Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Omega B
  • iriahu

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Buna tuturora, multumesc pentru raspunsuri si pareri ! sa va raspund pe rand la intrebari :
Pentru "ahappyuser": la avans nu am umblat de loc . Si inainte de schimbarea capului nu suferea de lene.
Si avansul motorului si avansul pompei au ramas ca inainte de schimbarea capului.
Cantitatea de motorina injectata (si masurata cu TECK II ) este de 5.2 gr/stroke. In circulatie acesta masurare ajunge pe la 42gr/stroke.

Pentru "cata" precum vezi mai sus debitul pompei este la limita inferioara de interval propus de fabricant (5.5-8.5). Si sa sti ca am mers cu ia si la 3 gr/stroke si nu am avut probleme de demaraj. In privinta MAP-ului maine la servici voi incerca sa scot furtunasul sa vad daca simpte ceva . De fapt ce trebuie sa se intample ? Ce face acest MAP ? masurarile le-am facut cu doua aparate Teck II asa ca nu accept parerea ta ca ar fi eronat. Oricum capul pompei este undeva la limita de minim a reglajului ( de fapt am notat cu creionul pe aluminiul pompei pozitiile ) Avansul pompei l-am facut cu comparatorul la micron ! Pentru al corecta trebuie desfacuta galeria si toata tavaria de la injectoare.
Skip ads

  • iriahu

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Acum o problema noua . La pompa 0 460 406 994 este sub ia un piston ( acoperit cu doua capace ovale cu cate doua suruburi, de o parte si alta a pompei ) cred de avans automat.
Cum si cand functioneaza acesta ?
Multumesc inca o data tuturor celor care participa la discutie.
Voi afisa si masuratorile generale la relanti ca sa le vedeti si sa le comentati.
Astept raspunsurile voastre.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
iriahu a scris: Avansul pompei l-am facut cu comparatorul la micron !

Adica ce vrei sa spui aici ? Avansul pompei se masoara in grade si minute cu ceasul comparator.
Daca gresesc in ce am scris mai sus sa ma corecteze cineva care stie mai multe.

Nu stiu cum e cu mecanismul de pornire la rece la Omega, dar stiu ca de regula exista un senzor de temperatura in circuitul de racire care scoate pompa din avans automat atunci cand lichidul de racire ajunge la o anumita temperatura (40grade C in cazul meu). In rest, inclusiv vara pompa de injectie sta in avans automat deja de la prima pornire. Daca gresesc in ce am scris mai sus sa ma corecteze cineva care stie mai multe.
  • cata

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Ai dreptate happyuser , avansul este comandat electronic in functie de temperatura apei si de sarcina motorului , nu ma refer aici la avansul static Smile .Iriahu cred sa se refera la cel static dat prin rotirea pompei fata de motor , deci toata lumea are dreptate Very Happy , totusi eu incep sa cred ca acel cap chinezesc este un pic diferit de original , poate ca nu au reusit sa il copieze perfect , si poate ca are un alt reglaj initial , care nu corespunde cu cel dat de fabricantul BOSCH . Oricum 30$ merita , pentru ca stii ca nu ramai cu masina in drum !. Astept si alte pareri , chiar daca nu sinteti de acord cu mine orice idee este binevenita
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Stai putin, ca chinezii sunt motorul economic al lumii la momentul actual. Sunt 100% convins ca capul este reprodus pana la cel mai mic detaliu fata de original si cred ca va avea viata destul de lunga in pompa de injectie. Si 30$ e un pret de ocara fata cat costa unul original (daca se mai gaseste unul original pe undeva).

Trebuie sa fie altceva la motor, ceva ce nu e corect reglat sau nu mai e in parametrii. E doar opinia mea.
  • iriahu

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Hi "ahappyuser", da gresesti . Comparatorul masoara subdiviziuni de mm.
In cazul pompei de injectie este vorba de un piston de distributie a motorinei cu o miscare de rotatie si longitudinala . La 90 de sutimi de mm este in sincro cu PMS al motorului cand se produce injectia.
In legatura cu avansul la accelerare crede-ma ca nu inteleg cum lucreaza pompa.
La mine se intampla ceva de genul: dau talpa incepe sa se acelereze turatia si apoi isi da drumul deodata. Alta data sarea cand puneam piciorul pe pedala de gaz.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu stiu ca ceasul comparator masoara deplasarea pistonului din interiorul pompei (in grade si minute). Este un instrument de precizie.
  • iriahu

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat


Pentru "happyuser", In discutia creiata daca avansul pompei este in grade sau in mm am adaugat o plansa in care se vede cum lucreaza impartitorul de combustibil care in rotirea lui cauta un punct anumit dat de distanta B ( pe desene)
Mai jos este un pasaj din TIS care indica celor care regleaza avansul sa caute un B = 0.95+-0.02 mm pentru o masina cu mai mult de 20000Km parcursi.
Acum iti este mai clara problema ? Daca vrei pot poza si scala comparatorului care este tot in mm ( o rotatie de 360g = 1mm)
Skip ads

  • iriahu

  • Mesaje scrise: 261
  • Locatie: J"em
  • Masina: Omega 1998 X25td
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2008

  • Mesaj Privat



Imaginea pentru postul de mai inainte (de mai sus).De fapt eu ti-am trimis acesta punere la punct a pompei SI IN ROMANESTE TRADUSA. nu ai inteles ca este vorba de mm si nu de grade.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ok, vad ca pe poza ta avansul este dat in mm.

Comparatorul pe care l-am folosit eu era unul rusesc, era in grade si min. si... X grade + Y min erau convertite in Z mm iar asta era deplasarea pe orizontala a pistonului pompei de injectie BOSCH VE, in cazul meu. Sorry daca am fost pe langa problema ta, nu am inteles cum ca tu ai un ceas comparator care are mm pe scala, chiar nu am vazut asa ceva pana acum.
  • deleted-11331

  • Mesaje scrise: 768
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
ma bag si eu in seama... la noi in romania comparatoarele sunt in mm mai ales in industria usoara unde cele mai uzuale sunt cele cu suport magnetic si cele pt diametre interioare( alezaje) , ambele calibrindu-se destul de usor si masurand cu precizie in sutimi ! super imaginile, urmaresc subiectul !
  • cata

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2007

  • Mesaj Privat
nu cred ca marea problema este faptul ca un comparator masoara in grade sau minute ,in cazul lui Iriahu nu ajuta cu nimic ,atita timp cit reglajul este corect nu are importanta in ce unitate de masura este convertita miscarea tijei comparatorului . Cel mai bine Iriahu ar fi sa mergi la un service care sa poata masura mai multi parametri de functionare al motorului inclusiv presiune in turbina , cuplu motor , putere ,astfel incit sa ai idee in ce directie sa te indrepti .Motorul acesta este destul de simplu si nu pot vedea decit citeva posibilitati :
Pierderi presiune aer pe admisie posibil furtune aer crapate , turbina gripata, tija de actionare a turbinei gripata , galeria de admisie fisurata se intimpla frecvent Confused , circuit furtunase vacuum zapacit , senzor MAP defect sau neconectat ( nu da eroare in bord Cool .
EGR blocat pe deschis deci tot timpul se recircula gazele de ardere , poti scoate furtunasul de vacuum sa il dezactivezi , ambreiaj uzat sau a ajuns ulei din greseala pe el , sau cel mai probabil debit motorina insuficient in pompa , deci reglajul din manual nu este corect pentru acest cap hidraulic , mai ales ca inainte de inlocuire nu ai avut aceasta problema. Si mai poti verifica pompa din rezervor , a carei nefunctionare nu este evidenta decit in demaraje in forta
Skip ads

  • cata

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2007

  • Mesaj Privat
In continuare aceasta pompa Bosch VE-EDCVP 37 ne rezerva surprize . O mare enigma pentru mine era modul in care functioneaza avansul automat . Dupa unele discutii cu un fan Range Rover care si el are acest tip de motor si pompa am reusit , cred eu , sa lamurim acest aspect . Deci avansul automat este comandat de catre pistonasul de avans , care la rindul lui este comandat de electrovalva de avans cu codul 0 281002071 aflata in coada pompei sub capul hidraulic . Tot acest ansamblu este comandat la rindul sau de catre presiunea motorinei aflata in corpul central al pompei de injectie . Atunci cind aceasta presiune nu se poate mentine sau are variatii ,avansul nu poate actiona corect nici in sarcina nici la pornire nici in turatie . Acesta este explicatia pentru ralantiul variabil , lipsa de putere sau pornire greoaie la cald chiar dupa schimbarea capului hidraulic . Cind motorul este cald si in stationare pistonasul de avans trebuie sa fie in pozitia de avans maxim pentru a facilita un debit ridicat de motorina , deci o pornire f usoara . Deci acest pistonas de avans trebuie sa invinga presiunea arcului ce il impinge inspre pozitia de avans minim, si sa ajunga in pozitia avansata necesara startului motorului , acest lucru nefiind posibil in lipsa presiunii din corpul central al pompei .Acum cine este responsabil cu mentinerea presiunii constante in pompa de injectie ? Smile
  • cata

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Deci piesa care se ocupa cu reglajul presiunii in corpul central al pompei ,se afla in partea din fata si arata ca un surub mai ciudat care se poate desuruba cu o cheie fixa de 10 mm . dupa demontare se vede clar ca nu este un surub ci o supapa de reglare a presiunii Smile care prezinta 2 oringuri care sigura etansarea . Aceste oringuri de obicei nu mai au o suprafata rotunda ci patrata , si nu mai pot asigura etansarea , deci nici o presiune constanta . Dupa inlocuirea acestor oringuri presiunea in pompa revine la normal ,poate sa inpinga pistonasul de avans inspre pozitia de avans maxim si sa asigure pornirea in bune conditii . Cool
  • cata

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2007

  • Mesaj Privat
piesa
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu stiu ce sa spun despre teoria avansului automat descrisa de tine mai sus, dar la BOSCH VE este exact invers - pompa de injectie este tot timpul incepand cu prima cheie in avans automat (vara sau iarna) si iese din avans automat in una din aceste 3 conditii :
- apa ajunge la 40 grade C si exista o sonda care cupleaza o bobina care invinge un arc si scoate pompa din avansul automat
- motorina ajunge la 20 grade C si pompa are undeva un reglaj hidraulic in capatul la o conducta subtire care (probabil prin cresterea in volum a presiunii de motorina pe acea conducta) deplaseaza un pistonas si scoate pompa din avans automat
- la turatii de peste 2.000rpm indiferent ca motorul este sau nu rece exista un dispozitiv inertial in interiorul pompei care si el scoate pompa din avans automat, insa aceasta revine in avans automat odata cu scaderea in turatie si iese definitiv doar la atingerea oricareia din cele doua conditii de mai sus.

Pompa BOSCH VP37 este, daca nu ma insel, urmatoarea generatie dupa VE. Avansul automat sa fie gandit exact pe dos ? Dependent de presiunea de motorina din pompa si nu de temperatura motorului ?

"Cind motorul este cald si in stationare pistonasul de avans trebuie sa fie in pozitia de avans maxim pentru a facilita un debit ridicat de motorina , deci o pornire f usoara" - debitul de motorina nu este dependent doar de turatie ? daca motorul este cald sau rece acesta nu cred ca are nevoie de cantitati diferite de motorina injectata, ci de injectarea mai repede/mai tarziu a motorinei pentru a se asigura incalzirea acesteia in cilindri/camera de ardere.

Sper sa nu iei intrebarile mele la modul personal, am intrebat la modul general facand o analogie la modul cum este gandita pompa BOSCH VE clasica.
  • cata

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2007

  • Mesaj Privat
In cazul de fata le cel care ma refer, atunci cind cind nu exista presiune suficienta in pompa nu are cine sa inpinga pistonasul de avans spre pozitia de avans maxim.Acest pistonas este un simplu dispozitiv hidraulic Cool . Electrovalva de comanda a avansului , nu poate face decit sa reduca sau sa creasca presiunea aplicata pe pistonasul de avans . Acesta electrovalva este un dispozitiv pasiv , adica nu poate singura sa produca presiune , ci doar sa o controleze . Este f adevarat ca aceasta electrovalva este comandata mai departe functie de temperatura , de sarcina , de turatie de catre UC , asigurind controlul avansului , dar cum am mai spus este un dispozitiv pasiv , care nu poate decit controla ceea ce primeste , adica presiunea generata de pompa de medie presiune . Daca acesta presiune nu exista , nu are ce controla Smile . In cazul de fata pozitia de repaus al pistonasului de avans automat este cea de avans minim , datorita arcului ce il pozitioneaza astfel , forta de impingerea a arcului fiind anulata de presiunea lichidului , in speta a motorinei , ce actioneaza in sens contrar spre pozitia de marire a avansului . In legatura cu pornirea , dupa lungi discutii se pare ca la pornirea motorului indiferent ca este cald sau rece este necesara o cantitate mai mare de combustibil decit cea , utilizata in mod normal , deci la pornire este necesar un debit marit deci si un avans marit
  • cata

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2007

  • Mesaj Privat

IN acesta diagrama se poate vedea pozitia de repaus a pistonasului , cea de avans minim , cu deosebirea ca aceasta este un model mai vechi prevazut cu comanda manuala la pornire . Aici imaginea este in oglinda Confused
  • cata

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Ahappyuser , eu nu te contrazic cu nimic Smile avansul automat functioneaza asa cum zici tu ,si eu spun cam acelasi lucru , problema mare rezida in faptul ca avansul automat nu functioneaza in parametrii , sau chiar deloc datorita faptului ca nu are cine sa il actioneze , in ceea ce priveste regulatorul centrifugal nu are asa ceva reglajul turatiei si turatia maxima de limitare este data de UC .
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Dispozitivul din schema de mai sus pare foarte simplu, dar cred ca este doar o schema de principiu. Probabil ca mai sunt si alti factori ce actioneaza concomitent cu mecanica din schema.

Si ce poate fi 'optional cold start lever' ? Avans manual pe cablu, cuplat in bord la un buton cum erau candva la Mercedes Cobra si le trageai manual dimineata cand era foarte frig ? Apropo, la frig foarte mare nu scrie in cartea masinii ca trebuie sa calci si pedala de acceleratie la 1/3 din cursa inainte de a da la automat ? Intreb pentru ca la VW/Audi 1.9TD motorul pana in 1995 asa este specificat in manual, nu ajunge doar dispozitivuil de avans autromat in conditii de frig intens. La Omega motorul este 2.5TD deci e aceiasi tehnologie diesel, aproape de cea clasica.

Merci pentru rabdarea cu care ai explicat.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel - Alte Modele
  3. Omega B

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR