- nydu2007
- **
- 240 mesaje
- din 21 Apr 2007
- GIURGIU
nydu2007
- Mesaje scrise: 240
- Locatie: GIURGIU
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2007
- Mesaj Privat
A sosit timpul sa fac sieu revizia masinii. Pana acum am folosit Castrol GTD Magnatec. Acum am vazut mai nou ca a aparut inlocuitorul lui Castrol Magnatec Diesel, dar si un alt model Castrol EDGE Turbo DIesel toate 5w40
Care ar fi mai bun pentru masina mea, (opel vectra c 2003 y20dth, 114.000km)...cei care ati folosit asa ceva...daca ati folosit..
Care ar fi mai bun pentru masina mea, (opel vectra c 2003 y20dth, 114.000km)...cei care ati folosit asa ceva...daca ati folosit..
idiceanu
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: timisoara cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Nov 2005
- Mesaj Privat
xmlguy
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2007
- Mesaj Privat
NATS a scris:Aral Hightronic 5W40. Are toate specificatiile date in carte pt. timpul asta de motor (GM-LL-B-025) si este si Made in Germany. E al doilea schimb pe care l-am facut cu uleiul asta. Cu primul am mers 12.500 km, si am completat cam 200ml, cu toate ca imi mai si pierde pe la un semering. E scumput uleiul dar eu zic ca merita.
Asa si eu, am deja doua schimburi, unul la 10.000 si asta pe care il fac acum dupa aproape 12.000 cu acelasi ulei, am completat cu ce mi-a ramas de la primul schimb (0.5 l) si a doua oara, asa ca inca mai am 0.5l in masina, pe care nu cred ca ii voi mai folosi. Masina are acum 162.000 Km si pierde putin ulei pe la valva EGR, insa nu ma agit din cauza asta.
- ririnel
- ****
- 2,083 mesaje
- din 29 Oct 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Prahova
ririnel
- Mesaje scrise: 2,083
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2007
- Mesaj Privat
Eu am folosit uleiuri conform indicatiilor din cartea masinii (10W40, ACEA B3, API...numai stiu, CF parca).
La fel a folosit si neamtul de cand a cumparat-o pana la 140.000 km cand a vandut-o, se vede din cartea service. Acolo nu scrie marca uleiului, se vede decat ca facea schimbul la 15.000 km.
Ca marci am pus: Elf, Castrol si Total (toate compatibile turbo diesel). Datorita faptului ca in ultimul an mi-a iesit consumul de carburant foarte bun (5%), am asociat asta cu uleiul Total pt ca altceva nu am facut la masina si de atunci nu am mai schimbat marca de ulei. L-am schimbat pe la 12-13.000 km pentru ca am auzit ca uleiurile comercializate in RO sunt mai de proasta calitate decat cele din occident (ca si masinile).
Am folosit si uleiuri sintetice pe masinile care le-am avut inainte si am constatat ca se intreceau la consum cu motorina.
Recunosc ca vara mai pun si cate un aditiv pentru ulei (2+2, fara teflon). In motorina pun mereu aditiv (tot 2+2).
Drumuri Bune
La fel a folosit si neamtul de cand a cumparat-o pana la 140.000 km cand a vandut-o, se vede din cartea service. Acolo nu scrie marca uleiului, se vede decat ca facea schimbul la 15.000 km.
Ca marci am pus: Elf, Castrol si Total (toate compatibile turbo diesel). Datorita faptului ca in ultimul an mi-a iesit consumul de carburant foarte bun (5%), am asociat asta cu uleiul Total pt ca altceva nu am facut la masina si de atunci nu am mai schimbat marca de ulei. L-am schimbat pe la 12-13.000 km pentru ca am auzit ca uleiurile comercializate in RO sunt mai de proasta calitate decat cele din occident (ca si masinile).
Am folosit si uleiuri sintetice pe masinile care le-am avut inainte si am constatat ca se intreceau la consum cu motorina.
Recunosc ca vara mai pun si cate un aditiv pentru ulei (2+2, fara teflon). In motorina pun mereu aditiv (tot 2+2).
Drumuri Bune
- 34KLA
- ******
- 4,398 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,398
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
- rstefan
- **
- 456 mesaje
- din 10 Jul 2006
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
rstefan
- Mesaje scrise: 456
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jul 2006
- Mesaj Privat
- lupu_sandu
- ***
- 622 mesaje
- din 25 Aug 2007
- Bucuresti
lupu_sandu
- Mesaje scrise: 622
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Aug 2007
- Mesaj Privat
meclarian
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Cluj
- Masina: Zafira 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
- firefighter
- *
- 27 mesaje
- din 20 Oct 2007
- Vectra 2003
- Vrancea
firefighter
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2007
- Mesaj Privat
- ririnel
- ****
- 2,083 mesaje
- din 29 Oct 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Prahova
ririnel
- Mesaje scrise: 2,083
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2007
- Mesaj Privat
La motoare uzate se recomanda uleiuri mai vascoase: 10w40 sau chiar 15w40. Poti sa pui si un aditiv, mai ales ca mai e putin si trece iarna.
Totul e sa respecti indicatiile producatorului cu privire la standardele uleiului: ACEA B3, API...numai stiu, CF parca la motoare ca ale noastre. Ma uit maine in cartea masinii si iti spun date exacte.
Totul e sa respecti indicatiile producatorului cu privire la standardele uleiului: ACEA B3, API...numai stiu, CF parca la motoare ca ale noastre. Ma uit maine in cartea masinii si iti spun date exacte.
- firefighter
- *
- 27 mesaje
- din 20 Oct 2007
- Vectra 2003
- Vrancea
firefighter
- Mesaje scrise: 27
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Oct 2007
- Mesaj Privat
- ririnel
- ****
- 2,083 mesaje
- din 29 Oct 2007
- Astra 2000 Y20DTH
- Prahova
ririnel
- Mesaje scrise: 2,083
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2007
- Mesaj Privat
buba
- Mesaje scrise: 1
- Locatie:
- Masina: Vectra 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jul 2007
- Mesaj Privat
- gabiopel
- *******
- 5,796 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,796
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
shakwano
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2014 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2008
- Mesaj Privat
salutare!
in octombrie 2007 am pus unlei Genuine GM 5w-30, ma gandeam ca vine iarna si e mai bun un ulei mai subtire. Acum vreau sa-l schimb cu Castrol Magnatec Diesel 10w-40 ACEA B3, semi sintetic. Sper sa fie o alegere buna. Mentionez ca uleiul Opel era super sintetic, dar nu mai stiu care erau specificatiile lui.
in octombrie 2007 am pus unlei Genuine GM 5w-30, ma gandeam ca vine iarna si e mai bun un ulei mai subtire. Acum vreau sa-l schimb cu Castrol Magnatec Diesel 10w-40 ACEA B3, semi sintetic. Sper sa fie o alegere buna. Mentionez ca uleiul Opel era super sintetic, dar nu mai stiu care erau specificatiile lui.
- LIVIU_ionutz
- **
- 176 mesaje
- din 24 Jun 2007
- Corsa 2003 Z12XE
- Bucuresti
LIVIU_ionutz
- Mesaje scrise: 176
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2007
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,715 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,715
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Daca uiti sa verifici nivelul uleiului, si il ai destul de scazut, exista sansa ca in curbe sorbul sa nu reuseasca sa traga ulei, implicit motorul va merge pe uscat, fara ulei. In mod normal ti se aprinde becul de ulei, apoi se va stinge, te vei uita daca are ulei, vei observa ca nu are, mergi asa cu ea pana la cel mai apropiat peco(atentie, numai daca becul e stins, si fara a forta in curbe), cumperi 1 l de ulei, cat de cat similar cu ce ai tu in motor, il comletezi pe al tau, te duci iti rezolvi problemele si apoi faci cat mai urgent schimbul de ulei.
Atata vreme cat becul de ulei nu este aprins nu exista nici un risc (daca becul si senzoruleste ok), becul se aprinde din cauza neexistentei presiunii in sistemul de ungere, sau a lipsei uleiului, lipsa presiunii sau a uleiului chiar si pentru cateva secunde, dar destul de zilnice(vezi pornirea la rece la unele dacii) va duce la o uzura prematura a motorului
Atata vreme cat becul de ulei nu este aprins nu exista nici un risc (daca becul si senzoruleste ok), becul se aprinde din cauza neexistentei presiunii in sistemul de ungere, sau a lipsei uleiului, lipsa presiunii sau a uleiului chiar si pentru cateva secunde, dar destul de zilnice(vezi pornirea la rece la unele dacii) va duce la o uzura prematura a motorului
- JAC2.00tdi
- ****
- 1,452 mesaje
- din 12 Sep 2007
- Vectra 2007 Z19DTH
- Vrancea
JAC2.00tdi
- Mesaje scrise: 1,452
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 2007 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Sep 2007
- Mesaj Privat
Mmmdaaa...
Se face timpul sa schimb si eu uleiul pe la 180.000 km.
Acum am 173.000, CASTROL 10w40 si 13.000 parcursi pana acum cu acest skimb(completat in timp cu aprox 1L).
In Germania neamtul a folosit doar 10w40.
Ma bate gandul sa incerc cu un Mobil 5w40.... dar avand in vedere ca motorul are peste 150 mii km vad ca se insista pe folosirea unui 10w40!
Chiar e o problema dupa 150.000 km daca folosim 5w40 sau 10w40?
Raportat la temperaturile din Romania si la diagrama temperaturilor din cartea masinii as inclina anul acesta catre un 5w40(sa-i fac proba...). Mentionez ca in iarna trecuta nu am intampinat dificultati "majore " cu pornirea la rece.
De putin timp sunt si remapat la 127 hp si ma gandesc ca un 5w40 i-ar face bine(mai ales in perioada rece)!
Sa auzim numai de bine!
Se face timpul sa schimb si eu uleiul pe la 180.000 km.
Acum am 173.000, CASTROL 10w40 si 13.000 parcursi pana acum cu acest skimb(completat in timp cu aprox 1L).
In Germania neamtul a folosit doar 10w40.
Ma bate gandul sa incerc cu un Mobil 5w40.... dar avand in vedere ca motorul are peste 150 mii km vad ca se insista pe folosirea unui 10w40!
Chiar e o problema dupa 150.000 km daca folosim 5w40 sau 10w40?
Raportat la temperaturile din Romania si la diagrama temperaturilor din cartea masinii as inclina anul acesta catre un 5w40(sa-i fac proba...). Mentionez ca in iarna trecuta nu am intampinat dificultati "majore " cu pornirea la rece.
De putin timp sunt si remapat la 127 hp si ma gandesc ca un 5w40 i-ar face bine(mai ales in perioada rece)!
Sa auzim numai de bine!
- Maverick
- ****
- 1,186 mesaje
- din 11 Mai 2006
- Astra 2003 Y20DTH
- Bucuresti
Maverick
- Mesaje scrise: 1,186
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2006
- Mesaj Privat
DB77AAA a scris:Daca uiti sa verifici nivelul uleiului, si il ai destul de scazut......
Intrebare: Voi cum verificati nivelul uleiului?
Daca va uitati sub capota, o sa vedeti acolo o eticheta pe care scrie ca nivelul uleiului se verifica la temperatura de functionare a motorului, dupa 5 minute de la oprire. Asa zice Opel.
Pe de alta parte, toata lumea stie ca se verifica la rece, dimineata sau dupa o oarecare perioada de timp dupa ce oprim motorul.
shakwano
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2014 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Jan 2008
- Mesaj Privat
Intrebare: Voi cum verificati nivelul uleiului?
Daca va uitati sub capota, o sa vedeti acolo o eticheta pe care scrie ca nivelul uleiului se verifica la temperatura de functionare a motorului, dupa 5 minute de la oprire. Asa zice Opel.
Pe de alta parte, toata lumea stie ca se verifica la rece, dimineata sau dupa o oarecare perioada de timp dupa ce oprim motorul.
Daca va uitati sub capota, o sa vedeti acolo o eticheta pe care scrie ca nivelul uleiului se verifica la temperatura de functionare a motorului, dupa 5 minute de la oprire. Asa zice Opel.
Pe de alta parte, toata lumea stie ca se verifica la rece, dimineata sau dupa o oarecare perioada de timp dupa ce oprim motorul.
Eu verific in ambele moduri. Adica si la rece, si la cald, dupa vreo 10 minute de la oprirea motorului. si cel putin la mine se cam potrivesc masuratorile, la motor cald e o idee mai jos uleiul pe joja din cauza ca nu s-a scurs tot in baia de ulei.