emilul
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Brasov
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Aug 2007
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- claudiuflorin
- **
- 205 mesaje
- din 12 Nov 2006
- Agila 2001 Z12XE
- Bucuresti
claudiuflorin
- Mesaje scrise: 205
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2006
- Mesaj Privat
- BuBuFaM
- ***
- 970 mesaje
- din 20 Jun 2008
- Corsa 2001 Z10XE
- Timis
BuBuFaM
- Mesaje scrise: 970
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jun 2008
- Mesaj Privat
- cristea ninel
- *
- 26 mesaje
- din 11 Nov 2008
- Agila 2001 z10se
- Bucuresti
cristea ninel
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 z10se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2008
- Mesaj Privat
- lucio85
- ******
- 4,965 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,965
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- cristea ninel
- *
- 26 mesaje
- din 11 Nov 2008
- Agila 2001 z10se
- Bucuresti
cristea ninel
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 z10se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2008
- Mesaj Privat
- SilQ
- **
- 133 mesaje
- din 05 Mar 2010
- Agila 2001
- Cluj
SilQ
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2010
- Mesaj Privat
Azi iar am ramas fara baterie si eram in intarziere la servici, am pus rapid redresorul pe baterie si am dat la automat, a luat-o din prima , apoi am realizat ca era setat pe 24v. De atunci vad in continu EPS aprins in bord, am oprit motorul l-am repornit dar fara rezultat. Ce poate fi ? Sa scot bateria ?
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Da jos bateria si fa-i o incarcare normala pe redresor (12-14 ore). EPS e posibil sa se aprinda deoarece capabilitatea de curent pentru servodirectie este mica. Daca bateria nu-si revine la capacitate trebuie sa o schimbi si asta repede.
LE Ai vazut ca te-am ghicit? Noroc ca am fugit dupa matale sa-ti spun.
LE Ai vazut ca te-am ghicit? Noroc ca am fugit dupa matale sa-ti spun.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Hai sa cautam mai atent :
Daca tu ai pus redresor pe bateria conectata pai este clar ca toata electronica masinii a fost supravoltata, nu 24V dar ceva pe acolo ca mai taie bateria vreo 2V. Am vazut calculatoare arse din asemenea greseli. De obicei ele rezista pana la 17V de genul regulator defect, peste asta cam problem, pica pe loc sau in cativa km. Sa nu uitam ca o incarcare de 24V de fapt e la 28V, la 12V e cam 14V ...
SilQ a scris:Azi iar am ramas fara baterie si eram in intarziere la servici, am pus rapid redresorul pe baterie si am dat la automat, a luat-o din prima , apoi am realizat ca era setat pe 24v. De atunci vad in continu EPS aprins in bord, am oprit motorul l-am repornit dar fara rezultat. Ce poate fi ? Sa scot bateria ?
Daca tu ai pus redresor pe bateria conectata pai este clar ca toata electronica masinii a fost supravoltata, nu 24V dar ceva pe acolo ca mai taie bateria vreo 2V. Am vazut calculatoare arse din asemenea greseli. De obicei ele rezista pana la 17V de genul regulator defect, peste asta cam problem, pica pe loc sau in cativa km. Sa nu uitam ca o incarcare de 24V de fapt e la 28V, la 12V e cam 14V ...
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Da, a avut mare noroc dar nu am vrut sa-i mai stric inima. De fapt, scrie si prin unele brosuri, chiar si in user manual Agila cum se procedeaza la imprumut curent, mai exact pornirea cu ajutorul altei baterii. Dar ce sa facem, daca aratam prea multe pe aici, se spune ca unii dintre noi ne dam mari. Nu e cazul acum, sa zicem, dar cazuri au fost.
PS Dupa ce postasem de doua ori, am realizat marea gafa. Dar m-am axat pe fenomenul EPS la baterie uzata care a fost primul impuls de raspuns, mai ales ca traisem aceeasi experienta.
LE De fapt Dane, norocul lui stii care a fost? Ca la punere demaror, cererea de curent mare s-a rasfrant si asupra redresorului de incarcare, curent pe care redresorul nu l-a putut debita. Ca atare brusc, tensiunea la bornele sale va fi fost mult mai mica de 17 V. Gandeste-te daca era robot de pornire! Asta da belea. In mod sigur in acest caz, ii zbura toata electronica de bord. Tine-te bine frate!
LE2 Nu va bazati pe tabloul de sigurante. Totdeauna in fata electronicii, sigurantele nu au nicio treaba cu protectia. Cand crapa electronica si apar curentii mari de scurtcircuite, abia atunci siguranta sare. Asta daca aveti calibrate conform schemei. Oricum, amicul a avut noroc, pentru ca au fost si varfuri mari de tensiune, peste care s-a trecut bine.
PS Dupa ce postasem de doua ori, am realizat marea gafa. Dar m-am axat pe fenomenul EPS la baterie uzata care a fost primul impuls de raspuns, mai ales ca traisem aceeasi experienta.
LE De fapt Dane, norocul lui stii care a fost? Ca la punere demaror, cererea de curent mare s-a rasfrant si asupra redresorului de incarcare, curent pe care redresorul nu l-a putut debita. Ca atare brusc, tensiunea la bornele sale va fi fost mult mai mica de 17 V. Gandeste-te daca era robot de pornire! Asta da belea. In mod sigur in acest caz, ii zbura toata electronica de bord. Tine-te bine frate!
LE2 Nu va bazati pe tabloul de sigurante. Totdeauna in fata electronicii, sigurantele nu au nicio treaba cu protectia. Cand crapa electronica si apar curentii mari de scurtcircuite, abia atunci siguranta sare. Asta daca aveti calibrate conform schemei. Oricum, amicul a avut noroc, pentru ca au fost si varfuri mari de tensiune, peste care s-a trecut bine.
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
petrecila a scris:...... Ca la punere demaror, cererea de curent mare s-a rasfrant si asupra redresorului de incarcare, curent pe care redresorul nu l-a putut debita. Ca atare brusc, tensiunea la bornele sale va fi fost mult mai mica de 17 V. Gandeste-te daca era robot de pornire! Asta da belea. In mod sigur in acest caz, ii zbura toata electronica de bord. Tine-te bine frate!.....
Tare imi este teama ca dupa conectarea redresorului a asteptat cu cheia contact pe pozitia II pana la stingerea
martorilor din bord, daca asa s-a intamplat singurul sunt al redresorului a fost bateria de pe masina, este
adevarat descarcata. Daca asa s-au petrecut lucrurile o parte din electronica masinii a fost supravoltata.
Poate cumva senzorul EPS sa fi cedat ?
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Ai dreptate, bateria foarte descarcata a cerut tot timpul curent mare de incarcare, curent care a influientat in mod sigur iesirea redresorului, reducand cat de cat tensiunea tampon (depinde ce fel de redresor a avut ca putere de incarcare). Asta banuiesc ca i-a fost norocul. Ca daca bateria isi revenea rapid, poate acum era varza totul.
Nu cred sa aiba probleme cu senzorul torque si modulul de comanda. EPS suge curent mare la manevrare pe loc sau viteze mici si scade cu cat viteza de deplasare creste. Asta tipa in general cand nu are destul curent. Asta din cate am vazut eu pana acuma pe a mea. Dar, poate sunt si alte pareri.
LE Intr-un montaj electronic, in general schemele se concep cu elemente care au parametrii intr-un domeniu mai larg in raport cu conditiile de functionare. Valorile de tensiune si curent accidental suportate (in acest caz vorbim doar de tensiune) cred ca s-au incadrat in plaja de siguranta a majoritatii elementelor componente. Problemele apar la varfuri mari parazite de tensiune, unde elementele sensibile cu probleme pot fi cele MOSFET. ECU nu duce lipsa si aici e beleaua cea mai grea.
LE2 ECU la Agila se balamuceste la pornire daca tensiunea la bornele bateriei scade sub 7V. Peste aceasta valoare, el isi face treaba, in general motorul porneste si de cele mai multe ori nu stii cat de slaba iti este bateria. Afli cand vezi aprinderea EPS, deoarece bateria nu isi mai revine rapid nici in tensiune si nici in capacitate (capabilitatea de curent fiind foarte scazuta). Acesta este semnul distinctiv ca trebuie schimbat acumulatorul, chiar daca nu s-a manifestat pana atunci. Trebuie sa se reduca numarul de chei date (porniri) cand se stie ca bateria cedeaza repede. Adica te mai duci dupa paine si cu bicicleta, daca nu ai bani sa schimbi bateria acuma. Asta pana la iarna, ca apoi nu mai tine fenta. Scuzati ca m-am dezlantuit asa.
LE3 Asta o pot spune si din experienta, caci atentie, in general aprinderea EPS nu se lasa cu cod de eroare. La baterie slaba EPS nu seteaza cod. Uite o adaugire la postul lui Dan.
Nu cred sa aiba probleme cu senzorul torque si modulul de comanda. EPS suge curent mare la manevrare pe loc sau viteze mici si scade cu cat viteza de deplasare creste. Asta tipa in general cand nu are destul curent. Asta din cate am vazut eu pana acuma pe a mea. Dar, poate sunt si alte pareri.
LE Intr-un montaj electronic, in general schemele se concep cu elemente care au parametrii intr-un domeniu mai larg in raport cu conditiile de functionare. Valorile de tensiune si curent accidental suportate (in acest caz vorbim doar de tensiune) cred ca s-au incadrat in plaja de siguranta a majoritatii elementelor componente. Problemele apar la varfuri mari parazite de tensiune, unde elementele sensibile cu probleme pot fi cele MOSFET. ECU nu duce lipsa si aici e beleaua cea mai grea.
LE2 ECU la Agila se balamuceste la pornire daca tensiunea la bornele bateriei scade sub 7V. Peste aceasta valoare, el isi face treaba, in general motorul porneste si de cele mai multe ori nu stii cat de slaba iti este bateria. Afli cand vezi aprinderea EPS, deoarece bateria nu isi mai revine rapid nici in tensiune si nici in capacitate (capabilitatea de curent fiind foarte scazuta). Acesta este semnul distinctiv ca trebuie schimbat acumulatorul, chiar daca nu s-a manifestat pana atunci. Trebuie sa se reduca numarul de chei date (porniri) cand se stie ca bateria cedeaza repede. Adica te mai duci dupa paine si cu bicicleta, daca nu ai bani sa schimbi bateria acuma. Asta pana la iarna, ca apoi nu mai tine fenta. Scuzati ca m-am dezlantuit asa.
LE3 Asta o pot spune si din experienta, caci atentie, in general aprinderea EPS nu se lasa cu cod de eroare. La baterie slaba EPS nu seteaza cod. Uite o adaugire la postul lui Dan.
- SilQ
- **
- 133 mesaje
- din 05 Mar 2010
- Agila 2001
- Cluj
SilQ
- Mesaje scrise: 133
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2010
- Mesaj Privat
Salutare dinou si multumesc de informatia stufoasa. Becul EPS s-a stins singur dupa ce masina a fost oprita 8h fara sa mai scot bornele. E adevarat cred ca am scapat prea usor din patania asta. Intre timp am cautat baterii 55Ah si am gazit in Dedeman Varta Black la 214 lei si la dealer ROMBAT baterie Rombat Calciu la 190 lei. Inca nu stiu la ce sa ma opresc...
- editza2002
- *
- 6 mesaje
- din 26 Apr 2011
- Agila 2002
- Timis
editza2002
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Timis
- Masina: Agila 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2011
- Mesaj Privat
Alin7key
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2006 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2011
- Mesaj Privat
Salut prieteni!Citind manualul am constatat ca agila mea are doi martori pentru ulei :martorul de presiune a uleiului care e localizat sub martorul de benzina si martorul de nivel al al uleiului (acela care are ca simbol o canistra de ulei pe ''valuri'') localizat langa martorul EPS.Mentionez ca masina mea nu are turometru in bord.Martorul de ulei de langa EPS nu lumineaza la punerea contactului.E posibil sa sa fie numai un singur martor de ulei?
- cocosai
- **
- 292 mesaje
- din 02 Feb 2008
- Zafira 2006 Z19DT
- Alba
cocosai
- Mesaje scrise: 292
- Locatie: Alba
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2008
- Mesaj Privat
Alin7key
- Mesaje scrise: 32
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2006 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2011
- Mesaj Privat
Lulu2020
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bacau
- Masina: Agila 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2011
- Mesaj Privat