Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • virlanutaviorel

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Trebuie sa fac rost de un aparat foto ,sa va trimit cum este asezata instalatia de vacuum pe Zafira mea desi cred ca toate motoarele y20dth au la fel vacuumul.Eu cred ca este simplu sa va spun cum trebuie asezate. Avem 3 electrovalve ,doua langa baterie si una in spatele furtunului cu debitmetru,langa turbina.Fiecare din aceasta electrovalva are scris pe capac in dreptul fiecarui stut VAC si AUT, intrarile de VAC ale acestora trebuiesc sa aiba pe fiecare stut un inelus galben s-au gri acestea trebuie negresit sa primeasca vacuum din pompa de vacuum care este pe motor in dreapta.Daca va uitati atent la pompa de vacuum are o iesire in T pentru doua furtunase ,unul se duce direct la electrovalva 1, cea de la turbina in intrarea VAC, iar iesirea AUT al acestei electrovalve va intra in stutul de vacuum de la turbina, puteti desface cele doua coliere pe care este pus debitmetru pentru a vedea mai bine aceasta electrovalva, cu acest prilej puteti vedea si bidonasul cu uleiul de servodirectie si controla nivelul de ulei si daca trebuie completat ,are 1,2 L. Acum trecem la celelalte electrovalve de langa baterie,al doilea furtunas de la pompa de vacuum este cuplat la ambele electrovalve la intrarile vacuum ale acestora printr-o bifurcatie Y,deci le alimenteaza pe amando Embarassed ua pe acelasi furtunas.Iesirile AUT ale acestor electrovalve se duc prin furtunase separate astfel; electrovalva nr 5 prima din fata iesire AUT spre acea capsula pneumatica care deschide voletii in admisie, cealalta iesire AUT de la electrovalva nr 4 dinspre bordul masinii duce prin alt furtunas la intrare in valva EGR.Asta-i tot vacuumul la mine ,daca am fost plictisitor iertati-ma eu sunt un pic mai taran Embarassed


Ultima modificare facuta de virlanutaviorel la Sam 16 Jan, 2010 1:23 am, modificat de 2 ori in total
Skip ads

  • stefanb_80

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2006

  • Mesaj Privat
ms mult..o sa verific dimineata
la mine electrovalvele de langa baterie nu sunt la fel
sper sa reusesc maine sa atasez o poza...are alta forma e paralelipipedica..uf ce greu a fost Smile
si asta actioneaza o clapeta din interiorul admise care cred ca are rol de a opri motorul...
egr la mine e electronic
  • virlanutaviorel

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Principiul trebuie sa fie acelasi ,numai ca la tine nu ai comanda de la electrovalva pentru EGR, acesta fiind cred electronic are direct vacuumul in el si primeste comanda direct de la ECU fara sa mai treaca prin aceasta electrovalva,cred nu sunt sigur desi cred ca asta e principiul ca sa anuleze montarea celei de-a doua electrovalve ,in cazul asta este mai simplu la tine instalatia de vacuum Rolling Eyes
  • stefanb_80

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2006

  • Mesaj Privat
azi am vb cu un mecanic...si mi-a explicat ce e cu voletii si care e sarcina lor...
in mod normal ei sunt pe pozitia deschis....daca apesi pe pistonasul capsulei voletii inchid cele 4 gauri aferente...
rolul acestora se manifesta atunci cand la turatii mici apesi puternic acceleratia...in sensul ca doar in acel moment voletii inchid cele 4 gauri pentru ca aerul sa navaleasca cu putere....prin celelalte 4...
nu trageti in pianist....asa mi s-a spus.....inclin sa ii dau dreptate...

cica pe loc nu prea poti sa vezi asta...pt ca are loc doar in sarcina Smile
Skip ads

  • sorinsorin

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2009

  • Mesaj Privat
dar la un motor y 20 dth 16 v care cu egr pe vacum care ar fi politica de nu demareaza si unde se afla capsula asta sa o verific si eu . si daca stie cineva o rezolvare sa mi-o zica si mie ca tare sant dezamagit ........ multumiri
  • virlanutaviorel

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Langa baterie ai doua electrovalve, la iesirile acestora scrie AUT ,un furtunas se duce spre EGR ,iar altul mai jos de egr pe partea dreapta a motorului in aceasta capsula pneumatica .Nu poti vedea aceasta capsula pneumatica daca nu dai jos capacul de plastic care acopera motorul. Dar daca ai galeria de admisie plina cu calamina este foarte posibil sa ai blocate clapele pe admisie si atunci degeaba desfaci aceasta capsula ea nu mai poate inchide si deschide aceste clapete, si este foarte posibil sa se fi spart intre timp aceasta capsula din cauza galeriei de admisie care este infundata. Eu am curatat galeria de admisie gratie tutorialelor gasite aici pe acest forum si am gasit totul blocat Crying or Very sad in admisie si kg de calamina, datorita motorinei foarte proaste de la noi. Asa ca eu zic sa incepi de aici, o vei face in circa 3-4 ore aceasta curatare si atunci poti vedea si controla si aceasta capsula pneumatica sa nu fie si ea sparta. Am economisit 300 ron atat i-mi cereau mecanicii sa-mi curate aceasta galerie de admisie Embarassed si trebuia sa astept 3 zile pana era gata, asa am curatat eu cu 3L de motorina si am facut totul bec in 3 ore, cu fiul meu. Masina mea rupe acum, dar asta si pentru ca intre timp am invatat tot circuitul de vacuum la acest motor si am schimbat si o electrovalva cu bobina arsa ,cea de pe turbo. Idea
  • varza

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jun 2006

  • Mesaj Privat
dragi colegi de forum, si eu am avut probleme cu valva aceea de vacum. deoarece motorina de la noi este de proasta calitate, galeria de admisie se umple de impuritati care se sedimenteaza si devin ca un mal dar tare. Aceste in timp bloceaza valvele de admisie (sunt foarte fine si subtiri ca niste lame). Odata valvele blocate se forteaza garnitura din cauciuc din solenoidul de vacum si se sparge. In acel moment masina nu mai functioneaaza in parametrii si nu mai are demaraj, consuma mult. Verificarea solenoidului nu se face cu ochiu (daca impinge sau nu tija) ci se desface solenoidul usor si se verifica daca membrana e sparta.
  • virlanutaviorel

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Cand ai galeria de admisie curatata si tija care deschide si inchide clapetele ,nu culiseaza sus jos atunci sunt doar doua cazuri de defect:1.membrana capsula pneumatica sparta si 2.electrovalva nr.5 prima din fata langa baterie este blocata ,ori bobina arsa iar aceasta numai trimite vacuum la aceasta capsula pneumatica. Ar mai fi si o a treia cauza racordurile de cauciuc ale furtunaselor de vacuum pot avea cauciucul imbatranit si au pori . Question
Skip ads

  • sorinsorin

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2009

  • Mesaj Privat
apropo de electovalva nr 5 la mine cand turez motorul si revine la relanti la una din electrovalve se aude un bazzait cam 20 secunde si pe urma se opreste dar se schimba si sunetul la motor oare ce ar putea fi si cat ar costa o electovalva ? A SI inca ceva pe tija asta ce inchide si deschide clapetele din admisie am pus mana pe ea si se misca foarte usor dar nu stiu ce ritm ar trebui sa aiva cand e motoru pornit sau doar deschide pur si simplu........( virlanutaviorel )
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
O electrovalva noua costa vreo 700 ron.
Daca reusiti sa desfaceti electrovalvele si sa le curatati, faceti un tutorial.
  • virlanutaviorel

  • Mesaje scrise: 33
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Zafira 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Daca bazaie e ok Razz imseamna ca bobina nu esta arsa ,si am scris mai sus cum se incearca cu un trafo de 12 v daca fac mici scantei atunci e buna, mai poare fi membrana de cauciuc cu un pistonas in centru se decapsuleaza electrovalva ,o incalzesti putin cu un feon si cu o surubelnita o desfaci cu atentie , apoi poti curata cu alcool izopropilic acesta membrana si poti intinde putin arculetul sa etanseze mai bine.Inainte de a demonta electrovalva ,trage furtunasul din capsula si cu motorul pornit pune pe cineva sa accelereze si incearca furtunasul cu limba daca ciupe inseamna ca electrovalva deschide vacuumul si atunci este buna, asa probezi si la egr si la turbo,fiindca ai 3 electrovalve fiecare cu treaba ei. Gasesti la depozite auto aceste electrovalve intre 1,5 si 2 mil sa te uiti pe ele sa fie made in France s-au Usa sa nu cumperi cumva made in india Question ca la mine astea s-au dus cea Franceza este ok, iar acum le am toate trei Frantuzesti Laughing
  • ratoiu2001

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
CATYON a scris:la mine la relanti voletii stau pe deschis, nu pierd vacuum,cu electrovalva alimentata pot sa fac vacuum cu gura, deci care ar fi problema

Salut.Am acelasi motor ca si tine iar la mine voletii stau INCHISI in mod normal; ei se deschid doar la actionarea (manuala sau automata ) a capsulei pneumatice.
Skip ads

  • Alin-Smith

  • Mesaje scrise: 777
  • Locatie: Arges
  • Masina: Insignia 2010 A18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
voletii din admisie stau intotdeauna deschisi ei se inchid doar la impulsul acceleratiei si iar se deschid. daca intereseaza pe careva am eu de vanzare o electrovalva cod 09128022 , merge la voleti admisie si turbina. pret 120ron
  • hopasuss

  • Mesaje scrise: 92
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2003 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Salut
Apropo de mufele alea sunt pe culori ?, sau cum sunt ? ca eu am impresia ca la mine nu sunt puse cum trebuie.La mine problema este alta:-la 1500 de ture incepe si trepideaza de o ia naiba si scoate fum alb si miroase urat.Daca anulez valva aia care comanda clapetele de admisie merge frumos masina, fara fum fara alte treburi, iar la 1500 de ture nu mai scoate fum si se accelereaza treptat fara trepidatii.
Daca va rog , ma ajutati si pe mine , sa imi spuneti daca mufele sunt bine puse in solenoizii care trebuie?
  • ratoiu2001

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Alin-Smith a scris:voletii din admisie stau intotdeauna deschisi ei se inchid doar la impulsul acceleratiei si iar se deschid.


Deci daca ne luam dupa ce spui tu ar fi asa :
Pornesc motorul -- voleti deschisi ---> inseamna ca motorul merge cu 16 valve;
accelerez -- voletii se inchid ---> exact cand iti trebuie putere mai mare, din 16 valve vei merge doar cu 8 Very Happy
Eu nu gasesc logica aici ....
  • Alin-Smith

  • Mesaje scrise: 777
  • Locatie: Arges
  • Masina: Insignia 2010 A18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
ratoiu2001 a scris:
Alin-Smith a scris:voletii din admisie stau intotdeauna deschisi ei se inchid doar la impulsul acceleratiei si iar se deschid.


Deci daca ne luam dupa ce spui tu ar fi asa :
Pornesc motorul -- voleti deschisi ---> inseamna ca motorul merge cu 16 valve;
accelerez -- voletii se inchid ---> exact cand iti trebuie putere mai mare, din 16 valve vei merge doar cu 8 Very Happy
Eu nu gasesc logica aici ....
prietene cofunzi admisia cu valvele din chiulasa. in galeria de admisie sunt 8 gauri prin care trece un ax cu 4 clapete care se inchid la impulsul acceleratiei si apoi se redeschid, nu exista 16 valve in admisie. uite si o poza cu clapetele din admisie clapetele sunt pe pozitia deschis, la actionarea acestora in pozitia inchis se vor astupa 4 din cele 8 gauri. sper ca ai priceput.
  • Alin-Smith

  • Mesaje scrise: 777
  • Locatie: Arges
  • Masina: Insignia 2010 A18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
hopasuss a scris:Salut
Apropo de mufele alea sunt pe culori ?, sau cum sunt ? ca eu am impresia ca la mine nu sunt puse cum trebuie.La mine problema este alta:-la 1500 de ture incepe si trepideaza de o ia naiba si scoate fum alb si miroase urat.Daca anulez valva aia care comanda clapetele de admisie merge frumos masina, fara fum fara alte treburi, iar la 1500 de ture nu mai scoate fum si se accelereaza treptat fara trepidatii.
Daca va rog , ma ajutati si pe mine , sa imi spuneti daca mufele sunt bine puse in solenoizii care trebuie?
da , difera culorile mufelor. la electrovalva care actioneaza egr-ul mufa trebuie sa fie neagra , iar la cele care actioneaza voletii di admisie si turbo trebuie sa fie gri.
  • virgil grigoras

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2010

  • Mesaj Privat
y20dth :pt ciobi sib , ce-ai aflat despre demarajul greoi la rece pana la 2500, cand banuiesc ca simti turbina si de ce asa de tarziu ,ca at cand ,eu cel putin am luat masina intra pe la 2000 -2200 ,pt ca din cele citite nu mi-am dat seama , sau n-am stiut eu sa citesc printre randuri.
am citit de-am inebunit pe-aici dar nu mi-am dat seama, inca de ce se simte turbina la 2500 cand ar trebui mai devreme, desigur nu i-am facut nicio diagnoza dar nici nu mi se aprinde vreun martor
toate acele electoalve imi functioneaza bine , adica cea de la turbo trage tija smd,mai am de curatat admisia, insa ma apuc cand voi gasi furtunase de retur.
si inca ceva cum trebuie sa se simta acel furtun care iese din turbo si duce la termoflot si cel ce iese din termoflot si intra in admisie
multumesc pt eventualele raspunsuri!
  • virgil grigoras

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2010

  • Mesaj Privat
in legatura cu acele furtune de la turbo la intercoler si de la intercoler la admisie , din cate am citit ar tr sa se simta tari , la mine se simte ca trece prin ele un flux de aer dar nu se intaresc de nu le poti strange cu mana, deci cum ar trebui sa fie ?
multumesc inca o data pt eventualele raspunsuri!
scuze pt postarea anterioara trebuia sa scriu intercoler in loc de termoflot!
  • virgil grigoras

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2010

  • Mesaj Privat
y20dth :pt ciobi sib , ce-ai aflat despre demarajul greoi la rece pana la 2500, cand banuiesc ca simti turbina si de ce asa de tarziu ,ca at cand ,eu cel putin am luat masina intra pe la 2000 -2200 ,pt ca din cele citite nu mi-am dat seama , sau n-am stiut eu sa citesc printre randuri.
am citit de-am inebunit pe-aici dar nu mi-am dat seama, inca de ce se simte turbina la 2500 cand ar trebui mai devreme, desigur nu i-am facut nicio diagnoza dar nici nu mi se aprinde vreun martor
toate acele electoalve imi functioneaza bine , adica cea de la turbo trage tija smd,mai am de curatat admisia, insa ma apuc cand voi gasi furtunase de retur.
si inca ceva cum trebuie sa se simta acel furtun care iese din turbo si duce la intercoler si cel ce iese din intercolersi intra in admisie
multumesc pt eventualele raspunsuri!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR