- Mifares
- **
- 144 mesaje
- din 06 Oct 2009
- Corsa 2001 Y17DT
- Botosani
Mifares
- Mesaje scrise: 144
- Locatie: Botosani
- Masina: Corsa 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2009
- Mesaj Privat
ovidiutm ,
Intrebarea si datele sunt pur teoretice, doar pentru a fi niste date fixe.
La consumul pe care-l are masina (iarna, in oras mai mult, drumuri scurte - deh, concediu - a scos 5,8 - 6% ...maxim) nu imi faceam probleme de economie. Dar sunt mai curios si de asta am pus problema in acest mod.
Oricum, turbina la mine intra in jur de 2200rpm pe motor Isuzu, Y17DT si am inteles ca asa si este normal.
Cat despre facut plinul, circulat, masurat consumul poate doar mai la vara sa il fac. Pana atunci m-am gandit sa intreb aici, sunt destui care conduc si intr-un fel sau in altul, si multi au diesel dinaintea mea. Eu doar m-am procopsit cu el din august
Intrebarea si datele sunt pur teoretice, doar pentru a fi niste date fixe.
La consumul pe care-l are masina (iarna, in oras mai mult, drumuri scurte - deh, concediu - a scos 5,8 - 6% ...maxim) nu imi faceam probleme de economie. Dar sunt mai curios si de asta am pus problema in acest mod.
Oricum, turbina la mine intra in jur de 2200rpm pe motor Isuzu, Y17DT si am inteles ca asa si este normal.
Cat despre facut plinul, circulat, masurat consumul poate doar mai la vara sa il fac. Pana atunci m-am gandit sa intreb aici, sunt destui care conduc si intr-un fel sau in altul, si multi au diesel dinaintea mea. Eu doar m-am procopsit cu el din august
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
Referitor la partea de consum am vorbit per general, iar cand m-am adresat problemei tale in mod direct, am pus "@Mifares" in fata.
Cat despre turbina care intra abia dupa 2200rpm, nu prea vad cum e normal cand cuplu maxim ar trebui sa il atingi la 1800rpm. Da, puterea e data de turbina, iar cuplul provine din compresie si capacitate cilindrica raportat la masa masinii. Totusi, pe un grafic cele doua se intalnesc foarte aroape una de alta, daca nu cumva chiar se suprapun. Eu zic sa nu te mai iei dupa orice "cofetar" care se da mecanic.
Ia vezi ce specificatii are motorul tau:
http://www.manualeauto.ro/data/pdf/20.pdf
Cat despre turbina care intra abia dupa 2200rpm, nu prea vad cum e normal cand cuplu maxim ar trebui sa il atingi la 1800rpm. Da, puterea e data de turbina, iar cuplul provine din compresie si capacitate cilindrica raportat la masa masinii. Totusi, pe un grafic cele doua se intalnesc foarte aroape una de alta, daca nu cumva chiar se suprapun. Eu zic sa nu te mai iei dupa orice "cofetar" care se da mecanic.
Ia vezi ce specificatii are motorul tau:
http://www.manualeauto.ro/data/pdf/20.pdf
- Mifares
- **
- 144 mesaje
- din 06 Oct 2009
- Corsa 2001 Y17DT
- Botosani
Mifares
- Mesaje scrise: 144
- Locatie: Botosani
- Masina: Corsa 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2009
- Mesaj Privat
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
- Mifares
- **
- 144 mesaje
- din 06 Oct 2009
- Corsa 2001 Y17DT
- Botosani
Mifares
- Mesaje scrise: 144
- Locatie: Botosani
- Masina: Corsa 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2009
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
Omul m-a intrebat pur teoretic si asa i-am si raspuns cu mentiunea ca nu-i indicat. Mecanic e obligatoriu ca atunci cand turbina (intra) mai mult sau mai putin in functie de turatie si de pozitia pedalei sa-ti creasca consumul. Ca la diesel nu prea se simte la consum asta e. Dar la un turbo pe benzina daca ai putina benzina in rezervor garantat nu urci prea mult in turatii.
Eu am testat de mii de ori la a mea. Plec de pe loc tinand pedala apasata rezonabil tot timpul la aceasi pozitie si cand trece de 2000 explodeaza si cuplul si CONSUMUL.
Mai mult aer= mai multa motorina. Altfel nu se poate
Ovi, un singur exemplu iti dau. Un golf sdi vs tdi pe aceasi distanta si aceleasi viteze. Tdi-ul are mai mult cuplu si putere, dar ghici care consuma mai putin. nu vorbim de viteze extreme pe care sdi-ul nici nu le prinde
PS: baiatul care a castigat insignia a mers subturat
Eu am testat de mii de ori la a mea. Plec de pe loc tinand pedala apasata rezonabil tot timpul la aceasi pozitie si cand trece de 2000 explodeaza si cuplul si CONSUMUL.
Mai mult aer= mai multa motorina. Altfel nu se poate
Ovi, un singur exemplu iti dau. Un golf sdi vs tdi pe aceasi distanta si aceleasi viteze. Tdi-ul are mai mult cuplu si putere, dar ghici care consuma mai putin. nu vorbim de viteze extreme pe care sdi-ul nici nu le prinde
PS: baiatul care a castigat insignia a mers subturat
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
Si mersul subturat inseamna mai multa motorina, in incercarea de a merge motorul cat de cat rotund. Incearca sa mergi 100 km subturat (unii cred ca fac economie astfel) si spune-mi daca esti multutmit de consum.
Apropo, ia vezi pe "goagal" ce fac motoarele Bluemotion ale grupului VAG. Uite un articol de la un 1.6 TDI cu Bluemotion cam cat consuma.
Apropo, ia vezi pe "goagal" ce fac motoarele Bluemotion ale grupului VAG. Uite un articol de la un 1.6 TDI cu Bluemotion cam cat consuma.
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
Nu ca nu ma prea intereseaza consumul. E prea mica diferenta sa aibe vreo importanta. De aia am zis ca n-ar trebui sa faca asa. Doar pur teoretic.
la ECO Friendly e altceva, totul e optimizat pentru consum, de la pneuri la rapoartele cutiei si fac pariu ca si reactile turbosuflantei
PS: ieri am vazut un corsa ecoflex
Ultima modificare facuta de tonytm la Lun 04 Jan, 2010 12:39 pm
la ECO Friendly e altceva, totul e optimizat pentru consum, de la pneuri la rapoartele cutiei si fac pariu ca si reactile turbosuflantei
PS: ieri am vazut un corsa ecoflex
Ultima modificare facuta de tonytm la Lun 04 Jan, 2010 12:39 pm
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
- lupul1969
- ***
- 571 mesaje
- din 25 Mai 2008
- Meriva 2005 Z17DTH
- Iasi
lupul1969
- Mesaje scrise: 571
- Locatie: Iasi
- Masina: Meriva 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mai 2008
- Mesaj Privat
Ovidiutm are dreptate!
Dupa 16 ani de "benzinar", am mers 4 luni pana am aflat cum e cu turbina si consumul a fost cam cu 1 l/100 km mai mare la 1500-1800 rot/min decat la o turatie 2200-2800 rot/min.Verificat pe banii mei!De asemeni o valva EGR murdara sau defecta (echivalent sonda lambda la benzina) va creste consumul macar cu 0,5 l.
E simplu!Ochii sau banii!
Dupa 16 ani de "benzinar", am mers 4 luni pana am aflat cum e cu turbina si consumul a fost cam cu 1 l/100 km mai mare la 1500-1800 rot/min decat la o turatie 2200-2800 rot/min.Verificat pe banii mei!De asemeni o valva EGR murdara sau defecta (echivalent sonda lambda la benzina) va creste consumul macar cu 0,5 l.
E simplu!Ochii sau banii!
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
Fiecare intelege ce vrea si cum vrea. Turbina merge si cand esti subturat iar debitul de motorina-aer e controlat de pozitia pedalei, sunt prea multe variabile. Normal ca daca vrei sa ai aceiasi timpi de acceleratie si mergi subturat consumi mai mult (apesi pedala mai mult).
Dar daca vrei doar consum in jur de 3,5 L in afara localitatii eviti turbina.
Cum? nu apesi pedala mult si nu urci mult in ture.
Dar daca vrei doar consum in jur de 3,5 L in afara localitatii eviti turbina.
Cum? nu apesi pedala mult si nu urci mult in ture.
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
3.5L ? Cu ce? Cu Signum-ul tai scoti atat?
Turbina incepe ciclul de functionare din momentul in care ai pornit motorul -asa ca nu poti evita turbina- dar pana pe la 1800 rot/min nu isi intra pe deplin in functii. Care e curios, sa faca un log in mers pentru a vedea valorile cerute de ecu si livrate de turbina la turatii atat sub 2000 cat si peste. Crescand viteza implicit debitul de aer pe admisie creste, de unde rolul debitmetrului ce da informatii la ECU, printre alte variabile cum bine zici.
Turbina incepe ciclul de functionare din momentul in care ai pornit motorul -asa ca nu poti evita turbina- dar pana pe la 1800 rot/min nu isi intra pe deplin in functii. Care e curios, sa faca un log in mers pentru a vedea valorile cerute de ecu si livrate de turbina la turatii atat sub 2000 cat si peste. Crescand viteza implicit debitul de aer pe admisie creste, de unde rolul debitmetrului ce da informatii la ECU, printre alte variabile cum bine zici.
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
Na bun..ma bucur ca am lamurit-o Doar o singura adaugare, debitul pe admisie creste si in functie de cat de mult apesi pedala, adica poti avea o turatie mica sau viteza mica dar daca apesi pedala la fund turbosuflanta se va chinui sa-ti furnizeze debitul acela suplimentar de aer. Pentru asta s-au inventat turbinele cu geometrie variabila.
Si da am scos consumul asta pe o distanta cam de 30 km noaptea si drum liber folosind ce am zis mai sus. Bine....e imposibil sa conduci astfel tot timpul. ochii pe ecran si piciorul fin. Asa am si observat ce apetit la motorina are cand treci de o anumita turatie (2200-2300). Am mers si fara vacuum la turbo si turatia asta de 2200-2300 e chiar aceea unde motorul se plafoneaza.
Si da am scos consumul asta pe o distanta cam de 30 km noaptea si drum liber folosind ce am zis mai sus. Bine....e imposibil sa conduci astfel tot timpul. ochii pe ecran si piciorul fin. Asa am si observat ce apetit la motorina are cand treci de o anumita turatie (2200-2300). Am mers si fara vacuum la turbo si turatia asta de 2200-2300 e chiar aceea unde motorul se plafoneaza.
- maximus meridius decimus
- **
- 99 mesaje
- din 29 Mar 2009
- Vectra 2004 y20dth
- Timis
maximus meridius decimus
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2009
- Mesaj Privat
- aco_008
- ******
- 4,239 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,239
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- ovidiutm
- *****
- 3,502 mesaje
- din 28 Jun 2007
- Astra 1992 C14NZ
- Timis
ovidiutm
- Mesaje scrise: 3,502
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jun 2007
- Mesaj Privat
- aco_008
- ******
- 4,239 mesaje
- din 11 Mai 2008
- Astra 2004 Z17DTL
- Prahova
aco_008
- Mesaje scrise: 4,239
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2008
- Mesaj Privat
- maximus meridius decimus
- **
- 99 mesaje
- din 29 Mar 2009
- Vectra 2004 y20dth
- Timis
maximus meridius decimus
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2009
- Mesaj Privat
pai ....in mers creste turatia motorului si implicit uzura poate egala cu motorul la relanti nu ? pe loc fortele sunt mai mici avand in vedere ca turatia este mai mica.
Ma gandesc ca e una cand aplici forta cu un ulei gros frecarile fiind mai dure ...si alta cand o aplici cu un ulei ajuns la o temperatura optima.
Nu ma pricep la motoare dar ...chiar vreau sa stiu despre treaba asta.
Poate din cauze ecologice ...
Ma gandesc ca e una cand aplici forta cu un ulei gros frecarile fiind mai dure ...si alta cand o aplici cu un ulei ajuns la o temperatura optima.
Nu ma pricep la motoare dar ...chiar vreau sa stiu despre treaba asta.
Poate din cauze ecologice ...
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- maximus meridius decimus
- **
- 99 mesaje
- din 29 Mar 2009
- Vectra 2004 y20dth
- Timis
maximus meridius decimus
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2004 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2009
- Mesaj Privat
Nu ma intereseaza cata motorina se consuma, vreau sa stiu exact de ce nu se recomanda.
Eu tind sa cred ca e mai ok sa stea mai mult la relanti chiar daca se consuma mai multa motorina,pentru ca fortele aplicate pe un motor rece cu un ulei gros for fi mai mici la relanti decat in mers,implicit uzura.
Eu tind sa cred ca e mai ok sa stea mai mult la relanti chiar daca se consuma mai multa motorina,pentru ca fortele aplicate pe un motor rece cu un ulei gros for fi mai mici la relanti decat in mers,implicit uzura.