Parola noua?


  • MRK
  • Membru bebe
  • 9 mesaje
  • din 22 Jul 2012
  • Locatie: Sibiu
Salut,
Vreau sa va povstesc patania mea de ieri (21.07.2012) si poate cineva ma poate ajuta cu un sfat.
Ieri mergeam cu masina Opel Astra H Hatchpack (an 2005, diesel 1.7, 101CP, 137.000KM in bord) pe un drum european, la un moment dat am avut chiar si 180KM/H, cand am simtit o trepidatie in motor (ceva asemnator ca atunci cand ai rotile dezechilibrate), in bord mi-a dat eroare de nivel antigel, am mai observat ca mi-a mancat foarte multa motorina, am tras pe dreapta, si pe liber exista acea trepidatie,am verificat nivelul de antigel - OK, am sunat un mecanic (mi-a zis sa incerc sa o aduc la el acasa), am mai mers 2 km , dupa care am observat ca mi-a aparut eroarea in bord cu cheita + masina, a inceput sa imi iasa un fum foarte negru pe teava de esapament si masina s-a turat singura(5000-6000 ture, chiar si pe liber). Am tras pe dreapta am incercat sa opresc motorul, am scos cheia din contat, motorul functiona in continuare, turat maxim + un fum foarte negru la teava de esapament. Pana sa scot fisele de pe baterie s-a oprit singura (bineinteles ca nu a mai pornit)... am tractat-o si am dus-o la mecanic, care a apucat sa o verifice superficial, si mi-a zis ca "e groasa"! zilele urmatoare o sa o desfaca la motor pt verificari amanuntite...
A mai patit cineva asa ceva? zilele urmatoare o sa revin cu detalii...
E grava treaba oricum, o sa te coste enorm! Turbina a luat-o pe ulei, dar poate fi si chiuloasa! Problema grava e ca a mers fara ulei, deci este posibil sa se fi bulit mai multe pe la motor! Solutia era sa o bagi in a 5 a si sa dai drumul brusc la ambreiaj, de obicei functioneaza! Acum am citit mai bine, daca s-a oprit singura, nu vreau sa te sperii, dar cred ca ai motorul varza! Sa mai postezi dupa ce iti mecanicul verdictul!
sunt de aceasi parere cu @seftaka, motorul e gata. si ca un sfat , cumpara alt motor nu incerca sa il repari pe al tau costurile vor fi foarte mari.
Simptomele intradevar sunt din cauza turbinei,s-a rupt axul cu paleti si tot uleiul a intrat in admisie arzandu-l pana goleste baia si dup-aia se opreste singur (motor gripat). Intrebarea mea pentru tine este de ce fumul era negru si nu albastrui innecacios ?
crezi ca si-a mai dat seama ce culoare are fumul ,cand motorul se tura la maxim? el cu siguranta era speriat si nu stia ce sa-i faca dupa ce a scos cheia si a vazut ca nu se opreste.
  • MRK
  • Membru bebe
  • 9 mesaje
  • din 22 Jul 2012
  • Locatie: Sibiu
@seftaka, @e_alin intradervar asa mi-a zis si mecanicul ieri dupa o verificare superficiala , ca e posibil ca motorul sa fie dus...daca o sa fie asa o sa cumpar altul, nu ma apuc de rectificari si alte tiganii...mi-a mai zis ca puteam sa o opresc in viteza a 5a, insa cine si-a mai dat seama atunci.
@alex_paval - eu asa imi aduc aminte, ca fumul era negru si foarte dens...
oricum ca idee inca nu m-a sunat mecanicul, insa deja ma gandesc la costuri ridicate...
ca idee, va intreb, cam cat costa un motor la mana a 2-a, si cat de greu se gaseste?
Un motor bun trebuie cautat! Cea mai buna solutie e Germania, sau alte parcuri din alte tari europene! Probabil poti opta si pentru 1,9, si sa o reincadrezi rar, dar nu stiu daca e aceeasi cutie de viteze! Chiar vazusem undeva numaril cuiva care dezmembra o astra h, dar de 1,3 ce fusese lovita din spate!
MRK a scris: cam cat costa un motor la mana a 2-a, si cat de greu se gaseste?

de gasit se gaseste sunt o gramada de parcuri cu masini dezmembrate. partea proasta este ca nu sti ce iei ,pretul se invarte in jur la 700E
  • MRK
  • Membru bebe
  • 9 mesaje
  • din 22 Jul 2012
  • Locatie: Sibiu
din ce am vazut pe net, sunt si ceva parcuri de dezmembrari care ofera garantie la motorul cumparat, sunt mai de incredere?
credeti ca e mai avantajos sa merg in Germania, sa caut acolo? (as avea cu cine sa merg, si la cine sa stau, in Munchen - dar automat acest lucru duce la costuri si nu sunt sigur daca acolo gasesc ceva mai bun)...
Stii cum e romanul, disperat dupa bani, nu conteaza cu ce pacaleste, cum pacaleste! Daca ai pe cineva in Germania, poti merge acolo, nu vei cheltui chiar o avere, dar poate gasesti un motor bun! De curiozitate masina, e de noua, sh din germania, samsari, km reali, de ti s-a intamplat aceasta problema? Sau ghinion..
  • MRK
  • Membru bebe
  • 9 mesaje
  • din 22 Jul 2012
  • Locatie: Sibiu
Masina a fost adusa in 2008 din Germania la 80.000Km, primul proprietar din Romania este din Alba, eu am cumparat-o anul trecut in aprilie la 120.000 (reali, am fost cu ea in reprezentanta pentru verificare) , de atunci nu am avut probleme cu motorul (anul trecut i-am schimbat cureaua de distributie, pompa apa, etc. si acum 2 luni i-am schimbat ulei, filtre)... am fost foarte multumit de felul cum merge pe drumuri (cuplu, putere, directie, asezare pe drum, etc.), insa presupune o cheltuiala prea mare , pe care nu stiu daca mai sunt dispus sa o suport... sincer cred ca este doar ghinion, daca era o problema la motor mai dinainte, fie cei de la Opel Sibiu, fie eu intr-un an si cateva luni trebuia sa imi dau seama...
foarte urat ce ti s-a intamplat. nu ma pot pronunta asupra unui verdict in ceea ce priveste motorul tau, insa ma macina o curiozitate.
Ai zis ca motorul s-a turat singur pana spre maxim, ai oprit din cheie si acesta nu s-a oprit. in momentul acela nu te-ai gandit ca ai putea sa-l opresti cu ambreiaj + treapta 5 (sau 6 daca e cazul)?
In treapta 5 e posibil sa patineze ambreiaju,cel mai bine se baga treapta 1 , se debraiaza usor pana cand ambreiajul a cuplat dupa care se apasa frana pana cand se opreste masina de tot (cu treapta de viteza cuplata !) .
  • MRK
  • Membru bebe
  • 9 mesaje
  • din 22 Jul 2012
  • Locatie: Sibiu
@Claudiu0909, @alex_paval asa cum am zis si mai sus nu mi-a mai trecut asta prin cap in momentul ala...

m-a sunat azi mecanicul, mi-a zis ca unul dintre pistoane e "varza", ca nu a vazut asa ceva in viata lui, sudat de camasa si a afectat si blocul motor (vorbele lui, cu partea tehnica auto nu stau prea bine)... ce mi-a zis ca termostatul nu a mai lucrat si motorul s-a supraincalzit... intrebarea mea ar fi de ce nu mi-a dat eroare in bord de temperatura apa racire ridicata? e posibil ca acel termostat sa dea si semnalul in computerul de bord? dar el fiind defect , nu a mai dat acest semnal... v-am zis mi-a dat la un moment dat eroare de Coolant level, am tras pe dreapta si am verificat nivelul de apa, era OK, si apa in rezervor isi facea recirculare (venea pe conducta dinspre motor, asta insemna ca racirea motorului functiona?)...m-am interesat in vreo doua locuri (de pe net) si ma costa 700-900 euro (fara turbo, injectoare, pompa, rampa), doar chiuloasa, baie, bloc, presupun ca e de ajuns - de partea asta cu cumpararea o sa se ocupe tot mecanicul...
E ok! Dar de ce apa vorbesti? Nu ai antigel in borcanu ala pentru racire?
  • MRK
  • Membru bebe
  • 9 mesaje
  • din 22 Jul 2012
  • Locatie: Sibiu
asa ii zic apa, dar de fapt e antigel + apa distilata (aceeasi concentratie ce a rezistat asta iarna la -25grade)...din cate mi-a zis cineva sunt doua circuiote de racire, probabil ca cel de la pistoane nu functiona...
Daca ar fi fost doar termostatul nu se tura. Pur si simplu se gripa. Turbina a ''luat-o pe ulei''. Cand cumperi motorul sh iti trebuie si turbina.
Da, chiar, mecanicul tau cam povesteste cu termostatul! Tie ti-a pocnit turbina, din diverse cauze, ai avut ghinion, fumul era din cauza ca iti ardea uleiul! Ti-a fost consumat tot uleiul, motorul a mers fara ulei, si aia a fost!
  • MRK
  • Membru bebe
  • 9 mesaje
  • din 22 Jul 2012
  • Locatie: Sibiu
Inteleg ce spuneti voi... imediat dupa ce s-a intamplat treaba asta, adica dupa ce s-a oprit motorul singur din turatie maxima, am verificat si uleiul, era la minim, dupa parerea mea e OK, avand in vedere ca nu era tot scurs din motor...oricum maine il sun sa il intreb daca turbina e OK, nu vreau sa pun motor pe ea si sa imi dau seama ca turbina nu e functionala...
Ca idee generala, masina este prima mea masina si am bagat in ea doar piese si consumabile de calitate, insa motoarele de 1.7 izusu sunt sensibile la temperatura, asa mi-a zis mecanicul de cand m-am dus prima data cu ea la el, si acum imi dau seama ca asa e......... daca vreti un sfat de om patit, nu ii dati 180km/h cand afara sunt 40 grade...
Eu nu sunt de acord cu asta! Pana la urma e un motor, trebuie sa functioneze in orice conditii atmosferice, ce sa-i facem acum, ca daca e cald, sa mergi intr-un fel, daca e frig iar nu e bine, ca se strica iar! Ghinion sau vreun defect de fabricatie!

Hai si tu in Club

Inregistrarea este si va fi mereu gratuita.

Cont Nou