Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum sa ... ?
  • rzapo

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1996 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jan 2011

  • Mesaj Privat
TRITE-MI SI MIE TE ROG PE rzapo@yahoo.com, documentaie si schema,vreau si eu sa o garnisesc pt vara viitoare
ms
Skip ads

  • danutzpriboieni

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2014

  • Mesaj Privat
salut micky001 imi poti da si mie schitele de mai sus mai descifrabile k nu inteleg nimic si am mare nevoie de ele! multumesc mult. susanu902002@yahoo.com
  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 2,954
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Mai detaliate nu exista...
  • inspectoratul

  • Mesaje scrise: 755
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Vad ca a murit topic-ul, dar poate ma puteti ajuta si pe mine ca nu ii pot da de capat Smile

Am un vectra b, 2001, climatronic. Cand pornesc clima baga aer fierbinte in masina. Compresorul lucreaza normal, conductele care pleaca din el se racesc (una este rece, una fierbinte), conductele care intra in interiorul habitaclului sunt ambele fierbinti. Ma poate ajuta cineva cu o idee despre ce poate fi?

Am inteles ca este ceva clapeta actionata de o tija in forma de J, dar nu o gasesc nicaieri.

Multumesc!
Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Nu zici bine, daca o teava din compresor e rece, imposibil ca cele 2 de la interior sa fie fierbinti. Tu pui mana pe cele cu apa in loc de cele cu freon. Very Happy
  • inspectoratul

  • Mesaje scrise: 755
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Asta este paradoxul, nimeni nu a gasit solutia la problema asta si am vazut cel putin inca 3-4 topicuri deschise pe subiectul asta (la opel mi-au cerut 3000lei pentru rezolvare) Smile

Tevile respective sunt cele care iasa din compresor Smile
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat

Schema de principiu.Dupa cate se vede,este normal sa fie o conducta calda iar cealalta rece,fapt ce-ti demonstreaza ca agregatul lucreaza.Ceea ce ai palpat tu sunt conductele caloriferului,dar si alea ,una este calda,cealalta.. fierbinte. Smile
Mai mult ca sigur nu-ti lucreaza clapetul rece/cald,a ramas blocat pe cald.Posibil blocat fizic,posibil desincronizat.
Sincronizarea se face tinand apasat AUTO si OFF cateva secunde,nu mai stiu cate,oricum,pana auzi zumzetul motoraselor servo,care incep sa-si faca cursa completa spre sincronizare.Dupa ce se termina sincronizarea,porneste singura pe treapta 1.
Ceea ce spui tu,suma aia de 3000 lei,mi se pare exorbitant,jignitor chiar,nu sunt de vre-o etnie anume si nici nu vreau sa aduc vre-o ofensa vreuneia,dar i-as fi scuipat in fata!
Incearca mai intai o sincronizare,apoi,daca nu merge nici asa,mai sapa dupa schema modului distributie aer,sa o localizezi/verifici.
Spor!
  • inspectoratul

  • Mesaje scrise: 755
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2008

  • Mesaj Privat
O sa incerc si revin cu rezultatele.

Multumesc!
Skip ads

  • inspectoratul

  • Mesaje scrise: 755
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Aparent nu s-a intamplat nimic, nici un sunet, nici o scadere a turatilor, dar ca prin minune acuma merge clima Smile

Mersi!
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
... Smile 3000 lei ! Smile ...mama lor!
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
@Dorucon
Cauta Autodata 3.38 are schema cum vin legate fiecare.
Combinat cu ce a zis micky001 vei reusi sa le legi bine.
https://www.clubopel.com/vie...p=1497837#1497837
https://www.clubopel.com/vie...p=1528525#1528525
https://www.clubopel.com/vie...p=1484587#1484587


Culorile la fire le gasesti in Autodata.

Poate faci si o schita mai simpla cum vin legate firele.
@micky001 a avut ceva de lucru, multa rabdare i-a trebuit.
Sper sa va fie de folos.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat

Skip ads

  • Valentin's

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2000 Y16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Sep 2013

  • Mesaj Privat
salut,are careva idee cum montez un panou digital clima in locul celui cu butoane? e greu...? masina mea are AC manual
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,318
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Salut!p Doar panoul climatronic nu-ti converteste AC-ul manual in clima.Mai sunt cateva chestii... Smile
AC-ul manual,prin insasi definitie,liucreaza manual,mai exact flapsurile si restul,trepte ventilatii,sunt comandate manual,comenzi primite prin parghii ori switch vacum.Calculatorul clima la care faci referinta,comanda respectivele flapsuri prin servomotoare,controleaza temperaturile prin senzori termici,reguleaza debitul de aer/turatia aerotermei,electronic.Mai exact,daca citesti tot ce-i scris pe aici ori alte discutii cu privire la conversia AC manual in clima,ai sa vezi ca-i mult mai complicat si necesita mult mai multe componente ,calculatorul intradevar este creierul,dar ai nevoie si de restul membrelor ca sa-ti puna in functiune un sistem clima automat.Respectiv distribuitorul ,tulumba cum i-am mai spus noi,care se afla in spatele consolei,sub plansa de bord,cu servomotoarele pe flapsuri,senzori termici,senzorul pentru soare,(sun sensor),senzor puritate aer in zona filtrului de polen,regulator electronic de turatie a electroventilatorului aerotermei,in locul bateriei de rezistente a AC-ului,instalatia electrica modificata si adaptarea ei la comenzile AC-ului,etc.Presupune in primul rand deci achizitionarea tuturor componentelor si a instalatiei,scheme si cunostinte in citirea,interpretarea datelor lor,cunoasterea procedurilor de demontare/montare a plansei de bord,scule aferente intregii operatiuni.Abea apoi te poti apuca de treaba,incepand cu demontarea plansei de bord,inlocuirea distribuitorului(tulumbei),a rezistentei cu regulatorul electronic,montarea senzorilor suplimentari,conectarea instalatiei,vincarcare freon,verificare prealabila,montarea plansei de bord,bucuria de a te folosi de un sistem automat de climatizare.... Smile Plansa de bord,demontare,presupune musai demontare a tot ce este conectat in echiparea ei,volan,tablou sigurante,consola centrala,ceasuri bord,airbag-uri,duze,flapsuri,topedo,instalatia electrica "ancorata "in spatele ei,etc... Deci,este ceva mai... Baietii ambitiosi insa,care au avut curajul sa se apuce de treaba,au reusit! Deci..., se poate!
  • zsoltika89

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2016

  • Mesaj Privat
Bunã ziua!
Am un Opel corsa c din 2001,1.2l (55kw), are în dotare clima dar nu funcționeazã...
A fost accidentatã frontal, eu când am cumpãrat-o era reparatã, și neavând pânã acuma mașinã cu sistem de climatizare nici nu știam la ce sa ma uit... Am schimbat compresorul de la climã, radiatorul, filtru uscãtor și o parte din conducte. Am incarcat instalația de climatizare și îmi funcționa , eram incantat de reparație, mai ales ca am fãcut acasã... Dar dupã 3 sãptãmâni am constat ca nu mai cupleazã compresorul, sa pierdut presiunea din instalație. Am reîncãrcat din nou dar din nefericire tot asa mergea 3 sãptãmâni și gata...am încercat sa dau cu spuma la conducte dar degeaba... Azi toamnã prietena a dat cu ea într-o bordura, nu pãrea nimic lovit dar în schimb am vrut sa o duc la un specialist în sisteme de climatizare și când a încercat sa îmi reîncarce sistemul nu mai reușea sa facã vacuum aparatul...dupã care am constatat ca sa fisurat radiatorul(ma gândesc ca de la bordura aceea) și acuma vreau sa îmi cumpãr un alt radiator sa pot încerca sã repar din nou clima.
Mecanicul mi-a recomandat sa nu cumpãr radiator din dezmembrãri pentru ca radiatorul demontat face condens în instalație și condensul cu freonul din instalație face ceva acid ce poate sã eroziune circuitele din radiator.
Ce îmi recomandați voi? Sã cumpãr un radiator din dezmembrãri sau unul nou?
Am gãsit radiator nou de clima, varianta mai ieftina ar fii undeva la 300 lei cea ce consider destul de mult. Cu radiatorul încã nu rezolva problema cu sistemul de climatizare....
Eu m-am gândit sã schimb radiatorul și "O"-ringurile (garniturile de cauciuc) și sper sã mi se rezolve problema...
Prima data am folosit piese din dezmembrãri de aceea va cer pãrerea, de unde îmi recomandați sa îmi cumpãr radiatorul și câte șanse am sã mi se rezolve problema?
Mulțumesc anticipat!
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Daca ai incredere in cel care vinde ia SH.
De putut se poate rezolva.Se pune substanta de contrast in instalatie si cu lampa UV vezi pe unde scapa.
  • zsoltika89

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2016

  • Mesaj Privat
Sa sperãm cã se rezolvã cu un radiator SH. O sa am nevoie de ceva O-ringuri speciale? Dacã da de unde as putea sa mi le procur?
Skip ads

  1. Home
  2. Cum sa ... ?

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR