- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- colbert
- **
- 314 mesaje
- din 17 Mar 2009
- Astra 2009 1.7 cdti Z 1.7 DTH
- Iasi
colbert
- Mesaje scrise: 314
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2009 1.7 cdti Z 1.7 DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2009
- Mesaj Privat
- serioussam
- **
- 245 mesaje
- din 10 Jun 2008
- Astra 2008 Z14XEP
- Tulcea
serioussam
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
pepino967
- Mesaje scrise: 59
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2008
- Mesaj Privat
Ok. Am inteles. Imi cer scuze pentru faptul ca am pus adresa de link. N-a fost cu intentie. Pe moment, am uitat de prevederea regulamentului. Poate ca o sa fac o "investitie modica", asa sa stiu macar eu cum e, ca sa nu se mai tzapeasca altii, daca or fi bune doar pt. o "frectie la picior de lemn"...
- serioussam
- **
- 245 mesaje
- din 10 Jun 2008
- Astra 2008 Z14XEP
- Tulcea
serioussam
- Mesaje scrise: 245
- Locatie: Tulcea
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2008
- Mesaj Privat
baieti sper sa nu fiu off ! imi tot chinui minte cu , cuplul maxim, am un z 14 xep, cine are rabdare sa-mi explice babeste si mie turatia pe fiecare treapta de schimbare a vitezelor si pentru cazul in care as vrea sa schimb masina cand ma uit la acest cuplu , cum sa fie, mai mare , mai mic , cum este mai bine si ce inseamna cand este mai mare sau mai mic ?
p.s - multumesc frumos (sa stiti ca chiar habar nu am de mecanica )
p.s - multumesc frumos (sa stiti ca chiar habar nu am de mecanica )
- Georgian Andrei
- *
- 1 mesaje
- din 09 Apr 2016
- Astra 2004 1.6
- Bihor
Georgian Andrei
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2004 1.6
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Apr 2016
- Mesaj Privat
- stolniceanulucian
- **
- 286 mesaje
- din 06 Dec 2010
- Astra 2009 Z14XEP
- Sibiu
stolniceanulucian
- Mesaje scrise: 286
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2009 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2010
- Mesaj Privat
Mie la z14xep regimul optim de turatie mi se pare intre 2000 - 4000 de rpm.
Sub 2000 nu are putere iar peste 4000 de rpm consuma ulei (nu catastrofic, dar dupa un drum lung pe autostrada se vede).
Oricum, turatia optima nu rezolva toate problemele. Fiind motor aspirat este foarte important ca toate micile detalii sa fie puse la punct.
Bujii bune schimbate la timp, bobina schimbata daca da semne, benzina buna si filtrul de aer schimbat des daca se merge pe drumuri cu mult praf. Nu mai zic de ulei de calitate (Mobil 1 0w40 de exemplu).
Daca motorul e in stare buna, poate sa mearga in oras destul de frumos si cu consum mic in intervalul 2000 - 2500 rpm. Sistemul Twinport ajuta destul de mult la ture mici.
In exterior trebuie tinut intre 3000 - 3500 de rpm pentru ceva putere.
Sub 2000 nu are putere iar peste 4000 de rpm consuma ulei (nu catastrofic, dar dupa un drum lung pe autostrada se vede).
Oricum, turatia optima nu rezolva toate problemele. Fiind motor aspirat este foarte important ca toate micile detalii sa fie puse la punct.
Bujii bune schimbate la timp, bobina schimbata daca da semne, benzina buna si filtrul de aer schimbat des daca se merge pe drumuri cu mult praf. Nu mai zic de ulei de calitate (Mobil 1 0w40 de exemplu).
Daca motorul e in stare buna, poate sa mearga in oras destul de frumos si cu consum mic in intervalul 2000 - 2500 rpm. Sistemul Twinport ajuta destul de mult la ture mici.
In exterior trebuie tinut intre 3000 - 3500 de rpm pentru ceva putere.