Acea coarba originala din trusa fiecarei masini a fost proiectata astfel incat o persoana cu o constitutie medie FARA SA FOLOSESCA PRELUNGITOARE ori alte inventii sa poata strange prezonul la un cuplu suficient cat sa nu se desfaca in mers,simpla strangere cu acea cheie este suficienta,este de neinteles cum cei de la vulcanizari ori uita sa le stranga ori le strang la pistol de nu le mai desfaci niciodata pentru ca in documentatia necesara avizarii de catre RAR scrie clar ca trebuie sa detina CHEIE DINAMOMETRICA CU AVIZ METROLOGIC VALABIL deci nu numai cheie ci si verificata ,pistol de unflat roti la fel inclusiv subler ...faptul ca nu sunt folosite e alta problema care tine si de informarea clientului cred eu.
Prezoanele NU SE UNG CU NICI UN FEL DE UNSORI CONSISTENTE (vaseline,creme,lotiuni
) se curata filetul cu peria de sarma,se curata ghidajul de pe butuc si janta in zona de contact si atat,se foloseste daca e prea multa rugina doar degripant,unsorile in timp impreuna cu umezeala ,rugina si temperatura pot bloca si strica filetele ,iar daca este si pe gulerul prezonului se poate desface in mers pana ajunge sa se usuce.Exista marci pentru care prezoanele de janta de tabla /aliaj difera atat ca lungime cat si ca forma a conului gulerului de aceea la trecerea tabla/aliaj (si invers)trebuie intrebat si acest aspect.
Faptul ca unii au uns prezoane cu unsori consistente le-au strans cu prelungitor,pistol pneumatic ori au facut si alte improvizatii si n-au patit nimic nu inseamna ca au procedat corect ,doar ca se face altfel sa fii sigur ca ai mai putine sanse sa te trezesti in miez de noapte in mijloculcul campului cu roata desunflata si te miri de ce topai pe coarba si nu se clinteste prezonul
Drumuri bune .......si dupa interventii la roti verificati cu coarba ori cheia din dotare tinand cont ca in timp prezonul se mai blocheaza daca puteti sa-l desfaceti daca nu refaceti strangerile la un cuplu mai mic.