- crilups
- **
- 215 mesaje
- din 20 Dec 2006
- Agila 2004 Z10XEP
- Timisoara
crilups
- Mesaje scrise: 215
- Locatie: Timisoara
- Masina: Agila 2004 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2006
- Mesaj Privat
Passatul ala cand a fost nou n-a costat cat costa o Agila noua. Deci nu prea se po compara. Plus ca electronica din Passatul ala de 95 este poate mai complicata decat cea care-o avem noi pe Agila. Agila e o masina buna dc e tinuta intretinut. Dc numa bagi benzina in ea nu te astepta sa nu pice ceva. E normal sa cada pt ca piesele la pretul asta nu-s de cea mai buna calitate. In 2 ani pretul ii scade la jumate. Gandeste de ce? Da e de 1000 de ori mai buna ca multe alte masini existente in acest moment pe piata. Nu comparam AICI modele...In alte masini nu-ti bagi tu mana asa...Te duci la reprezentanta sa te fraiereasca aia si sa te uste de bani.
- Batman
- **
- 367 mesaje
- din 01 Sep 2006
- Astra 2017 B16SHT
- Bucuresti
Batman
- Mesaje scrise: 367
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B16SHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2006
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:
Dupa cum ati vazut cei de la Opel recomanda 0W si majoritatea W30, parerea mea este ca vara nu se poate circula cu asa ceva. Oricum motoarele noaste au ceva km si de aceea zic ca 5W-40, 5W-50 ar fi indicat. Daca consuma excesiv ulei solutia de moment ar fi 10W dar pina la urma tot la segmentare se ajunge.
Dupa cum ati vazut cei de la Opel recomanda 0W si majoritatea W30, parerea mea este ca vara nu se poate circula cu asa ceva. Oricum motoarele noaste au ceva km si de aceea zic ca 5W-40, 5W-50 ar fi indicat. Daca consuma excesiv ulei solutia de moment ar fi 10W dar pina la urma tot la segmentare se ajunge.
Salut!
Am o intrebare, sper sa nu gresesc, dar temperatura de functionare a motorului nu este aceeasi indiferent daca e vara sau iarna? Adica 90-95 de grade celsius? Atunci de ce ar fi mai bun un W50 decat un W30 vara?
vyky
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Timis
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2007
- Mesaj Privat
- mctoto
- ****
- 1,846 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,846
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
Uite ce zice Dan
dancuciureanu a scris:Si eu am avut Castrol SLX 0W30 cu specificatia GM pe el, o porcarie, cum faci drum lung si ceva turat motorul afuma teava imediat, am aruncat banii degeaba, dupa mai putin de 1000km l-am dat jos. De asta am si inceput rectificare post.
Ce merge bine si sigur este Mobil1 0W40 si 5W50. Daca nu se anunta o iarna friguroasa tare cu temperaturi de sub -20grd se poate folosi al doilea si acum. Cristi a vazut la Baile Felix teava mea de esapament, curata dupa 600Km si nu am mers chiar batrineste .
Mai este ceva Castrol cu W40 (fostul TXT) care este acceptabil. Aral nu recomand, este cam fluid (chiar cel W40) si nu prea curata motorul.
Ce merge bine si sigur este Mobil1 0W40 si 5W50. Daca nu se anunta o iarna friguroasa tare cu temperaturi de sub -20grd se poate folosi al doilea si acum. Cristi a vazut la Baile Felix teava mea de esapament, curata dupa 600Km si nu am mers chiar batrineste .
Mai este ceva Castrol cu W40 (fostul TXT) care este acceptabil. Aral nu recomand, este cam fluid (chiar cel W40) si nu prea curata motorul.
- crilups
- **
- 215 mesaje
- din 20 Dec 2006
- Agila 2004 Z10XEP
- Timisoara
crilups
- Mesaje scrise: 215
- Locatie: Timisoara
- Masina: Agila 2004 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2006
- Mesaj Privat
Ceea ce ai tu afisat in bord nu este temp motorului ci temp lichidului de racire. Problema este ca temp exterioara are si ea foarte mare influenta asupra functionarii corecte a motorului. Temp pistoanelor nu e temp lichidului de racire. Motorul se incinge vara de nu-ti vine sa crezi si tot ce are prin el functionabil se incalzeste nu gluma. Iarna temp ambianta redusa, fierul nu se incalzeste la fel de tare si la fel de repede. Motorul merge altfel iarna decat vara...Pt asta sa poata ajunge la parametrii normali de functionare mai repede are nevoie de ulei mai subtire, pt ca pistoanele si toate mecanismele alea sunt reci, si invart mai greu un ulei gros. Vara se incalzesc bine, se incalzeste si uleiul mai repede si de aceea uleiul gros e mai indicat vara. Uleiul se subtiaza la temp mai mare. Dc bagi vara w30 o sa constati ca curge mai rau ca apa dc e fierbinte. Sper ca intelegi ceva din polologhia asta
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Batman iarna nu-i ca vara !
1. Iarna aerul tras de motor are de exemplu -10grd si incalzit de throttle ajunge la -5 sau 0. Vara aerul are 30 si incalzit ajunge la 40, cind stai pe loc la semafor sau blocari trafic are si 80. De aici apare o diferenta la temperaturile de ardere in cilindri.
2. Uleiul in baie este racit de curentul de aer si pina sa ajunga acolo de suprafata exterioara motor.
Mai sunt multe de spus, citeste inca o data acest subiect si trimiterile, vei intelege mai usor.
1. Iarna aerul tras de motor are de exemplu -10grd si incalzit de throttle ajunge la -5 sau 0. Vara aerul are 30 si incalzit ajunge la 40, cind stai pe loc la semafor sau blocari trafic are si 80. De aici apare o diferenta la temperaturile de ardere in cilindri.
2. Uleiul in baie este racit de curentul de aer si pina sa ajunga acolo de suprafata exterioara motor.
Mai sunt multe de spus, citeste inca o data acest subiect si trimiterile, vei intelege mai usor.
- Batman
- **
- 367 mesaje
- din 01 Sep 2006
- Astra 2017 B16SHT
- Bucuresti
Batman
- Mesaje scrise: 367
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2017 B16SHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Sep 2006
- Mesaj Privat
Merci de raspunsuri! Asa o fi! Mi se pare cam curios ca la un motor racit cu apa temperatura de functionare sa varieze in functie de temperatura de afara. In fine! Poate aveti dreptate.
Motoarele pe care le am eu sunt Z16XEP si Z12XEP, ambele cu ulei GM 5W30. Amandoua se comporta exemplar, niciuna nu mananca nici un gram. Poate totusi cel de pe Corsa sa fi halit 100 ml in primele 2 mii de km, dar mai apoi s-a oprit.
Ultima modificare facuta de Batman la Joi 29 Nov, 2007 12:49 pm
Motoarele pe care le am eu sunt Z16XEP si Z12XEP, ambele cu ulei GM 5W30. Amandoua se comporta exemplar, niciuna nu mananca nici un gram. Poate totusi cel de pe Corsa sa fi halit 100 ml in primele 2 mii de km, dar mai apoi s-a oprit.
Ultima modificare facuta de Batman la Joi 29 Nov, 2007 12:49 pm
- mctoto
- ****
- 1,846 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,846
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
- crilups
- **
- 215 mesaje
- din 20 Dec 2006
- Agila 2004 Z10XEP
- Timisoara
crilups
- Mesaje scrise: 215
- Locatie: Timisoara
- Masina: Agila 2004 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2006
- Mesaj Privat
vyky faci drumuri scurte multe acu iarna sau faci mai multe drumuri lungi?
Dc faci drumuri scurte(eu fac cam 4 km de acas la servici si inapoi zilnic iar acul la temp imi ajunge la 40 de grade pana ajung la destinatie. F rar ajunge la 80-85 daca merg mult cu 1-a din cauza aglomeratiei) recomand totusi 5w30 sau 0w30 acu iarna(stau in TM unde temp nu e f mica si cu 0w30 la drumurile care le fac nu-mi afuma deloc tzeava de esapament. Cand fac mai mult de 100 de km e varza intr-adevar dar astea le fac f rar iarna. Circul mai mult in oras cu ea). Mai ales ca am inteles ca o sa avem iarna nu gluma. Dc faci drumuri lungi mai mult baga 5w40 sau 0w40. 5w50 pt iarna mi se pare ceva cam gros. 5w50 de la Mobil scrie ca e pt Rally: la raliu viteza de rulare e f mare, temp f mari si drumul e lung. Dc faci Romania-Spania zilnic e ok. Altfel personal cred ca poate genera probleme fiind prea gros acu iarna si la drumurile care le facem noi zilnic in Romania(nu avem autostrazi care sa le batem zilnic si nici drumuri de mare viteza). Nu mai afuma tzeava insa si pistoanele alea se chinuie putin pana se incalzeste motorul. E poate DOAR parerea mea insa eu n-as baga iarna niciodata 5w50. Poate la vara dc plec in concediu. Baga de la Mobil 1 renunta la Elf. O sa ai probleme altfel. Si tine-o tot pe Mobil de acu nainte. Dc citesti tot postul o sa vezi ca tipul de ulei depinde de drumurile care le faci, de cat de mult se incalzeste motorul, de temperatura de afara, de fabricantul uleiului si multe multe alte chestii... Concluzie w30 pt drumuri scurte, w40 pt drumuri lungi si preferabil de la Mobil1.
Dc faci drumuri scurte(eu fac cam 4 km de acas la servici si inapoi zilnic iar acul la temp imi ajunge la 40 de grade pana ajung la destinatie. F rar ajunge la 80-85 daca merg mult cu 1-a din cauza aglomeratiei) recomand totusi 5w30 sau 0w30 acu iarna(stau in TM unde temp nu e f mica si cu 0w30 la drumurile care le fac nu-mi afuma deloc tzeava de esapament. Cand fac mai mult de 100 de km e varza intr-adevar dar astea le fac f rar iarna. Circul mai mult in oras cu ea). Mai ales ca am inteles ca o sa avem iarna nu gluma. Dc faci drumuri lungi mai mult baga 5w40 sau 0w40. 5w50 pt iarna mi se pare ceva cam gros. 5w50 de la Mobil scrie ca e pt Rally: la raliu viteza de rulare e f mare, temp f mari si drumul e lung. Dc faci Romania-Spania zilnic e ok. Altfel personal cred ca poate genera probleme fiind prea gros acu iarna si la drumurile care le facem noi zilnic in Romania(nu avem autostrazi care sa le batem zilnic si nici drumuri de mare viteza). Nu mai afuma tzeava insa si pistoanele alea se chinuie putin pana se incalzeste motorul. E poate DOAR parerea mea insa eu n-as baga iarna niciodata 5w50. Poate la vara dc plec in concediu. Baga de la Mobil 1 renunta la Elf. O sa ai probleme altfel. Si tine-o tot pe Mobil de acu nainte. Dc citesti tot postul o sa vezi ca tipul de ulei depinde de drumurile care le faci, de cat de mult se incalzeste motorul, de temperatura de afara, de fabricantul uleiului si multe multe alte chestii... Concluzie w30 pt drumuri scurte, w40 pt drumuri lungi si preferabil de la Mobil1.
vyky
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Timis
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2007
- Mesaj Privat
- crilups
- **
- 215 mesaje
- din 20 Dec 2006
- Agila 2004 Z10XEP
- Timisoara
crilups
- Mesaje scrise: 215
- Locatie: Timisoara
- Masina: Agila 2004 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2006
- Mesaj Privat
Vb si cu Dan, totusi el e expertul pe aici. Ce scriu eu e din experienta mea si ceea ce cred eu ca ar fi mai bine in functie de ce recomanda Opel si din ce citesc pe forum. Poate ca ar fi mai bine sa vezi si tu ce e bine pt tine la ulei pt ca poate la mine e ok asa poate ca la tine nu e. Depinde si de masina cat e de uzata, cat e de dus motorul etc...
Junioru
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2007
- Mesaj Privat
Imi cer scuze daca repet sau sunt plictisitor cun intrebarea asta...dar vreau un simplu raspuns (DA/NU)...astazi am facu schimbul de ulei (adevarat...cam tarzior:(....) si am bagat ulei GM 5W30 supersintetic (e vreo 40 Ron litru)...am facut BINE sau Rau?am o Corsa Z12XEP, 1,2 , 16 V, 55kW, an 2004...decembrie...
Multumesc fain , si sper ca nu v-am deranjat foarte tare!
PS: chair am citi toate topicurile...iar concluzia a fos GM 5w30 ( imi era frica de facaturi....de accea am optat ptr aces ulei de motor)
Multumesc fain , si sper ca nu v-am deranjat foarte tare!
PS: chair am citi toate topicurile...iar concluzia a fos GM 5w30 ( imi era frica de facaturi....de accea am optat ptr aces ulei de motor)
- crilups
- **
- 215 mesaje
- din 20 Dec 2006
- Agila 2004 Z10XEP
- Timisoara
crilups
- Mesaje scrise: 215
- Locatie: Timisoara
- Masina: Agila 2004 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2006
- Mesaj Privat
Junioru
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2007
- Mesaj Privat
Corbu'
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2003 1.2 75CP Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2007
- Mesaj Privat
OK domnilor, am de decis la un anume ulei si nu stiu ce sa iau tinand cont de modul de utlizare. Motorul este Z12XE pe o Corsa cu 33.000KM. Pana acum s-a bagat ulei GM 5W40 in Germania (e si sticker la motor), insa din ce vad pe forum lumea tinde sa bage ceva mai bun. Si un ulei mai bun nu strica niciodata.
99% masina este condusa de mama mea si face drumuri scurte spre si de la servici in fiecare zi, cam 2 KM dus, 2 intors + mers prin piata intr-un orasel mic si neaglomerat. Sa zicem ca o data pe saptamana o mai scoate la un drum mai lung de maxim 50KM. Pe an cred ca va face maxim 7000KM cu masina, nu prea imi vine sa pun ulei de vara si de iarna.
Pe ce sa merg tinand cont de utilizarea masinii? Sa raman pe ulei GM 5W40, sa ii pun Mobil 1 0W40 (din pacate Mobil 1 5W40 nu exista) sau sa ii pun Castrol TXT Softech 5W40 (ce il folosesc in prezent pe un Logan 1.6 si e OK) ? Inca o data precizez ca uleiul va fi tinut in masina un an intreg sau sa zicem pana la maxim 7-8000KM).
99% masina este condusa de mama mea si face drumuri scurte spre si de la servici in fiecare zi, cam 2 KM dus, 2 intors + mers prin piata intr-un orasel mic si neaglomerat. Sa zicem ca o data pe saptamana o mai scoate la un drum mai lung de maxim 50KM. Pe an cred ca va face maxim 7000KM cu masina, nu prea imi vine sa pun ulei de vara si de iarna.
Pe ce sa merg tinand cont de utilizarea masinii? Sa raman pe ulei GM 5W40, sa ii pun Mobil 1 0W40 (din pacate Mobil 1 5W40 nu exista) sau sa ii pun Castrol TXT Softech 5W40 (ce il folosesc in prezent pe un Logan 1.6 si e OK) ? Inca o data precizez ca uleiul va fi tinut in masina un an intreg sau sa zicem pana la maxim 7-8000KM).
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
Dar exista Mobil 1 5w50 rally formula care este superbun, si il recomand. Acum sa stiti ca si Dan Cuciureanu tot de asta are in masina(asta ca fapt divers) . E un ulei fully syntetic si se preteaza f bine la motoare de turatie si nu numai. Eu il folosesc si pe Laguna care e disesel si sunt supermultumit de el. Il schimb la 15000km. Bafta.
Corbu'
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2003 1.2 75CP Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2007
- Mesaj Privat
- popescu iulian
- ****
- 1,400 mesaje
- din 19 Jun 2006
- Antara 2012 A22DMH
- Timisoara
popescu iulian
- Mesaje scrise: 1,400
- Locatie: Timisoara
- Masina: Antara 2012 A22DMH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jun 2006
- Mesaj Privat
- crilups
- **
- 215 mesaje
- din 20 Dec 2006
- Agila 2004 Z10XEP
- Timisoara
crilups
- Mesaje scrise: 215
- Locatie: Timisoara
- Masina: Agila 2004 Z10XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Dec 2006
- Mesaj Privat
Dc vrei un ulei sa te tina 1 an de zile baga 5w40 de la Mobil. E testat de mine in perioada in care am inceput sa conduc, mergeam la turatii mici, lent, nu ma grabeam deci undeva cum conduce mamica ta...Dar dc motorul e mai uzat, mai vechi poti sa ai surprize in perioada de iarna. Un ulei sa tine 2 anotimpuri gasesti greu. Vezi mai sus ca ziceam de f multi factori: temperatura, uzura motorului si multe altele...Pana la urma pui ce-i bun pt tine dar asta numai dupa mai multe schimburi nereusite. Inainte de intalnirea de la Felix am bagat un jaf de Castrol 0w30 care mi-a afumat teava de numa cand am ajuns acolo...Dar asta pt ca uleiul era foarte proaspat, nou si masina mea nu mai mersese vreodata cu ulei asa de subtire. Am vrut sa-l schimb...m-am razgandit si bine am facut ca aruncam banii degeaba. Tot cu ala merg si acu. Nu mai afuma deloc motorul si dc imi afuma pe interior trottle si EGR as simti diferenta...Is super pretentios, aud si simt tot ce-i diferit la masina si turb cand mai simt ceva nou...Dar le facem sa merga ca nainte. Concluzia e verifica ce-i bun la tine, un ulei ce nu afuma teava de esapament si care respecta normele GM...Pana la urma fc si ei teste.
- stefan_10
- **
- 251 mesaje
- din 04 Aug 2007
- Corsa 2001 Z10XE
- Dolj
stefan_10
- Mesaje scrise: 251
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2007
- Mesaj Privat