- Zoltan190D
- *
- 10 mesaje
- din 20 Aug 2011
- Agila 2000 Z12XE
- Timis
Zoltan190D
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Timis
- Masina: Agila 2000 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2011
- Mesaj Privat
- Zoltan190D
- *
- 10 mesaje
- din 20 Aug 2011
- Agila 2000 Z12XE
- Timis
Zoltan190D
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Timis
- Masina: Agila 2000 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2011
- Mesaj Privat
Nu.nu a scos lichid in vas.Aerisirea am facut-o bine,deja sunt expert in asta .Capacul busonului de la radiatorul Nissens are o particularitate ce nu o avea vechiul buson:are doua pozitii de strangere una lejera si daca mai strang se strange cu putere si foarte fix pe buson.Totusi ,era suprapresiune pe instalatie.Vechiul buson elimina cu lichid cu tot,acesta nou nu a eliminat nimic.Multumesc.
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- Zoltan190D
- *
- 10 mesaje
- din 20 Aug 2011
- Agila 2000 Z12XE
- Timis
Zoltan190D
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Timis
- Masina: Agila 2000 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2011
- Mesaj Privat
Am reusit partial sa rezolv misterul:am dat jos furtunul de la radiator si am reusit sa bag degetul la busonul radiatorului sa vad cursa supapei capacului.In prima pozitie arcul este comprimat si si pot ridica putin de supapa,deci si presiunea poate.In a doua pozitie ,cea foarte stransa supapa are arcul complet comprimat ,nu am reusit sa o ridic cu degetul deloc,deci nici presiunea nu poate.Cei care au acest tip de buson inteleg despre ce este vorba si sper ca este de folos ptr. ei aceasta informatie.Totusi este normala aceasta comprimare totala a arcului?Mi se pare foarte ciudata,fara nici un scop ...
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Asta faceam acum, cautam informatii despre busonul (cu doua pozitii ) al radiatorului Nissens.
Posibil ca radiatorul sa aiba ca destinatie atat motoarele cu vas de expansiune ca al tau (si al meu).
cat si motoare cu vas de expansiune presurizat (de data asta busonul vasului are supape), de unde si
cele doua pozitii de strangere adaptate modelului de vas (parerea mea, informatii nu am gasit).
La Agila exista ambele variante de vas de expansiune.
Foto cu vas presurizat:
Posibil ca radiatorul sa aiba ca destinatie atat motoarele cu vas de expansiune ca al tau (si al meu).
cat si motoare cu vas de expansiune presurizat (de data asta busonul vasului are supape), de unde si
cele doua pozitii de strangere adaptate modelului de vas (parerea mea, informatii nu am gasit).
La Agila exista ambele variante de vas de expansiune.
Foto cu vas presurizat:
- Zoltan190D
- *
- 10 mesaje
- din 20 Aug 2011
- Agila 2000 Z12XE
- Timis
Zoltan190D
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Timis
- Masina: Agila 2000 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2011
- Mesaj Privat
TM88BDL
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Timis
- Masina: Agila 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2013
- Mesaj Privat
MrMihai
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Neamt
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2017
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,542 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,542
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
TM88BDL
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Timis
- Masina: Agila 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2013
- Mesaj Privat
TM88BDL
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Timis
- Masina: Agila 2002 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2013
- Mesaj Privat
livcro a scris:Desfaci robinet la radiator...in partea de jos. Corsa are. Daca esti hotãrât...parchezi pe o rampa cu botul in jos...o sa iasã si ce e in radiatorul din habitaclu....o buna parte... Daca e motorul cald, cu termostatul deschis ..poate iese tot...dar te prajesti la maini
ms de sfat, astept sa dea caldura si trecem la treaba.
vlad31cj
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2010
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
vlad31cj
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jul 2010
- Mesaj Privat
MrMihai
- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Neamt
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2017
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,542 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,542
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- therealovy77
- **
- 244 mesaje
- din 31 Mar 2007
- Zafira 2001 Z18XE
- Braila
therealovy77
- Mesaje scrise: 244
- Locatie: Braila
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Mar 2007
- Mesaj Privat
Am si eu o rugaminte: poate cineva sa explice simplu, pas cu pas (ca la prosti) cum se face aerisirea, ca mi-a mancat ficatii, nu reusesc deloc (s-ar putea sa am busonul defect, cum il pot testa?)?
Mentionez ca am o Agila 1.2 din 2000, vasul nu e presurizat, are buson radiator cu supapa, iar teava de la termostat e de tabla (pe langa motor). In plus, masina are sistem de incalzire auxiliara Webasto pe benzina, intercalat pe circuitul de racire pe furtunul ce iese din habitaclu si intra in EGR.
Multumesc mult.
Mentionez ca am o Agila 1.2 din 2000, vasul nu e presurizat, are buson radiator cu supapa, iar teava de la termostat e de tabla (pe langa motor). In plus, masina are sistem de incalzire auxiliara Webasto pe benzina, intercalat pe circuitul de racire pe furtunul ce iese din habitaclu si intra in EGR.
Multumesc mult.
georulz
- Mesaje scrise: 44
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2008
- Mesaj Privat
Salutare! Am si eu o problema la o corsa C motor z14xep si anume atunci cand sunt in trafic bara la bara apa creste la 95-97 grade iar apoi porneste electroventilatorul (treapta II cred deoarece motorul da in nas la pornire datorita consumului) si scade pana la 90.
Initial am crezut ca termostatul este blocat si l-am schimbat cu unu Wahler dar masina face la fel.
Sa schimb si senzorul de temperatura lichid racire sau problema este la electroventilator?
Se pot testa din opcom cele 2 trepte ale electroventilatorului?
Multumesc anticipat
Initial am crezut ca termostatul este blocat si l-am schimbat cu unu Wahler dar masina face la fel.
Sa schimb si senzorul de temperatura lichid racire sau problema este la electroventilator?
Se pot testa din opcom cele 2 trepte ale electroventilatorului?
Multumesc anticipat
- livcro
- ******
- 4,542 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,542
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
Poti testa..dar nu stiu ce afli... O cauza ar putea fi imbacsirea motorasului la ventilator, mergand greu, consuma mai mult curent. Mai plauzibi e sa ai ceva proebleme la motor/accesorii iar acesta nu mai dezvolta cuplul nominal...iar cand porneste ventilatorul, sa se simta socul produs de alternator, incercand sa genereze curentul necesar.
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Asta e SF,sa moara motorul din cauza ventilatorului,care,se pare ca functioneaza corect,din moment ce pornirea lui raceste motorul...Daca el ar consuma mai mult decat e permis,s-ar arde siguranta,iar daca ar merge greu,n-ar avea turatia necesara sa raceasca.
@georulz: nu are nimic nici ventilatorul,nici termostatul (l-ai schimbat degeaba) si nici senzorul de temperatura.Incearca sa vezi daca pornirea dezaburirii lunetei are acelasi efect asupra motorului.Asta consuma cel putin la fel ca ventilatorul.Poti incerca sa pornest mai multi consumatori electrici simultan (cand nu merge ventilatorul),ca sa vezi daca problema e intradevar legata de cresterea consumului de curent,sau e alta cauza.
Eu am acelasi motor pe Astra (z14xep) si n-am simtit niciodata cand porneste ventilatorul...si a pornit de nenumarate ori vara,cand stateam la blocaje in trafic,pe canicula...Asta e rolul lui si asta e functionarea normala a motorului.
@georulz: nu are nimic nici ventilatorul,nici termostatul (l-ai schimbat degeaba) si nici senzorul de temperatura.Incearca sa vezi daca pornirea dezaburirii lunetei are acelasi efect asupra motorului.Asta consuma cel putin la fel ca ventilatorul.Poti incerca sa pornest mai multi consumatori electrici simultan (cand nu merge ventilatorul),ca sa vezi daca problema e intradevar legata de cresterea consumului de curent,sau e alta cauza.
Eu am acelasi motor pe Astra (z14xep) si n-am simtit niciodata cand porneste ventilatorul...si a pornit de nenumarate ori vara,cand stateam la blocaje in trafic,pe canicula...Asta e rolul lui si asta e functionarea normala a motorului.