Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Daca intrerupe la relanti la cald, ar putea fi :

- filtrul de motorina partial infundat
- este posibil sa ai undeva o etansare slaba, care prinde aer sau chiar curge dupa ce motorul se incalzeste
- vre-o obturare la traseul de aer, undeva pana in turbina
- catalizator posibil defect sau evacuare obturata
- relanti prea mic pentru un injector care nu iti lucreaza corect la cald
- in cel mai rau caz poate fi pompa de injectie (capul hidraulic)

Cu epuratorul:
- se demonteaza capacul, se demonteaza decantorul din suruburi, se curata tot apoi se remonteaza (vezi ca probabil are pasta de blocare pe suruburi ca sa nu se desfileteze suruburile din capac si sa-ti cada decantorul pe arbore, deci daca are pasta pe suruburi obligatoriu trebuie sa-i pui pasta de blocare pe suruburi la remontare). Orice motor X17DT care nu mai e nou/refacut baga ceva vapori de ulei impreuna cu gazele care le produce arborele cotit in chiuloasa, acestea ajung pe peretii furtunului de admisie la intrarea in turbina. Mai grav e daca ajunge mult ulei in intercooler sau gasesti mult ulei in furtunul de la intrarea in admisia presurizata, in cazul asta ai deja probleme cu turbina.
Skip ads

  • mirel2788

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1996 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns
un injector ce cam ud de cand am luat masina intre filtru de motorina mai am un filtru de plastic am observat eri ca vine bule de aier pe el se vede ca filtru e transparent.injectoru e primu de langa curea de distributie si umezește pe langa returul care iasa din el
  • mirel2788

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1996 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Si prin spatele ponpei de injiectie e umed cred ca ai dreptate cu etansiarea multumesc frumos pentru raspuns
  • mirel2788

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1996 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2013

  • Mesaj Privat
ahappyuser. am fost la mecanic si mea zis ca e o supapa care nu lucreaza bine se depus calamina, am mai fost la alt mecanic si mea zis sa o las asia daca desface chiuloasa poate sa faca la fel o sa mai ma duc si la alti sa vad daca gasesc pe cineva care rectifica pastilele.acu sar putea sa fie si din pastile e fig sa desfac capacu sa masor cu cu lera .Se gasesc pastile sa cumpar..Calamina de pe supape se poate curata fara sa desfaci chiuloasa? Craciun fericit
Skip ads

  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Bai, nu va mai lasati masinile desfacute de tot felul de pacalici.
Daca ai calamina pe supape cum zice mecanicu lu` peste atunci trebuie sa nu ai compresie pe cilindrul ala.
Pune-l sa verifice compresia si daca nu ai diferente mai mari de 0.5 bari intre 2 cilindrii alaturati nu il lasa sa puna mana pe motor.

Daca injectorul este ud pe deasupra poate fi vorba despre simeringul de la injectoare. este prins cu 2 suruburi de capacul de pastic al motorului. Daca este intr-adevar motorina, atunci verifica tevile la injectoare sa fie stranse corect
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@BV19MAX
Stai, ca motorul X17DT nu e cu injectie directa. Deci nu e niciun semering la supapa si injectorul nu e in chiuloasa sub arbore, ci afara.

@mirel2788
Daca e ud un injector, acesta cel mai probabil a fost desfacut si de atunci nu mai etanseaza corect diuza injectorului pe saiba aia pe care se strange diuza (dar asta se poate repara relativ usor). Sau poate e doar incorect strânsa rampa metalica de retur.

Calamina pe supape au toate motoarele diesel, dar calamina asta se depune in general pe talpa si tija supapei, nu acolo unde supapa face etansarea pe scaunul supapei din chiuloasa. Totusi se poate sa fie putina calamina inclusiv acolo unde etanseaza supapa, dar asta nu duce la inchiderea incorecta a supapei. Defapt... motorul aduna sute de mii de km si in timp supapa efectiv 'se ascute' la marginea diametrului exterior iar apoi la un moment dat nu mai inchide corect. Daca asta e verdictul 'supapa care nu mai inchide corect' se poate rezolva prin demontarea chiuloasei schimbarea supapelor din chiuloasa cu altele noi si rectificarea scaunelor supapelor din chiuloasa ca etansarea sa fie corecta (vezi ca nimeni nu-ti garanteaza operatia asta ca cica nu au cum sa testeze etansarea, dar toti fac operatia asta si-ti iau banii, adesea chiuloasa e apoi ok dar mai sunt si ghinioane sau efectiv masini de rectificat uzate cu care lucreaza de muuulti ani desteptii aia care fac rectificari de-astea si apoi te intrebi de ce nu le-a reusit operatia). Pe urma mai trebuie sa-i faci treaba cu rectificarea pastilelor ca sa fie in parametrii si apoi verificata inclusiv planeitatea chiuloasei inainte de montare. Chestiile astea o sa te coste ceva LEI...

Deci, asa cum spune si colegul @BV19MAX, ia mai intai o compresie la motor. Cu toate bujiile scoase afara, sa ai o baterie buna si motorul sa fie la temperatura de lucru (daca imi amintesc eu bine, ai spus ca motorul iti porneste bine, deci banuiesc ca nu ai nevoie de compresia la rece ci de cea la cald).

Cat despre calamina de pe supape (cum îi zici tu) ar fi indicat sa mergi o vreme cu motorina si ulei 2T semisintetic in amestec de 1:200. Imbunatateste arderea motorinei, unge sistemul de injectie si se mai curata de calamina talpa supapelor + capul pistoanelor din motor. Motorul tau iti mananca ulei ? ca uite, am uitat sa te intreb asta. Daca motorul se da la ulei, atunci asta duce la depunerea de calamina in timp.
  • mirel2788

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1996 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Injectorul de langa curea e umed tot timpu de motorinei si se vede ca a mai fost desfacut.de 2ani de cand o am nu a mancat gram de ulei de pornit porneste bine intr-o zi am desfacut papucul care alimenteazã bujiile sa vad daca porneste si a pornit mai greu dar a pornit.
O sa caut pe cinevasta sa verific injectorul ala
Va multumesc
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Iti spun si cum se rezolva cu etansarea injectorului (valabil doar la injectoarele clasice cu spray conic). Sunt doua metode, depinde de mester care metoda o stie dar depinde si de tine (cât curaj ai sa strangi injectorul in chiuloasa daca nu ai cheia dinamometrica + hexagonul ala lung necesar pentru prinderea pe injector si montarea hexagonului in cheie) :
(1)- se pune un fel de câltz pe filet, care dupa strangerea injectorului etanseaza bine si vad ca si tine deja de un an, am 2buc facute asa pe un Renault mai vechi
(2)- se ia o foaie de smirghel foarte fin, se toarna pe el ceva motorina, se pune smirghelul pe o suprafata dreapta, se freaca usor-usor saiba de etansare a diuzei pe acel smirghel cu motorina pâna se elimina toate zgârieturile cauzate de strângerile anterioare, se strânge apoi corpul injectorului si acesta nu mai curge. Asta e metoda care a folosit-o un alt mester dupa ce de 2 ori s-a pus sfoara de etansare la alt atelier si injectorul tot a curs dupa ce l-am strans eu in chiuloasa. Ah, sa nu uit... dupa a 2-a strângere chiuloasa de Renault s-a fisurat si am demontat motorul+schimbat chiuloasa cu alta refacuta de la zero (asta mi-a fost invatatura de minte, ca nu te joci de-a strânsul injectoarelor in chiuloasa fara o cheie dyno+cap-hexagon special pentru strâns injectoare).

Dezavantajul metodei (1) este ca e posibil ca injectorul sa nu mai pulverizeze corect sau sa nu-ti mai lucreze corect la turatii mari si dupa o anumita perioada de timp chiar sa inceapa sa curga, dezavantajul metodei (2) este ca se decalibreaza injectorul prin subtierea saibei dupa smirgheluire(deci injectorul va deschide la o presiune mai mica decat deschidea el initial).

Cand se umbla la injectoare, se recomanda schimbarea saibei respective cu una noua, insa asta costa o gramada de bani tocmai ca sa te oblige sa cumperi un injector complet nou. Cam asa stau lucrurile, de ce sa platesti tu ca client bani mai putin cumparând mai ieftin doar diuza de injector si o saiba noua si platind apoi un ban la mesterul care monteaza injectorul (sa aiba si el de lucru, sa-si castige o pâine) când mult mai usor e sa vinzi direct un injector nou pe bani multi.
Skip ads

  • mirel2788

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1996 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2013

  • Mesaj Privat
injectoru e umed pe langa returul care pleaca din el. Pe langa el la intrarea in chiuliasa e uscat a mai fost desfacut doar partea cu returu
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
@ahappyuser, acum am vazut ca e vorba de X17DT. In profil are trecut Y17DT si daca nu te uiti la anul fabricatiei (1996) te induce in eroare.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
No problem.

Ne-am cam intins cu discutia si poate ar fi indicat sa mute cineva toate post-urile ce fac referire la X17DT intr-un topic separat (Ex. X17DT - Cu motorul cald, intrerupe la relanti). Si colegul @mirel2788 ar trebui sa-si schimbe la profil motorizarea in cea corecta (X17DT).


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Vin 27 Dec, 2013 3:08 pm
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@mirel2788

Daca curge pe la saiba rotunda din jurul corpului injectorului, acolo unde este returul de motorina, atunci mecanicul nu ti-a strans suficient rampa metalica de retur, sau probabil a strans-o prea tare si a strapuns canalul ala fin prin care circula motorina in interiorul rampei si acum iti curge.

Cu rampa de retur nu te pot ajuta pentru ca nu am desfacut-o niciodata, nici nu am gasit scris in vreun manual cum si la ce valoare in Nm se strange cu cheia dyno. Atentie insa cu stransul rampei metalice de retur, daca o faci corect atunci la motorul asta nu vei stii niciodata ce este aia dezamorsare (returul e prin teava metalica si asta e o chestie desteapta, nu are ce sa cedeze in timp), insa daca nu o strangi corect vei avea tot felul de probleme.

Pun ceva poze pe care le-am descarcat de pe Net, despre cum arata rampa si saibele ei cu tot ce mai este acolo :

Skip ads

  • mirel2788

  • Mesaje scrise: 78
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Vectra 1996 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Salut.Revin dupa 2 ani tot vectra b 1.7dt inca merge.de intrerupt tot intrerupe le relanti cand e cald in rest toate bune.mai aveti vectra b?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR