Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • IonutDaniel

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Salut! Pentru motorul de 2.0 DTI, la ce nivel de rpm este indicat sa schimbi vitezele pentru o buna intretinere? Turbina la cat intra? Stiu ca daca mergi subturat ai sanse mari sa faci destule belele costisitoare, una dintre ele vizand catalizatorul. Altii spun ca e bine la pornire nu i ok sa pleci imediat cum fac unii, ci sa o lasi sa mearga putin la relanti vreun minut - doua, de incalzire apoi sa o accelerezi putin sa o mai cureti. Cei care se pricep mai bine, ce pareri aveti si cum este bine sa faci? Merci! Smile
Skip ads

  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Depinde foarte mult de stilul de mers. De obicei e bine sa schimbi in asa fel incat sa pici in plaja de turatie in care ai cuplu cel mai mare. Spre ex la 2.2 dti, de la 1500 am cuplul cel mai maxim, deci eu schimb inasa fel incat sa nu scad sub 1500 de turatii. La 2.0 dti mi se pare ca incepe de la 1800 cuplul maxim pt ca e turbina cu geometrie fixa. Iar cu pornirea, de cand ma stiu eu, las masina putin pe loc sa se incalzeasca, mai ales iarna .. Uleiul este vascos, si pana ajunge sus in rampa la axele cu came, sunt multe motive ... Desi toata lumea zice ca nu e bine sa o lasi la relanti, speculatii tampite ajunse de prin nu stiu ce service-uri si luate in serios de unii, doar aia mai tre sa traiasca si ei cand se strica masina Smile
  • IonutDaniel

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Aha, deci sa schimb de asa natura incat sa nu scada sub 1800 rpm, asta insemnand probabil la peste 2500 rpm cred. Iar legat de relanti e foarte logic ca e bine sa o lasi putin sa se incalzeasca si nu sa pleci ca apucatu imediat ce te ai urcat in ea, asta doar daca n ai vreo urgenta. Merci pt parere si numai bine! Smile
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Dar oare cand ajunge mai repede un motor la temperatura optima de functionare? In sarcina sau la relanti? Desigur ca e bine sa o lasi putin dupa ce o pornesti, mai ales iarna, dar nu pana se incalzeste, ci doar cateva minute, pana iti termini tigara, pana termini de curatat geamurile... Uleiurile din ziua de azi nu stiu daca sunt chiar asa vascoase, mai ales ca majoritatea masinilor sunt dupa '89, deci au ulei sintetic sau semisintetic in ele, ulei destul de fluid.
Da, e ok sa lasi masina vreo 2 minute dupa ce o pornesti, apoi pana creste putin temperatura la apa sa nu o fortezi sau sa ii dai ture prea multe. La drum intins, unde este loc, si daca apa a ajuns unde trebuie, ii poti da forja cata vrei, iar asta nu numai la y20, ci la orice alt motor in mintile lui si intretinut cum trebuie.
Skip ads

  • IonutDaniel

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Am inteles ce vrei sa spui, dar eu nu ma refeream la propriu sa o lasi sa se incalzeasca, gen sa ajunga apa la 90 de grade, ci doar macar un minut-doua acolo, sa nu pleci direct. Automat ea se incalzeste si isi intra in ritm in sarcina. Smile
  • UNHleaSHD

  • Mesaje scrise: 1,356
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Turbina intra la 2500, eu schimb la la 2800-3000 cand e motorul rece.
Daca deschizi manualul ai sa observi ca este recomandata demararea imediata, pentru ca mersul in gol este daunator.
"Pina ajunge uleiul sus".... Nu stiu ce sa zic.
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
turbina "intra" tot timpul, colegu'... Faptul ca tu simti pe motor ca trage mai bine la un anumit numar de turatii e altceva. Dupa parerea mea, schimbi cam sus cand e rece motorul. Discutia ar trebui sa se opreasca aici, deoarece s-a mai discutat acest subiect.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
UNHleaSHD a scris:Turbina intra la 2500, eu schimb la la 2800-3000 cand e motorul rece.
Daca deschizi manualul ai sa observi ca este recomandata demararea imediata, pentru ca mersul in gol este daunator.
"Pina ajunge uleiul sus".... Nu stiu ce sa zic.


Porcaria asta cu recomandarea - este un mare bluf. Dar mare de tot. Aceasta recomandare este dictata de recomandari de marketing - strategii si alte lucruri asemanatoare. Un specialist adevarat - asta il gasesti in lucrari de specialitate - carti si tratate privin motoarele cu ardere interna - demonstreaza clar de ce este bine si se prelungeste viata unui motor daca se respecta regulile de exploatare.
Scurt pe doi: uzurule cele mai pronuntate sunt in regim rece fara ungere corespunzatoare.....nu vreau sa lungesc subiectul pentruca este mult de discutat si oricum topicul si-a atins tinta.
Numai bine!
Skip ads

  • UNHleaSHD

  • Mesaje scrise: 1,356
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2010

  • Mesaj Privat
florinianc a scris:turbina "intra" tot timpul, colegu'... Faptul ca tu simti pe motor ca trage mai bine la un anumit numar de turatii e altceva. Dupa parerea mea, schimbi cam sus cand e rece motorul. Discutia ar trebui sa se opreasca aici, deoarece s-a mai discutat acest subiect.


Nu e sus, e atat cat trebuie ca sa nu mearga subturat.
  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Pentru asta exista pompa de ulei care sa faca presiune sa-ti arunce in rampa uleiul. Eu ma refeream strict la vascozitatea uleiului iarna, si mai ales ca unii dintre voi mergeti cu uleiul negru negru pt ca intrati in iarna cu schimbul nefacut. Ca sa nu ai probleme cu motorul , cel mai bine iarna sa ai schimbate toate filtrele si uleiul sa nu aibe mai mult de 5000-7000 km.
  • UNHleaSHD

  • Mesaje scrise: 1,356
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Nu mai spune! Cand ies din iarna revizia are abea juma' de an.
Ce zici tu la ulei 5-7 mii de km? Ala trebuie schimbat pe fiecare luna.
  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Acuma fiecare isi are intentiile lui proprii de a-si avea grija de masina. Spre ex. astazi am fost sa schimb uleiul pt ca deja a dat frigul si stiind de faptul ca intru in iarna, am preferat sa fac asta, chiar daca mai aveam 2000 de km pana la urmatorul schimb de ulei. De ce ? Pt ca se stie clar ca uleiul uzat pe timp de iarna nu prea e bun. Acum fiecare face cum vrea, dar eu imi tin masina asa de 100.000 de km de cand o am si nu mi-a dat semn de uzura, verific de fiecare data daca am span in filtru si e luna. Stiu ca mentalitatea romanului este cea delasatoare, lasa ca il fac la primavara, lasa ca mai merg cauciucurile astea chiar daca sunt uzate, dar daca iti tii masina din scurt te scuteste de bani cheltuiti parerea mea. Iar dumitale ai inteles gresit, nu am recomandat sa se schimbe uleiul la 7000 de kilometri, avand in vedere ca mai toata lumea baga 10w-40 care se schimba la 10.000 de kilometri, cand intri in iarna e bine sa ai pana in 7000 de kilometri pt ca oricum 3000 tot ii faci pe perioada iernii daca folosesti masina in fiecare zi. De ulei in motorina nici nu mai povestesc ca ai sa-mi sari in cap si aici.
Skip ads

  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Cu uleiul in motorina subscriu si eu, este recomandat si chiar isi face treaba. Eu folosesc 2T si chiar se simte. Porniri mai usoare, consum mai mic, zgomot mai putin si fum ioc!
  • DoTy

  • Mesaje scrise: 179
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2003 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Cum adica baieti ... agati ulei in motorina sau cum vne ca n`am inteles si chiar ma intereseaza a mea cam fumeaza trabuc Smile) scoate un fum cand bag picioru in ea si cand pornesc de mama mama ... Sad
  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
DoTy , eu bag cam 1% ulei din cantitatea de motorina spre ex . la 20L motorina bag 200ml ulei 2t . Ajuta la ungerea sistemului de injectie pentru ca motorina din ziua de azi este foarte slaba in grasimi (euro 5) si uite asa ne stricam noi motoarele, pentru ca e subtire si nu mai exista ungere. Unii sunt sceptici si se iau dupa tot ce zice fabricantul ca nu e bine, ca nu stiu ce, service-urile la fel sunt ... Dar trebuie sa ne gandim un pic, ei au nevoie de noi cu masini stricate ca sa-si scoata bani, deci nu au niciun interes. Iar la tine problema cu fumul nu e de la asta, poate fi de la EGR foarte murdar, sau debitmetru etc...
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
uite ca pot sa va relatez ceva din punct de vedere alalimentarii cu motorina
chiar daca alimentez de la un lukoil din moldova motorina mi se pare mai buna decat cea din romania
motorul e mai silentios, reage mai bine, consuma mai putin
motorina de la likoil din romania parca e mai subtire si mai puturoasa dar ca efect are si motor mai zgomotos...

PS:
la pornire chiar si vara stau vreun minut
pana se incalzeste motorul incerc sa nu o bruschez
schimb relativ constant la 2800-3000 (dar e vorba de alt motor) si pic undeva in 1800-2000
  • UNHleaSHD

  • Mesaje scrise: 1,356
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2010

  • Mesaj Privat
alex_paval a scris:Acuma fiecare isi are intentiile lui proprii de a-si avea grija de masina. Spre ex. astazi am fost sa schimb uleiul pt ca deja a dat frigul si stiind de faptul ca intru in iarna, am preferat sa fac asta, chiar daca mai aveam 2000 de km pana la urmatorul schimb de ulei. De ce ? Pt ca se stie clar ca uleiul uzat pe timp de iarna nu prea e bun. Acum fiecare face cum vrea, dar eu imi tin masina asa de 100.000 de km de cand o am si nu mi-a dat semn de uzura, verific de fiecare data daca am span in filtru si e luna. Stiu ca mentalitatea romanului este cea delasatoare, lasa ca il fac la primavara, lasa ca mai merg cauciucurile astea chiar daca sunt uzate, dar daca iti tii masina din scurt te scuteste de bani cheltuiti parerea mea. Iar dumitale ai inteles gresit, nu am recomandat sa se schimbe uleiul la 7000 de kilometri, avand in vedere ca mai toata lumea baga 10w-40 care se schimba la 10.000 de kilometri, cand intri in iarna e bine sa ai pana in 7000 de kilometri pt ca oricum 3000 tot ii faci pe perioada iernii daca folosesti masina in fiecare zi. De ulei in motorina nici nu mai povestesc ca ai sa-mi sari in cap si aici.


Nu e vorba de atitudine delasatoare, e vorba de buget. Pana la urma se zice ca Opel e o masina fiabila, daca tu spui ca o "ti din scurt" nu s-ar zice ca e asa fiabila.
La mine motorul nici macar nu se apropie de 10 mii intr-un an (dar revizia se face).
Eu bag ulei de transformator, n-am incercat 2T.
  • alex_paval

  • Mesaje scrise: 620
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Avand in vedere ca masina mea are 10 ani impliniti, e normal sa mai pice cate ceva la ea .. Singura problema grava la masina mea a fost cu caseta de directie, care pana la urma tot eu am rezolvat-o si mi se pare un fleac acum, iar la motor nu am avut nicio problema, decat cu dezamorsarea de la furtunele de retur care le-am schimbat, si da ! Opel este masina fiabila daca ai grija de ea si o tii din scurt cu piesele si filtrele Wink
  • UNHleaSHD

  • Mesaje scrise: 1,356
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Toate masinile sunt fiabile in conditiile alea.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR