Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Climatizare
  • cristiann26

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1998
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Salut,
Sunt posesorul unui Opel AstraG 1998,benzina 1,6 8valve.In urma cu o luna in urma unei vizite la OpelDi-Bass mi-am reparat AC-ul(schimbat radiator fisurat cu unul mai mic,scimbat ventilator radiator,incarcat cu freon).mentionez ca a mers o zi,dupa care nu a mai pornit, am fost din nou la service si au scimbat sonda de presiune de pe radiator(le-a luat doua ore sa-si dea seama ce era defect).a mers perfect pana aseara,am constatat ca nu mai porneste.Stie cineva cauza?freon are in instalatie(presiunea nu am masurato) cand se incalzeste motorul la 90grade pleaca ambele ventilatoare daca pornesc ac tensiune la mufa de la compresor am ventilat nu porneste,daca scot mufa de la senzorul de presiune pleaca pe turatie maxima.Poate cineva sa ma ajute. Ce anume sa mai verific?
Skip ads

  • ARHILE

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Salutare revin si eu cu o problema mare compresorul ac scapa freon pe la capacul compresorului ,mai jos de conducte are un orificiu (o gaura )care nu corespunde cu interiorul compresorului numi dau seama cum de scapa pe acolo ,sint disperat am schimbat capacul compresorului cu tot cu supapa electrica a mers o saptamina si a inceput sa piarda tot pe acolo,mentionez compresorul nu are ambreaj electric pe fulie aste actionat de presutupa acea din capacul copresorului ,va rog frumos daca cineva a avut acesta problema ajutatima si pe mine ca sint disperat nu gasesc solutii un compresor nou casta foarte mult
  • fanelu

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2009

  • Mesaj Privat
@gabi11dog: E posibil sa fie rulmentul de vina, dar nu te sfatuiesc sa il inlocuiesti cu alti doi...Trebuie sa demontezi compresorul de pe masina si sa verifice rulmentul. Atentie sa nu ai probleme cu cuplajul magnetic de dupa fulie! De preferat e sa mergi la un specialist...nu la ageamii!

Acum am si eu o problema asemanatoare: Pe 23 aprilie 2013 mi-am incarcat instalatia cu freon (am cumparat auto cu AC nefunctional), test de vacuum OK, incarcat cu 700 ml freon, 10 ml ulei de compresor, 7 ml UV. Toate bune si frumoase pana cand am scos masina la drum si am obs. un zgomot de fundal care era de la compresor (sau cuplaj). Colegii de serviciu (lucrez la service auto) mi-au zis k e cuplajul dus (sau compresorul - nu l-am demontat pt verificare) si recomandarea a fost sa merg asa cu el pana crapa de tot...si a crapat. In mers, cu AC-ul pornit, prin gurile de ventilatie din habitaclu a intrat un gaz alb (freon mai mult ca sigur). Am inchis AC-ul si cand am vrut sa il repornesc, uitandu-ma sub capota, surpriza, compresorul nu mai cupla. AM ajuns la serviciu dupa 2 zile si mi-am scos din instalatie 250 ml freon si 5 ml de ulei. Intrebarea mea este daca freonul s-a pierdut prin gurile de ventilatie, asta inseamna ca am radiatorul de AC spart? Si daca chiar sa fie, de ce inca testul de vacuum si presiune iese in regula? Va rog dati-va cu parerea inainte sa apuc sa demontez ca nebunul tot bordul. Multumesc anticipat!
  • danutzz0689

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2001 2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2009

  • Mesaj Privat
danutzz0689 a scris:Salut!
Am si eu o mica problema la ventilatoare: pornesc aerul pornesc si ventilatoarele apoi la scurt timp ventilatorul de la AC se opreste si porneste foarte des si in treapta a2a(din cate stiu au 2 trepte ventilatoarele). Asta cand masina stationeaza, nu stiu in mers....Cand pornesc aerul ventilatorul de la AC trebuie sa mearga continu...
Daca poate sa ma ajute si pe mine cineva unde ar putea sa fie buba
Multumesc anticipat!
Vectra Y20DTH, 2001


Salut acolo este vorba de rezistenta de trepte a ventilatorului care este prinsa pe suportul ventilatorului este rotunda si cam la 7-9cm lungime din care ies 3 fire unul negru si 2 rosii. Cum o verifici: un aprat de masura care are continuitate pe el pui masa pe firul negru si pe rand cele 2 rosii trebuie sa piuie aparatul de masura si pe unul si pe altul, daca nu alta rezistenta de trepte.
Skip ads

  • soridan

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Stie cineva daca compresorul de la 1.2 merge la 1.0....se potriveste?
  • Paul R.

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Tigra 1999 1.6i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jul 2013

  • Mesaj Privat
Opel tigra 99 1.6i..... Vreau sa stiu ce ar face ambele ventilatoare sa porneasca cand motorul e rece si A/C oprit .....
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Daca se rotesc cu turatie mare,e posibil a fi defect "triple switch",de pe conducta AC(cupla are 4 fire,maro,maro/alb,negru/alb,negru/galben).Daca se rotesc cu viteza mica,e posibil a fi defect switch-ul de temperatura motor ce comanda ventilatoarele(cupla are 2 fire,maro si maro/alb).
  • Paul R.

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Tigra 1999 1.6i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jul 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc mult dar poate sa fie si de la faptul ca nu am freon pe installatie ?
Skip ads

  • catalinos

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Alba
  • Masina: Corsa 1999 x10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2013

  • Mesaj Privat
nu are treaba cu freonul.daca nu este freon compresorul nu pleaca.verifica triplu switch ca si lamine e defect dar i-am facut o punte pana ajung sa mi-o schimb...dar nu mai stiu intre care pini 1 si 3 sau 1 si 2.cand mai umblu pe la masina o sa ma uit
  • kratt

  • Mesaje scrise: 149
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Am incarcat si eu cu freon si surpriza...in loc sa raceasca conducta groasa racea conduct a subtire undeva la doua minute dupa care se oprea compresorul. Toata lumea afirma faptul ca este instalatia infundata asa ca am trecut la desfundarea acesteia manual. Am bagat presiune cu compresorul pe fiecare componenta in parte si am ajuns la VAPORIZATORUL de sub bord...aici apare marea dilema: are ceva supapa sau reductie caci intra aerul cu presiune si la iesire abia sufla. Ma poate ajuta cineva care are cunostinte despre asa ceva sau care are vreun vaporizator desfacut si poate sa sufle putin pe el? Va rog mult...vin iar caldurile!
  • ovicu06

  • Mesaje scrise: 87
  • Locatie: Satu Mare
  • Masina: Astra 2001 z 16 se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2013

  • Mesaj Privat
salut tuturor . cred ca toti avem , am avut sau vom avea probleme cu ac -ul la opel. fiind radiatorul de ac primul care vine in contact cu toata sarea care exista '' iarna pe ulita ''' e si normal sa se duca primul. si din moment ce ne luam masini sh ce putem astepta ? sincer , cine vinde o masina buna ?
acum asa vin si eu cu problema mea. achizitionat astra g 2001, schimbat radiator ac deoarece era spart. la testul de presiune a iesit ok dar verificand alternator ac imi spune gagiul de la service ca nu-mi transmite curent mai departe si ca trebuie altul nou sau rebobinat cu 150-170 ron. am citit undeva ca exista un senzor inainte de alternator, care din cauza lipsei freonului nu ar transmite curent catre alternator sau asa ceva. imi poate spune cineva daca este vreo posibilitate sa fie adevarata treaba cu senzorul sau sa-l rebobinez. nu ca ar fi mare cheltuiala dar tre sa ma lipsesc doua zile de masina . atat dureaza rebobinatul , ofera si garantie.
  • *sven

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2011

  • Mesaj Privat
am mai auzit chestia asta cu "daca nu are freon ,nu porneste compresorul" si cred ca e adevarata insa...nu stiu ce treaba are compresorul de masina care este antrenat de curea cu rebobinatul... bobinate sunt cele de frigider dar astea daca sunt antrenate de ceva independent de ele,tot bobinate sunt? care e logica?
Skip ads

  • omata

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Zafira 2008 A 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Salutare
Am si eu o problema cu clima la o zafira din 2004, motor y 20dth. Am reincarcat cu freon , aprox. 450 g, anul trecut in vara, pt. ca imi baga un aer caldut de vara.Dupa aceea a mers clima dar nu am fost foarte multumit, pt ca nu mi se parea sa raceasca asa cum ar trebui, abia la un drum lung o simteam.
Toata iarna nu i-am dat drumul am mers doar pe ECO, deh nu am stiut ca nu e ok, iar acum cand a venit caldura nu-mi baga decat aerul de afara.
Am fost la service si mi-au zis ca freon are nu este spart nimic, compresorul porneste dar racoare nu am.
A mai patit cineva asa ceva, care ar putea sa fie motivele de nu-mi raceste?
  • Zaheyu

  • Mesaje scrise: 173
  • Locatie: Rm Valcea
  • Masina: Astra 2007 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2007

  • Mesaj Privat
N-ai decat sa bagi din nou freon. Atentie ca la tine trebuie cred 700g freon (scrie acolo la motor sau in autodata) si sa-ti bage ulei de clima cu vopsea fluorescenta macar 50g (ar fi mai bine 100). Daca initial merge dar temp creste cu timpul se cauta cu lampa de UV pe unde pierde.
  • omata

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Zafira 2008 A 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Am vazut in seara asta ca atunci cand pornesc clima, nu-mi porneste ventilatorul, banuiesc a fi ceva pe partea electrica.
Maine merg la service si va tin la curent.
  • robi23

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2011

  • Mesaj Privat
gata am schimbat radiatoru de a/c, ma costat radiatoru 330 ron nissens si mana de lucru si cu freon 200 ron, in total 530
  • omata

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Zafira 2008 A 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Am rezolvat.
Anul trecut cand am inbcarcat cu freon, ,,baietii buni " de la service mi-au bagat mai mult aer asa ca nu prea avea cine raci.
Am dat tot afara si am pus freon din nou, acum imi raceste super.
  • pluciro

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Am citit o buna parte din pagini si nu am gasit decat partial raspunsuri la problema cu care ma confrunt eu la AC-ul meu de la Opel Astra H Z17DTH cu climatronic.
Iarna am mers cu AC-ul pornit insa pe 26-26C, fara sa folosesc Auto sau dezghetare geamuri. In primavera nu merge AC-ul, fac o umplere cu Freon (instalatia era complet goala). Dupa 2 saptamani nu mai raceste , merg la altii care zic ca e fisurat radiatorul, presiunea e zero, il schimb si fac reincarcare cu Freon.
Vreo 2 saptamani a mers ok, dupa care nu mai pornea la cald AC-ul. Pornea in schimb dupa ce se racea masina sau la prima pornire dimineata. Dupa cateva zile am mers service insa au zis ca pare problema electrica, ceva contact imperfect (la ei evident ca a functionat ac-ul). In aceasi zi dupa cateva drumuri scurte vad ca sub capote e plin de ulei si substanta verde de contract. Ac-ul insa mergea. De la service au zis ca scapa Freon si ulei pe langa axul compresorului iar fulia de accesorii arunca uleiul peste tot.
Au schimbat ceva semering la compressor insa nu a tinut si tot scapa ulei pe acolo. Cred ca nu au demontata compresorul pt. operatiune ca n-am stat langa ei dar nici urme pe suruburile de prindere nu am vazut. Recomandare lor e sa schimb compresorul ca s-a defectat.
De aici si nelamurirea mea, personal cred ca uleiul a fost aruncat in urma suprapresiunii. Compresorul a mai mers cateva zile pana a pierdut tot freonul (desi n-am pornit ac-ul decat sa verific daca mai merge din cand in cand). Rusine mie ca nu le-am zis la service sa scoata freonul sa nu ajunga in atmosfera, insa nici ei nu au zis nimic sperand poate sa ramana in sistem chiar intr-o cantitate mai mica si o vreme sa mai merga ac-ul.

Credeti ca simpa schimbare a compresorului rezolva problema? Cine controleaza presiunea/suprapresiunea in sistem? Ventilatorul radiatorului de AC pornea intermitent si cu viteza, nu mergea constata la viteaza mica in timpul testelor. LA drum intins parea totusi ca merge tot timpul, insa nu sunt sigur ca nu era ventialatorul celuilalt radiator(lichid racire motor).
Schimbarea cu totul a ventilatorului de AC (din cauza rezistentei care inteleg ca nu se poate schimba) impreuna cu compresorul pare o actiune consumerista, gen noi nu reparam noi schimbam.
Recomandari sau sugestii?
  • catalinos

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Alba
  • Masina: Corsa 1999 x10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2013

  • Mesaj Privat
nu stiu cum ii la msinile cu climatronic dar la cele cu ac manual au doua presostate,unul de mica presiune si altul de inalta presiune.manifestariile ventilatorului para sa vina de la presostate,in special de la cel de inalta presiune.cauta daca ai asa ceva
  • florin_tuning4ever

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2007

  • Mesaj Privat
cum probez compresorul sa vad daca este bun poate este compresorul strica cum fac?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Climatizare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR