- Kamob
- ***
- 864 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Insignia 2010 A20DTH
- Bucuresti
Kamob
- Mesaje scrise: 864
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,985 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,985
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,985 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,985
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- Kamob
- ***
- 864 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Insignia 2010 A20DTH
- Bucuresti
Kamob
- Mesaje scrise: 864
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
Adica, draga domnu', la Z19DT sa ai sub 2.000rpm la 60km/h, inseamna subturat? Dar ce conduceti Dvs., MiG-uri?
Masina am condus-o fix asa cum trebuie, astfel incat, desi ne apropiem de 400.000km, nu s-au facut niciodata reparatii majore sau reparatii cauzate de exploatarea gresita si nici nu a picat ceva.
Am intalnit extrem de des aceasta observatie, in principal de la utilizatori de masini pe benzina. Este normal sa nu inteleaga nici motoarele diesel, nici corecta sincronizare a treptelor, in functie de indicatiile tachimetrului (mai simplu spus treapta a 3-a la 60km/h si 2.400-2.600rpm, cu un consum cu ~50% mai ridicat si un motor tinut in tensiune, supraturat, sute de ore... pentru ca nu stiu ca au sub talpa alta tehnologie constructiva?).
Masina am condus-o fix asa cum trebuie, astfel incat, desi ne apropiem de 400.000km, nu s-au facut niciodata reparatii majore sau reparatii cauzate de exploatarea gresita si nici nu a picat ceva.
Am intalnit extrem de des aceasta observatie, in principal de la utilizatori de masini pe benzina. Este normal sa nu inteleaga nici motoarele diesel, nici corecta sincronizare a treptelor, in functie de indicatiile tachimetrului (mai simplu spus treapta a 3-a la 60km/h si 2.400-2.600rpm, cu un consum cu ~50% mai ridicat si un motor tinut in tensiune, supraturat, sute de ore... pentru ca nu stiu ca au sub talpa alta tehnologie constructiva?).
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
pai si in treapta a 4-a ce turatie ai?
ca zici ca in a 3-a ai 2500 (am facut media).
daca e peste 1800 da, atunci da, e ok.
dar cum am vazut la unii "maestri" in ale diesel-ului ca mergeau cu 1000 rpm "ca masina trage dom'le si la turatia asta"
dupa care-i vezi ca schimba turbine si catalizatoare si se regenereaza dpf la fiecare 200 de km (sau mai des)...
pot sa zic si eu ca pe autostrada (sa zicem ca e autostrada) intre bucuresti si slobozia, cu cc activ si mers in a 6-a la 150 km/h am scos consum instant de ~4 litri / 100 km, dar cum dadeam de cea mai mica denivelare sau cum dadeam de "valuri" consumul se ducea la 6-7...
asta nu e consum real, cel pe care-l masori instantaneu.
si mai pot sa zic ca mergand prin galati pe un drum nou asfaltat si drept am scos si consum de 2,8 la 50 km/h, dar eram singura masina de pe strada...
este evident ca daca te chinui putin poti merge si cu treapta a 6-a la 60 km/h, dar trebuie sa recunosti ca este subturat...
PS: am zis in general. nu m-am referit exact la tine, a fost o coincidenta ca postul tau era deasupra mea, era un sfat general valabil, ca un diesel nu se subtureaza...
ca zici ca in a 3-a ai 2500 (am facut media).
daca e peste 1800 da, atunci da, e ok.
dar cum am vazut la unii "maestri" in ale diesel-ului ca mergeau cu 1000 rpm "ca masina trage dom'le si la turatia asta"
dupa care-i vezi ca schimba turbine si catalizatoare si se regenereaza dpf la fiecare 200 de km (sau mai des)...
pot sa zic si eu ca pe autostrada (sa zicem ca e autostrada) intre bucuresti si slobozia, cu cc activ si mers in a 6-a la 150 km/h am scos consum instant de ~4 litri / 100 km, dar cum dadeam de cea mai mica denivelare sau cum dadeam de "valuri" consumul se ducea la 6-7...
asta nu e consum real, cel pe care-l masori instantaneu.
si mai pot sa zic ca mergand prin galati pe un drum nou asfaltat si drept am scos si consum de 2,8 la 50 km/h, dar eram singura masina de pe strada...
este evident ca daca te chinui putin poti merge si cu treapta a 6-a la 60 km/h, dar trebuie sa recunosti ca este subturat...
PS: am zis in general. nu m-am referit exact la tine, a fost o coincidenta ca postul tau era deasupra mea, era un sfat general valabil, ca un diesel nu se subtureaza...
- Kamob
- ***
- 864 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Insignia 2010 A20DTH
- Bucuresti
Kamob
- Mesaje scrise: 864
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
Corect, subscriu la ce ai spus, inclusiv 2.8l/100km instant. Multi soferi nu stau sa conduca corect, "ii dau talpa, ca ie dizal" sau "merg la consum subturat" pe principiul ca daca nu se invarte, nu consuma (astia habar n-au unde se afiseaza consumul instant! )...
Primul lucru pe care l-am facut dupa remapare a fost sa cer graficul de cuplu si cai, ca sa vad curbele. Apoi mai e si regula aia de bun simt: asculta motorul! Atunci cand ai turatia corecta/treapta corespunzatoare, masina nu vibreaza, nu ai trepidatii, zgomot ridicat sau consum anormal (vezi BC).
Dar e complicat, mai ales cand vii de la o benzinara si mergi cu 60 in a 3-a, ca sa "simti cuplul"! (caz real, Skoda 1.9 fiarta in a 3-a vreo 3 ani... nu am crezut posibil)
Pe scurt si on topic: Vectra C da! Super spatioasa, dotari bune, confortabila, consum mai mult decat exceptional (atunci cand e condusa corespunzator), agila - daca ii faci remapare devine o bestie (!), are posibilitati nenumarate de upgrade (eu i-am pus cruize control, centrala bluetooth originala, xenon, etc.).
Rutier: iti iarta multe, este dificil de scos din ale ei, dar te si ajuta daca faci prostia. Nu franeaza foarte bine, mai ales de la viteza mare, deci iti trebuie un stil de condus anticipativ sau hotarare cand apare o situatie limita in fata ta (nu ezita, fa imediat). Pe ud/zapada ai avantajul unui TC foarte bine calibrat, care te scoate des fara prea mare bataie de cap.
Directia este foaaarte placuta, iti da un control si feed-back bun pe strada. Datorita tractiunii fata si a masei mari (diesel, in special), are tendinta de a fi subviratoare, motiv pentru care, daca nu stii ce faci si te crezi pilot de curse, vei vizita boschetii.
Multimedia si BC: peste medie, si inca la zi, dupa atatia ani: navigatie, mp3, consum instant, 2 trip computers, telefon cu comanda vocala si comenzi pe volan, unele si cu monitorizarea presiunii in anvelope.
Mentenanta: la 10 ani vechime in jur de 1.500 euro anual.
Overall: foarte buna!
Primul lucru pe care l-am facut dupa remapare a fost sa cer graficul de cuplu si cai, ca sa vad curbele. Apoi mai e si regula aia de bun simt: asculta motorul! Atunci cand ai turatia corecta/treapta corespunzatoare, masina nu vibreaza, nu ai trepidatii, zgomot ridicat sau consum anormal (vezi BC).
Dar e complicat, mai ales cand vii de la o benzinara si mergi cu 60 in a 3-a, ca sa "simti cuplul"! (caz real, Skoda 1.9 fiarta in a 3-a vreo 3 ani... nu am crezut posibil)
Pe scurt si on topic: Vectra C da! Super spatioasa, dotari bune, confortabila, consum mai mult decat exceptional (atunci cand e condusa corespunzator), agila - daca ii faci remapare devine o bestie (!), are posibilitati nenumarate de upgrade (eu i-am pus cruize control, centrala bluetooth originala, xenon, etc.).
Rutier: iti iarta multe, este dificil de scos din ale ei, dar te si ajuta daca faci prostia. Nu franeaza foarte bine, mai ales de la viteza mare, deci iti trebuie un stil de condus anticipativ sau hotarare cand apare o situatie limita in fata ta (nu ezita, fa imediat). Pe ud/zapada ai avantajul unui TC foarte bine calibrat, care te scoate des fara prea mare bataie de cap.
Directia este foaaarte placuta, iti da un control si feed-back bun pe strada. Datorita tractiunii fata si a masei mari (diesel, in special), are tendinta de a fi subviratoare, motiv pentru care, daca nu stii ce faci si te crezi pilot de curse, vei vizita boschetii.
Multimedia si BC: peste medie, si inca la zi, dupa atatia ani: navigatie, mp3, consum instant, 2 trip computers, telefon cu comanda vocala si comenzi pe volan, unele si cu monitorizarea presiunii in anvelope.
Mentenanta: la 10 ani vechime in jur de 1.500 euro anual.
Overall: foarte buna!
- dr_tzyghe
- **
- 408 mesaje
- din 22 Sep 2014
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
dr_tzyghe
- Mesaje scrise: 408
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2014
- Mesaj Privat
vin si eu si intaresc regula sumei de 1800rpm+ ...ce e sub dauneaza grav sanatatii, atat a masinii cat si a ta, in cazul in care situatia impune o acceleratie mai prompta.
legat de treptele de viteza, nu stiu la voi cum e, dar mie mi se pare geniala viteza a 4-a: poti sa mergi cu ea si cu 70km/h dar si cu 140km/h cand e nevoie de o depasire in tromba. plus ca mi se pare ca e si cel mai bun consum intr-a 4.a, la viteze legale (fara autostrada ).
cat de consum, fata de cel afisat pe BC, mie la pompa mi-a dat un consum mai mare cu 0,5-1l/100km....consumul instant nu conteaza, mai ales valorile astea extreme ( gen 1-2 cand decelerezi sau 25 cand accelerezi in deal).
cu DFP-ul, nu stiu daca o fi stricat sau nu, dar nu am mai avut nicio regenerare de cateva mii de km, dar nu am nici o eroare iar masina trage in limite normale....abia astept sa stang bani de remap.
o zi buna!
legat de treptele de viteza, nu stiu la voi cum e, dar mie mi se pare geniala viteza a 4-a: poti sa mergi cu ea si cu 70km/h dar si cu 140km/h cand e nevoie de o depasire in tromba. plus ca mi se pare ca e si cel mai bun consum intr-a 4.a, la viteze legale (fara autostrada ).
cat de consum, fata de cel afisat pe BC, mie la pompa mi-a dat un consum mai mare cu 0,5-1l/100km....consumul instant nu conteaza, mai ales valorile astea extreme ( gen 1-2 cand decelerezi sau 25 cand accelerezi in deal).
cu DFP-ul, nu stiu daca o fi stricat sau nu, dar nu am mai avut nicio regenerare de cateva mii de km, dar nu am nici o eroare iar masina trage in limite normale....abia astept sa stang bani de remap.
o zi buna!
- evelyn
- **
- 102 mesaje
- din 18 Mai 2015
- Arges
evelyn
- Mesaje scrise: 102
- Locatie: Arges
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2015
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- Kamob
- ***
- 864 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Insignia 2010 A20DTH
- Bucuresti
Kamob
- Mesaje scrise: 864
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
In oras, cu remap (da, si la Insignia), 8,2l/100km. A fost un soc pentru mine, dar sa vezi ce eseuri am primit de la portofel!
Cand am luat-o, aveam o medie de 8,9l/100km.
Cu greu am reusit sa il mai cobor, prin condus atent in trafic (mai rar pe frane, ma bag mai aproape de semafor, chestii d-astea).
Cand am luat-o, aveam o medie de 8,9l/100km.
Cu greu am reusit sa il mai cobor, prin condus atent in trafic (mai rar pe frane, ma bag mai aproape de semafor, chestii d-astea).
- Kamob
- ***
- 864 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Insignia 2010 A20DTH
- Bucuresti
Kamob
- Mesaje scrise: 864
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
jgyprime a scris:Pai mie vectra imi mananca 10 daca ma dau la ea...
Care e diferenta?
Unde si cum scoti cu vectra consum de oras sub 8?
Care e diferenta?
Unde si cum scoti cu vectra consum de oras sub 8?
Trebuie sa inveti condusul "ecologic", ca sa zic asa: ajungi cat mai scurt la viteza de croaziera (la C-ul diesel e 60km/h) si o mentii acolo cat mai mult timp posibil in cursul deplasarii. Este vorba de medie - cat mai mult timp in treapta a 4-a la aceasta viteza. O a doua trebsoara este sa ai un ochi pe BC la consumul instantaneu - asa o sa stii ce faci cu talpa pe acceleratie. A treia e sa nu faci vitejii non-stop cu ea, adica: sa menajezi consumul. Si nu in ultimul rand, un remap face minuni.
- calin1945
- ***
- 997 mesaje
- din 28 Aug 2008
- Vectra 2005 z18xe
- Timis
calin1945
- Mesaje scrise: 997
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2005 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2008
- Mesaj Privat
bogdanop
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Spania
- Masina: Vectra 2006 z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2013
- Mesaj Privat
- Kamob
- ***
- 864 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Insignia 2010 A20DTH
- Bucuresti
Kamob
- Mesaje scrise: 864
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
Nenea, am talpa 45... e al naibii de grea. Dar multi cai nu inseamna si ca trebuie sa afle toata strada cand treci matale p-acolo. Mie imi place sa le vad gura rupta in retrovizoare, pe la semafoare, alora care au propulsie... prin gaze... daca intelegeti cum zic.
"...cum sa ma faca parlitu' ala cu Opel, mah? Da' el nu stie ce masina 'jmekera am io?"
"...cum sa ma faca parlitu' ala cu Opel, mah? Da' el nu stie ce masina 'jmekera am io?"
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
Multi cai inseamna 120-160 ?
Comparativ cu loganul, da...
Dar cu alte masini e o nimica toata...
Nu stiu cum mergeti voi dar mie imi place sa o calc...
Nu am foarte multi cp, am doar 120 si aia cred ca erau acum muuult timp. Intre timp cred ca m-au mai parasit vreo cativa...
Eu sunt multumit de masina si pot spune ca nu simt nevoia de mai multa putere la ce drumuri (nu) avem...
Dar pe unde prind drum bun (utopie in romania, dar sa zicem mai bun) ma dau la ea...
Singuru regret e ca nu e break...
Comparativ cu loganul, da...
Dar cu alte masini e o nimica toata...
Nu stiu cum mergeti voi dar mie imi place sa o calc...
Nu am foarte multi cp, am doar 120 si aia cred ca erau acum muuult timp. Intre timp cred ca m-au mai parasit vreo cativa...
Eu sunt multumit de masina si pot spune ca nu simt nevoia de mai multa putere la ce drumuri (nu) avem...
Dar pe unde prind drum bun (utopie in romania, dar sa zicem mai bun) ma dau la ea...
Singuru regret e ca nu e break...
- Kamob
- ***
- 864 mesaje
- din 10 Jul 2007
- Insignia 2010 A20DTH
- Bucuresti
Kamob
- Mesaje scrise: 864
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2007
- Mesaj Privat
Hai sa nu facem o discutie copilareasca, cu pareri; daca vrei sa stii de ce am afirmat ca 160CP pe Vectra C diesel sunt multi, iti explic: in primul rand, daca faci o comparatie intre x masini, nu o faci ca la clasa a 2-a, ca aia e rosie, deci logic "ie mai tare", ci compari cai putere pe tona. Bau!
La C-ul meu, initial, am avut 120CP si 350Nm, la o masa goala de 1510kg, asta inseamna 79,47CP/tona; la specificatiile astea, masina accelereaza aproape decent, insa are nevoie des de coborari in treptele inferioare pentru depasiri (de ex. pe autostrada). Dupa remapare, noile specificatii au fost 160CP si 400Nm, in conditiile in care masa totala a ramas neschimbata, astfel raportul a devenit 105.96CP/tona. Ce a insemnat asta? Pai in primul rand masina a barbierit vreo 3 secunde la acceleratia 0-100km/h (de la 11 si ceva, la 8 si ceva), si-a crescut viteza maxima de la aproape 200km/h la +240km/h (m-am cam speriat cand am vazut cat aveam si am luat piciorul din acceleratie, insa a fost evident ca mai putea inca sa creasca), iar consumul in regim normal a scazut cam cu 0,5-1l/100km.
Ca sa iti mai dau o tema de gandire: cu roti de 18", 225/45/ZR18, la plecarea in forta de pe loc, am facut masina sa sara in sus de bot (in mai multe ocazii). Deci? Crezi ca TC-ul si 860kg greutatea pe puntea fata nu stiau ca a dat aghiuta in ele?
Toatea astea m-au facut sa apreciez masina la adevarata ei valoare si sa imi fi dorit motorul de 16 valve Z19DTH de 150CP stock, pentru ca l-as fi remapat la 200CP... gaseam eu ce sa fac cu ei.
Acum conduc o Insignia 4x4 160CP/350Nm stock, careia i-am aplicat un remap, imediat ce am adus-o in tara: 205CP/450Nm, daaar... 1800kg masa. Ce am obtinut: 2 secunde in minus la accelerare 0-100km/h (am si filmat, ca nu credeam), viteza maxima pe Tour si Normal a crescut de la 187km/h la +205km/h (unde conform hartii mele am doar 180CP), iar in Sport numai Dumnezeu stie, ca eu n-am chef sa aflu.
La C-ul meu, initial, am avut 120CP si 350Nm, la o masa goala de 1510kg, asta inseamna 79,47CP/tona; la specificatiile astea, masina accelereaza aproape decent, insa are nevoie des de coborari in treptele inferioare pentru depasiri (de ex. pe autostrada). Dupa remapare, noile specificatii au fost 160CP si 400Nm, in conditiile in care masa totala a ramas neschimbata, astfel raportul a devenit 105.96CP/tona. Ce a insemnat asta? Pai in primul rand masina a barbierit vreo 3 secunde la acceleratia 0-100km/h (de la 11 si ceva, la 8 si ceva), si-a crescut viteza maxima de la aproape 200km/h la +240km/h (m-am cam speriat cand am vazut cat aveam si am luat piciorul din acceleratie, insa a fost evident ca mai putea inca sa creasca), iar consumul in regim normal a scazut cam cu 0,5-1l/100km.
Ca sa iti mai dau o tema de gandire: cu roti de 18", 225/45/ZR18, la plecarea in forta de pe loc, am facut masina sa sara in sus de bot (in mai multe ocazii). Deci? Crezi ca TC-ul si 860kg greutatea pe puntea fata nu stiau ca a dat aghiuta in ele?
Toatea astea m-au facut sa apreciez masina la adevarata ei valoare si sa imi fi dorit motorul de 16 valve Z19DTH de 150CP stock, pentru ca l-as fi remapat la 200CP... gaseam eu ce sa fac cu ei.
Acum conduc o Insignia 4x4 160CP/350Nm stock, careia i-am aplicat un remap, imediat ce am adus-o in tara: 205CP/450Nm, daaar... 1800kg masa. Ce am obtinut: 2 secunde in minus la accelerare 0-100km/h (am si filmat, ca nu credeam), viteza maxima pe Tour si Normal a crescut de la 187km/h la +205km/h (unde conform hartii mele am doar 180CP), iar in Sport numai Dumnezeu stie, ca eu n-am chef sa aflu.
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
hmmm...
oare cei care au masini cu 60 cp / tona cum se descurca?
astia mai pleaca de pe loc sau au nevoie de ala din spate sa-i impinga?
zi-mi sincer, dar sincer, unde te folosesti tu de toti caii aia putere de pe Insignia ta?
eu am prieteni care au insignii cu 130 cp si toti mi-au zis ca nu au unde sa se foloseasca de acei 130 cp...
oare cei care au masini cu 60 cp / tona cum se descurca?
astia mai pleaca de pe loc sau au nevoie de ala din spate sa-i impinga?
zi-mi sincer, dar sincer, unde te folosesti tu de toti caii aia putere de pe Insignia ta?
eu am prieteni care au insignii cu 130 cp si toti mi-au zis ca nu au unde sa se foloseasca de acei 130 cp...
bogdanop
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Spania
- Masina: Vectra 2006 z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2013
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat