- Corsafuhrer
- ***
- 869 mesaje
- din 26 Mai 2006
- Corsa 2003 Y17DT
- Bucuresti
Corsafuhrer
- Mesaje scrise: 869
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2006
- Mesaj Privat
- vlazduhu
- **
- 156 mesaje
- din 23 Jun 2006
- Astra 1998 X18XE1
- Bucuresti
vlazduhu
- Mesaje scrise: 156
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1998 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2006
- Mesaj Privat
*** Inca nu sunt lamurit cu rolul proiectoarelor fata in depistarea gropillor - pe mine unul nu ma ajuta. Poate sunt altfel la Opel (acum conduc o ibiza, iar pe Opel nu aveam asa ceva). ***
dupa cum reiese din postul de mai devreme, e clar ca nu folosesc proiectoarele, pentru ca nu le vad utilitatea in conditii normale atmosferice. Insa, desi nu incurajez practica inutila a aprinderii lor (mai ales cele de pe spate), mi se pare ca exagerati un pic. Am mers si eu in spatele unora destula vreme, dar pe lumina pot spune ca nu m-au deranjat aproape deloc. Noaptea e alta treaba, atunci iti fac o gaura si in celalalt capat al ochiului, e drept.
La fel, sa spui ca te deranjeaza semnalul aprins la stop, deja mi se pare dovada de hipersensibilitate care ar trebui tratata. Altele sunt problemele. Macar de ar lasa toti cei care fac stanga semnalul aprins si nu sa te trezesti ca se opreste din senin in mijlocul intersectiei si abia atunci il porneste.
Partea cu frana calcata la stop, noaptea, sunt de acord si am inceput sa folosesc frana de mana cand e cazul. Daca esti atent, nu sunt probleme cu timpi pierduti la plecare.
numa' bine
dupa cum reiese din postul de mai devreme, e clar ca nu folosesc proiectoarele, pentru ca nu le vad utilitatea in conditii normale atmosferice. Insa, desi nu incurajez practica inutila a aprinderii lor (mai ales cele de pe spate), mi se pare ca exagerati un pic. Am mers si eu in spatele unora destula vreme, dar pe lumina pot spune ca nu m-au deranjat aproape deloc. Noaptea e alta treaba, atunci iti fac o gaura si in celalalt capat al ochiului, e drept.
La fel, sa spui ca te deranjeaza semnalul aprins la stop, deja mi se pare dovada de hipersensibilitate care ar trebui tratata. Altele sunt problemele. Macar de ar lasa toti cei care fac stanga semnalul aprins si nu sa te trezesti ca se opreste din senin in mijlocul intersectiei si abia atunci il porneste.
Partea cu frana calcata la stop, noaptea, sunt de acord si am inceput sa folosesc frana de mana cand e cazul. Daca esti atent, nu sunt probleme cu timpi pierduti la plecare.
numa' bine
- eu
- ***
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
Mandula
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2006
- Mesaj Privat
- eu
- ***
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
- JURISTU '
- **
- 237 mesaje
- din 31 Mar 2005
- Vectra 2001 Z18XE
- TIMISOARA
JURISTU '
- Mesaje scrise: 237
- Locatie: TIMISOARA
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2005
- Mesaj Privat
- codrin
- **
- 477 mesaje
- din 30 Dec 2004
- Astra 2001 Z12XE
- Iasi
codrin
- Mesaje scrise: 477
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2004
- Mesaj Privat
- orinoco
- **
- 251 mesaje
- din 30 Oct 2006
- Corsa 2004 Z13DT
orinoco
- Mesaje scrise: 251
- Locatie:
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2006
- Mesaj Privat
Mandula a scris:De ce nu preferi sa mergi ziua cu farurile aprinse, nu cu proiectoarele ? Care e ideea ? Sincer, nu inteleg.
De maine, in extraurban devine obligatoriu sa mergi cu farurile aprinse. Ce o sa faci, o sa le dublezi cu proiectoarele ? Si daca da, de ce ?
De maine, in extraurban devine obligatoriu sa mergi cu farurile aprinse. Ce o sa faci, o sa le dublezi cu proiectoarele ? Si daca da, de ce ?
Nu in extra urban....DOAR pe autostrazi ( si avem muuulte tare ) ,pe drumurile europene, si pe drumurile express ( de astea nu avem inca )
- eu
- ***
- 712 mesaje
- din 15 Jun 2004
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
eu
- Mesaje scrise: 712
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2004
- Mesaj Privat
Nu reusesc sa inteleg de ce sunteti atat de deranjati de proiectoarele celor din trafic. Mai bine v-ati referi la farurile reglate aiurea care te orbesc cu adevarat. Aia e inconstienta. Pe langa faptul ca poti face pe cel din contrasens sa piarda controlul, se risca chiar conuri de umbra in fata si poti vedea in ultimul moment o groapa sau un obstacol si incercand sa il o/il eviti poti face un accident.
Cum spuneam si mai sus nu rareori mi s-a intamplat sa fiu orbit de faruri si nu de proiectoare.
Bine... mai sunt si unii care considera ca cei care merg cu proiectoarele aprinse "sufera de ei". Parerea mea: nu tot ce pleaca de la o premisa gresita e neaparat gresit, atat timp cat nu reprezinta o concluzie in urma acelei premise. In cazul nostru daca exista ideea conform careia cei care merg cu proiectoarele aprinse o fac pentru a se da mari, nu inseamna ca utilitatea proiectoareleor se reduce la fite. Daca ar fi asa probabil ca am putea pune proiectoare numai pe Lamborghini si Pagani Zonda.
S-a mai spus in acest topic de ce se prefera utilizarea proiectoarelor dar se pare ca nu destul de clar:
1. vizibilitate sporita asupra "craterelor" din drumurile noastre toate....
2. pozitionare mai buna in spatiu din punctul de vedere al celorlalti participanti la trafic in cazul drumurilor extra-urbane/rurale
3. se stie ca din punct de vedere psihologic atentia participantilor la trafic este concentrata in mod deosebit asupra elementelor care ies in evidenta (la modul real de a iesi in evidenta nu in sensul fitelor) - avantaj utilizator de proiectoare pentru ca e mai bine reperat
4. in cazul in care nu s-a inteles, pozitia proiectoarelor conduce la sanse minime de a deranja ceilalti participanti la trafic (in cazul in care sunt reglate conform dispozitiilor fabricantului)
Sper ca acum sunteti multumiti de raspunsul meu. Asta e parerea mea... nu cer nimanui sa fie de acord cu ea ci doar sa o inteleaga.
Cum spuneam si mai sus nu rareori mi s-a intamplat sa fiu orbit de faruri si nu de proiectoare.
Bine... mai sunt si unii care considera ca cei care merg cu proiectoarele aprinse "sufera de ei". Parerea mea: nu tot ce pleaca de la o premisa gresita e neaparat gresit, atat timp cat nu reprezinta o concluzie in urma acelei premise. In cazul nostru daca exista ideea conform careia cei care merg cu proiectoarele aprinse o fac pentru a se da mari, nu inseamna ca utilitatea proiectoareleor se reduce la fite. Daca ar fi asa probabil ca am putea pune proiectoare numai pe Lamborghini si Pagani Zonda.
S-a mai spus in acest topic de ce se prefera utilizarea proiectoarelor dar se pare ca nu destul de clar:
1. vizibilitate sporita asupra "craterelor" din drumurile noastre toate....
2. pozitionare mai buna in spatiu din punctul de vedere al celorlalti participanti la trafic in cazul drumurilor extra-urbane/rurale
3. se stie ca din punct de vedere psihologic atentia participantilor la trafic este concentrata in mod deosebit asupra elementelor care ies in evidenta (la modul real de a iesi in evidenta nu in sensul fitelor) - avantaj utilizator de proiectoare pentru ca e mai bine reperat
4. in cazul in care nu s-a inteles, pozitia proiectoarelor conduce la sanse minime de a deranja ceilalti participanti la trafic (in cazul in care sunt reglate conform dispozitiilor fabricantului)
Sper ca acum sunteti multumiti de raspunsul meu. Asta e parerea mea... nu cer nimanui sa fie de acord cu ea ci doar sa o inteleaga.
Mandula
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2006
- Mesaj Privat
@ eu
Punctul 1 priveste propria ta perceptie asupra unui aspect si nu pot sa am o parere despre asta. Nu imi permit sa iti acuz o ipotetica hipersensibilitate, asa cum o fac altii.
Insa, dupa cum am scris mai sus, cu punctele 2,3 si 4, care privesc perceptia luminoasa a masinii de catre ceilalti participanti la trafic, nu sunt de acord. Toate avantajele pentru ceilalti pe care tu le atribui folosirii proiectoarelor sunt acoperite cel putin la fel de bine, si mai ales fara efecte secundare (!), de folosirea regulamentara a farurilor.
Sper sa nu ma intelegi gresit, nu acuz si nu judec, nu imi permit asta. Doar incerc sa discut cu argumente niste aspecte, sa inteleg niste lucruri si, eventual, sa mi le insusesc.
Dar optiuni personale in trafic cred ca esti indrituit sa ai doar atata vreme cat ele nu contravin mai intai legii si apoi respectului datorat celorlalti participanti la trafic. Iar accidente cauzate de faruri reglate aiurea sau de proiectoare dublate de faruri sunt la fel de probabile, dupa parerea mea, si ambele abateri se cuvin sanctionate.
Alt aspect acum, fara legatura cu eu, ci doar cu topicul:
Astazi m-am intors pe DN 1 de la Predeal. Ceata mare dupa Campina pana spre Bucuresti. Am intalnit 3 categorii de soferi inconstienti:
1. fara niciun fel de lumina (mai ales dacii 1300 sau cazaturi sh din anii 60-80)
2. doar cu pozitiile (eventual si proiectoarele ) - total insuficient !
3. doar cu farurile aprinse - insuficient, de asemenea !
Concluzie: doar cca 30-40 % aveau faruri, proiectoare si far de ceata aprinse, desi vizibilitatea era extrem de redusa. Evident ca e mult mai periculos ce fac ceilalti 60-70% decat folosirea proiectoarelor in loc de faruri ziua. Dar asta nu ii scuza nici pe acestia, desi abaterea lor e insignifianta in raport cu inconstienta vecina cu nesimtirea a primilor.
Pe centura Ploiestiului, un Clio Symbol probabil intrase in Fusionul care circula in fata lui (nu am vazut faza, erau ambii pe marginea drumului). Posibil sa fie din cauza lipsei farului de ceata al Fusionului, combinat evident cu lipsa de atentie a soferului din Clio. Clio era destul de sifonat, spatele Fusionului aproape intact.
Punctul 1 priveste propria ta perceptie asupra unui aspect si nu pot sa am o parere despre asta. Nu imi permit sa iti acuz o ipotetica hipersensibilitate, asa cum o fac altii.
Insa, dupa cum am scris mai sus, cu punctele 2,3 si 4, care privesc perceptia luminoasa a masinii de catre ceilalti participanti la trafic, nu sunt de acord. Toate avantajele pentru ceilalti pe care tu le atribui folosirii proiectoarelor sunt acoperite cel putin la fel de bine, si mai ales fara efecte secundare (!), de folosirea regulamentara a farurilor.
Sper sa nu ma intelegi gresit, nu acuz si nu judec, nu imi permit asta. Doar incerc sa discut cu argumente niste aspecte, sa inteleg niste lucruri si, eventual, sa mi le insusesc.
Dar optiuni personale in trafic cred ca esti indrituit sa ai doar atata vreme cat ele nu contravin mai intai legii si apoi respectului datorat celorlalti participanti la trafic. Iar accidente cauzate de faruri reglate aiurea sau de proiectoare dublate de faruri sunt la fel de probabile, dupa parerea mea, si ambele abateri se cuvin sanctionate.
Alt aspect acum, fara legatura cu eu, ci doar cu topicul:
Astazi m-am intors pe DN 1 de la Predeal. Ceata mare dupa Campina pana spre Bucuresti. Am intalnit 3 categorii de soferi inconstienti:
1. fara niciun fel de lumina (mai ales dacii 1300 sau cazaturi sh din anii 60-80)
2. doar cu pozitiile (eventual si proiectoarele ) - total insuficient !
3. doar cu farurile aprinse - insuficient, de asemenea !
Concluzie: doar cca 30-40 % aveau faruri, proiectoare si far de ceata aprinse, desi vizibilitatea era extrem de redusa. Evident ca e mult mai periculos ce fac ceilalti 60-70% decat folosirea proiectoarelor in loc de faruri ziua. Dar asta nu ii scuza nici pe acestia, desi abaterea lor e insignifianta in raport cu inconstienta vecina cu nesimtirea a primilor.
Pe centura Ploiestiului, un Clio Symbol probabil intrase in Fusionul care circula in fata lui (nu am vazut faza, erau ambii pe marginea drumului). Posibil sa fie din cauza lipsei farului de ceata al Fusionului, combinat evident cu lipsa de atentie a soferului din Clio. Clio era destul de sifonat, spatele Fusionului aproape intact.
Laur45
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Oct 2005
- Mesaj Privat
@orinoco
se pare ca nu ai citit cu atentie ... mai baga un ochi ... nu de alta dar sa nu te trezesti cu 2 pct suspendare ... ca se aduna si e pacat ...
de E85 nu ai auzit??? leaga bucurestiul de moldova ... tot european e!!!! ... si am impresia ca si DN1 tot acelasi rang poarta ....
se pare ca nu ai citit cu atentie ... mai baga un ochi ... nu de alta dar sa nu te trezesti cu 2 pct suspendare ... ca se aduna si e pacat ...
Art. 44
...
(2)În circulatia pe autostrazi, pe drumurile expres si pe cele nationale europene (E) conducatorii de autovehicule sunt obligati sa foloseasca si în timpul zilei luminile de întâlnire.
...
...
(2)În circulatia pe autostrazi, pe drumurile expres si pe cele nationale europene (E) conducatorii de autovehicule sunt obligati sa foloseasca si în timpul zilei luminile de întâlnire.
...
de E85 nu ai auzit??? leaga bucurestiul de moldova ... tot european e!!!! ... si am impresia ca si DN1 tot acelasi rang poarta ....
- Gaby
- **
- 204 mesaje
- din 20 Jan 2005
- Astra 1999 X16XEL
- Bucuresti
Gaby
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2005
- Mesaj Privat
- orinoco
- **
- 251 mesaje
- din 30 Oct 2006
- Corsa 2004 Z13DT
orinoco
- Mesaje scrise: 251
- Locatie:
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2006
- Mesaj Privat
@Laur45...cred ca tu nu ai citit bine postul meu anterior....pai tocmai am specificat ca si pe drumurile europene ...aka cele cu Exx (mai exact pe urmatoarele drumuri : autostrazi Axx, (national) europene Exx si express...care nu sunt )
Dupa cum se stie notatia Exx se suprapune peste cea de DNxx ale drumului respectiv.
http://www.andnet.ro
http://www.drum.ro/flash.ht...ldr=1&xw=1024
DN2 = E85
DN1 = E60
etc...
Dupa cum se stie notatia Exx se suprapune peste cea de DNxx ale drumului respectiv.
http://www.andnet.ro
http://www.drum.ro/flash.ht...ldr=1&xw=1024
DN2 = E85
DN1 = E60
etc...
- eduard33
- ****
- 1,502 mesaje
- din 24 Nov 2004
- Omega 1997 X20XEV
- Bucuresti
eduard33
- Mesaje scrise: 1,502
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Omega 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2004
- Mesaj Privat
foarte multi , alarmant de multi soferi dau dovada de o indolenta crasa, demna de luat in seama si extrem de periculoasa pentru colegii de trafic privind aspectul REGLARII FARURILOR...din punctul meu de vedere, asta reprezinta o lipsa totala de respect pentru ceilalti colegi de trafic dar si pt tine ca persoana,...daca ar fi dupa mine, as pune niste amenzi duse la extrem...poate asa se vor invata minte si vor binevoi sa-si regleze farurile ...dar probabil nu se va intampla prea curand asta si multi politisti trec prea usor cu vederea peste acest aspect.
- vlazduhu
- **
- 156 mesaje
- din 23 Jun 2006
- Astra 1998 X18XE1
- Bucuresti
vlazduhu
- Mesaje scrise: 156
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1998 X18XE1
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jun 2006
- Mesaj Privat
am fost si eu pus in situatia in care in urma unei tamponari farul din dreapta batea foarte in sus. Nu mi-am dat seama de asta pana cand nu s-a gsit un taximetrist care sa se dea jos si sa imi explice. De atunci si pana am reparat problema am mers doar cu pozitiile si cu proiectoarele de ceata (asta e, ceva trebuia sa aprind, din doua rele....). Imi vine greu sa cred ca sunt soferi care merg in mod voit cu farurile aiurea reglate, dar cine stie....
- apasaciu
- **
- 337 mesaje
- din 28 Nov 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Bucuresti
apasaciu
- Mesaje scrise: 337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2006
- Mesaj Privat
din pacate este plin de nesimtiti pe drumurile din Romania. Observ din ce in ce mai mult retarzi care pt a vedea mai bine noaptea merg cu faza lunga orice ar fi .. ca ii vine mashina din fatza .. ca are mashina pe sensul lui in fatza .. Din pacate acestia in schimb sunt deranjati de cei care fac ca ei ... Exemplu : mergeam linistit cu kadettul pe dn ... in spatele meu un matiz aprinde faza lunga .. il las putzin nimic ... pun avariile nimic ... franez ushor ... pun iar avariile ...nimic ... pun semnal , franez .. ma depaseste .Evident ca i-am bagat o mare faza lunga in freza .. Ce credeti ca face romanasul ? APRINDE AVARIILE ...eu ii mai las un pic faza lunga si o sting .. el ce face ? semnal si frana.Eu il depasesc .El evident imi aprinde faza lunga in freza. CE Creteti ca s-a intamplat ? Evident o mare mare frana in fatza lui .Respectivul nu se potoleste ... intra imediat in depasire ... credeti ca a reusit sa ma depaseasca? si nu am accelerat ... am tras doar de volan ... Cand a vazut ca nu sunt normal soferul matizului a franat si a ramas in spate ... dar EVIDENT TOT CU FAZA LUNGA APRINSA .... pe drum m-a prins dupa ce oprisem sa fac o pauza si EVIDENT ERA CU FAZA LUNGA APRINSA .Ce cedeti ca putem face cu acesti imbecili ?Si in legatura cu farurile dereglate... cum as putea sa le reglez si eu la un perete? stie cineva distanta la care tre sa stai fatza de perete si cum trebuie sa bata ? as vrea si eu sa le verific si nu stiu exact .Multumesc.
- pufulet
- **
- 303 mesaje
- din 03 Feb 2006
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
pufulet
- Mesaje scrise: 303
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Feb 2006
- Mesaj Privat
- apasaciu
- **
- 337 mesaje
- din 28 Nov 2006
- Astra 1995 X16XEL
- Bucuresti
apasaciu
- Mesaje scrise: 337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2006
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,461 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,461
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
apasaciu, ai 2 variante:
1- mergi la un stand, sa iti verifice luminile (putere, orientare, etc)
2- dai un search pe forum, stiu ca am vazut saptamana asta ceva explicatii (10 m de perete, faza scurta tre sa bata la nivelul genunchilor, dar nu sunt sigur ca am retinut corect), si apoi ramane sa iti gasesti un zid, o ruleta si un amic care sa te ajute si cu care sa marchezi momnetul dupa aia la o bere (bineinteles, unul dintre voi baga bere fara alcool, doar nu vreti sa ramaneti fara carnet...)
1- mergi la un stand, sa iti verifice luminile (putere, orientare, etc)
2- dai un search pe forum, stiu ca am vazut saptamana asta ceva explicatii (10 m de perete, faza scurta tre sa bata la nivelul genunchilor, dar nu sunt sigur ca am retinut corect), si apoi ramane sa iti gasesti un zid, o ruleta si un amic care sa te ajute si cu care sa marchezi momnetul dupa aia la o bere (bineinteles, unul dintre voi baga bere fara alcool, doar nu vreti sa ramaneti fara carnet...)
- Gaby
- **
- 204 mesaje
- din 20 Jan 2005
- Astra 1999 X16XEL
- Bucuresti
Gaby
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1999 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2005
- Mesaj Privat
apasaciu a scris:... Exemplu : mergeam linistit cu kadettul pe dn ... in spatele meu un matiz aprinde faza lunga ...
Eu a observat ca la TOATE matizurile luminile bat aiurea.
Cand merg in spatele tau, din cauza oglinzii farurilor, ai impresia ca merg cu faza lunga ! Nu pot sa cred ca Toate merg cu faza lunga pronita !