Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Dancuciureanu
Z12XE nu are termocupla, are senzor temteratura motor citit de ECU care comanda releu ventilator.
dancuciureanu a scris:-ridica capota
-ai cutia cu relee si sigurante in colt, releul nr 2 rand sus este de ventilator, il scoti si il schimbi cu 1 care este de claxon, claxonezi si vezi daca e defect
-verifici siguranta FB3, a treia de sus in jos inainte de relee
-scoti mufa de la senzor temperatura motor, parca 2 l-ai botezat, ventilatorul trebuie sa pornesca chiar daca nu ai decat contact pe pozitia II si motor oprit
-daca nu vrea masori pe soclu releu daca el primeste comanda de la ECU, una din lamelele mici
-daca nu are semnal (sa dea la masa) te duci pe fir pana la ECU si vezi continuitate / contact
-daca ECU nu pune la masa pentru releu pa si la revedere

Solutie daca este bolnav calculatorul, alt ECU sau un comparator (montaj) care primeste semnal de pe sonda temperatura si la 95-100grdC sa comande releu.

Daca nu ai inteles mai bine nu umbli.


Intrebarea mea este daca ai cod de eroare stocat.


Ultima modificare facuta de 2kappa la Dum 29 Sep, 2013 6:03 pm, modificat de 6 ori in total
Skip ads

  • sckypp

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2012

  • Mesaj Privat
undeva pe la 100 de grade. ceea ce nu sa mai intamplat pana acum
  • sckypp

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2012

  • Mesaj Privat
2kappa a scris:Dancuciureanu

-scoti mufa de la senzor temperatura motor, parca 2 l-ai botezat, ventilatorul trebuie sa pornesca chiar daca nu ai decat contact pe pozitia II si motor oprit
.





Salut ,din cauza vremi neprielnice, nu am reusit decat astazi sa iau la purificat dupa spusele voastre.
Am verificat releele, sigurantele si am ajus la senzor. hop si buba. Acesta (ventilatorul) cand are mufa de la senzorul camshaft(daca am inteles corect ca se numeste) scoasa, porneste, dupa cum a spus si Dl Ciureanu.
Din cate am dedus cu ajutorul vostru, acesta este defect.
Deci mai ramane sa il inlocuiesc?
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
vezi ca le incurci


Da ai eroare de senzor?
Skip ads

  • sckypp

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2012

  • Mesaj Privat
nu am nici o eroare, o sa mai verific odata astazi.
Multumesc pentru lamurirea senzorilor Cuibusel.
Dar daca nu am nici o eroare de ce sa nu mai porneasca ventilatorul?
Si va multumesc. Revin cu post mai pe seara.
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
pai daca atunci cand scoti mufa de la senzorul de temperatura ventilatorul porneste, inseamna ca ECU da comanda si ca releu si ventilatorul sunt bune. Deci ar mai ramane senzorul. Dar daca nu ai eroare pe teste e ciudat. Oricum incearca cu unul de proba
  • sckypp

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Agila 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Imi cer scuze pentru raspunsul intarziat.datorat fiin din cauza unor probleme legate de PC.
Intradevar senzorul era defect.
Ciudat fiind faptul ca nu am avut cod eroare stocat.
Ventilotorul a pornit undeva la 96-97 de grade.
Va multumesc pentru raspunsurile promte!
  • ahile91

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2012

  • Mesaj Privat
salutare am si eu o cursa c 2001 z12xe si am facut schimbul de antigel in felul urmator:
- am desfacut de jos busonul la radiator am lasat sa curca putin apoi am desfacut si busonul la borcanu de expansiune
- dupa ce a terminat de scurs am inceput si am suflat pe gaura vasului de cateva ori
- am inchis busonul de la radiator si am inceput completarea prin vasul de expansiune 2 antigel 1.5 apa ca mai mult nu a intrat sa verific azi dupa ce am dat o tura aseara daca sa mai lasat ca nu am avut timp
Intrebarea mea am este, se face aerisire la corsa mea sau se face automat ?
am citit multe topicuri si replay-uri si nu mai inteleg nimic sunt confuz nu am inteles daca am sau nu vreun buson de aerisire si unde ar fi el va rog care puteti sa ma lamuriti si eventual poze/video daca e nevoie
Multumesc antiticipat !
Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Eu am Agila insa motorul e identic cu al tau. Am golit si eu radiatorul pe la robinetul de jos. In partea de sus a radiatorului nu am buson. Avand in vedere ca la reumplere (tot pe la vas expansiune) mi-a intrat cam tot cat am dat afara pe la robinet (am recuperat lichidul), nu am mai facut nici o aerisire. Dar se face aerisire in cazul in care golesti si caloriferul de incalzire habitaclu, ceea ce tu nu cred ca ai facut. Cred ca si in cazul tau aerisirea se va face automat. Iti dai seama daca a iesit aerul de pe instalatia de racire daca iti baga caldura in masina cand urca temperatura mai sus de 80. Daca scade nivelul putin in vasul de expansiune, completezi cand e motorul rece.
Sunt de acord cu tine ca poti citi tot topicul si tot poti avea neclaritati. Ma gandeam cum ar fi sa fac o completare cu lichid de racire intr-un mod mai simplu, sa urce si in caloriferul de habitaclu fara a se face aerisire prin incalzirea motorului. Cred ca se poate si as fi tare bucuros daca s-ar gasi cineva sa-mi sprijine sau conteste ideea:
-caldura pe pornit maxim;
-o bucata de furtun transparent conectata la intrarea de sus in throttle body, capatul celalalt tinut mai sus de nivelul caloriferului;
-o bucata de furtun transparent racordata la furtunul scos din throttle iar pe la capatul de sus sa se toarne printr-o palnie antigelul diluat pana iese in cealalta bucata;
-obturarea bucatilor de furtun prin strangere, sa nu stropim cu antigel, recuperarea acestuia cu grija intr-o cana de plastic;
- scoatere rapida a bucatilor de furtun (pe rand) din imbinarile cu throttle/furtun instalatie si cu degetele mari de la ambele maini se tin astupate furtunul si intrarea in throttle pana la reconectarea lor iar in final strangerea cu colierul deja bagat pe furtunul de la throttle.
N-am incercat, poate e o prostie dar intentia este de a umple instalatia motor+calorifer "la rece". Eu as prefera sa aerisesc instalatia in acest mod, in parcarea blocului, ma mai ajuta si vreun prieten...Radiatorul l-as umple pe la vasul de expansiune, bineinteles.
  • ahile91

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2012

  • Mesaj Privat
eu aici am nelamurire, nu am inteles daca am golit tot dupa pasii de i-am facut sau mai aveam lichid pe instalatie si nu curgea dupa cum am procedat eu. Aici am intrat in ceata
Va rog frumos care imi puteti raspunde la aceste intrebari ca din toate paginile si topicurile care le-am citit m-am uitat chiar si la video tutoriale (din care nu se observa prea bine ce face si difera) nu mi-am gasit raspuns la aceste intrebari ba chiar am intrat detot in ceata de la atatea replay-uri si atatea pareri si probleme sunt toate varza in capul meu ! va rog dati-mi si mie un raspuns stau cu masina asa si nu stiu ce sa fac
  • cuibusel

  • Mesaje scrise: 380
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2013

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Pe Agila exista doua sisteme de radiator/vas expansiune. La modelele 2000->2003 cu vas jos si buson la radiator umplerea se face pe la radiator si aerisire la throttle. La cele dupa 2003 nu mai avem buson la radiator, e 'reteta' clasica de Opel cu turnat in vas expansiune si circuitul mic deja merge de face aerisire.
Varianta scurta ca nu am timp.

  • ahile91

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2012

  • Mesaj Privat
tot nu am inteles
Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Imi place ca esti dornic de cunoastere dar greu se scoate ursul din barlog. Printre noi sunt sigur cativa care ar putea explica principiul de functionare al instalatiei de racire la Corsa si Agila dar nu am vazut decat raspunsuri partiale, ma rog, raspunsuri la probleme concrete dar nu toata teoria. Asta vrei tu (recunosc, si eu Smile), principiul de functionare, cu adnotari si explicatii. Uite un exemplu de lectura placuta:
http://www.e-automobile.ro/...istem-racire.html
In realitate e putin mai complicat: lichidul de racire trece si prin throttle si prin EGR, nu numai prin motor, radiator si calorifer habitaclu. Golirea totala a instalatiei e aproape imposibila dar una aproape totala se face cu butonul de caldura din bord deschis, busonul de la vasul de expansiune desfacut si robinetul de sub radiator deschis. E tot o informatie partiala, fara pretentii de mare cunoscator.
  • ahile91

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2012

  • Mesaj Privat
multumesc de raspunsuri, eu cand am schimbat antigelul aveam pe caldura si treapta 2 dar aveam bateria data jos deci nu cred ca am golit tot....dar tot nu am inteles aerisirea daca sa facut sau trebuie sa o fac da am observat ca se incalzeste cam greu motorul si nu prea am caldura
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
In privinta aerisirii, eu zic sa stai linistit. Cand e aer pe instalatie, temperatura motorului creste prea mult, ori la tine e invers. Vremea s-a cam racit, cred ca de aceea ti se pare ca nu baga caldura. Verifica nivelul lichidului din vas dupa un drum mai lung, daca nu a scazut inseamna ca s-a stabilizat, daca a scazut, completeaza-l dupa ce s-a racit motorul.
Pentru insuficienta caldurii in habitaclu sau incalzire greoaie raspunzatori sunt de regula trei factori: filtrul de polen imbacsit, termostat blocat pe deschis sau intredeschis (permite trecerea lichidului de racire in radiator inainte de 88 grade) si supapa EGR blocata inchis. Eu am vazut chiar azi diferenta imensa intre timpul de incalzire la 9-10 grade si 1 grad C afara. In primul caz 3 km, in al doilea in 5-6. Atentie insa, nu dai vina pe EGR daca nu turezi motorul. Cand lasi motorul la relanti, EGR nu permite trecerea gazelor de ardere (fiebinti) spre admisie, deci nu are cine sa incalzeasca lichidul care trece prin EGR. Pe loc, gazele respective contribuie la incalzirea rapida a lichidului doar cand apesi pe acceleratie - cu cat mai mult turezi cu atat mai mare este cantitatea de gaze care incalzeste corpul EGR. Asta am bagat la cap citind chiar aici pe forum, dar intre timp numarul paginilor pe subiectele care vizeaza motorul Z10XE si Z12XE s-a marit mult, cantitatea de informatie insa nu la fel de mult, de aceea am preferat sa te scutesc de o lunga lectura. Poate stiai deja aceste aspecte. Nu stiu daca are a face bateria in povestea cu golirea-umplerea instalatiei de racire motor. Doar daca e vreo supapa comandata electric pe circuitul lichidului spre sau dinspre radiatorul habitaclului. Se roteste prea usor butonul de caldura iar cand e dat pe rece, chiar nu se simte nici urma de caldura, de aceea ma gandesc ca in afara aerotermei mai comanda si o supapa, nu un robinet. Mai vedem si ce spun altii!
  • ahile91

  • Mesaje scrise: 82
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2012

  • Mesaj Privat
pai aveam bateria demontata ca doar terminasem de montat clapa de aceleratie si intre timp am schimbat si angigelul :d am dat cateva ture i-am dat in gura sa vad cum trage si am mai facut un drum dimineata si mi-a scazut antigelul de la plin la jumate deci cred ca sa facut si aerisirea automat si e totul in regula, cat despre filtru de polen urmeaza sa il schimb saptamana asta e scorojit saracu :-s
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Nu are treaba decat termostatul, nu avem bolizi cu robineti electromagnetici.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Fac o corectie la ultimul rand al ultimului meu post: ma gandesc ca in afara aerotermei mai comanda si o supapa, nu un robinet, in sensul ca acesta nu comanda vreun ventilator ci doar regleaza cantitatea de caldura sau o suprima de tot cand e pe albastru. Cel din mijloc comanda turatia aerotermei in trepte de la 1 la 4.
Din ce spune @2kappa eu deduc ca acest reglaj al caldurii se face printr-un sistem mecanic care actioneaza un robinet, din schemele prezentate as spune ca printr-un sistem de tije, ca la timonerie. Deci nu are importanta daca la golirea instalatiei e sau nu conectata bateria. Dar importanta e pozitia butonului de caldura si anume sa fie pe deschis-maxim. Termostatul oricum se presupune ca e in pozitia inchis pentru circuitul radiator si deschis pentru circuitul de incalzire habitaclu cand te apuci sa golesti instalatia.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Golire completa la Agila (ma rog, motoarele din titlu) nu se poate, asta
deoarece in motor ramane lichid de racire la un nivel mai jos decat furtunul
de retur ce duce catre radiator.
In foto (cu caracter demonstrativ) este marcat cu linie rosie nivelul pana la
care se poate face golirea.

  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Daca nu ma insel orificiul acela este cel mai jos punct de golire prevazut de fabricant.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR