- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- pirvu_daniel
- ******
- 4,581 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,581
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
va propun urmatoarea schema, realizata doar cu cateva cabluri, cativa papuci si 3 relee
aceasta schema a functionat pe dacia 1310 din 1983, asa ca poate functiona zic eu cam pe orice masina...
schema este extrem de simpla si uitati-o:
cele 2 intrerupatoare care se numesc contact motor si pedala frana le aveti deja pe orice masina...
functionarea e simpla
se pune contactul la motor
se apsa pedala de frana
in momentul apasarii farurile se aprind, cele 3 relee mutandu-se pe pozitia inchise
la eliberarea pedalei de frana, primul releu se deschide, celelalte 2 ramanand inchise si farurile aprinse
in momentul in care se ia contactul, alimentarea de pe releul din mijloc dispare, releul de la far ramane si el fara masa si fara plus si farurile se sting
dezavantajul la aceasta schema este faptul ca daca se tine pedala de frana apasata cand se pune contactul se aprind farurile.
daca vreti de exemplu aprinderea pozitiei si a fazei scurte in acelasi timp ultimul releu se poate pune in paralel cu cate relee este nevoie (pentru fiecare tip de lumini) sau se poate inlocui cu un releu cu mai multe contacte.
la dacia eu am pus 2 relee in paralel, unul pentru aprinderea pozitiei si unul pentru aprinderea fazei scurte...
le-am legat de blocul de lumini, exact pe firele care primeau curent la aprinderea farurilor si a pozitiei
farurile functionau in continuare pe vechea instalatie electrica, doar ca nu mai era nevoie sa le aprind eu manual.
aceasta schema a functionat pe dacia 1310 din 1983, asa ca poate functiona zic eu cam pe orice masina...
schema este extrem de simpla si uitati-o:
cele 2 intrerupatoare care se numesc contact motor si pedala frana le aveti deja pe orice masina...
functionarea e simpla
se pune contactul la motor
se apsa pedala de frana
in momentul apasarii farurile se aprind, cele 3 relee mutandu-se pe pozitia inchise
la eliberarea pedalei de frana, primul releu se deschide, celelalte 2 ramanand inchise si farurile aprinse
in momentul in care se ia contactul, alimentarea de pe releul din mijloc dispare, releul de la far ramane si el fara masa si fara plus si farurile se sting
dezavantajul la aceasta schema este faptul ca daca se tine pedala de frana apasata cand se pune contactul se aprind farurile.
daca vreti de exemplu aprinderea pozitiei si a fazei scurte in acelasi timp ultimul releu se poate pune in paralel cu cate relee este nevoie (pentru fiecare tip de lumini) sau se poate inlocui cu un releu cu mai multe contacte.
la dacia eu am pus 2 relee in paralel, unul pentru aprinderea pozitiei si unul pentru aprinderea fazei scurte...
le-am legat de blocul de lumini, exact pe firele care primeau curent la aprinderea farurilor si a pozitiei
farurile functionau in continuare pe vechea instalatie electrica, doar ca nu mai era nevoie sa le aprind eu manual.
- george_slz
- ***
- 547 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 547
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
pai schema aia e un printscreen dintr-un soft de simulare deci iti dai seama ca inainte de a realiza montajul am facut n+3 simulari
e functionala si pe masina pentur ca inca o am pe dacie
daca e sa iei piesele din talcioc, un releu-maxim 2 lei, firele le ai prin casa, un sirag de papuci 2-3 lei, firele le lipesti de relee ca sa nu mai pui papuci, instalatia nu costa mai mult de 15 lei...
schema e gandita pentru costuri mici si realizare simpla din partea oricui
chiar si cineva care nu are cunostiinte prea multe poate sa o puna in functiune...
mai am si o schema pentru "follow me home" dar nu am reusit sa o fac functionala si in realitate
in simulare merge perfect insa pe masina nu...
e tot asa cu cateva relee si un 555 pentru temporizare...
o s-o caut sa vad pe unde mai e...
e functionala si pe masina pentur ca inca o am pe dacie
daca e sa iei piesele din talcioc, un releu-maxim 2 lei, firele le ai prin casa, un sirag de papuci 2-3 lei, firele le lipesti de relee ca sa nu mai pui papuci, instalatia nu costa mai mult de 15 lei...
schema e gandita pentru costuri mici si realizare simpla din partea oricui
chiar si cineva care nu are cunostiinte prea multe poate sa o puna in functiune...
mai am si o schema pentru "follow me home" dar nu am reusit sa o fac functionala si in realitate
in simulare merge perfect insa pe masina nu...
e tot asa cu cateva relee si un 555 pentru temporizare...
o s-o caut sa vad pe unde mai e...
- StefanTolos
- ******
- 4,224 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,224
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- ******
- 4,224 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,224
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- a1ur3l
- **
- 110 mesaje
- din 14 Dec 2007
- Vectra 2001 Z18XE
- Dolj
a1ur3l
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2007
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- ******
- 4,224 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,224
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
De asta am pus aici aceasta informatie sa vedem daca putem face ceva in aceasta privinta, impreuna,oricum la urmatoarea intalnire din Arges toate Vectrele B din >1998 vor fi explorate in zona tabloului de sigurante,va fi dat jos din cele doua suruburi care-l tine ancorat in bord,succes.
Schema electrica pentru Vectra B :
Schema electrica pentru Astra G Y17DT >2000 :
Locatia releului, pentru Astra G deasupra torpedoului :
Ultima modificare facuta de StefanTolos la Lun 21 Mar, 2011 2:10 pm, modificat de 2 ori in total
Schema electrica pentru Vectra B :
Schema electrica pentru Astra G Y17DT >2000 :
Locatia releului, pentru Astra G deasupra torpedoului :
Ultima modificare facuta de StefanTolos la Lun 21 Mar, 2011 2:10 pm, modificat de 2 ori in total
- a1ur3l
- **
- 110 mesaje
- din 14 Dec 2007
- Vectra 2001 Z18XE
- Dolj
a1ur3l
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Dolj
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2007
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- ******
- 4,224 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,224
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
Ce facem acuma, chat ?
Asa cum am spus mai sus,informatiile sunt puse aici pentru a afla impreuna, pentru a studia,adica fiecare vine cu cate ceva si aflam ce si cum, totul se doreste a fi o actiune constructiva in activarea acestei functii si pe alte tipuri de masina Opel,sper ca m-am facut destul de inteles.
Asa cum am spus mai sus,informatiile sunt puse aici pentru a afla impreuna, pentru a studia,adica fiecare vine cu cate ceva si aflam ce si cum, totul se doreste a fi o actiune constructiva in activarea acestei functii si pe alte tipuri de masina Opel,sper ca m-am facut destul de inteles.
- pirvu_daniel
- ******
- 4,581 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,581
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- ******
- 4,224 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,224
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
- m.nyck
- **
- 322 mesaje
- din 16 Jun 2007
- Bucuresti
m.nyck
- Mesaje scrise: 322
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Jun 2007
- Mesaj Privat
Pentru Astra G:
Dupa ce am studiat un pic schema in TIS se pare ca releul functioneaza astfel:
Este legat direct la iesirea din blocul de lumini pentru faza scurta.
Deasemeni este comandat de masa care aprinde becul de ulei- farurile raman stinse pana la stingerea martorului de presiune ulei din bord ceea ce este foarte bine.
Si mai este comandat si de plusul care merge la pozitii - Daca se aprind pozitiile releul iese din circuit si se folosesc luminile normal
Se poate realiza un montaj cu relee care trebuie conectat la blocul de lumini si la ceasuri pentru a functiona exact ca releul original.
Dupa ce am studiat un pic schema in TIS se pare ca releul functioneaza astfel:
Este legat direct la iesirea din blocul de lumini pentru faza scurta.
Deasemeni este comandat de masa care aprinde becul de ulei- farurile raman stinse pana la stingerea martorului de presiune ulei din bord ceea ce este foarte bine.
Si mai este comandat si de plusul care merge la pozitii - Daca se aprind pozitiile releul iese din circuit si se folosesc luminile normal
Se poate realiza un montaj cu relee care trebuie conectat la blocul de lumini si la ceasuri pentru a functiona exact ca releul original.
- StefanTolos
- ******
- 4,224 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,224
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
Pentru cei care nu mai au rabdare si vor sa aiba asa ceva,va pun la dispozitie urmatorul link, DRL - Accesorii sau pentru pasionatii forumului Tagfahrlicht, PWM-Dimmer bis 100W.
- george_slz
- ***
- 547 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 547
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
eu la vectra C am activat DRL si am becul din dreapta care se aprinde putin mai tarziu decat cel din stanga (probabil e pe duca... drumuri nasoale cat sa reziste un biet filament)
uneori imi apare pe BC LOW BEAM (faza scurta)
DRL-ul l-am activat singur cu OP-COM fara sa montez ceva suplimentar pe masina...
cat despre modulele cumparate aftermarket si montate pe masina probabil cele mai scumpe ar avea capacitatea de a activa functia de verificare a becurilor arse...
depinde la care te referi...
uneori imi apare pe BC LOW BEAM (faza scurta)
DRL-ul l-am activat singur cu OP-COM fara sa montez ceva suplimentar pe masina...
cat despre modulele cumparate aftermarket si montate pe masina probabil cele mai scumpe ar avea capacitatea de a activa functia de verificare a becurilor arse...
depinde la care te referi...
catalinux
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2007
- Mesaj Privat
george_slz a scris:Modulul ala de DRL nu iti invalideaza functia de verificare becuri arse?
Acel modul il legi separat si prin intermediul lui iti pui alte lumini separat, teoretic iti duce 2 becuri a cate 50W daca e de 100 W.
Deci nu are legatura cu DRl activate astfel incat sa se aprinda becurile de faza scurta de pe instalatia originala a masinii.
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
cu 2 relee poti baga si bec de 10 kw zic eu...
doar sa te tina restul instalatiei electrice (sa nu se topeasca fire sau sa suprasoliciti alternatorul)...
eu vad schema asta ca montata cu un set de relee pozitionat in paralel cu actualele relee de far...
in momentul in care dai comanda de aprindere far din butonul masinii, schema se dezactiveaza si ramane doar comanda din butonul masinii...
zici ca pui alte lumini separat...
asta inseamna ca trebuie sa pui si alte becuri?
fii mai explicit...
si daca pui becuri separate ce faci cu RAR-ul?
crezi ca nu te iau la ture?
doar sa te tina restul instalatiei electrice (sa nu se topeasca fire sau sa suprasoliciti alternatorul)...
eu vad schema asta ca montata cu un set de relee pozitionat in paralel cu actualele relee de far...
in momentul in care dai comanda de aprindere far din butonul masinii, schema se dezactiveaza si ramane doar comanda din butonul masinii...
zici ca pui alte lumini separat...
asta inseamna ca trebuie sa pui si alte becuri?
fii mai explicit...
si daca pui becuri separate ce faci cu RAR-ul?
crezi ca nu te iau la ture?
catalinux
- Mesaje scrise: 66
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2007
- Mesaj Privat