Florin c a scris:In oras s-ar putea sa se ridice la temperatura de 80-90 grade, dar iti garantez ca dupa ce iesi afara din localitate, la -10 grade, scade temperatura foarte repede.
Indiferent de temperatura , un motor bun are regim de lucru la 85-95 grade.
Daca este foarte frig,apa se incalzeste pina la aprox.82 grade,termostatul deschide foarte putin,intra putina apa in radiator ,se raceste si vine inapoi ,coboara cu 2-3 grade tempatura apei din motor,termostatul se inchide aproape de tot si se deschide iara foarte putin cind ajunge iara la temperatura de aprox.85 grade.
Deci cind este frig rau de tot,temperatura de lucru a motorului este tot in jur de 82-85 grade.
Toata treaba sta in termostat : el dirijeaza si corijeaza temperatura de lucru a motorului.
Oricum masinile sunt testate si in conditii extreme : daca vroiau sa-ti dea calandru ,ti-l puneau in brate la vinzare,ca la Oltcit,care are racire cu aer si are nevoie de asa ceva.
O masina cu un termostat perfect ,cu circuitul fara aer si fara impuritati obturante nu are nevoie de calandru ....