Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • nastasaflorin

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Astazi am verificat termostatul - dupa sfatul lui danpet. Concluzia... e mort, decedat si ingropat. Dupa 4-5 min si 3 km, motorul meu era inca rece.Am deschis capota, am pus mana pe furtunele de tur/retur radiator si am constatat ca sunt caldute, in conditiile in care, in mod normal ale trebuiau sa fie reci pana ce motorul ajunge la temperatura de lucru.
Deci inca o "buba" care trebuie remediata, pentru a scadea consumul.
Skip ads

  • sejad

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 1997 x12sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2010

  • Mesaj Privat
@vickp27
X12SZ ete un motor cu 8 valve OHC cu injectie MULTEC.
X12XE este un motor cu 16 valve DOHC cu injectie Motronic.
Eu cred ca amandoua sunt monopunct....
  • maj0r

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2011

  • Mesaj Privat
Am si eu un corsa din 94' 1.2 (nu stiu sa zic cefel de motor asa cu multi de X,Z,J si alte cifre de astea:-j)... o am deja de 5 luni si sincer la consum m-a dezamagit rau...eu credeam ca e o masina destul de economica, dar economia e doar la piesele de schimb ca la consum cam cu frana asa...imi ia acum pe gerul asta 10% linistit, poate un pic mai mult sau mai putin ca nu stiu cum indica acu ala ca nici martor de benzina nu am in bord si imi e cam frica sa merg asa ca am inteles ca se poate arde pompa de benzina daca raman fara...asa'i?
  • alycrys_20

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 1994 X12SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2011

  • Mesaj Privat
si eu am avut pina acum aceiasi problema,masina fiind condusa de sotie nu am putut sa o verific zilnic si sapatamina trecuta am avut reclamatie ca papa 10 l la suta,cind colo ce sa vezi:apa in mers nu se ridica mai mult de prima gradatie.am cerut sfatul si eu mai multor persoane ,printre care si un membru de pe forum care tin sa ai multumesc pentru ajutor.ca sa nu dau jos distributia si toate cele am gasit o varianta mai ieftina.
am pus termostat de dacia ,de uzina ,care deskide la 89 grade ,scrie pe el,dar de fapt deskide la 90 si un pic
Skip ads

  • sejad

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 1997 x12sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2010

  • Mesaj Privat
@maj0r
Daca ai masina inscrisa pe RO uitate in cartea de identitate a vehiculului si la rubrica numarul 10 scrie tipul motorului, in legatura cu consumul eu zic ca este ok mai ales la temperaturile de afara a mea imi ia 14% dar azi ma duc la tester cu ea sa vad ce are.......
  • ebz77

  • Mesaje scrise: 105
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2001 z12
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Dragi colegi, eu am o corsa c 12 xe si cred ca in legatura cu acest consum de tip iarna , sunt cele mai proaste motoare care pot exista. Nici vestita " RABA" nu consuma cu o diferenta asa de mare intre iarna si vara. Eu tind sa cred ca pe timp de iarna, aceste masini consuma cel putin dublu fata de cat consuma vara. Concluzia e ca aceste motoare sunt facute sa mearga doar vara.
Cu stima si respect, Claudiu.
  • vickp27

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1998 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
ebz77 a scris:Dragi colegi, eu am o corsa c 12 xe si cred ca in legatura cu acest consum de tip iarna , sunt cele mai proaste motoare care pot exista. Nici vestita " RABA" nu consuma cu o diferenta asa de mare intre iarna si vara. Eu tind sa cred ca pe timp de iarna, aceste masini consuma cel putin dublu fata de cat consuma vara. Concluzia e ca aceste motoare sunt facute sa mearga doar vara.
Cu stima si respect, Claudiu.


Am si eu cateva intrebari in legatura cu motorul tau daca nu te superi ,as vrea sa stiu ce tip de injectie are ,daca e monopunct sau multipunct si cam cat anume consuma ea de fapt daca poti aproxima.
eu am corsa cu motor X12SZ si papa cam 14 acum pe vremea asta si prin oras.

PS: ma intereseaza diferenta dintre cele doua motoare, injectie ,aprindere ,nr de pistoane ,etc.
Cu respect ,Victor.
  • vickp27

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1998 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@sejad : Ai spus ca ai manualul de la corsa B?
Daca da as vrea si eu sa ma uit peste el
Skip ads

  • deleted-38151

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Unde ploiestiul este asa de liber :-" , sau unde conduc eu numai la relanti :-" ...dar mie mai mult de 7,5 -8(nu prea cred ca a fost vreodata ,decat 7,67) nu imi ia ! Mai merg si cu ventilatia la 2-3 si muzica tot timpul .
Mi se pare mult oricum ! ! ! Dar la ce consumuri aveti voi pot spune ca sunt boier . Vara stiu ca aveam undeva la 6,5 . Cu 10l merg 140km .
  • sejad

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 1997 x12sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2010

  • Mesaj Privat
@vickp27
Am un manual format PDF dar este in germana eu zic ca este destul de complex numai sa ai rabdare sa traduci, ti-l trimit cu mare placere daca imi lasi un mail ceva..

Ieri am fost cu masina la tester si totul functioneaza normal la ea nu am avut nici o eroare stocata sau ceva de genu dar 14% mi se pare mult totusi asa ca nu imi ramane decat sa curat EGR sa masor presiunea de la retur benzina si sa vad de unde iau un injector ca sa mai fac odata consumul poate isi mai revine.....
  • vickp27

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1998 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
sejad a scris:@vickp27
Am un manual format PDF dar este in germana eu zic ca este destul de complex numai sa ai rabdare sa traduci, ti-l trimit cu mare placere daca imi lasi un mail ceva..

Ieri am fost cu masina la tester si totul functioneaza normal la ea nu am avut nici o eroare stocata sau ceva de genu dar 14% mi se pare mult totusi asa ca nu imi ramane decat sa curat EGR sa masor presiunea de la retur benzina si sa vad de unde iau un injector ca sa mai fac odata consumul poate isi mai revine.....


Adresa mea e vickp27@yahoo.com ,dar sa stii ca si eu am aceeasi problema ca si tine doar ca la mine mai e si temperatura de vina ca termostatul e meu e blocat pe deschis si nu se incalzeste apa suficient si nu il pot schimba pentru ca nu am unde pe frigul asta...
PS:Daca ai nevoie de cava ,da de stire poate te putem ajuta in vreun fel ...
  • nastasaflorin

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Cred ca cea mai comuna cauza e termostatul.Si la mine e blocat pe deschis, trebuie sa-l inlocuiesc - cred ca trebuie(vara de preferat) facuta o spalare temeinica a instalatiei de racire, e posibil sa se blocheze si din cauza depunerilor.
Skip ads

  • vickp27

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 1998 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
nastasaflorin a scris:Cred ca cea mai comuna cauza e termostatul.Si la mine e blocat pe deschis, trebuie sa-l inlocuiesc - cred ca trebuie(vara de preferat) facuta o spalare temeinica a instalatiei de racire, e posibil sa se blocheze si din cauza depunerilor.



Si eu cred ca e o cauza foarte des intalnita aceasta cu termostatul blocat pe deschis si mai cred ca nu foarte multa lume sesizeaza acest lucru mai ales daca problema nu este foarte vizibila ,adica el poate fi deschis la jumatate si noi sa nu ne dam seama pentru ca masina functioneaza fara efecte vizibile dar in realitate creste consumul de carburant pe baza nefunctionarii in parametrii de temperatura,pentru ca apa este racita constant chiar si atunci cand ea nu a atins temperatura optima care ar fi undeva pe la 95*-98*

Deci pentru cei care nu se prea pricep atentie la temperatura! Daca temperatura nu e mentinuta in intervalul mentionat cred ca aveti o problema cu sistemul de racire si in special cu termostatul...

Pot spune ca eu am facut aceasta spalare de care se vorbeste mai sus fara sa schimb termostatul si am sesizat o imbunatatire a functionarii termostatului dar am folosit o solutie de spalare antipiatra creatie proprie.
  • gcom61

  • Mesaje scrise: 935
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Meriva 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Vinovat pt consumul mare de benzina eu cred ca nu poate fi decat soferul(sau poate sa zicem conducatorul auto),si explic si de ce.
Presupunand ca sunt afon in ceea ce priveste motoare si tot ce implica asta,daca merg la peco si vad ca masina consuma de n ori cat spune producatorul ar trebui sa-mi pun un mic (mare)semn de intrebare referitor la stilul de conducere,si eventuale defecte ce pot apare .
Sunt mai multe posibilitati: sa mergi la service autorizat pt diagnoza si reparare (s-a dovedit a fi un lucru nu prea indicat din cauza calitatii personalului),sa mergi la un service dedicat opel si sa-ti citeasca eventuale coduri de eroare si uneori sa mai si repare la o calitate ,sa zicem acceptabila,sa te documentezi (de aici de pe forum de ex.)care sunt cauzele posibile pt comportamentul motorului.
Personal ,am apelat la ultimele doua si am ajuns la cateva concluzii(poate valabile numai pt motorizare x10xe) si anume.
-debitmetrul de aer pare a fi primul care provoaca consum exagerat
-senzorul temperatura motor(cel de langa termostat-pt ECU)
-termostatul
-filtrul de aer
-senzorul turatie (atunci cand motorul se mai si opreste cand se incalzeste prea tare)
  • alycrys_20

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 1994 X12SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2011

  • Mesaj Privat
si eu am avut pina recent aceiasi problema cu termostatul si am rezolvat-o fff simplu,am pus termostat de dacie care deskide la 90 si un pic,am facut miscarea aceasta si din motive financiare pentru ca in vara i-am facut distributia si nu aveam kef sa dau 100 euro sa rezolv problema.rezultatul este urmatorul:consumul a scazut cu 3 l de la 10 in conditi de mers pe distante scurte si temperaturi mici
  • sejad

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 1997 x12sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2010

  • Mesaj Privat
@vickp27
Prietene ai manualul pe mail, ieri am curatat EGR avea ceva depuneri diferenta nu e foarte mare dar in schimb am descoperit altceva in timp ce mesteream eu pe acolo desfac capacul de la ulei si surpriza era o depunere vascoasa ca un fel de crema alburie asa era si pe buson si pe capacul de la culbutori, cica din cauza "condensului" au zis niste mecanici. Ce rugaminte am si eu la voi desfaceti si voi busonul de la ulei si uitativa daca aveti si voi poate e ceva normal daca nu garnitura mea de chiuloasa poate e arsa. In legatura cu temperatura a mea nu atinge niciodata 90 in mers acum cand e frig afara daca stau pe loc si las masina sa mearga sare de 90 ce parere aveti?
  • sejad

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 1997 x12sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2010

  • Mesaj Privat
@alycrys_20
Interesanta chestia cu termostatul de dacie poate ne spui si noua cum la-i montat si inca ceva masinile vostre cu motorizare X12SZ au debimetru a mea nu are .....
  • nastasaflorin

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Sejad, depunerea aia e normala, se face condens si la mine e la fel.Verifica furtunele care ies din capacul culbutori sa nu le ai infundate cu depuneri din alea.
La garnitura de chiuloasa arsa ai si ulei in vasul de expansiune al lichidului de racire, in plus masina scoate fum mult.

In lagatura cu temperatura ai aceeasi buba pe care o avem toti, se pare, termostatul blocat pe deschis.Trebuie inlocuit, nu e scump insa am inteles ca e cam greu, trebuie desfacut pe langa distributie pe undeva.
  • alycrys_20

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 1994 X12SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2011

  • Mesaj Privat
pai e foarte simplu:am cumparat un termostat de uzina,dacia,si l-am bagat pe furtunul care iese din radiator si duce in pompa de apa,simplu si eficient,si am facut o economie de bani
  • Lorand

  • Mesaje scrise: 1,375
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 1997 X14SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2008

  • Mesaj Privat
alycrys_20 a scris:pai e foarte simplu:am cumparat un termostat de uzina,dacia,si l-am bagat pe furtunul care iese din radiator si duce in pompa de apa,simplu si eficient,si am facut o economie de bani

...da asta nu-i dacie sa-l repari cu scoci si sarma si sa improvizezi Smile termostatul de dacia cum lucreaza?--->la 87-89de grade deschide...pe gand motorul tau lucreaza optim la 93-95 de grade....
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Chestionar

Consum benzina X12SZ
Mare 52%
Normal 30%
Satisfacator 16%
102 voturi

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR