- BAZGANM
- ***
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
- mark
- ****
- 1,425 mesaje
- din 19 Jan 2008
- Vectra 1999 X20XEV
- Alta tara
mark
- Mesaje scrise: 1,425
- Locatie: Alta tara
- Masina: Vectra 1999 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2008
- Mesaj Privat
- thrill
- ***
- 864 mesaje
- din 29 Jul 2008
- Vectra 2003 z18xe
- Constanta
thrill
- Mesaje scrise: 864
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2003 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2008
- Mesaj Privat
- cristian.capra
- **
- 116 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Astra 2001 Z16XE
- Iasi
cristian.capra
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
Am garnitura de capac culbutori cu probleme. Imi picura ulei pe la suruburile de prindere a capacului. Dupa ce o schimb am sa revin cu consumul de ulei. Oricum 0.4L la 1000km era cam mult. Asta insemna ceva probleme. Cred ca este bine de stiut.
La urmatorul schimb de ulei am sa utilizez Castrol magnatec 5w40 sa vad cum se comporta.
O zi buna si drum intins.
La urmatorul schimb de ulei am sa utilizez Castrol magnatec 5w40 sa vad cum se comporta.
O zi buna si drum intins.
Myster1
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2005 z12xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2007
- Mesaj Privat
- nicu.costinesti
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Constanta
nicu.costinesti
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2008
- Mesaj Privat
uli72
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1999 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2008
- Mesaj Privat
- mihai0308
- ***
- 812 mesaje
- din 08 Feb 2009
- Astra 2001 y17dt
- Iasi
mihai0308
- Mesaje scrise: 812
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2009
- Mesaj Privat
claudiuv
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Teleorman
- Masina: Insignia 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Dec 2007
- Mesaj Privat
uli72
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1999 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2008
- Mesaj Privat
- DANIEL G.
- **
- 184 mesaje
- din 24 Jun 2009
- Meriva 2003 Z16XE
- Galati
DANIEL G.
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Galati
- Masina: Meriva 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2009
- Mesaj Privat
Myster1
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2005 z12xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2007
- Mesaj Privat
uli72
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Bihor
- Masina: Vectra 1999 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Dec 2008
- Mesaj Privat
- DANIEL G.
- **
- 184 mesaje
- din 24 Jun 2009
- Meriva 2003 Z16XE
- Galati
DANIEL G.
- Mesaje scrise: 184
- Locatie: Galati
- Masina: Meriva 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2009
- Mesaj Privat
Myster1
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2005 z12xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2007
- Mesaj Privat
uli72 a scris:@Myster1, m-ai luminat.Poate face 30000 pe an?Am vazut ca are 145000 km iar masina e din 2001.Facand un calcul simplu am vazut ca nu prea bat niste date.Era simpla curiozitate.
stai putin. poate omul nu are masina de noua..si cel dinaintea lui mergea mai putin cu ea.nu avea timp sau avea 2 masini.pe sosea nu mergi cu kilometrajul ci cu masina. daca masinii i se da ce trebuie la timp poate face si 500.000 km si sa nu manance ulei
eu stiu ca in mod normal uleiul la diesel, in romania cel putin se schimba cam la 15.000km. deci oricum poate face 2 schimburi pe an ca sa se merite sa puna ulei de densitati diferite in functie de anotimp, dar in nici un caz nu il mai refoloseste anul urmator.
dar, poate intra si ne lamureste pe amandoi:)
- farkas_jozsef
- *
- 38 mesaje
- din 24 Oct 2007
- Vectra 2008 Z19DTH
- Cluj
farkas_jozsef
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2007
- Mesaj Privat
Cum scria si Ridick mai sus, vedeti in cartea de exploatare "consumul maxim de ulei" undeva pe la sfarsitul carti sunt tabeluri, si la tabelul Motordaten scrie despre ce vorbim noi aici. Acelea sunt date maxime normale.
Adica la 6000 de rot/min un opel vectra din anul 2000 cu motor de 1.6 16v cu tipul de motor Y16XE consuma 750ml la 1000 km
In tabel este calculat pe 100km 0.075ml dar ase e mai greu de priceput ca noi calculam km in mii de kilometri nu in sute.
Vectra mea consuma sfert cat scie tabelul adica la 1000km 200ml
am 117000 km reali la bord si folosesc ulei Mobil 1 10W40
Consumul acesta de 200ml/1000km iese daca circul normal prin oras in jur la 2000rot /min si afara la 3300rot /min cam 120km/h
Recent am facut un drum de mare dus intors (cluj - constanta) si mergeam mult cu 4200rot/min 140 - 150km/h si sa vazut si la ulei, cand am ajuns acasa, adica sa dublat consumul de ulei 400ml/1000km
Deci nu m-as mira sa consume cum scie in tabel, numai ca cine are inima sa tina turat mororu la 6000 de ture
Adica la 6000 de rot/min un opel vectra din anul 2000 cu motor de 1.6 16v cu tipul de motor Y16XE consuma 750ml la 1000 km
In tabel este calculat pe 100km 0.075ml dar ase e mai greu de priceput ca noi calculam km in mii de kilometri nu in sute.
Vectra mea consuma sfert cat scie tabelul adica la 1000km 200ml
am 117000 km reali la bord si folosesc ulei Mobil 1 10W40
Consumul acesta de 200ml/1000km iese daca circul normal prin oras in jur la 2000rot /min si afara la 3300rot /min cam 120km/h
Recent am facut un drum de mare dus intors (cluj - constanta) si mergeam mult cu 4200rot/min 140 - 150km/h si sa vazut si la ulei, cand am ajuns acasa, adica sa dublat consumul de ulei 400ml/1000km
Deci nu m-as mira sa consume cum scie in tabel, numai ca cine are inima sa tina turat mororu la 6000 de ture
- farkas_jozsef
- *
- 38 mesaje
- din 24 Oct 2007
- Vectra 2008 Z19DTH
- Cluj
farkas_jozsef
- Mesaje scrise: 38
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2007
- Mesaj Privat
Am mai citit undeva pe un alt site ca:
De obicei acei oameni zic ca masina lor nu consuma ulei, care fac numai drumuri scurte cu masina si la multe dintre drumurile lor nu apuca motorul sa ajunga la temperatura normala de lucru. Astfel cu motorul rece si socul automat pornit surplusul de benzina nearsa se scurge in ulei, astfel benzina complecteaza nivelui uleiului pe joja. Uleiul dizolvat cu benzina nu mai face ungerea buna si dauneaza motorului. Daca unii asa circula este indicat sa faca din cand in cand cate o iesie de 200 - 300 km ca sa se evapore din ulei benzina si dupa cea vor vedea ca scade nivelul pe joja pe pe acei km mai multi parcursi dintrodara
Mai scria pe acel site ca uleiul in sine se evapora la temperaturi mari si astfel scade nivelul (circulam incet si baia de ulei nu mai este racit de curenti de aer, se incalzeste uleiul si se evapora)
Masinile care papa ulei la greu adica mororul este deja uzat scot fum albastrui pe esapament.
De obicei acei oameni zic ca masina lor nu consuma ulei, care fac numai drumuri scurte cu masina si la multe dintre drumurile lor nu apuca motorul sa ajunga la temperatura normala de lucru. Astfel cu motorul rece si socul automat pornit surplusul de benzina nearsa se scurge in ulei, astfel benzina complecteaza nivelui uleiului pe joja. Uleiul dizolvat cu benzina nu mai face ungerea buna si dauneaza motorului. Daca unii asa circula este indicat sa faca din cand in cand cate o iesie de 200 - 300 km ca sa se evapore din ulei benzina si dupa cea vor vedea ca scade nivelul pe joja pe pe acei km mai multi parcursi dintrodara
Mai scria pe acel site ca uleiul in sine se evapora la temperaturi mari si astfel scade nivelul (circulam incet si baia de ulei nu mai este racit de curenti de aer, se incalzeste uleiul si se evapora)
Masinile care papa ulei la greu adica mororul este deja uzat scot fum albastrui pe esapament.
- ciudatelul
- *
- 7 mesaje
- din 04 Apr 2009
- Corsa 1991 c12nz
- Olt
ciudatelul
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Olt
- Masina: Corsa 1991 c12nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Apr 2009
- Mesaj Privat
sal
castrol gtx 3 protec , motorul fiind c12nz, am luat masina de cateva luni si avea nivelul la min .. de atunci am facut cu ea aproape 5k km si nu s-a miscat nivelul la ulei, ex proprietarul nu mi-a zis cand a facut schimbul .. dar banuiesc ca nu curand precizez nu am facut numai drumuri scurte .. poate cateodata, dar in general de fiecare data motorul atinge nivelul optim de temperatura ...
castrol gtx 3 protec , motorul fiind c12nz, am luat masina de cateva luni si avea nivelul la min .. de atunci am facut cu ea aproape 5k km si nu s-a miscat nivelul la ulei, ex proprietarul nu mi-a zis cand a facut schimbul .. dar banuiesc ca nu curand precizez nu am facut numai drumuri scurte .. poate cateodata, dar in general de fiecare data motorul atinge nivelul optim de temperatura ...
- alxgudea
- **
- 479 mesaje
- din 14 Jun 2006
- Cluj Napoca
alxgudea
- Mesaje scrise: 479
- Locatie: Cluj Napoca
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2006
- Mesaj Privat
ca veni vorba de consum de ulei...a mea astra z14xe a scapat in iarna trecuta dintr-o eroare la ulei 5w40 (mobil synt) dupa ce, de cand o am a vazut doar aral 10w40. ei bine, aveam de facut un drum de austria si asta se intampla chiar la o zi inainte..deci eram putin stresat.
am fost atent si am vazut urmatorul lucru..pe tot parcursul de aproape 3000 km (preponderent autostrada, peste 100km/h, max 140), nu am avut un consum sesizabil de ulei..adica la intoarcerea acasa nu am fost ingrijorat ca a scazut nivelul.
a venit primavara, incepe vara, drumuri predominant urbane, mers scurt, servivi-acasa, fara multe iesiri..surpriza..pe la vreo 6 mii de km lipsa aproape 1 litru..completat cu acelasi tip..totul ok
vine si intervalul de peste 9 mii (cam cand ar fi vremea de schimb) si surpriza..aproape 1 litru am completat ca sa fie ok pana la schimbul programat urmatoarea spatamana (era joi, venea vineri, weekend, etc)
ei ce am mai vazut interesant...la pornirea de dimineata observam un mic norisor de fum...asta atunci cand nivelul era scazut...dupa completare nu mai se vedea (posibil subiectiv acest lucru, dependent de temperatura exterioara)
am schimbat uleiul..am bagat si un motor flush, am pus din nou aral bluetronic 10w40 in urma cu 1 sapt
am cautat pe ceva forumuri englezesti referitor la consumul de ulei si am gasit ceea ce se mai povestise aici..apetenta z16xe pentru ulei (nu vad de ce z14 xe ar fi altfel)
citez
"Haven't read ur full post so excuse me if im wrong - noticed the title and looks like the classic 1600 16v oil issue.
Its a common problem/feature of this engine in that some owners report a high consumption (within or slightly above the figures quoted by vx) and some owners report no use whatsoever. YES this figure quoted by Vx is correct very strange that it only affects certain vehicles with the same engine and not others but unfortunately all u can do is monitor the situation - make sure it isnt actually burning or losing the oil in the normal sense and take it from there. Anything seriously above the stipulated 1000m/1ltr figure then maybe cause for concern but at this point in time Im afraid its not a very helpful answer from me.
Ive encountered this situation several times over on my usual forum and Id say approx 50% of X16XEL/Z16XE owners have found the same problem.
Hope this helps, although not very comforting I know."
am urmarit nivelul de ulei, dar pana acuma am facut doar vreo 300 km, deci nu se vede nimica. am urmarit ce se intampla la teava de esapament..e putin innegrita, adevarat. la pornire, cateva secunde nu se observa deloc fum, apoi vine cateva zeci de secunde un fum mai alb (cel mai probabil abur) iar apoi, pe motorul si esapamentul incalzit se vede (in conditiile de 10-12 grade afara azi dimineata) o linie de fum albicios de maxim 30-40 cm (insa albicios abia vizibil- eu presupun ca e tot vapori de apa). am pus un servetel peste esapament, lalsat cateva secunde..nu lasa urme evidente pe el...
voiam sa stiu daca axcestea ar putea fi semnele de uzura mare a motorului, daca pot sa il balmajesc cu ceva, cat de ingrijorat sa fiu.... masina trage bine, nu e puturoasa (atata cat poate fu un caravan cu motor de 1.4)
multumesc de rabdarea de a citi si de a va da cu parerea..
am fost atent si am vazut urmatorul lucru..pe tot parcursul de aproape 3000 km (preponderent autostrada, peste 100km/h, max 140), nu am avut un consum sesizabil de ulei..adica la intoarcerea acasa nu am fost ingrijorat ca a scazut nivelul.
a venit primavara, incepe vara, drumuri predominant urbane, mers scurt, servivi-acasa, fara multe iesiri..surpriza..pe la vreo 6 mii de km lipsa aproape 1 litru..completat cu acelasi tip..totul ok
vine si intervalul de peste 9 mii (cam cand ar fi vremea de schimb) si surpriza..aproape 1 litru am completat ca sa fie ok pana la schimbul programat urmatoarea spatamana (era joi, venea vineri, weekend, etc)
ei ce am mai vazut interesant...la pornirea de dimineata observam un mic norisor de fum...asta atunci cand nivelul era scazut...dupa completare nu mai se vedea (posibil subiectiv acest lucru, dependent de temperatura exterioara)
am schimbat uleiul..am bagat si un motor flush, am pus din nou aral bluetronic 10w40 in urma cu 1 sapt
am cautat pe ceva forumuri englezesti referitor la consumul de ulei si am gasit ceea ce se mai povestise aici..apetenta z16xe pentru ulei (nu vad de ce z14 xe ar fi altfel)
citez
"Haven't read ur full post so excuse me if im wrong - noticed the title and looks like the classic 1600 16v oil issue.
Its a common problem/feature of this engine in that some owners report a high consumption (within or slightly above the figures quoted by vx) and some owners report no use whatsoever. YES this figure quoted by Vx is correct very strange that it only affects certain vehicles with the same engine and not others but unfortunately all u can do is monitor the situation - make sure it isnt actually burning or losing the oil in the normal sense and take it from there. Anything seriously above the stipulated 1000m/1ltr figure then maybe cause for concern but at this point in time Im afraid its not a very helpful answer from me.
Ive encountered this situation several times over on my usual forum and Id say approx 50% of X16XEL/Z16XE owners have found the same problem.
Hope this helps, although not very comforting I know."
am urmarit nivelul de ulei, dar pana acuma am facut doar vreo 300 km, deci nu se vede nimica. am urmarit ce se intampla la teava de esapament..e putin innegrita, adevarat. la pornire, cateva secunde nu se observa deloc fum, apoi vine cateva zeci de secunde un fum mai alb (cel mai probabil abur) iar apoi, pe motorul si esapamentul incalzit se vede (in conditiile de 10-12 grade afara azi dimineata) o linie de fum albicios de maxim 30-40 cm (insa albicios abia vizibil- eu presupun ca e tot vapori de apa). am pus un servetel peste esapament, lalsat cateva secunde..nu lasa urme evidente pe el...
voiam sa stiu daca axcestea ar putea fi semnele de uzura mare a motorului, daca pot sa il balmajesc cu ceva, cat de ingrijorat sa fiu.... masina trage bine, nu e puturoasa (atata cat poate fu un caravan cu motor de 1.4)
multumesc de rabdarea de a citi si de a va da cu parerea..
- sorin666
- *****
- 3,888 mesaje
- din 12 Mai 2004
- outside Manell's Land
sorin666
- Mesaje scrise: 3,888
- Locatie: outside Manell's Land
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2004
- Mesaj Privat