Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • CapellaCt

  • Mesaje scrise: 1,624
  • Locatie: Deutschland
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2007

  • Mesaj Privat
mikyboy a scris:
ATENTIE! nu puneti nici un fel de lubrifiant pe prezoane! in cel mai rau caz se poate unge foarte putin cu vaselina (strat foarte subtire) zona conica a prezonului respectiv zona cilindrica pe care intra roata pe butuc si partea plata discului de frana pe care aseara roata ca sa nu se intepeneasca. (eu desi le-am uns tot s-au intepenit din primavara pana acum in toamna cand am schimbat gentile cu cauciucuri)

Confirm cele spuse de tine,eu sambata am schimbat rotile si la 2 am fost nevoit sa bat cu un baros de cauciuc sa le scot(asta numai dupa ce am dat cu spray de rugina intre disc si janta).Preventiv am pus vaselina,sa vedem in primavara

mikyboy a scris:Pe cat posibil si recomandabil ar fi sa aveti 2 seturi complete jenti-cauciuc pentru cele 2 sezoane, vara-iarna si cand faceti schimbul sa le echilibrati de fiecare data... pentru ca veti descoperii diferente datorita drumurilor noastre "bune" si uzurii cauciucurilor.

Si deasemenea este indicat ca in urmatorul sezon rotile care au fost pe fata sa le montam pe spate si invers.
mikyboy a scris: In rest ca ultim sfat, dupa ce pleci de la vulcanizare opresti putin mai incolo (sa nu te vada cei de la vulcanizare) si iei cheia de roti si o pui pe fiecare prezon de la toate rotile.

Pe unde am cascat ochii(nu mai stiu exact) este recomandat o strangere ulterioara a prezoanelor dupa cca. 50 km parcursi.
Skip ads

  • florinniculescu86

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2011

  • Mesaj Privat
titro a scris:Prezoanele se strang DOAR cu cheie dinamometrica! In felul asta va asigurati ca sunt stranse exact cat trebuie! Mergeti la o vulcanizare mai mare, nu va zgarciti la 10-20 de lei in plus la un schimb complet de roti ca nu merita. In Timisoara am fost la 3 vulcanizari si toti aveau cheie dinamometrica si chiar au folosit-o fara sa le cer!


Recomandati-mi si mie un service sau vulcanizare in Timisoara unde imi pot echilibra,indrepta eventual jantele de aliaj ca la carte!Merci anticipat!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
mariocove a scris:salut! in legatura cu strangerea prezoanelor...ma indoiesc ca se face cu cheia dinamometrica(la ce valoare se seteaza cheia dinamometrica...NM,stie cineva?) pentru ca masinile de noi nu sunt dotate cu asa ceva.eu stiu ca sunt dotate cu o coarba, destul de rezistenta.din cate stiu eu schimbarea unei roti este o joaca de"copil mic" si se face astfel:dupa punerea rotii care trebuie montate pe pozitie aflata in aer (cu cricul ridicat) se strang destul de bine si egal cele 4-5 prezoane la mana iar apoi dupa ce se lasa cricul jos se strang tot la mana dar mai in forta.iar la desfacere se foloseste un pic si piciorul(eu unul asa fac,asta e,poate se mai strang un pic si in mers).deci,parerea mea,este sa nu va stresati prea tare cu subiectul "stransul unei roti" pt ca nu aveti de ce.bafta !


La Vectra B 1.7TD jante pe 14' in patru prezoane rotile se strang cu cheie dinamometrica conform manualului masinii la 110Nm fiecare prezon. O cheie dinamometrica ieftina si buna pentru domeniul 40-200Nm este la Obi cu 139 lei, este cu maner lung si deci ideala pentru chestia asta. Eu ma gandesc sa-mi cumpar una tocmai pentru stransul rotilor la Vulcanizare, sau cand umblu la distributie pentru suruburile care necesita strangere la cupluri mari. Anul trecut mi-am luat una pentru domeniul 8-40Nm (astea sunt cam scumpe) si am folosit-o pentru strangerea in mod egal a tuturor suruburilor pentru capacul de la culbutori (la 8Nm conform manualului) pentru ca pierdeam ulei pe undeva pe la garnitura veche si am schimbat-o, dar si la schimbarea pompei de apa (20Nm fiecare surub care strange pompa+garnitura pompei pe blocul motor).
Mai am un Renault 9 1.6D cu jante pe 13' in patru prezoane si in acest caz cartea masinii zice ca trebuie strans fiecare prezon la 55Nm. Concluzie : e bine sa consultati cartea masinii pentru a afla valoarea corecta in ceea ce priveste strangerea prezoanelor de la roti.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
doar 55Nm la renault? mi se pare foarte putin... eu cred ca se strang la mai mult... dar daca asa scrie cartea...
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Renault-ul are 900kg si rotile originale sunt pe 13'', cu cauciucuri 155/70 R13. Si mie mi s-a parut cam putin la 55Nm dar asa scrie in manualul meu, asa fac ca nu-s eu mai destept decat manualul. Prezoanele sunt mai mari decat la Opel si au un fel de guler mai lat decat capul prezonului.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
probabil ca acel guler ajuta sa se distribuite forta de strangere altfel pe roata... de curiozitate de clasa de suruburi sunt alea nu scrie nimic pe ele de genul: 8.8 sau 9.8 sau 10.8 ?
  • munteanu

  • Mesaje scrise: 302
  • Locatie: Timis
  • Masina: Antara 2007 Z20 DMH.
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2007

  • Mesaj Privat
am si eu o problema cu acele prezoane de la roata
am schimbat in vara cauciucurile si acel individ de la vulcanizare a strins prezoanele cu pistolul si a rotunjit capul la un prezon
problema este ca nu mai merge desfacut cu cheia de demontat roata
astept sfaturi de la cei care s au lovit de aceasta problema
eu m am gindit sa cumpar o cheie de 16 (original este de 17 ) si sa bat cu ciocanul in ea pana intra pe capul de la prezon , poate asa reusesc sa l desfac sau sa dau cu dalta in capul de la prezon si poate se rupe acel cap de la prezon , dar problema este daca pot sa desurubez partea ramasa in tambur
voi ce sfat i mi dati ?

prezonul la mine la masina este tip surub
mersi
  • cont-sters-27243

  • Mesaje scrise: 1,320
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Incearca sa desfaci cu un cleste de teava, eventual si o teava folosita ca prelungitor.
O alta varianta, cauti pe cineva care are aparat de sudura, sudezi un alt surub pe prezonul cu buba, desfaci si schimbi surubul.
Daca apelezi la varianta cu sudura, neaparat deconecteaza bornele de la baterie.


Ultima modificare facuta de cont-sters-27243 la Mie 08 Feb, 2012 7:24 pm
Skip ads

  • pmstelian

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2006 Z19DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2009

  • Mesaj Privat
munteanu a scris:am si eu o problema cu acele prezoane de la roata
am schimbat in vara cauciucurile si acel individ de la vulcanizare a strins prezoanele cu pistolul si a rotunjit capul la un prezon
problema este ca nu mai merge desfacut cu cheia de demontat roata
astept sfaturi de la cei care s au lovit de aceasta problema
eu m am gindit sa cumpar o cheie de 16 (original este de 17 ) si sa bat cu ciocanul in ea pana intra pe capul de la prezon , poate asa reusesc sa l desfac sau sa dau cu dalta in capul de la prezon si poate se rupe acel cap de la prezon , dar problema este daca pot sa desurubez partea ramasa in tambur
voi ce sfat i mi dati ?

prezonul la mine la masina este tip surub
mersi


ai jante de aliaj sau de tabla ?
foarte delicata problema ta
  • munteanu

  • Mesaje scrise: 302
  • Locatie: Timis
  • Masina: Antara 2007 Z20 DMH.
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2007

  • Mesaj Privat
am uitat sa spun ca am jante de aliaj , prezonul este ingropat in jeanta ,nu este in afara ca la cele de tabla
asta e problema

acum ma gandeam sa fac cu un tarot gaura in capul prezonului ,pana se rupe capul
sa desfac celelalte prezoane , sa dau roata jos si cred ca dupa aceea voi putea sa scot si restul prezonului cu un mocs

ce parere aveti ?
e bun asa sau nu ?
  • adilos

  • Mesaje scrise: 663
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A16LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Eu am desfacut asa ceva,cu o dalta si ciocan,dar mai greu cu protejarea jantei.
Nu este cel mai ortodox,dar sa iei in calcul acest mod.
  • munteanu

  • Mesaje scrise: 302
  • Locatie: Timis
  • Masina: Antara 2007 Z20 DMH.
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2007

  • Mesaj Privat
asta a fost primul lucru , la care m am gandit

m am gandit si la geanta si de aceea caut si alte solutii

mersi mult
Skip ads

  • ovidiuvuia

  • Mesaje scrise: 222
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2008

  • Mesaj Privat
@munteanu O bucata de teava o bagi peste prezon (sa fie destul de fixa pe el) si cu un electrod o sudezi de el(cu electrodu prin teava).La cealalta parte a tevii sudezi o bucata de fier la 90grade.Tragi de fier si tre sa se desfaca daca sudura de prezon este facuta bine.Sper sa reusesti.
Numai bine.
  • munteanu

  • Mesaje scrise: 302
  • Locatie: Timis
  • Masina: Antara 2007 Z20 DMH.
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2007

  • Mesaj Privat
ok , mersi
cred ca asta este cea mai buna solutie
mersi pentru sfaturi , sa aveti sanatate si sa nu patiti ca mine
drumuri bune
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Acea coarba originala din trusa fiecarei masini a fost proiectata astfel incat o persoana cu o constitutie medie FARA SA FOLOSESCA PRELUNGITOARE ori alte inventii sa poata strange prezonul la un cuplu suficient cat sa nu se desfaca in mers,simpla strangere cu acea cheie este suficienta,este de neinteles cum cei de la vulcanizari ori uita sa le stranga ori le strang la pistol de nu le mai desfaci niciodata pentru ca in documentatia necesara avizarii de catre RAR scrie clar ca trebuie sa detina CHEIE DINAMOMETRICA CU AVIZ METROLOGIC VALABIL deci nu numai cheie ci si verificata ,pistol de unflat roti la fel inclusiv subler ...faptul ca nu sunt folosite e alta problema care tine si de informarea clientului cred eu.
Prezoanele NU SE UNG CU NICI UN FEL DE UNSORI CONSISTENTE (vaseline,creme,lotiuni Very Happy ) se curata filetul cu peria de sarma,se curata ghidajul de pe butuc si janta in zona de contact si atat,se foloseste daca e prea multa rugina doar degripant,unsorile in timp impreuna cu umezeala ,rugina si temperatura pot bloca si strica filetele ,iar daca este si pe gulerul prezonului se poate desface in mers pana ajunge sa se usuce.Exista marci pentru care prezoanele de janta de tabla /aliaj difera atat ca lungime cat si ca forma a conului gulerului de aceea la trecerea tabla/aliaj (si invers)trebuie intrebat si acest aspect.
Faptul ca unii au uns prezoane cu unsori consistente le-au strans cu prelungitor,pistol pneumatic ori au facut si alte improvizatii si n-au patit nimic nu inseamna ca au procedat corect ,doar ca se face altfel sa fii sigur ca ai mai putine sanse sa te trezesti in miez de noapte in mijloculcul campului cu roata desunflata si te miri de ce topai pe coarba si nu se clinteste prezonul Very Happy
Drumuri bune .......si dupa interventii la roti verificati cu coarba ori cheia din dotare tinand cont ca in timp prezonul se mai blocheaza daca puteti sa-l desfaceti daca nu refaceti strangerile la un cuplu mai mic.
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
@munteanu : nu te mai chinui asa. Exista trusa speciala pentru extragerea prezoanelor. Este ca un fel de tubulara, doar ca are filet inauntru si este pe partea stanga si este conic. Se pune pe prezon si cu un pistol pneumatic se "da pe el" pana iese.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Desfileteaza prezoanele care merg si le strangi simbolic la deget, fa acceleratie-frana inclusiv in viraj, inainte cu 2 zile pune degripant pe ghidaj preventiv. Eu am mers 150km cu suruburi stranse la mana pana a iesit roata de pe ghidaj, nu am vrut dar am uitat sa mai pun cheia Laughing
Reteta o stiu de la unul care dezmembreaza masini si daca da de surub antifurt o face pe Titi Aur in parcare.
Mai este cum spun colegii treaba cu batutul. Asa am scos suruburi, alt cap si bataia e rupta din rai.
  • munteanu

  • Mesaje scrise: 302
  • Locatie: Timis
  • Masina: Antara 2007 Z20 DMH.
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Sep 2007

  • Mesaj Privat
multumesc tuturor pentru sfaturi si idei

astazi am fost la alta vulcanizare si baietii de acolo au rezolvat problema , au reusit sa desfaca acel prezon incapatinat

au folosit pistolul pneumatic si dupa aceea au montat pe pistol un cap special pentru prezoane cu capul un pic rotunjit
mi au montat si un alt prezon
sunt foarte fericit ca am scapat asa de usor
  • maziii

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Eu am patit la fel dupa ce mi-a facut pana... respectivul "meserias" mi-a strans prezoanele cat ai clipi, iar dupa nici 2km a inceput sa mi se auda un zgomot la roata respectiva de ziceam ca acum o adun din drum Very Happy
  • deleted-38151

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Cu ochii mei am vazut cum a strans o roata ,care nu se potrivea la interior (omul le cumparase crezand ca-s bune), atat de tare incat incepuse sa se indoaie ... N-ai ce le cere unora . Am vazut si urmatorul mesaj al colegului si vreau sa spun ca am o cheie special facuta pentru a putea desface orice prezon in orice conditii Very Happy din cauza unora .


Ultima modificare facuta de deleted-38151 la Vin 10 Feb, 2012 12:53 am
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR