Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
ruduluipl a scris:si electrovalva care actioneaza turbina unde se afla?o sa incerc sa o gasesc daca nu reusesc o sa o bag pe un tester....

In spate, sub debitmetru.
Skip ads

  • shakwano

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2014 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Mersi iulian1971 pentru sfaturi, m-am mai lamurit si eu pe forum cam care sunt chestiunile ce trebuie verificate pana se ajunge la pompa. Sa mai treaca gerul asta si ma uit la filtre si oringuri. Toate bune.
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Acum pe frigurile astea majoritatea fac mofturi cand e vorba de pornire la rece! Trepidatiile la relanti in cazul pornirilor la rece nu sunt o problema de dezamorsare daca nu sunt insotite de fum alb.
  • tncosmin

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2000 y 20 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2007

  • Mesaj Privat
salutari la toti colegii !
am un opel astrag motor y20dth. vad ca deja este o problema comuna aceasta dezamorsare...
acum sa va explic ce se intampla :
Aceeasi problema cu pornirea...
- daca o las cateva ore de ex. 7-8 ore pe o panta cat de mica cu botul in sus nu mai porneste decat trasa !
Repet : panta nici ca se observa cu ochiul liber decat daca te uiti foarte atent. Am ajuns la concluzia asta dupa ce am mers cu masina la serviciu (pornit dimineata la -16 gr.C fara probleme) dar cand sa plec- parcarea la serviciu are putina panta (deci masina a stat cam 8 ore putin cu botul in sus) la ora 15,00 - pauza nu a pornit decat trasa.
Alt ex. :
- acum 2 zile gasind locurile de parcare ocupate am fost nevoit sa o parchez langa parcare foarte putin cu botul mai sus si dimineata binenteles ca nu am pornit-o decat foarte greu dupa ce am "omorat'' bateria si apoi am luat curent de la un vecin - dar foarte greu a pornit.
- ieri dimineata parcata in parcare (parcarea are o panta foarte usoara -abia vizibila- adica masina sta foarte putin cu botul in jos ) a pornit la - 18 grade C la prima cheie.

Am citit tot ce se poate pe aceasta tema - nu sunt chiar nepriceput- dar aceasta problema chiar nu-i dau de cap.
Pe unde ar putea sa prinda aer avand in vedere cele spuse de mine ?
Eu banuiam filtrul ( dar s-ar dezamorsa indiferent de cum sta masina pt. ca el este cel mai sus din circuit )
La fel si daca ar prinde aer pe la furtunasele de retur ( care oricum le-am schimbat acum 2 ani e adevarat dar mereu le-am verificat starea si sunt ok ).

Astept pareri si sugestii.
Skip ads

  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
posibil dezamorsare pe la pompa de injectie...
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
si pe la pompa de injectie unde ar putea sa fie dezamorsarea?
  • ianc sergiu

  • Mesaje scrise: 478
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2004 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Nu miza pe faptul ca le-ai schimbat acu 2 ani, cu temperaturile astea ele devin foarte rigide si nu mai garanteaza etanseitatea. Cu capacul de la filtru de motorina la fel, incearca urmatorul lucru: desfa capacul (de preferat sa stea masina cu spatele ridicat, o sa vezi ca nu se dezamorseaza ) desfa colierul de la tur(de la conducta ce iese din filtru) astfel incat sa poti o poti obtura cu degetul. Obturezi atat conducta cat si orificiul pe unde bagi surubul sa strangi capacul si de suflat sufli pe cealalta parte. Nu stiu daca m-ai inteles poti sa obturezi oricare dintre capetele gaurii unde intra surubul. Daca sufla iti scapa aer pe langa garnitura. Asta pentru iesirea din filtru , pentru aia de intrare e mai greu.
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Zi-mi cata motorina aveai in rezervor cand aparea dezamorsarea
Skip ads

  • tncosmin

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2000 y 20 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2007

  • Mesaj Privat
De obicei nu stau cu rezervorul spre minim - aveam cam jumatate de rezervor de motorina.
Acum alta chestie : ieri - masina parcata in acelasi loc in parcare cu botul putin in jos - a pornit greu la a 3-4 cheie si dupa ce am invartit putin la ea. Deci acum a picat si treaba cu botul in jos sau in sus eu banui filtrul si parca, daca stau bione sa ma gandesc, problemele au inceput sa apara dupa ultimul schimb de filtre. Maine o sa dau filtrul de motorina jos si o sa-l verific.
Daca stie cineva filtrul are ceva supape de sens in capac ? sau sorbul din rezervor are asa ceva? intreb pt. ca daca scot conducta de motorina din filtru - turul - si trag nu vine motorina imediat ci dupa un timp.
Aceasi intrebare si pentru surubul de pe pompa de injectie (unde intra conducta de alimentare) care am inteles ca are o supapa de sens in el- are sau nu sa stiu cand ma apuc de verificari?
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
cand a pornit a scos fum alb?
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
tuturiga nicu cosmin a scris:De obicei nu stau cu rezervorul spre minim - aveam cam jumatate de rezervor de motorina.
Acum alta chestie : ieri - masina parcata in acelasi loc in parcare cu botul putin in jos - a pornit greu la a 3-4 cheie si dupa ce am invartit putin la ea. Deci acum a picat si treaba cu botul in jos sau in sus eu banui filtrul si parca, daca stau bione sa ma gandesc, problemele au inceput sa apara dupa ultimul schimb de filtre. Maine o sa dau filtrul de motorina jos si o sa-l verific.
Daca stie cineva filtrul are ceva supape de sens in capac ? sau sorbul din rezervor are asa ceva? intreb pt. ca daca scot conducta de motorina din filtru - turul - si trag nu vine motorina imediat ci dupa un timp.
Aceasi intrebare si pentru surubul de pe pompa de injectie (unde intra conducta de alimentare) care am inteles ca are o supapa de sens in el- are sau nu sa stiu cand ma apuc de verificari?

Elimina filtrul de motorina pentru o zi si pune furtune pentru a face legatura . Eventual poti pune si un filtru mic de dacie ca sa zici ca ai ceva acolo , asta pentru 1 -2 zile . Daca masina nu mai face atunci clar ca de vina este filtrul . Daca tot mai face atunci schimba si furtunasele de retur. Daca de vina este capacul filtrului de motorina , pune mana si cumpara un filtru capsulat de ford cu motor de 1.8 diesel si scapi de toate problemele cu dezamorsarea pe la filtrul de motorina . Chestia cu incalzirea motorinei din filtru e ceva placebo , stai linistit ca nu iti incalzeste motorina de te sperii , la injectoare si in pompa tot rece este , asa ca nu ai de ce sa iti faci prea mari griji cu preincalzirea motorinei din filtru. Mult succes.
  • tncosmin

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2000 y 20 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2007

  • Mesaj Privat
da. la pornire a scos fum alb si mirosea a motorina. cand porneste normal la prima cheie fumul nu miroase a motorina parca ar fi gaze arse de la aragaz au cam acelasi miros.
O sa incerc varianta cu anularea filtrului de motorina pentru cateva zile macar elimin o posibila cauza. Cel mai ciudat este ca nu faca incontinuu asta.
Ce nu inteleg eu este faptul ca odata cand nu a vrut sa porneasca - dupa ce am dat de cateva ori la automat- am desfacut filtrul de motorina si era aproape gol. Cum s-a golit daca trage aer pe la una din tevi (tur s-au retur) adica din ce am observat eu motorina circula exclusiv prin capac-deci daca prinde aer pe la filtru cum de se goleste filtrul ?Acesta e componenta cea mai sus ca si nivel al circuitului de combustibil. S-au ar trebui sa porneasca cu motorina ramasa in pompa de injectie si in injectoare si sa se opreasca, dar nici nu da sa porneasca.
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
tuturiga nicu cosmin a scris:... Ce nu inteleg eu este faptul ca odata cand nu a vrut sa porneasca - dupa ce am dat de cateva ori la automat- am desfacut filtrul de motorina si era aproape gol. Cum s-a golit daca trage aer pe la una din tevi (tur s-au retur) adica din ce am observat eu motorina circula exclusiv prin capac-deci daca prinde aer pe la filtru cum de se goleste filtrul ?Acesta e componenta cea mai sus ca si nivel al circuitului de combustibil...

Pompa de injectie are si rol de pompa de motorina. Mai exact aspira motorina din rezervor, iar daca oringurile de la capacul filtrului sunt uzate atunci aspira atat motorina cat si aer. In mers nu se simte nimic dar la pornire trage si un pic de aer din filtru si porneste mai greu la cald dar si la rece.
  • geomutihac

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Asa gaseam si eu filtru gol. Am cumparat un capac nou ca nu se prea gasesc alea 4 oringuri si am mai mers vreo doua saptamani si apoi iar chin. Am purtat o sticluta cu motorina si umpleam filtru si am mai dus-o un timp apoi cu o seringa puneam motorina pe tur. Scoteam conducta de la filtru si o umpleam si iar a mai mers un timp.Am pus si supape de sens intai una apoi doua. Apoi oringuri si semeringuri la injectoare, apoi surubul cu supapa in el de la intrarea in pompa si in final.... pompa. Acuma poate dumneata esti mai norocos si se rezolva problema intr-o faza intermediara, ca cea finala ducase pe pustie n-o doresc la nimeni
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Gabiopel sa stii ca in mare parte ai dreptate dar mai este o problema pe care nu o vad dezbatuta nicaieri in legatura cu pornirea si probabil ca putini stiu de ea; PS as vrea sa ne sfatuim pe privat.
tncosmin la tine daca a scos fum alb e clar dezamorsare, cum ai spus si tu ca ai gasit filtrul gol si nu stii pe unde prinde aer, tine cond de indicatiile lui Gabiopel si daca nu o rezolvi atunci vorbim
  • tncosmin

  • Mesaje scrise: 96
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2000 y 20 dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Sambata am avut putin timp si m-am uitat mai atent la masina. Am verificat filtrul de motorina si pare ok. Am observat insa ca furtunul de retur unde intra in pompa de injectie este umed ( cu motorina ) si am trecut la inlocuirea furtunelor de retur. Asa cum a zis cineva mai sus nu este suficient ca au fost inlocuite cu cca. 2 ani in urma - erau coapate si probabil pe acolo si prindea aer. Am facut comanda de T-uri sa le inlocuiesc si pe alea mai ales ca nu au fost niciodata inlocuite si unul mi s-a mai si rupt in timpul operatiei de inlocuire a furtnaselor de retur. l-am lipit dar a fost o manevra de moment sa pot sa plec cu masina. Azi dupa amiaza a pornit la prima cheie masina fiind parcata relativ pe teren drept - cu zapada asta...
In wekeend o sa incerc sa o las cu botul cat mai ridicat sa vad daca porneste - daca da inseamna ca am rezolvat.

Aaaa- am uitat sa precizez ca nu am probleme cu bujiile sau releul aferent acestora- am considerat ca se subantelege.
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
andy_ciprian a scris:Gabiopel sa stii ca in mare parte ai dreptate dar mai este o problema pe care nu o vad dezbatuta nicaieri in legatura cu pornirea si probabil ca putini stiu de ea; PS as vrea sa ne sfatuim pe privat.

Da e posibil , sa mai fie si din alte parti . Ce sa zic , asa cazuri pe unde ar mai putea aparea probleme ar mai fi pe la conductele care ies din rezervor . Oricum mare problema legat de dezamorsare ramine tot pompa de injectie . , acolo este buba cea mare!. Astept parerile tale
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Da se pote si pe la pompa sa prinda aer, Mariusnapcori s-a lovit de o problema de asta, dar mai este o alta cauza care nu am gasit-o discutata pe aici si la ea am facut referire cand am zis ca prefer o dezbatere pe privat
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
andy_ciprian a scris:Da se pote si pe la pompa sa prinda aer, Mariusnapcori s-a lovit de o problema de asta, dar mai este o alta cauza care nu am gasit-o discutata pe aici si la ea am facut referire cand am zis ca prefer o dezbatere pe privat

Ok
  • alexi

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2000 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jul 2007

  • Mesaj Privat
salut ! am aceeasi problema cu pornirea grea dupa ce masina(astra g y20 dth) sta mai mult de 8-10 ore
sambata am schimbat furtunasele de retur,dupa ce m-am chinuit vreo 4 ore, pentru ca toate erau coapte si s-au rupt Sad
duminica(ieri) a pornit la sfert , dar astazi dimineata a reluat prostul obicei avut inainte
azi am aflat ca era bine sa cumpar furtun de 3 mm si nu de 3.2 cum am luat eu dar cred ca nu din cauza asta nu porneste
urmeaza sa verific capacul filtrului si furtunele de tur intrare iesire din filtru
ce va rog este sa imi spuneti daca exista posibilitatea ca dezamorsarea sa se faca pe traseul dintre rezervor si filtru sau mai exact ce sanse sunt pe acest traseu?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR