- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Corsa D Z14XEP maxim 1-2 grade retard pe cate un cilidru cu benzina de 95. N-am verificat de prea multe ori.
Astra H Z16XER maxim 1-2 grade retard pe cate un cilindru cu Petrom 95, Efix 95, Mol 95, Lukoil 95.
Z16XER remapat maxim 1 grad retard pe cate un cilidru cu Petrom 99, Mol 98 sau amestec de petrom 95 cu petrom 99. 4-5 grade retard cu 95.
Tot ce trece de 97 octani face motorul sa mearga in parametri optimi.
Retard-ul apare doar in sarcini mari si la turatii medii, 3000-5000 rpm, la temperaturi exterioare mari.
Astra H Z16XER maxim 1-2 grade retard pe cate un cilindru cu Petrom 95, Efix 95, Mol 95, Lukoil 95.
Z16XER remapat maxim 1 grad retard pe cate un cilidru cu Petrom 99, Mol 98 sau amestec de petrom 95 cu petrom 99. 4-5 grade retard cu 95.
Tot ce trece de 97 octani face motorul sa mearga in parametri optimi.
Retard-ul apare doar in sarcini mari si la turatii medii, 3000-5000 rpm, la temperaturi exterioare mari.
- apasaciu
- **
- 337 mesaje
- din 28 Nov 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Bucuresti
apasaciu
- Mesaje scrise: 337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2006
- Mesaj Privat
dezgrop si eu ...
x16xel - AM CONECTOR pt rezistenta aia ce steaza cifra octanica dar nu e nimic bagat in ea . mecanicul spune ca din cauza asta nu imi ies noxele am monoxid de carbon dublu ca valoare . De unde pot lua dracovenia aia pt 95 ? ca asta ii bag . Sau ce rezistenta sa ii pun acolo ? Stie cineva ? Cu tech1 mecanicul a gasit si voltaj mic pe bobina .
x16xel - AM CONECTOR pt rezistenta aia ce steaza cifra octanica dar nu e nimic bagat in ea . mecanicul spune ca din cauza asta nu imi ies noxele am monoxid de carbon dublu ca valoare . De unde pot lua dracovenia aia pt 95 ? ca asta ii bag . Sau ce rezistenta sa ii pun acolo ? Stie cineva ? Cu tech1 mecanicul a gasit si voltaj mic pe bobina .
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- stocariu
- ***
- 733 mesaje
- din 01 Jul 2006
- Vectra 2003 z18xe
- Bucuresti
stocariu
- Mesaje scrise: 733
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2006
- Mesaj Privat
stocariu a scris:
Plecand de la aceasta chestie pe care am mai vazut-o si eu pe forum mi-a venit o idee. II rog pe cei care au testere sa imi spuna daca este si posibil.
Sa facem si noi teste pe diferite tipuri de benzina cu acelasi tip de motor. Fiecare sa bage de la alta firma si sa comparam datele, daca nu e clar mai detaliez.
Nu stiu daca testerele pe care le au colegii de pe forum dau si niste parametrii din care sa putem trage niste concluzii(poate parametrii pe care i-au verificat acei oameni la honda aia).
Daca e posibil oraganizam si comparam la intalniri sau cumva.
Plecand de la aceasta chestie pe care am mai vazut-o si eu pe forum mi-a venit o idee. II rog pe cei care au testere sa imi spuna daca este si posibil.
Sa facem si noi teste pe diferite tipuri de benzina cu acelasi tip de motor. Fiecare sa bage de la alta firma si sa comparam datele, daca nu e clar mai detaliez.
Nu stiu daca testerele pe care le au colegii de pe forum dau si niste parametrii din care sa putem trage niste concluzii(poate parametrii pe care i-au verificat acei oameni la honda aia).
Daca e posibil oraganizam si comparam la intalniri sau cumva.
Mai se baga cineva?
- apasaciu
- **
- 337 mesaje
- din 28 Nov 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Bucuresti
apasaciu
- Mesaje scrise: 337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
apasaciu noxe nu ies la X16XEL de la consum ulei, catalizator, lambda, bobina/fise
stocariu am Z10XE si Z12XE cu plinul facut, la 1L este Luk la cealalta sa intreb sotia si pun valori. Sambata nu cred sa ajung la intalnire sa fac masuratori la masinile prezente. Din pacate op-com nu stie de grafice si abia de aici ai o imagine clara, opelscaner face grafice dar da rateu la M1.55 si la cele pe can pass. Daca postez eu ceva poate incearca si altii ....
stocariu am Z10XE si Z12XE cu plinul facut, la 1L este Luk la cealalta sa intreb sotia si pun valori. Sambata nu cred sa ajung la intalnire sa fac masuratori la masinile prezente. Din pacate op-com nu stie de grafice si abia de aici ai o imagine clara, opelscaner face grafice dar da rateu la M1.55 si la cele pe can pass. Daca postez eu ceva poate incearca si altii ....
- apasaciu
- **
- 337 mesaje
- din 28 Nov 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Bucuresti
apasaciu
- Mesaje scrise: 337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2006
- Mesaj Privat
@dancuciureanu - ulei papa f putin , catalizator e pus acum 2 ani unul universal nou , lamda e 1,031 fata de 1,029 (pe aparat de la rar) .
o sa incerc sa ii schimb bobina ca mai am una sa vad . Faza e ciudata cu voltajul mic pe bobina .. am gasit in autodata cum sa masor ceva pe ala ecu ca ei sugereaza ca ar fi un scurt undeva . Deci ala de la dibass tipa degeaba dupa conectorul ala cu 95/98 nu ? Daca mai ai vreo idee sa fac si altceva nu ma supar ! oricum ms de promptitudine .
o sa incerc sa ii schimb bobina ca mai am una sa vad . Faza e ciudata cu voltajul mic pe bobina .. am gasit in autodata cum sa masor ceva pe ala ecu ca ei sugereaza ca ar fi un scurt undeva . Deci ala de la dibass tipa degeaba dupa conectorul ala cu 95/98 nu ? Daca mai ai vreo idee sa fac si altceva nu ma supar ! oricum ms de promptitudine .
- stocariu
- ***
- 733 mesaje
- din 01 Jul 2006
- Vectra 2003 z18xe
- Bucuresti
stocariu
- Mesaje scrise: 733
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2006
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:apasaciu noxe nu ies la X16XEL de la consum ulei, catalizator, lambda, bobina/fise
stocariu am Z10XE si Z12XE cu plinul facut, la 1L este Luk la cealalta sa intreb sotia si pun valori. Sambata nu cred sa ajung la intalnire sa fac masuratori la masinile prezente. Din pacate op-com nu stie de grafice si abia de aici ai o imagine clara, opelscaner face grafice dar da rateu la M1.55 si la cele pe can pass. Daca postez eu ceva poate incearca si altii ....
stocariu am Z10XE si Z12XE cu plinul facut, la 1L este Luk la cealalta sa intreb sotia si pun valori. Sambata nu cred sa ajung la intalnire sa fac masuratori la masinile prezente. Din pacate op-com nu stie de grafice si abia de aici ai o imagine clara, opelscaner face grafice dar da rateu la M1.55 si la cele pe can pass. Daca postez eu ceva poate incearca si altii ....
Asta speram sa incerce si altii care au macar pe laptop programul. Eu ma ofer sa pun masina la dispozitie sa o masoare si folosesc petrom 95. Macar avansul sau ce mai credeti ca e relevant. Eu de exemplu cu majoritatea benzinelor aud un tacanit de avans la schimbarea vitezelor 1-2 si 2-3, cam o secunda dureaza, in rest masina trage bine.
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Poti folosi un programel care face avi din imaginea de pe ecran pentru a putea inregistra cumva parametrii importanti. Nu e grafic dar merge in scopul asta. O sa incerc sa fac si eu cateva filmulete.
Pozitia clapetei de acceleratie, turatia, temperatura aerului in admisie si cea a motorului, valoarea avansului si knock retard-ul sunt importante.
O accelerare puternica in treapta 2 sau 3 de la 1500 la 6000 ar trebui sa fie suficent.
Pe de alta parte, teste comparative intre benzine trebuie facute pe acelasi motor. Un motor nou poate merge perfect cu 95 iar unul plin de calamina poate merge prost cu 98.
Ultima modificare facuta de cristidb la Joi 08 Jul, 2010 10:01 am
Pozitia clapetei de acceleratie, turatia, temperatura aerului in admisie si cea a motorului, valoarea avansului si knock retard-ul sunt importante.
O accelerare puternica in treapta 2 sau 3 de la 1500 la 6000 ar trebui sa fie suficent.
Pe de alta parte, teste comparative intre benzine trebuie facute pe acelasi motor. Un motor nou poate merge perfect cu 95 iar unul plin de calamina poate merge prost cu 98.
Ultima modificare facuta de cristidb la Joi 08 Jul, 2010 10:01 am
- jE
- *******
- 8,463 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,463
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- dodo_13
- ******
- 4,545 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,545
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
Cred ca tre sa fac un topic separat, ca deja am zis asta de vreo 10ori
OPCOM-ul inregistreaza toate datele intr-un CSV pe laptop. Ii dai doar START si apoi STOP. In fisier se salveaza toate valorile indiferent de ce ai ales sa-ti afiseze la valori reale, cate un rand pentru fiecare unitate de timp. CSV-ul se importa in Excel si de acolo faci ce grafice vrei.
Ultima modificare facuta de dodo_13 la Joi 08 Jul, 2010 10:15 am
OPCOM-ul inregistreaza toate datele intr-un CSV pe laptop. Ii dai doar START si apoi STOP. In fisier se salveaza toate valorile indiferent de ce ai ales sa-ti afiseze la valori reale, cate un rand pentru fiecare unitate de timp. CSV-ul se importa in Excel si de acolo faci ce grafice vrei.
Ultima modificare facuta de dodo_13 la Joi 08 Jul, 2010 10:15 am
- stocariu
- ***
- 733 mesaje
- din 01 Jul 2006
- Vectra 2003 z18xe
- Bucuresti
stocariu
- Mesaje scrise: 733
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2006
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Camtasia merge foarte bine, seleteaza automat fereastra cu un singur click, dar nu e free. Se gaseste.
Camstudio si alte programele asemanatoare sunt mai rudimentare dar sunt free si suficiente pentru scopul asta.
Din ce am vazut eu Opcom exporta in format csv doar valorile afisate in momentul ala.
Pentru calitatea benzinei trebuie un grafic in care sa vezi valoarea avansului si a retard-ului la diverse turatii si sarcini si cum evolueaza in timp, accelerand puternic. Nu poti face asta cu opcom decat punand toate valorile astea intr-o fereastra si inregistrand ce ai pe ecran cu un screen recorder.
Camstudio si alte programele asemanatoare sunt mai rudimentare dar sunt free si suficiente pentru scopul asta.
Din ce am vazut eu Opcom exporta in format csv doar valorile afisate in momentul ala.
Pentru calitatea benzinei trebuie un grafic in care sa vezi valoarea avansului si a retard-ului la diverse turatii si sarcini si cum evolueaza in timp, accelerand puternic. Nu poti face asta cu opcom decat punand toate valorile astea intr-o fereastra si inregistrand ce ai pe ecran cu un screen recorder.
- dodo_13
- ******
- 4,545 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,545
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat