Lun 23 Jul, 2012 7:41 am
ce am gasit aici pe forum:
" ..... debitmetru, in afara de alimentare, primeste o tensiune de referinta din calculator, de 5 V . In functie de masa de aer aspirata, se raceste o rezistenta variabila ce normal, schimba rezistenta si tot norma, acei 5 volti se intorc in calculator, dar mai putin. ECU calculeaza in functie de tensiunea de semnal ( aceea de sub 5 V, care se intoarce) cat aer intra in motor. Daca tensiunea asta e mica, sau e deloc, apare eroarea asta. Daca ai acces la tester, roaga-l sa intre in blocul de valori, cu mufa pusa, si sa vada debitul de aer. Depinde de tester, dar la majoritatea da si un debit relativ ideal, pur informativ. Daca ECU detecteaza o problema pe debitmetru sau nu il vede (mufa scoasa) impune o valoare prestabilita, memorata, dar care nu se schimba in functie de accelerartie. Daca debitul de aer este mic, schimba debitmetrul sau verifica sa nu fie obturat pe undeva, sau, foarte probabil, sa traga aer fals. Adica motorul sa traga aer dupa debitmetru, aer care nu mai este masurat si calculat. Daca este valoarea prestabilita de ecu si eroarea de la inceput, masoara tensiunile pinilor din mufa. Cu mufa bagata, pe un fir 12 V, pe 1 fir masa, pe unu 4.5 V , 5V , semnalul de referinta, iar pe celalalt undeva la 1,5v , 2 V la relanti, si urca in accelerare. Cam asa parca sunt valorile, daca ai unde, mai documenteaza-te... "