Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • claudiuflorin

  • Mesaje scrise: 205
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2006

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Masina cu cheita dupa ce pui contact trebuie sa se stinga in 3 sec si pe urma pornesti motor.


Salut, daca acest martor masinuta cu cheita nu se stinge ce probleme sunt? pana acum doua zile asa era, dupa 3 secunde se stingea, acum ramane aprins si dupa ce porneste motorul se stinge. vreau sa zic ca exista o problema ca dupa ce dau contact si aprind martorii si apoi pornesc motorul nu porneste normal porneste mai greu si apas pedala de acceleratie si apoi merge perfect, asta doar dimineata la prima cheie apoi in cursul zilei porneste normal. aveti o idee sau un sfat pt aceste problema? aaa si inc aceva daca afiseaza un cod de eroare unde il afiseaza la bord unde sunt kilometrii sau pe sus la afisorul de la casetofon?
multumesc mult
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Trebuie citit cod eroare stocat !
Nu decupla bateria !
Citeste :
https://www.clubopel.com/vie...11850&start=0
Daca electromotorul invirte mai mult pina porneste si pe urma ralanti mare poate fi crankshaft sensor. Dar mai intii citeste cod. Mergi la Polivalenta la intilnirile clubului sau daca ai laptop cu serial te ghidez eu privind interfata/soft ieftin 120lei plus taxe.
Throttle body ai curatat ?
Rezolva acum daca vrei sa pleci linistit in concediu...
  • claudiuflorin

  • Mesaje scrise: 205
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Nov 2006

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Trebuie citit cod eroare stocat !
Nu decupla bateria !
Citeste :
https://www.clubopel.com/vie...11850&start=0
Daca electromotorul invirte mai mult pina porneste si pe urma ralanti mare poate fi crankshaft sensor. Dar mai intii citeste cod. Mergi la Polivalenta la intilnirile clubului sau daca ai laptop cu serial te ghidez eu privind interfata/soft ieftin 120lei plus taxe.
Throttle body ai curatat ?
Rezolva acum daca vrei sa pleci linistit in concediu...


Salut Dan.
Am si eu cateva intrebari pt tine.
Daca este un cod stocat mi-l arata si mie pe bord undeva? daca da unde?
Dimineata electromotorul porneste normal nu invarte mai mult in schimb motorul parca pleaca inecat un pic daca apas acceleratita e ok. inca o chestie care am remarcat, la relantiu din cand in cand are niste spamuri, adica un tremurici. eu zic ca throttle body e murdar.
tin sa-ti spun ca nu am curatat throttle body. Am sa-l curat in acest weekend si apoi am sa vad ce simptome mai sunt. despre acel senzr crankshaft il las dupa duratarea throttle body-ul
In legatura cu interfata: cum pot sa intru in posesia ei sau cum facem?
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Trebuie citit cod eroare stocat !
..........................................
Mergi la Polivalenta la intilnirile clubului sau daca ai laptop cu serial te ghidez eu privind interfata/soft ieftin 120lei plus taxe.
.........................................


Salut Dan !

Si eu sunt interesat de o interfata + soft pt diagnosticare ! Din pacate eu posed un laptop care nu are port serial ci numai usb.
Ce se poate face in cazul asta fara sa dau totusi o caruta de bani ?
Skip ads

  • cristipihuleak

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2007

  • Mesaj Privat
emilul a scris:Multumesc din nou. deci la mine martorul abgas/exhaust nu se aprinde niciodata, in carte am vazut ca are dar pe bord numi apare aprins

masinuta cu cheie merge ok

o diagnoza la reprezentanta m-ar ajuta? stiti cumva cat costa diagnoza?


eu am fost la un tester si am platit 10 ron (fara factura Smile
  • si_diez

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Am luat in noiembrie o agila din 2000, la contact se aprinde doar ledul EPS si nimic altceva dedesupt sau deasupra .... e normal Embarassed ....? sa fie ceva sigurante arse?
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Ai becuri arse.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
si_diez posibil sa fie scoase becurile ca sa nu vezi ca ramin aprinse, adica ai erori.
Mergi la intilniri https://www.clubopel.com/vie...sc&start=1260 si te ajuta baietii, pentru curatat egr/throttle poate de pui bine cu goldeye3002 https://www.clubopel.com/pro...ofile&u=14085
Skip ads

  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
in cazul in care sunt arse becurile din bord, astea cum se inlocuiesc?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Desfaci ornamentul, ai suruburi sus si il scoti, pe urma scoti bordul, traditia Opel este cu o mufa zavor, ai sus pe ea un levier, cind tragi levierul iti impinge acele afara.
Cam asa ceva: https://www.clubopel.com/vie...mp;highlight=bord
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Pare prea usoara operatiunea...o sa fac poze si le postez si eu pe aici.
  • Oski27

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Baia Mare
  • Masina: Meriva 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2007

  • Mesaj Privat
salutare tuturor, in legatura cu martorul exhaust engine... de cand am luat masina de 3 ani nu mi s-o aprins niciodata ( nici macar la pornire) citind pe forum ma gandeam ca ar fi smecherita dar surpriza dau jos bordul si nici macar loc de bec nu are, in fatza parca este imprimata in plastic iconitza respectiva dar in spatele bordului nu este loc de bec. Se poate sa fie si bord-uri fara martorul de exhaust sau poate chiar e smecherita cumva...?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
A fost "aranjata". Citeste cod eroare si vezi daca are cumva stocat ceva. Exhaust se aprinde cind pui contactul si se va stinge dupa pornire motor, nu ai bec la el ci un LED SMD.
  • Oski27

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Baia Mare
  • Masina: Meriva 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2007

  • Mesaj Privat
in sfarsti am "rezolvat" cazul abgas/exhaust, am aflat de ce nu imi ardea martorul respectiv. azi dimineatza nu mai aveam stare si mi-am zis ca fie ce o fi trebuie sa vad daca intradevar a fost "smacherit" bordul, am luat o surubelnita in cruce si dai... dau jos bordul il bag in casa si desfac, cand dau jos folia in care-s imprimate iconitzele de la martori ce vad, iconita abgas/exhaust acoperita cu 2 petice de banda izolatoare, si normal ca nu avea cum sa treaca lumina prin ea. am dat jos peticele respective si conectez din nou la masina sa vad daca merge macar becul (defapt e un led SMD asa cum a zis si domnu danciucureanu, respectele mele) spre surprinderea mea merge, pornesc motorul se stinge. inca nu am facut kilometrii sa vad daca se mai aprinde dar ma intreb, s-ar putea sa mi se mai aprinda in mers...? sper sa fie ok . inca odata multumiri....
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Ai facut o diagnoza pana acum la masina? Obturarea cu banda nu a fost facuta ea degeaba.
  • Oski27

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Baia Mare
  • Masina: Meriva 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2007

  • Mesaj Privat
inca nu am facut nicio diagnoza la masina, defapt am facut o diagnoza la Opel Service acu 3 ani dar nu mi-au zis nimic concludent , cred ca nici ei nu stiau cu ce se mananca testerul respectiv atunci am schimbat debitmetrul de aer, dupa aceea nu am mai facut nici o diagnoza pt ca sunt multumit de functionalitatea masinutzei. Very Happy sper ca in curand sa imi pot lua un cablu de diagnoza si apoi sa fac ceva teste. ca nu mai am incredere in "mesteri"...Very Happy
  • lcsongor

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Agila 2001 X12E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare,

Prin acest post vin in intampinare celor care - ca si la mine - nu le ard becurile de diagnoza (ABS, EPS, Abgas, MIL) si au bord cu turometru.
Am vazut discutiile de pe acest topic si mi-am facut curaj sa-mi desfac si eu panoul de instrumente (bordu') sa vad ce are.
Ca se le desfaci, sunt mai multe etape pe care trebuie sa le parcurgi. Nu e deloc greu, dar trebuie sa stii ce si cum. Poze nu am facut ca era noapte si nu aveam la mine aparatul cu blitz...
Deci, in ordine:
Ca sa demontezi panoul de instrumente trebuie prima data sa iei jos ornamentul negru din fata lor, este prins cu doua suruburi cruce si cu niste cleme. Dupa ce ai dat jos cele doua suruburi, trebuie sa tragi cu forta de ornament si preferabil uniform pe toata suprafata ca sa iasa. Dupa asta, panoul cu instrumentele este prins cu 4 suruburi pe care ar fi bine sa le scoti cu surubelnita cu cap magnetic.

Dupa acesta vine mufa cu zavor si ai in mana panoul cu instrumentele.

Repet, urmatoarea procedure trebuie urmata daca: nu-ti ard becurile pe care le-ai verificat ca sunt bune (verificare cu ohm-metru).
- pe spate, de unde ai acces la becuri sunt niste suruburi torx micutze pe care trebuie sa le scoti.
- din fata, trebuie sa scoti plasticul negru in care este prins plexidul transparent. Asta este prins cu niste cleme de plasticul alb care constituie corpul panoului de instrumente
- instrumentele mecanice (sau ma rog, electromecanice) gen turometru, vitezometru, temperatura apa si nivel combustibil au un sistem de prindere asemanator cu niturile de plastic cu care este prinsa bara. Au in mijloc o tijutza de plastic, care intra in ele si le tine inflorite. Cu ajutorul unui ac se scot aceste tijutze de plastic. Atentie, se pun la loc foarte greu, si este recomandata ascutirea lor inainte de montare la loc.
- mai sunt niste cleme care prind LCD-ul care afiseaza km-ii parcursi

Dupa parcurgerea acestor operatiuni, ai in mana circuitul imprimat de care sunt prinse becurile, LED-urile SMD. Mare grija sa aveti de caciulita de cauciuc care este la capatul batului de plastic cu care comuti modurile de afisare a km-rilor parcursi etc. Se pierde foarte usor.

La mine problema era de la o infiltratie de CEVA (inca nu mi-am dat seama ce era) lichid, care a mancat o mica parte de la o conducta de pe circuitul imprimat. Aceasta conducta facea legatura intre alimentarea grupului de becuri/leduri SMD de diagnoza si martorul pt. Airbag de la care primea alimentare acest grup de consumatori electrici.

Pentru refacerea unei conducte pe un circuit imprimat sunt trei metode, care au niste pasi comuni:
- se curata zona cu alcool (eu am folosit aftershave care nu contine glicerina) si betigas pentru curatat urechi
- daca portiunea lipsa nu este substantiala (adica mai multi centimentri) cu ajutorul unul cutter se zgarie in placa de circuite portiunea de circuit lipsa. Aceasta zgarietura trebuie sa intre un pic (mai putin de un mm) in portiunea unde circuitul este intact.

1. Metoda - umplere cu grafit:
- cu ajutorul unui creion HB se umple zgarietura facuta la pasul anterior cu grafit. Traseul aceste trebuie protejat insa dupa umplere prin acoperire cu lac.

2. Metoda - umplere cu fludor: e cea mai sigura metoda deoarece fludorul solidificat nu este afectat de apa, umezeala etc.
- se foloseste de preferinta un ciocan de lipit, cat mai subtire. Eu am folosit cu succes un ciocan de lipit cumparat de la "rusi" din piata. Acest ciocan trebuie sa fie foarte fierbinte.
- se umezeste (cu un pic pic pic) de apa portiunea zgariata cu cutterul
- portiunea zgariata se freaca cu un pic de Aspirina. Da, aspirina. Si cumparati aspirina din aceea pe care scrie acid acetilsalicilic. Acest acid este cel mai bun acid pentru lipire cu fludor, folosind aspirina, parca piesele lipite se unesc instantaneu.
- se ia un pic de fludor cu ciocanul de lipit si se lasa sa se fluidifice de tot. Adica sa se topeasca.
- se aplica ciocanul de lipit pe portiunea unsa in prealabil cu aspirina.
- si este refacut traseul.

3. Metoda - inlocuire cu fir - se foloseste daca portiunea
Se folosesc pasi din metoda anterioara (unsul cu aspirina)
- se foloseste un fir preferabil izolat (provenind de la o bobina de preferinta). Se taie firul la dimensiunea dorita
- aspirina topeste izolatia de pe acest fir cand este in contact cu acesta si incalzita

MARE MARE GRIJA!
Aspirina incalzita se transforma in lichid apoi foarte repede in aburi de aspirina, care NU trebuie inhalata sub nicio forma! Este foarte naspa de inhalat.

Se remonteaza totul.
Cand ajungeti la tijutzele de plastic pe care le bagati in clemele care infloresc, aveti grija sa aplicati o presiune modesta acului indicator in centrul acestuia pentru a tine la loc instrumentul moto-mecanic. Pentru o mai usoara abordare, este recomandat sa ascutit un pic tijutzele astea de plastic.

Succes.
  • Strongfist

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Agila 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2009

  • Mesaj Privat
salut sunt nou pe forum si vreau sa postez si eu o problema care o am cu opelul meu agila 1.2 benzina din 2001
de cateva zile mi se aprinde martorul de ulei , cand iau gropi se stinge si apoi iar se reaprinde
am verificat nivelul de ulei de pe joja si era ok , ar ca sa fiu sigur am mai completat cu 1 litru , si de atunci imi curge ulei dar nu prea cunosc denumirea pieselor ca sa va pot spune pe unde
culoarea uleiului este neagra ,si as vrea sa stiu daca e din cauza ca nu am schimbat uleiul la timp sau am stricat dreaq motorul in vreun fel introducand ulei peste limita admisa ( de ce curge ulei ca dimineata gasesc o pata sub masina )
problema asta mi s-a intamplat cand eram plecat cu masina la serviciu si a trebuit sa ma reintorc cu ea acasa 50 de km dar nu am depasit viteza de 60 km/h
o alta problema pe care o am ar fi la pornire , eu de cand am cumparat masina care cred ca a fost facuta din piese si apoi vanduta ca tot unitar , martorul cu motorul sta pornit tot timpul nu se stinge niciodata , iar dimineata cand pornesc masina care este pe benzina de altfel vibreaza motorul ca la un diesel si falfaie martorul cu motorasul , opresc motorul ii dau cheie din nou si apoi merge dar martorul sta aprins
  • petrecila

  • Mesaje scrise: 1,096
  • Locatie: Bacau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Salut si bine ai venit. Problema ta in primul rand poate fi sonda de ulei. Citeste tot de pe aici:


https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11467

In alta ordine trebuie sa vezi tot ce s-a scris despre uleiuri, tipuri, mod de schimbare si completare. Este totul scris, doar trebuie sa cauti si sa citesti. Te rugam sa revii daca ai rezolvat cumva poate te putem ajuta ceva mai punctual.
  • mihdoi

  • Mesaje scrise: 726
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Meriva 2006 Z16XEP 77kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Completez pe colegul petrecila spunandu-ti sa verifici daca sunt stocate eventuale coduri de erori :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=24014
Faptul ca ai mai pus 1 litru de ulei peste semn, nu prea face bine motorului, din cate am auzit. Se face presiune prea mare...ma rog, nu cunosc foarte bine
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR