Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  • florinbfp

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 X20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2008

  • Mesaj Privat
daca motorul e cu y sugur e euro 3
indiferent de an, sunt si din 1999 cu motorul cu y si sunt euro3
Skip ads

  • florinbfp

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 X20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2008

  • Mesaj Privat
uita-te in cartea masinii la emisii si vezi ca scrie ce emisii ai , apoi te uiti in tabelul din rar si vezi ca-ti da ce norma de poluare are
. daca nici asa nu merge si la identificare motor e sigur cu y poti cere de la vanzator o nota din care sa reiasa ce norma de poluare are motorul. Norma de poluare o da automat opel din ce tara e inscrisa masina.
nu trebuie neaparat sa te duci tu acolo se poate face si prin email sau posta.
daca respectiva nota e stampilata si semnata de opel in ea scrie exact ptr fiecare tarasi model ce norma europeana este (deci ptr d2 d3 corespunde Euro 2 etc)
  • florinbfp

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 X20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2008

  • Mesaj Privat
cu nota asta te duci la rar ca acolo e recunoscuta si iti reanalizeaza norma de poluare, in cel mai rau caz te pun sa faci testul de poluare, dar nu se merita ca el costa mult si nu il treci. BAFTA.
Daca sunt alte probleme da-mi pe email
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
nica mihail a scris: ... motor y16xe ... Euro 2 Sad

Ia vezi că nu eşti singurur care s-a confruntat cu problema asta. Ia dă click aici.Chestia interesantă e că nu ai ce face. Dacă izbuteşti, te aşteptăm cu un scan după cartea de identitate a maşinii (nu făcută în Photoshop).
Skip ads

  • sorinV

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2000 y 16 xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2008

  • Mesaj Privat
stai linistit ca nu ai ce sa le faci la cei de la rar,eu am fost tot in situatia ta cu opelul meu =y16xe,din 16.07.2000 an fabricatie tot euro 2 la ei. am platit taxa pe 3 iulie si gata,nu stiu ce ai putea sa faci banuiesc ca ´tiai facut Carte de Identitate a masini asa ca 0 sanse. daca nu tiai facuto dute la un sediu rar din alt oras mai mic fata de cel de unde esti tu dale o spaga mai consistenta si asa sar putea sa mearga,eu daca o faceam la Resita find din Timisoara sigur imi iesea euro3,dar nu am stiut poate ai tu mai multe sanse.....bafta
  • florinbfp

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 X20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Apr 2008

  • Mesaj Privat
este pe site RAR ,www.rarom un tabel clar care in functie de ce tip de masina si motor iti da automat norma de poluare, astia de la rar cand mergi se uita tot pe tabelul asta ca e al lor nu are cum sa-ti dea alta norma decat daca sunt ceva modificari facute la masina sau e cazut motorul si iti ies noxe, dac te duci la iei doar sa vezi cum e , au un calculator in care te cauta si iti zic exact de unde e masina daca e furata, cautata etc, abia apoi trece la teste(prima etapa e idendificarea)
  • is-04-lcg

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1993 c18nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2008

  • Mesaj Privat
a scazut...Smile)
  • nica mihail

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 y16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2008

  • Mesaj Privat
salut multumesc pt ras...nu am cum sa o scot la capat cu cei de la rar...peste ei nu trece nimeni...la concluzia asta am ajuns....ori cum daca mai aflati ce va despre asta spuneti-mi si mie... mai am o problema am mers astazi cu opelul meu vectra b din 2000 motor y16xe si mai mult de 150 km la ora nu a mers...de ce ? o sa ma duc la opel sa vad daca imi spun ceva...revin cu informatii
Skip ads

  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Un lucru nu s-a spus aici.Daca in Brief-ul de Germania e trecut Euro 3 sau Euro 4 sau E3 sau E4 RAR-ul are OBLIGATIA sa-l recunoasca fiind vorba de un organism national al unui stat comunitar.NU CONTEAZA GAZELE.Norma de poluare ramane aceeasi.Doar nu va dau ITP-ul.Daca nu vor sa va recunoasca amenintati-i ca ii dati in judecata.Stiti cum s-a rezolvat la mine cand au auzit de asta?Pana la urma si neglijenta in serviciu se pedepseste conform legislatiei in vigoare.
Acel certificat de conformitate se poate obtine la cererea dealer-ului din Germania de la care ati luat masina.Daca sunt nemti va ajuta cu mare drag.Fiind un document emis de producator RAR-ul are deasemenea obligatia sa-l respecte.Atentie trebuie sa fie emis de producator(nu de Autohaus) si sa cuprinda datele de identificare ale masinii si norma sa fie Euro sau E.Nu D.D=Deutsche Regel e o norma fiscala.D3 sau D4 poate fii si euro2.Sper ca v-am putut fii de folos cu ceva
  • ZoomZero

  • Mesaje scrise: 84
  • Locatie: Harghita
  • Masina: Insignia 2009 A20DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Norma de poluare se stabileste conform tehnlogiei cu care s-a produs motorul. RAR ul nu recunoaste catalizatoarele montate ulterior in Germania, sau de unde sunt aduse aceste masini.

De exemplu un prieten a adus o Mazda 323 F din '94, benzinar, pe injectie, neamtul avea scris in brif E2 (cu pixul .... mai fac si ei porcarii) la RAR a iesit E0... teapa, asta e. RAR-ul a justificat prin faptul ca motorul avea tehnologie din '89. Daca vei sa stii norma de poluare, suna la RAR (nu musca), da-le codul de motor si ce mai cer ei (nu conteaza anul fabricatiei)... aceea e norma pe ca o vei primi oriunde in tara.

Eu nu cred in amenintari, tribunale, etc... pipi contra vantului.

Normele de poulare se stabilesc in functie de unele liste emise de producatori. Se pot face unele estimari gen Y=E3, Z=E4, ... sau ca dupa 2001 benzinarele sunt e4, etc... in schimb realitatea e putin diferita. Cauta pe forum si vei gasi mai multe discutii cu acest subiect. La Opel nu sunt benzinare E3 dupa cunostintele mele pana in 2002. Diferenta dintre E3 si E4 e ca emsia de CO2 e garantata 50K la E3 si 100K la E4 sau ceva de genul asta. Saltul de la E2 la E3 e mare deoarece modificarile sunt majore in constructia si managemetul motorului... 1999-2002, daca nu ma insel, diesel-arele au picat in E3, benzinarele pana in 1.8... Z18XE+Z20LET sunt E4, motoarele mai mari au ramas E2. Un alt exemplu Vectra C 2.2 DTI 2003 e E3.

Eu personal nu stiu pe nimeni care a reusit sa inmatriculeze in alta norma decat cea emisa de RAR... bineinteles daca acestia nu au gresit initial, dar asta se clarifica repede cu o contestatie sau reexaminare.

Daca e cineva care a reusit sa inmatriculeze in alta norma decat cea stabilita de RAR, sa ne spuna si noua cum a reusit, interesant ar fi un Y16XE ca E3 de exemplu...
  • Tzepozzz

  • Mesaje scrise: 795
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y 17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
era pe aici cineva care a reusit sa scoata X18XE1 (D3 norma germana) euro 3. a facut testul dinamic la RAR Voluntari. singurul inconvenient e ca te costa vreo 30 de bulioane Shocked
  • master_bossul

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2000 x18xe1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
salutare.am si eu un opel vectra b anul 2000 luna 03 de 1,8 benzina ecotec...tipul motorului e... x18xe1...in brif scria D4...e euro 2 asa-i?...e posibil la anul asta sa fie euro 2,sau nu conteaza anul masinii....si inca ceva...imi puteti spune si mie ce inseamna "x18xe1"?...mersi
Skip ads

  • andreim4

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2007

  • Mesaj Privat
sal. toate motoarele care incep cu x sunt euro 2 cele cu y sunt euro 3 si cele cu z sunt euro 4. din cate am vazut au mai fost probleme la rar cu y considerate x si z considerat y. cauta pe forum si osa gasesti mai multe informatii legate de subiect. bafta
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
andreim4 a scris:toate motoarele [..] cu y sunt euro 3

nu chiar toate, mai documenteaza-te. Y16XE pe Vectra B2 caravan , masina produsa 2000 e Euro 2. Foarte probabil ca si X18XE1 sa fie tot Euro2 (sunt 99.9% sigur).
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
master_bossul a scris:salutare.am si eu un opel vectra b anul 2000 luna 03 de 1,8 benzina ecotec...tipul motorului e... x18xe1...in brif scria D4...e euro 2 asa-i?...e posibil la anul asta sa fie euro 2,sau nu conteaza anul masinii....si inca ceva...imi puteti spune si mie ce inseamna "x18xe1"?...mersi

Aproape 100% e sigur Euro 2. Dar cum am spus intr-un post anterior cere autohausului din Germania(daca ai luat-o de acolo) sa ceara un Konformitat Bescheinigung(certificat de conformitate) fabricii unde a fost produsa masina. Sa spuna ei ce Euro e ca la Rar uneori e loterie. Asa macar nu ai ce regreta daca Opel-ul spune ca e Euro 2.
P.S. La Rar Craiova un inginer mi-a spus cea mai tare chestie. La norma de poluare nu conteaza numai motorul cat si dotarile masinii. L-am intrebat daca 2 masini cu acelasi motor daca una are climatronic si una nu are aer conditionat sau daca una are geamuri electrice si cealalta nu are e posibil sa iasa norme Euro diferite. Si raspunsul a fost DA. Si omul vorbea serios. Shocked
  • aurelio1

  • Mesaje scrise: 344
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1996 X1,8XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
La RAR Craiova probanil a facut misto de tine... Scrie in certificat sau brif ce euro este... sau cel putin la mine asa scrieca este euro2 si cei de la RAR au spus ca ei nu pot si nu au dreptul sa modifice asta...
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
aurelio1 a scris:La RAR Craiova probanil a facut misto de tine... Scrie in certificat sau brif ce euro este... sau cel putin la mine asa scrieca este euro2 si cei de la RAR au spus ca ei nu pot si nu au dreptul sa modifice asta...

Cei de la RAR se bazeaza la incadrare pe niste liste pe care le au ei. Cum am zis intr-un post anterior daca pe Brief scrie norma euro ei nu au ce face. La fel daca ai o hartie de la fabrica care a produs-o. Insa daca pe Brief scrie D3 sau D4 e loterie curata. Un D4 poate fii si E4, E3 dar si E2. Iar partea cu literele nu e valabila intotdeauna. Adica am vazut Z trecut la Euro 3, Y la Euro 2 cum am vazut si X(sunt cazuri si aici pe forum) trecut la Euro 3. Si mai ca imi vine sa ma duc sa le daram sandramaua. Conversii Euro 3 la Euro 4 se pot face din catalizator dar diferentele constructive intre un Euro 3 si un Euro 2 sunt uriase pentru care un catalizator nu e de ajuns.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR