Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • sever iulian

  • Mesaje scrise: 1,325
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2017 B20NFT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
@forbiden ,si eu lucrez pe platforme si vapoare din 2001. te-am mai vazut si pe alte forumuri.
o completare cu bmw-ul cu hidrogen, masina nu are motor cu ardere interna ci fuel cell. adica hidrogenul lichid e transformat in curent electric . se pare ca asta e viitorul, deja exista cell-uri care cu 1 litru de metanol dau cativa amperi timp de cateva zile.

le: am vazut link-ul catre wikipedia si e vorba de motor cu ardere interna. la noile generatii de masini e vorba de fuel cell-uri, avantajele propulsiei electrice ar fi cuplul instantaneu, si randamentul motorului foarte ridicat. la motoarele electrice fara perii cu magneti din neodiniu randamentul e 80-90 % comparativ cu a unui motor cu ardere interna de max 40%.
Skip ads

  • cont-sters-27243

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2008

  • Mesaj Privat
E foarte corect ce spui. Exista o groaza de solutii teoretice la ora actuala de inlocuire a combustibililor fosili. Problema este ca aceste tehnologii sunt foarte scumpe si greu de pus in practica. Dar nu vorbim aici de asa ceva. Vorbim de mareata descoperire a aparatului de facut bulbuci care reduce consumul cu 20%.
Dragilor, 20% economie de carburant este enorm de mult. Am mai spus, o masina cu un consum mediu de 7L/100km prin montarea dispozitivului minune ar reduce consumul la 5.6 L/100km. Este o solutie ieftina, usor de construit, o face oricine i s-a stricat masina de spalat. Voi va dati seama ca oricare producator auto ar implementa minunea asta pe masini ar lovi tare rau in concurenta? Daca minunea din debara reduce consumul cu 20%, un dispozitiv de-asta profesional realizat cat ar reduce? 30-40%? Va dati seama ce vanzari ar avea astia la masini? Vad ca pe internet toti vanzatorii de bulbuci spun ca minunea asta este tinuta in loc de marile corporatii petroliere. Oare chinezii care inventeaza si pe dracu si li se cam rupe de marile corporatii petroliere de ce nu au nici un dispozitiv de-asta montat pe nici o masina? De ce corporatiile petroliere au dat voie la fabricarea Chevroletului Volt spre exemplu, o masina care nu consuma nici un pic de combustibil fosil?
Pt mine subiectul asta este inchis pana cand unul din cei ce au implementat sistemul asta pe masina personala ne va demonstra ca reduce consumul cu 20%. Vreau sa vad filmat masina consumand benzina dintr-un cilindru gradat la turatia de 3000 rpm o perioada de timp cu si fara dispozitivul minune.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Si ce spuneti voi este foarte corect dar subiectul era despre producerea hidrogenului ori gaz Brown pentru a fi folosit in motoare cu ardere interna existente ,ideea fiind de a reduce consumul nu de a inlocui combustibilul pentru uzul fiecarui om capabil sa inteleaga o idee ,sa imbunatateasca o solutie gasita de altii ,folosite in scop persoanl nu destinate comercializarii.
Nu va propunem nimic spre cumparare,nu facem demonstratii de inteligenta,stim si noi sa citim dar spre deosebire de altii ne-am nascut cu o curiozitate de a sti ,a intelege ,a incerca si a folosi neuronul pentru ca altfel vom lua de bun tot ce altii ne servesc pe tava.Haideti sa nu poluam cu prea multe cifre scrise de altii locurile unde se expun idei,solutii ,experimente facute pe cheltuiala fiecaruia in folosul oricarui este dispus sa inteleaga nu sa nege.Nu cred in inlocuirea benzinei in functionarea unui motor de generatie actuala,sant convins ca se poate reduce doar consumul si nimic mai mult ,folosesc informatiile date de cei care au investit in aceste idei,am vazut asemenea jucarii unele de-a dreptul periculoase si ...totusi se invarte motorul ala .Pentru buna informare a membrilor acestui club,e bine de stiut ca asemenea dispozitive artizanale pot exploda si avaria anumite parti din automobil,sau pot rani persoanele aflate in apropiere stiu caz in care electrolizorul s-a facut tandari deci exista si un pericol este adevarat inexistent atunci cand citezi din lucrarile altora.Multumesc celor care EXPERIMENTEAZA PE BANII LOR si apoi IMPARTASESC GRATIS concluziile ,recunosc faptul ca folosesc aceste idei si vreau sa verific daca bolborositorul face ori nu altceva,nu vand ,nu cer sa fiu apreciat ori laudat pur si simplu pentru curiozitatea mea din banii mei pe riscul meu DAR IN FOLOSUL TUTUROR dispusi sa vina cu idei de marire a performantei si atat.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Cu tine sunt perfect de acord, cu cei care apara orbeste idei luate de pe net, fara experimentare si discernamant, MUUUULT mai putin... Wink

( "trebuie sa fie adevarat, daca e scris in engleza..." Embarassed )

Skip ads

  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
cei care au mers cu masina numai cu hho cum ar fi fratii bordeianu daniel dingel si altii au folosit in paralel si reactorul geet, pantone introducand abur in admisie in motorul fierbinte in filmul cu fratii bordeianu se vede cateva secunde in mana lui bordeianu galeria de admisie modificata pt admisie abur iar in apa introduceau un catalizator pt marirea productiei de hho bicarbonat otet cola etc etc
toate aceste posturi cu explicatii detaliate sau scrise sant sterse de la acess cu algoritmi de cautare complecsi de catre gogle yahoo si altii de pe net deoarece pulimea adica prostimea sa nu aiba acces la energie gratis si sa fie controlata prin nevoi un mic exemplu banal dati pe google
FUKAI EMULSION si veti vedea cum se amesteca combustibilul cu apa 50%/50% dar nu tb sa stim noi pulimea sa mergem ieftin. se stie de 100 DE ANI CA ALCOOLUL IZOPROPILIC amesteca benzina si apa impreuna.
  • tbogdann

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Arad
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2008

  • Mesaj Privat
tbogdann a scris:
neverback a scris:,,Sistem HHO care produce hidrogen pentru reducerea consumului de benzina, motorina, gaz. Un kit complect care se monteaza pe orice fel de masina indiferent daca merge cu benzina, motorina, gpl, si contribuie la reducerea consumului intre 20-50%, eliminarea noxelor, cresterea puterii motorului,,
un subiect interesant gred eu daca are cineva informatii in legatura cu acest sistem care nu e exagerat de scump, mai sus am citat din anuntul de vanzare al acestui sistem daca si reduce consumul macar cu 20 % chiar e interesant .astept pareri


Uite eu am decis sa-mi asum riscul de a procura acest sistem despre care vorbesti si in plus voi pune la bataie si masina mea in care am investiti munca mea de 3 ani de zile, nu e ceva colosal, dar am hotarat sa fac acest lucru pentru a da si celorlati informatii reiesite din practica nu din presupuneri, pareri si alte controverse. Sper sa ne auzim cu bine! Multa sanatate!

Am montat deja sistemul, produce gaz brown care explodeaza la contactulk cu focul, motorul are un plus de putere, inca nu am facut consumul, dar in cateva zile va dau verdictul.
  • canti

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 1.4XEP 16V 90CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2008

  • Mesaj Privat
No, zi ca sunt curios. Ce ai mai facut. Impartaseste-ne si noua. Eu pe banii mei acum 4 ani mi-am cumparat SuperFuelMax si a fost o teapa. Acum te rog spune-ne si nou ce s-a intamplat.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
tbogdann ..pe cand aflam rezultatele?..pana atunci grija cu jucaria ca mai stiu cazuri de-a explodat si un prieten a gasit solutia amplasand-o in fata radiatorului imediat sub bara.
Skip ads

  • tbogdann

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Arad
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2008

  • Mesaj Privat
mecaNIK a scris:tbogdann ..pe cand aflam rezultatele?..pana atunci grija cu jucaria ca mai stiu cazuri de-a explodat si un prieten a gasit solutia amplasand-o in fata radiatorului imediat sub bara.

Adevarat 100%, la mine a crescut consumul de benzina cu 2l/%, e adevarat ca are un plus de putere, dar acest aspect nu ma incanta. Cauza e urmatoarea, in kitul cumparat nu erau cele 2 prelungitoare pentru sondele lambda. Poate ca daca erau scadea consumul, dar cu putin. Ei bine nu asta e marea problema ci faptul ca placile de inox din interiorul generatorului, in urma electrolizei se produc impuritati care se depun in cantitati foarte mari ceea ce duce la incapacitatea lui de a genera gaz intr-un timp de14 zile. Apoi contine un singur balbotor, in admisie intra apa distilata cu soda caustica. In mod normal sistemul trebuie perfectionat montanduse inca un balbotor in care se pune apa distilata si acid boric (care anuleaza efectul coroziv al vaporilor de soda caustica) si inca un filtru decantor. Exista pe net tot felul de generatoare de hidrogen destul de scumpe, ajungi la peste 1300 de lei, atentie - chiturile sunt incomplete restul trebuie cumparat optional cum ar fi modulatorul de puls, si un anume tip de cip care cica e conceput special pentru generatoare de hidrogen (costa 800ron). Cred ca la masinile pe carburatie, cum sunt daciile 1310 si masinile care nu au injectie, scade consumul. Am inteles ca pentru masinile care nu au montate generatoare de gaz brown, exista de vanzare si un cip care cica montat la mufa de calculator a masinii duce a scaderea consumului de benzina. Ei bine eu nu mai sunt dispus sa investesc in povesti. Daca cineva doreste detalii mai multe sa ma contacteze pe mail tbogdann@yahoo.com.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
De ce sa te contacteze prin mail, ai kituri de vanzare ? Eu propun interzicerea subiectului persoanelor cu sub 100 de postari pe forum...
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
eu sunt dispus sa pun la bataie 3000euro pentru cine imi poate demonstra ca acest sistem chiar functioneaza, insa nu masina mea caci imi place cum merge.
Nu am cunostinte foarte mari, insa stiu ca un motor cu combustie interna are eficienta limitata de ciclul Carnot la 40%.
Sper sa nu inteleaga cineva ca aceasta este eficienta motoarelor interne. De departe, ele sunt situate undeva sub 30%.
Mai pe scurt, pentru fiecare Watt consumat, produci maxim 0.3W de energi ce poate fi folosita motoric (la axul motorului, ca pana la roata mai pierzi cate ceva) restul se risipeste (transforma) in caldura.
O lege foarte importanta pe care se bazeaza viata noastra este legea conservarii energiei. N-ar strica ca unii colegi sa o citeasca ca sa-si faca o idee despre cum functioneaza chestiile pe care le folosesc. Am dat link de pe wikipedia deoarece acolo se explica cel mai simplu.

Ca sa fac un rezumat. Energia consumata ca sa se faca electroliza, nu poate fi mai mica decat energia ce va fi data in urma proceslui de electroliza. Cum sistemul este rudimentar, nu vad cum poti avea o eficienta de 100%.
Tinand cont ca nu stiu sistemul, voi presupune ca randamentul lui e de 100%. Totusi sistemul vostru foloseste energie electrica pentru a genera bulbucii. Energia electrica insa e produsa de alternator, care nu poate avea o eficienta mai mare de 90% (incluzand transmisia lui). tiand cont ca energia mecanica vine de la combustia benzinei/motorinei, eficienta cu care este produsa electricicatea pentru bulbuci e sub 30%.
deci in concluzie, veti ajunge sa consumati foarte multa energie pentru a face cativa bulbuci.
Nu neg ca injectarea de bulbuci in admisie s-ar putea sa eficientizeze arderea si sa reduca consumul. Dar nu pot crede ca cu 20%. Insa atata timp cat bulbucii sunt generati pe loc, folosind motorul, acest sistem va consuma mult mai mult decat va produce. daca ii faceti voi acasa si ii tineti intr-o butelie, poate s-ar obtine ceva economie.

Tot ce am scris aici e bazat pe cunostintele mele de termodinamica, fizica si chimie.
iar toate referintele date catre partea electrica sunt dobandite in educatia si experienta mea ca inginer energetician (masini electrice si sisteme energetice).

Cine vrea sa incerce, eu ii sugerez sa ia banii aia si sa-i dea la un copil nevoias, si sa nu-i arunce pe geam dandu-i unor golani ce vand cioara de pe gard.

P.S. sper sa ma scuze colegii, dar mi-e greu sa cred ca pot primi sfaturi despre astfel de chestii de la noii nostri colegi ce au doar vreo 2-3 posturi facute in acest topic, unde lauda cat de bun e sistemul.

P.S. banii ii dau doar dupa ce mi se arata eficienta sistemului, nu doar un consum temporar scazut.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Pe mine a ajuns sa ma doara capul de fiecare data cand citesc acest topic de la tampeniile din el.
Skip ads

  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Iar ati inceput?
  • tbogdann

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Arad
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2008

  • Mesaj Privat
sorin666 a scris:De ce sa te contacteze prin mail, ai kituri de vanzare ? Eu propun interzicerea subiectului persoanelor cu sub 100 de postari pe forum...
De ce sa interzici o conversatie? Te alegi cu ceva?

Nu am de gand sa vand ceva care stiu ca nu e fiabil, am scris adresa de mail pentru ca nu aveam timp la momentul respectiv sa descriu toate detaliile si pt ca e important ca lumea sa stie ca aceste chituri sunt la momentul de fata niste jucarii. Poate pe viitor vor perfectiona generatorul sa aiba randament in realitate nu doar in descriere.
Pana atunci va salut cu respect!
  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
nu se interzice o conversatie. insa se interzice o excrocherie.
Asta e un forum al pasionatilor de opel, in care lumea incearca sa se ajute si sa primeasca informatii.
din pacate pe masura ce comunitate devine mai mare, apar si mia multi oameni ce nu au respect pentru ea, si singurul lor scop e sa faca bisnita sau sa tapuiasca membrii.
Eu care totusi am ceva vechime pe acest forum si care am cat de cat experienta pe forumurii stiu sa ma uit daca un user e nou, bun, informat, etc si pot sa-mi formez cat de cat o parere despre el si daca merita crezut.

Insa avem membrii noi care nu sunt in stare sa deschida un topic cum trebuie (nu stiu/nu au experienta/abia se descurca pe un forum). si ei din necunoasterea lor s-ar putea sa ia ce zice un user rauvoitor de bun. s-ar putea sa cumpere cine stie ce inventie care face masina sa mearga cu apa.
iar cand va vedea ca a luat tapa, nu va zice ca l-a tepuit unu din cauza lui, ci va injura forumul si comunitatea.

Eu unu nu as lua prea curand vre-un sfat de la tine. Din 2008 de cand ai contu ai 7 mesaje din care una in camera de urgente si restul in topicurile despre bulbuci. N-am stat sa le citesc, dar atat timp cat nu ai contribuit la comunitate, tind sa cred ca te ocupi cu "ajutatul" oamenilor in a scapa de bani contra unor masini de bulbuci.
  • tbogdann

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Arad
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2008

  • Mesaj Privat
scorpio18 a scris:nu se interzice o conversatie. insa se interzice o excrocherie.
Asta e un forum al pasionatilor de opel, in care lumea incearca sa se ajute si sa primeasca informatii.
din pacate pe masura ce comunitate devine mai mare, apar si mia multi oameni ce nu au respect pentru ea, si singurul lor scop e sa faca bisnita sau sa tapuiasca membrii.
Eu care totusi am ceva vechime pe acest forum si care am cat de cat experienta pe forumurii stiu sa ma uit daca un user e nou, bun, informat, etc si pot sa-mi formez cat de cat o parere despre el si daca merita crezut.

Insa avem membrii noi care nu sunt in stare sa deschida un topic cum trebuie (nu stiu/nu au experienta/abia se descurca pe un forum). si ei din necunoasterea lor s-ar putea sa ia ce zice un user rauvoitor de bun. s-ar putea sa cumpere cine stie ce inventie care face masina sa mearga cu apa.
iar cand va vedea ca a luat tapa, nu va zice ca l-a tepuit unu din cauza lui, ci va injura forumul si comunitatea.

Eu unu nu as lua prea curand vre-un sfat de la tine. Din 2008 de cand ai contu ai 7 mesaje din care una in camera de urgente si restul in topicurile despre bulbuci. N-am stat sa le citesc, dar atat timp cat nu ai contribuit la comunitate, tind sa cred ca te ocupi cu "ajutatul" oamenilor in a scapa de bani contra unor masini de bulbuci.


E dreptul tau in a avea o opinie, eu respect opinia sincera. Daca citesti cu atentie vei vedea ca nu am recomandat acel sistem de bulbuci. Eu am fost cel care am luat teapa si asta pentru a testa sistemul pe proprii mei bani si pe propria mea masina. Totusi ma bucur ca pot trage un semnal de alarma catre cei care intentioneaza sa cumpere "Generatoare de hidrogen". Nu sunt bune pentru masinile cu sistem de injectie si cu computer de bord. Nu aruncati banii pe fereastra! Ceea ce se vinde la noi in tara sunt inca la stadiul "jucariilor din pufuletii cu surprize". Sunt sisteme incomplete. Va spun sincer ca un asemenea sistem dupa 2 saptamani nu mai produce gaz, din cauza depunerilor dintre placile de otel inoxidabil, si nu produce litri de gaz pe minut cum se spune. E un sistem de mare TEAPA!
Mare atentie! Nu o sa va recuperati banii!
As vrea sa inchei subiectul, pentru mine nu mai are relevanta!
Aveti mare grija si nu fiti creduli! Va salut pe toti cu respect!
  • Pavelean

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Ce parere aveti de ce spune tipul:

"Totul pleaca de la randamentul motorului :
Motorul de automobil pe benzina = 31%
Motorul Diesel = 41%
Motorul electric = 99 %
Adica : Pe intelesul tuturor ( super incorect dar se intelege mai bine ) daca intr-un motor bag un combustibil fosil ( benzina sau motorina ) acesta in momentul exploziei in camera de ardere isi cedeaza doar 31% sau 41% din puterea lui de ardere adica aruncam la gunoi 69% sau 59% din combustibil. Adica dintr-un litru de benzina consumam doar 0.3L restul il aruncam la gunoi si dintr-un litru de motorina consumam doar 0.4L restul il aruncam la gunoi . DE ACEEA MOTOARELE DIESEL CONSUMA MAI PUTIN SI AU UN CUPLU MAI MARE PENTRU CA SUNT MAI EFICIENTE !. De aici apare nevoia de a mari randamentul si pana in prezent s-au gasit mai multe solutii, una dintre ele fiind si acest produs sub forma de AMESTEC GAZOS inflamabil numit HHO ( BROWN GAS ).
HHO este un amestec format din 2 parti de Hidrogen si 1 parte de Oxigen ( de fapt e tot apa dar cu legaturi aproape rupte de aceea se releaga usor iar noi vedem la esapament ca ‘ curge apa ‘) si are urmatoarea proprietate : Amestecat in camera de ardere impreuna cu motorina sau benzina ajuta arderea completa a combustibilului si creste randamentul motorului aproape de 98% adica folosim toata puterea combustibilului din camera de ardere asa ca motorul pe benzina are teoretic cam de 3 ori mai mare putere si cel Diesel are de 2,5 ori mai mare putere. ADICA SIMILAR MOTOR ELECTRIC ! De aceea pentru echipare Logan am putea folosi un motor electric de maxim 20 cai putere.
Se poate exemplifica mult mai simplu : Un barbat cu greutatea de100 kg poate trage un Logan ( 1000 kg ) mai usor decat un elev de 31 de kg ? ( diferenta dintre randamente )
Raspuns : Oricand !
De aceea acest amestec este cautat in ultima vreme, pentru ca acest amestec creste randamentul.
SI DE AICI APAR PROBLEMELE !
Cele mari sunt doar 2 si se pot explica usor ( CITITI INTEGRAL ) :
PROBLEMA 1 : Nu are rezolvare pentru motoarele non-euro pentru ca nu exista un computer care sa controleze debitul carburantului din injectoare si de aceea marindu-se randamentul va scadea consumul de carburant dar cu valori cuprinse intre 15% si 25% iar in aceasta faza va trebuie doar un simlpu aparat de hidroliza cu un debit de pana la 2 litrii pe minut. Partea electrica are un grad ridicat ca dificultate de constructie pentru ca va trebuie un transformator care sa ridice curentul pana la 40-50 de amperi sau o baterie destul de mare care sa suporte acest consum( o baterie de cel putin 150 AH si deja au aparut problemele cu alternatorul care trebuie sa fie si el de 150A ). Recomandarea mea este sa folositi un generator de impulsuri astfel incat recipientul cu apa sa nu se supraincalzeasca si sa se topeasca pentru ca in functie de volumul de apa si de electrolitul folosit temperaturanu ar trebui sa depaseasca 650 de grade si spuma generata sa fie cat mai putina cu putinta. Asa ca trebuie neaparat sa cereti sfatul unui electrician priceput sau al unui electronist. De asemenea trebuie sa aveti un releu de intarziere pentru ca generatorul de HHO sa porneasca numai dupa ce ati pornit motorul ( adica HHO trebuie neaparat combinat cu combustibilul pentru ca poate avaria definitiv motorul daca nu are combustibil pentru amestec in camera de ardere ). De asemenea va trebuie un reglaj al transformatorului legat de acceleratie pentru ca nu trebuie sa se produca mult HHO cand se merge la relanti, de acesta aveti nevoie doar cand accelerati. DACA CEI FARA MOTOARE EURO CRED CA SE MERITA INVESTITIA ATUNCI LE UREZ SUCCES !
PROBLEMA 2 : Rezolvarea se gaseste in pacalirea computerului care asista reglajul injectiei combustibilului in camera de ardere. Pentru cei care nu stiu, la turismele echipate cu motoare euro se regaseste echiparea ‘ toba cu catalizator ‘ adica pe evacuare se gaseste un ‘ dispozitiv ‘care transforma fumul produs de motor intr-un ‘ aer mai respirabil ‘. Explicatia procesului : Fumul de esapament contine o concentratie mare de dioxid de carbon care trebuie redus si de aceea se trece printr-un filtru ceramic sau metalic ( catalizator ). Acest proces este atent supravegheat de asa numita ‘ SONDA LAMBDA ‘ – care poate masura cantitatea de oxigen evacuat in urma procesului de ardere al motorului. Aceasta este localizata pe sistemul de evacuare al gazelor, inaintea convertorului catalitic la motorizarile Euro1/2 si inainte si dupa catalizator la motorizarile Euro 3/4. Sonda Lambda asigura sporirea eficientei catalizatorului, dar si emisii reduse de noxe in atmosfera. In sarcina maxima a motorului, de exemplu la viteza de virf, pentru a mentine viteza, sistemul este dezactivat pentru a preveni saracirea exagerata a amestecului. Sonda Lambda are rolul de a regla amestecul aer/combustibil – prin comanda asupra injectiei de benzina – astfel incit acest amestec sa fie convenabil regimului de moment al motorului. Daca sonda detecteaza prea mult oxigen in gazul evacuat, inseamna ca motorul merge cu un amestec prea sarac (in combustibil); prin urmare, este marita cantitatea de benzina. Daca, dimpotriva, este prea putin oxigen in evacuare, inseamna ca amestecul este prea bogat si se reduce cantitatea de benzina din admisie. Defectarea sondei duce la functionarea anormala a motorului. La fel si defectiunile de etansare a admisiei de aer/circuitelor de reglaj vacuumatic – asa-numita admisie de „aer fals“ – induce in eroare sonda Lambda care da informatia ca amestecul este prea sarac. Prin urmare, computerul masinii va „pompa“ mai multa benzina in cilindri (corespunzator cantitatii de aer aspirat in mod normal + cel fals) si motorul va functiona cu detonatii in evacuare, eventual se „ineaca“. Dupa reglajul amestecului aer-combustibil necesar unei arderi cit mai bune, gazele evacuate ajung in asa-numitul „catalizator“ unde, intr-adevar, gazele se oxideaza la contactul cu platina si celelalte materiale de reactie. Functionarea defecta a unui motor cu o sonda de O2 (Lambda) defecta determina utilizarea de amestecuri bogate, rezultand un consum marit de benzina, deteriorarea in scurt timp a catalizatorului si uzura prematura a motorului, provocata de excesul de benzina care ajunge in baia de ulei. Prin folosirea unui astfel de echipament se poate ajunge la o reducere a emisiilor de pina la 90%
In principal sonda masoara in mod constant cantitatea de oxigen din gazele evacuate ºi trimite semnalul sub forma de voltaj cãtre unitatea de comandã a motorului.(calculatorul central al masinii) foloseste semnalele primite de la sonda pentru a ajusta amestecul in vederea obtinerii amestecului ideal:14,8kg aer cu 1kg benzina, pentru care asa-numitul factor Lambda este egal cu 1. Valorile de iesire ale senzorului variaza intre 0.2 V (amestec sarac) si 0.8 V (amestec bogat), variatia ideala fiind in jurul valorii de 0.45 VRealizarea optima a amestecului asigura o eficienþã ºi o duratã de viaþã maxime ale catalizatorului. O sondã lambda uzatã poate cauza un consum excesiv de benzinã, emisii de noxe crescute, uzurã excesivã a catalizatorului ºi scãderea performanþei motorului. DE ACEEA LA MONTAREA UNUI DISPOZITIV DE PRODUCERE HHO ESTE IMPERIOS NECESAR MODIFICAREA INSTALATIEI ELECTRICE A AUTOTORISMULUI PENTRU A SE PUTEA MINTI COMPUTERUL AUTOTURISMULUI .DISPOZITIVUL CARE TREBUIE MONTAT SE NUMESTE – EFIE- SI CARE VA DA POSIBILITATEA SA REGLATI MANUAL VALOAREA CURENTULUI CARE VINE DE LA SONDA LAMBDA SI SE DUCE CATRE COMPUTER. Motoarele euro1 si euro2 au cate o sonda iar cele euro3 si euro4 au cate 2 sonde de aceea trebuie sa fiti atenti cu tipul de EFIE cu care trebuie sa echipati generatorul de HHO adica cu o cale sau cu doua cai..
Explicatie fenomen : Inchipuiti-va un zugrav cu cei doi ochi uitandu-se in directii diferite. Cu un ochi amesteca culoarea rosie intr-o galeata cu lavabila alba ( realizeaza amestecul de combustibil ) , aplica rozul pe perete ( amestecul trece prin catalizator ) si cu celalalt ochi verifica nuanta de pe perete ( citeste valoarea oxigenului din gazele evacuate ). In momentul in care rozul de pe perete este prea inchis inseamna ca e prea mult carburant injectat si computerul scade cantitatea de gaz injectat. In momentul in care rozul e prea deschis computerul creste cantitatea de combustibil injectat. DE ACEEA CAND SE INTRODUCE – HHO – ARDEREA ESTE APROAPE COMPLETA SI NIVELUL DE CO2 VA FI FANTASTIC DE MICA IAR ROZUL VA FI APROAPE TRANSPARENT SI COMPUTERUL VA DA COMANDA DE CRESTERE A COMBUSTIBILULUI INJECTAT MARIND FOARTE MULT CONSUMUL.DE ACEEA TREBUIE INTERVENIT CU UN DISPOZITIV EFIE PENTRU A – PACALI – COMPUTERULUI CA AMESTECUL ESTE BOGAT IN CO2 SI DE ACEEA EL TREBUIE SA DEA COMANDA DE REDUCERE A DEBITULUI DE CARBURANT POMPAT IN INJECTOARE REDUCANDU-SE ASTFEL CONSUMUL DE CARBURANT CU PANA LA 65% IN ACELASI TIMP MOTORUL ISI TRIPLEAZA RANDAMENTUL ( ADICA CUPLUL ).
Concluzia este ca acest dispozitiv nu este pentru toata lumea. Cati pensionari care urca la volan credeti ca vor fi constant atenti si pe faza sa modifice manual valoarea curentului care pacaleste computerul in functie de regimul de functionare al motorului ? Dar cate femei? Dar cati barbati? Dar cati angajati ? Pe cate din aceste persoane le vedeti ca ar umla cu bidonul de solutie de soda caustica dupa ei pentru a putea reumple generatorul de HHO? Asa ca daca vreti sa va apucati va recomand mare atentie !
Inainte de orice modificare va rog sa va uitati la garantiile oferite de vanzator pentru ca o astfel de modificare scoate autoturismul din garantie. De asemenea recomand demontarea instalatiei la controlul periodic ITP al masinii pentru ca este o modificare care trebuie omologata oficial si apoi montata pe vehicul ( autorizatie ISCIR si protectia in caz de coliziune pentru generatorul de HHO )"
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Brown gas e ceea ce facem fiecare din noi, zilnic, asezati pe tron... Laughing
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Sonda lambda nu masoara efectiv concentratia de oxigen din gaze ci se foloseste de relatia intre calitatea amestecului bogat/sarac si temperatura gazelor de evacuare corespunzatoare celor doua situatii fierbinte/rece stiind acest lucru simpla restrictionare a fluxului de gaze spre senzor determina interpretarea eronata de rece adica sarac si mareste automat cantitatea de combustibil situatie intalnita cand se acopera sonda de calamina,asadar jucandu-te pur si simplu cu pozitia acelei sonde poti pacali ECU foarte elegant.
Referitor la gazul brown ii dau dreptate lui sorin dovada urmele brown pe care le lasa pe unde trece Very Happy
P.S. Am facut precizarea deoarece eu m-am folosit de aceasta particularitate a respectivei sonde si am folosit-o pentru optimizarea consumului.
  • Pavelean

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Urmariti acest site:
http://www.hydrogen-first-a...en_gas_saver.html
Spuneti-mi ce parere aveti. Am inceput sa ma uit peste cursurile si cartile din anii trecuti de facultate si incerc sa fac o legatura daca ii adevarat ce scrie pe acolo, acuma imi pare rau ca am invatat numa de 5 la examenul de la chimie si electronica =)
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR