mentii, pe cand schimband la 2000 nu e acelasi lucru, nu mai e "zvac-ul" ala si trebuie accelerat mai mult ca sa poti sa o mentii si sa schimbi in treapta superioara.Sper ca am explicat mai bine.Si chestia cu avionul la 700km/h a fost o valoare "X" nu una reala Wink
  • biela-manivela

  • Mesaje scrise: 2,912
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Ursu/\82 a scris:Eu stiu bine ce am zis si cred ca are legatura.

Da, stii bine ce ai zis! Laughing Avionu' are nevoie de 700 km/h ca sa decoleze. Laughing
Io zic ca daca avionu' decoleaza de pe portavion, la desprinderea de punte poate avea fix viteza cu care ar zbura in palier si nicidecum mai mare. Oare de ce? Io zic ca avioanele ar trebui sa invete de la tine cum sa "szboare". Laughing
  • Ursu/\82

  • Mesaje scrise: 1,947
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2008 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
biela-manivela a scris:
Ursu/\82 a scris:Eu stiu bine ce am zis si cred ca are legatura.

Da, stii bine ce ai zis! Avionu' are nevoie de 700 km/h ca sa decoleze.
Io zic ca daca avionu' decoleaza de pe portavion, la desprinderea de punte poate avea fix viteza cu care ar zbura in palier si nicidecum mai mare. Oare de ce? Io zic ca avioanele ar trebui sa invete de la tine cum sa "szboare". Laughing

Multumesc Domnul Ironic Wink dar te rog frumos ca sa nu poluam topicul asta, te invit sa ne explici cum sta treaba la masini nu la avioane, ca vad ca-s paralel la avioane, ajuta-ma tu la capitolul masini macar. Multumesc.

P.S. O rugaminte la tine Mrs. Manivela ar fi sa nu mai fii sarcastic si sa incerci sa ajuti in loc sa iei peste picior lumea.Mai este unul la fel ca tine pe forumul asta deocamdata nu-i dau numele.Dar e bine sa incerci Wink sa nu mai fii asa , deoarece cu aroganta nu castigi decat dispret. NU toata lumea e desteapta ca "altii"(nu dau nume, se stieee).Asta a fost o teorie de a mea care e bazata pe niste valori neexacte.Si sa stii ca sustin ceea ce spun adica, ca sa decoleze ii trebuie o viteza mai mare dar ca sa pluteasca poate si cu una mai mica, la fel ca la masini ca sa prinzi elan te duci in 3000-4000 de ture si te lasi dus dupa aia cu 2000-2500 in treapta superioara, daca schimbi la 2000-2500 nu mai e acelasi lucru adica o sa risti sa fii subturat , crestere in viteza e greoaie, consum ridicat etc. Sper sa nu te simti lezat de unul cu un IQ mai mic si urmatorul post din partea ta in topicul asta sa fie unul la subiect, nu as vrea sa-mi raspunzi mie direct la ce am zis in P.S. Multumesc.
  • biela-manivela

  • Mesaje scrise: 2,912
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Ursu/\82 a scris:P.S. O rugaminte la tine Mrs. Manivela ar fi sa nu mai fii sarcastic si sa incerci sa ajuti in loc sa iei peste picior lumea.

Iar e contradictie in cuvintele tale! Imi ceri mie sa nu mai fiu sarcastic, dar in timpul asta esti tu sarcastic la adresa mea!

Nu stiu sa iti explic cum e la masina. Daca as fi stiut as fi explicat. Pana atunci ii las pe altii care au cunostinte mai vaste in directia asta.

Legat de avioane, surplusul de viteza de care vorbeai este necesar nu la decolare, ci doar atunci cand avionul isi modifica altitudinea in sens crescator. In acel moment forta de tractiune are doua componente, atat pe axa Ox, cat si pe axa Oy. In zbor orizontal forta de tractiune este numai pe axa Ox, de aceea poate fi mai mica. La masini se pune problema de tractiune pe axa Oy doar cand urca pante, dar complicam inutil problema. Apropos la avioane viteza minima de deplasare este influentata si de flapsuri care modifica portanta prin crearea unei curburi a aripii. Dupa decolare flapsurile sunt ridicate deoarece maresc rezistenta la inaintare. Deci creste viteza minima pe care o poate avea avionul in aer, dar scade rezistenta la inaintare. Deci sunt prea multe variabile in exemplul tau si nu au nicio legatura cu automobilele.

Daca vrei putem vorbi de cuplu motor si la avioane. Very Happy Spre exemplu la avioanele usoare cu un singur motor cu piston si propulsate de elice momentul motor tinde sa invarta avionul in sens invers celui in care se invarte elicea. La decolarea despre care iti place sa vorbesti daca elicea se invarte inspre stanga (privind din cabina pilotului), avionul tinde sa se roteasca spre dreapta. Astfel creste apasarea pe roata din dreapta, creste forta de frecare la nivelul acelui cauciuc si avionul vireaza spre dreapta. Fenomenul a fost numit "furatura" si se compenseaza prin actionarea directiei in sens opus. Chiar exista o povestioara interesanta cu asul aviatiei de vanatoare romanesti din al doilea razboi mondial, Constantin "Bâzu" Cantacuzino, care la sfarsitul lui august 1944 a aterizat pe o baza militara americana din Foggia pentru a le preda americanilor pe comandantul acelei baze care fusese luat prizonier de romani. Zborul a fost efectuat cu un Messerschmit 109G, avion de vanatoare german, iar americanul a fost inghesuit in locul statiei radio ce fusese demontata. Deh, statie mare cu lampi... La Foggia unul dintre americani a dorit sa zboare cu avionul romanului. Bâzu i-a dat avionul si l-a prevenit ca are cuplu puternic si "furatura" este foarte accentuata. Americanul l-a privit superior gen "tu ma inveti pe mine?" si a rupt avionul la decolare. Pentru intoarcere Bâzu a primit un avion de vanatoare american P-51 Mustang.

Povestea este cat se poate de reala, dar deja suntem off-topic.
  • TeddyKGB

  • Mesaje scrise: 375
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Cuplu Vs Putere este evident o discutie Diesel vs Benzina (Petrol).
Cateva linkuri comparative pentru cine are rabdare.
MiniCooper Petrol vs Diesel
http://www.youtube.com/watch?v=IQQxYgzXY3I
Petrol wins iar dieselu a consumat ceva mai putin, nesemnificativ.

Suzuki Splash Petrol vs Diesel
http://www.youtube.com/watch?v=plST-A7Fzxo
Mers relaxat si plictisitor doar pentru consum mic.
Petrol Wins

VW Lupo Petrol vs. Diesel
http://www.youtube.com/watc...p;feature=related
Diesel castiga la consum dar ia bataie cu 6 secunde pe circuit.

Motoarele adevarate sunt pe benzina SubaruWRX STI, Opel OPC, BMW M, Audi RS, etc...
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR