Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • nba25

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Vulcan
  • Masina: Astra 2007 1.7 CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Buna seara sunt un proprietar al unui opel corsa, an fabricație 2002, motor Z10XE și de cand l-am cumparat, în urmã cu 2 luni am numai probleme.
Cand l-am cumpãrat motorul tremura destul de tare, avea un zgomot ca de diesel și nu mergea mai mult de 120 km/h, fapt care m-a determinat sa ii verific compresia. În urma testului de compresie a rezultat faptul cã pe cilindrul 3 compresia este de 9 , fata de 12 cat era pe ceilalti 2 cilindri.
Erorile inregistrate atunci erau 0300, 0303
Dupã aceea a urmat o revizie totala: am schimbat bujiile, am segmentat motorul (segmenti goetze), am schimbat cuzinetii de biela, curatat baie de ulei si sorb, am slefuit supapele (schimbat toate 4 pe cilindrul 3), am schimbat 2 culbutori, am schimbat distributia si pompa de apa, plus toate garniturile aferente, plus curatarea cu foarte multa benzina a intregului motor.
Dupa ce am montat motorul am constatat faptul cã pierd ulei pe la semeringul din fata, fapt pentru care l-am schimbat și pe acesta, însã fãrã a inlocui surubul.
Distributia a fost pusa la punct de cãtre mecanicul care mi-a fãcut operațiunile mentionate, cu ajutorul blocatoarelor specifice acestui tip de motor, respectiv: bolt vibrochen, lamela ax came și semiluna de la senzor. Dupa ce a fost pornit motorul timp de cateva minute, mecanicul mi-a verificat inca o data cu ajutorul blocatoarelor distribuția, motivand ca dupa ce se porneste motorul lantul se intinde si trebuie verificatã distribuția din nou.
Mecanicul mi-a spus ca motorul trebuie folosit cel putin 1000 km în regim de rodaj pentru ca a fost segmentat si slefuite supapele.
În prezent motorul merge cu un zgomot tip bataie, tremura, indiferent ca este rece sau cald, iar viteza nu i-am testato deoarece am luat ca buna sfatul mecanicului cu privire la rodaj dupa segmentare.
De asemenea am efectuat testul de compresie si pe toti cilindrii este 12.
Am verificant din nou distributia și am efectuat o testare cu opel tech 2, in urma caruia a rezultat o oscilatie a avansului intre 5-23.
De asemenea cand merg cateodata mi se aprinde ledul de la ulei dar pt foarte putin timp, dar nu se inregistreaza nici o eroare.
Mecanicul meu mi-a spus ca este de vina vibrochenul care este uzat, motivand ca si cuzineții de biela erau foarte uzati.
Astept sfaturi si solutii!
Va multumesc anticipat!
Skip ads

  • nicoyulius

  • Mesaje scrise: 101
  • Locatie: Neamt
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2011

  • Mesaj Privat
as remedia problema cu uleiul,pare grava daca uleiul e la nivel si bun,apoi cred ca acum ai face bine sa schimbi mecanicul,pare un neserios,alt tester nu ar strica,inainte de a le sterge,de eroori vb,noteazale,bafta
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,717
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Esti 100% cert ca ti-a aliniat distributia cum trebuie ?Sigur a folosit trusa KM cumparata si nu facuta prin vreun garaj de cartier ? Despre martorul de ulei aprins,mai avem un caz care s-a rezolvat prin rectificarea vilbrochenului si cuzineti
  • nba25

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Vulcan
  • Masina: Astra 2007 1.7 CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2006

  • Mesaj Privat
da trusa folosita a fost originala! nu improvizata! inainte sa schimb cuzineții de biela nu aveam probleme cu ledul de la ulei! am venit de la cluj cu ea cand am cumparat-o destul de fortata si atunci nu am sesizat nici o problema in afara ca motorul nu tragea mai mult de 120!
Skip ads

  • nba25

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Vulcan
  • Masina: Astra 2007 1.7 CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2006

  • Mesaj Privat
cine este colegul care a rezolvat problema prin rectificare ? poate mai aflu cate ceva de la el!
  • vallyyy

  • Mesaje scrise: 1,717
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2006 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Colegul raoul271972 scria pe un topic urmatoarele (ii palpaia becul de ulei la relanti),nu mai stau sa caut topicul:


"Pana la urma am rezolvat. Problema nu era nici din sorb, nici din pompa ulei sau corp filtru- pe care le-am curatat eu personal, mai putin pompa si canalizatiile capacului distributiei, curatate la schimbarea distributiei. Presiunea se pierdea pe la cuzinetii vibrochenului si cei de biela. rectificat arbore la cota 1, cuzineti noi, curatat de zgura canalizatii ungere motor, problema rezolvata. deci mare atentie la zgomotele motorului care indica uzura cuzinetilor- pe acolo se pierde presiunea, lucru ce poate duce la compromiterea motorului si la costuri mari de reparatie.
Pentru cei ce au probleme similare legate de lipsa presiuni de ulei si distributie, in special pentu Brasoveni si cei ce vor sa vina pana in Brasov- puteti sa ma cautati pentru a afla numele service-ului unde am facut aceste reparatii, facute in mod profesional, cu chei dinamometrice, trusa KM si cu schimbarea suruburilor conform TIS. Nu este reclama, eu sunt foarte multumit de profesionalismul lor si de preturile practicate- piese+manopera.
Daca am acceptul moderatorilor, voi face public numele si datele de contact ale service-ului."
  • nba25

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Vulcan
  • Masina: Astra 2007 1.7 CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2006

  • Mesaj Privat
ma poate ajuta si pe mine cineva cu cotele standard de la arborele cotit z10xe?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR