Cateva date importante, pe scurt:
- decapotarea se face in 17 secunde si la viteze pana la 50 km/h
- benzina: 1.4 turbo, 1.6 turbo
- diesel: 2.0 CDTi
- nu se stie daca va fi si o versiune OPC.
Press release:
Noul Opel Cascada: decapotabila încântãtoare de dimensiuni medii cu forme atletice
- Decapotabilã cu 4 locuri de dimensiuni medii, cu siluetã alungitã ºi atleticã, de o eleganþã atemporalã
- Acoperiºul din material textil sofisticat ºi de înaltã calitate poate fi acþionat la viteze de pânã la 50 km/h
- Rigiditatea remarcabilã a caroseriei se combinã cu suspensia HiPerStrut pe puntea faþã
- Gamã largã de sisteme de propulsie, inclusiv ultima generaþie a motorului pe benzinã 1.6 Turbo cu injecþie directã
Rüsselsheim. Înapoi la cele mai intense experienþe auto: veþi conduce în compania soarelui, care vã va mângâia uºor pielea cu razele sale calde; veþi simþi densitatea aerului crescând odatã cu mãrirea vitezei; lãsând capul pe spate veþi vedea cã nimic nu vã va obstrucþiona câmpul vizual: vã veþi putea astfel cufunda în cerul albastru. Acesta sunt doar câteva dintre experienþele obiºnuite la bordul modelului Cascada. Modelul Cascada, varianta decapotabilã pentru toate anotimpurile a mãrcii Opel, care va fi lansatã la începutul anului 2013, este un autovehicul cu patru locuri elegant, cu o siluetã alungitã ºi un acoperiº din material textil de înaltã calitate. Þintind spre vârful gamei Opel, modelul Cascada este o decapotabilã de dimensiuni medii nu numai prin dimensiunile sale (lungime: 4.697 mm; lãþime 1.840 mm fãrã oglinzile exterioare), dar ºi prin alura sa, prin tehnologiile ºi funcþiile premium pe care le oferã.
Dupã câteva generaþii de modele Kadett compacte ºi Astra cabriolet, Opel se întoarce la o veche tradiþie a decapotabilelor cu patru locuri de dimensiuni medii, prestigioase ºi rare, cu acoperiº din material textil, care dominau anii ’50 ºi ’60, precum Kapitän ºi Rekord, dar într-o manierã nouã ºi proaspãtã ºi integrând cele mai bune tehnologii moderne. Modelul Cascada asigurã o experienþã de conducere precisã, datoritã caroseriei sale extrem de rigide, suspensiei faþã HiPerStrut ºi sistemului de amortizare adaptivã FlexRide. ªoferul ºi pasagerii din faþã se pot bucura de experienþa rulãrii cu acoperișul premium din material textil coborât, acþionat prin apãsarea unui buton în 17 secunde, la viteze de pânã la 50 km/h. Dispozitivele de ghidare a centurii de siguranþã acþionate electric, tapiþeria din piele Nappa exclusivistã ºi scaunele ventilate ºi ergonomice, precum ºi sistemele de siguranþã insesizabile ºi vigilente vã fac viaþa mai liniºtitã ºi sigurã.
Thomas Sedran, Vicepreºedinte al Consiliului de Administraþie Adam Opel: „Segmentul de autovehicule cabriolet de dimensiuni medii este populat doar de autovehiculele foarte scumpe ale producãtorilor de modele premium. Cu modelul Cascada, Opel oferã toate funcþiile tipice ºi calitãþile premium ale unei decapotabile de dimensiuni medii, dar la un preþ accesibil. Cascada desãvârºeºte ofensiva de produs a mãrcii Opel: în 2012 ºi 2013, ne dezvoltãm portofoliul ºi pãtrundem pe segmente complet noi, cu autovehiculul electric Ampera, modelul Mokka SUV de dimensiuni mici, popularul model de oraș ADAM ºi acum cu aceastã decapotabilã de dimensiuni medii.”
Atitudine: eleganþa purã a acoperiºului din material textil vã asigurã momente de plãcere maximã în aer liber
Datoritã posturii sale late ºi unei continuitãþi fluide a formelor sculpturale, specificã mãrcii Opel, designul modelului Cascada reflectã eleganþa clasicã ºi atemporalã a „autovehiculelor maiestuoase” ale unei perioade de glorie apuse. Cu acoperiºul coborât pentru conducerea în aer liber, modelul Cascada prezintã un profil de o simplitate desãvârºitã: în spatele montantului A solid ºi înclinat în mod elegant nu existã niciun capac al acoperiºului sau alt element de protecþie vizibil împotriva rãsturnãrii care sã diminueze efectul produs de silueta autovehiculului. Dincolo de aceastã simplitate ºi pentru un plus de dramatism, elegantul „tãiº” specific mãrcii Opel din partea inferioarã a caroseriei este oglindit în partea superioarã a acesteia printr-un pliu dinamic care se îndreaptã în sus spre partea din spate, pânã la blocurile optice arcuite. Linia medianã uºor ridicatã este accentuatã de o bandã cromatã orizontalã, care se arcuieºte în mod elegant în jurul postului de conducere, trasând în mod cursiv ºi elegant linia de demarcaþie dintre acoperiº ºi caroserie.
„Majoritatea decapotabilelor aratã bine cu acoperiºul coborât, dar multe lasã o impresie de stângãcie cu acoperiºul ridicat. Datoritã acoperiºului din material textil de înaltã calitate ºi aerodinamic, cu un profil perfect ºi unitar, modelul Opel Cascada face o impresie frumoasã ºi cu acoperiºul ridicat”, a declarat Malcolm Ward, Director Design Exterior.
Sculptatã cu gust pentru a etala o formã proeminentã ce inspirã putere, capota se situeazã deasupra unei grile frontale adâncite cu aplicaþii cromate îndrãzneþe. Proiectoarele de ceaþã sunt încadrate în douã elemente sub formã de înotãtoare de rechin rãsturnatã, care sunt îmbunãtãþite din punct de vedere vizual ºi contrabalansate de inserþii cromate. Utilizând tehnologia LED, luminile diurne ale farurilor ºi lãmpile spate prezintã deopotrivã designul în formã de aripã, specific mãrcii Opel. În spate, modulele de iluminare cu LED-uri sunt dispersate, pentru a furniza un semnal luminos puternic ºi energic – o caracteristicã specificã autovehiculelor din clasa premium. O bandã cromatã impunãtoare, care uneºte unitãþile de iluminare integrate în capacul portbagajului contrabalanseazã detaliile cromate din faþã.
Pentru crearea acoperiºului din material textil al modelului Opel Cascada au fost utilizate materiale de calitate superioarã, alese de la furnizorii pentru cele mai prestigioase modele cabriolet premium. Acesta beneficiazã de o izolaþie fonicã ºi termicã superioarã, datoritã unui strat special de fleece din poliester între stratul exterior ºi capitonajul de la interior. Un mecanism electro-hidraulic activat printr-un comutator amplasat între scaunele din faþã deschide acoperiºul în 17 secunde la viteze de deplasare de pânã la 50 km/h – modelul Cascada situându-se astfel printre modelele de referinþã în materie de acþionare a acoperiºului. În plus, telecomanda cheii, utilizatã pentru coborârea ºi ridicarea acoperiºului, este disponibilã standard pentru toate variantele Cascada. La lansarea modelului, acoperiºul din material textil va fi disponibil în trei culori. Acestea pot fi asortate cu zece vopsele diferite.
Excelenþã: rigiditatea superioarã a caroseriei se îmbinã cu tehnologia remarcabilã a ºasiului
Rigiditatea caroseriei este un criteriu esenþial pentru autovehiculele cu acoperiº retractabil; aceasta are un impact ridicat asupra stilului de conducere, preciziei sistemului de direcþie, acusticii, siguranþei ºi confortului ºi oferã, de asemenea, o impresie clarã asupra calitãþii sale veritabile. Modelul Opel Cascada oferã un echilibru superior al rigiditãþilor, datoritã mai multor mãsuri, inclusiv impresionantele bare transversale din oþel din partea inferioarã a caroseriei ºi profilurile laterale solide. În comparaþie cu generaþia anterioarã a variantei cabriolet, Astra TwinTop, caroseria modelului Cascada are o rezistenþã la torsiune cu 43% mai mare ºi o rezistenþã la încovoiere sporitã cu 10%. Aceastã configuraþie asigurã o bazã solidã pentru suspensie ºi contribuie la reducerea semnificativã a zgomotului, vibraþiilor ºi duritãþii.
Noul Opel Cascada de dimensiuni medii are o posturã mai impresionantã decât cea a modelului compact Astra Twin Top din 2006. Ampatamentul este cu 71 mm mai lung, ecartamentul faþã cu 56 mm mai lat ºi ecartamentul spate cu 70 mm mai mare. Acestea constituie un avantaj în materie de manevrabilitate ºi stabilitate. Puntea faþã a modelului Cascada dispune standard de cea mai bunã tehnologie Opel pentru ºasiu, cu suspensia HiPerStrut, care a fost dezvoltatã iniþial pentru modelul Insignia OPC. Suspensia HiPerStrut (High Performance Strut) separã sistemul de amortizare ºi sistemul de direcþie ºi asigurã cea mai mare forþã de tracþiune ºi precizie în viraje, precum ºi reducerea fenomenului de miºcare violentã a volanului provocat de cuplul ridicat la acceleraþie bruscã ºi aderenþã îmbunãtãþitã în orice situaþie. Modelul Opel Cascada are servodirecþie cu pinion ºi cremalierã cu asistenþã sensibilã la vitezã. Pentru reacþii mai rapide din partea sistemului de direcþie ºi pentru mai multã precizie, motorul electric este montat pe cremalierã, în loc de la baza coloanei de direcþie. FlexRide, sistemul integrat de control complet adaptiv al ºasiului dezvoltat de Opel, este, bineînþeles, disponibil pentru modelul Cascada. Acesta sporeºte performanþa în timpul conducerii, manevrabilitatea ºi siguranþa, întrucât se adapteazã la situaþia de conducere, la stilul de conducere, precum ºi la preferinþele ºoferului. Modelul Opel Cascada poate fi prevãzut cu jante cu dimensiuni cuprinse între 17” ºi 20”. Discurile de frânã au dimensiuni de pânã la 326 mm în faþã ºi 325 mm în spate.
Performanþã: ultima generaþie a motorului pe benzinã 1.6 Turbo cu injecþie directã
O gamã largã de sisteme de propulsie va fi disponibilã pentru modelul decapotabil Opel Cascada. Motorul pe benzinã 1.4 Turbo deschide oferta; este combinat cu o transmisie manualã cu 6 trepte de vitezã ºi este disponibil în douã variante de putere, de 88 kW/120 cp ºi 103 kW/140 cp, ambele generând un cuplu de pânã la 220 Nm, datoritã funcþiei de amplificare. În ceea ce priveºte sistemele diesel, motorul 2.0 CDTI cu o putere de 121 kW/165 cp este disponibil fie cu o transmisie manualã, fie cu una automatã cu 6 trepte de vitezã. Acest motor genereazã un cuplu de 380 Nm atunci când funcþia overboost este activatã.
Atracþia principalã a gamei de motoare a modelului Cascada va fi motorul pe benzinã 1.6 SIDI Turbo ECOTEC. Aceastã unitate cu injecþie directã de dimensiuni medii face parte dintr-o generaþie complet nouã, care va debuta la începutul anului 2013 ºi este conceputã pentru a asigura o cãlãtorie foarte confortabilã ºi un cuplu uniform, precum ºi o economie excelentã din punctul de vedere al consumului de carburant. Dezvoltã o putere de 125 kW/170 cp la turaþii cuprinse între 1.650 ºi 3.200 rpm, generând un cuplu de 280 Nm datoritã funcþiei de amplificare. Acest motor va fi disponibil cu transmisii manuale ºi automate cu 6 trepte de vitezã. Noua transmisie cu 6 trepte de vitezã cu frecare redusã a modelului Cascada prezintã o funcþie de selectare activã care permite schimbarea manualã a treptelor de vitezã, pentru o experienþã de conducere mai sportivã.
Variantele mai puternice ale motoarelor pe benzinã ºi diesel pentru modelul Cascada vor fi lansate ulterior.
Seninãtate: tehnologie sofisticatã ºi funcþii de siguranþã
Modelul Cascada combinã experienþa de conducere cu acoperiºul coborât cu cea mai bunã tehnologie dezvoltatã de Opel. Aceasta include sistemul de iluminare frontalã adaptivã (AFL+) cu pânã la 11 funcþii automate, cea de-a doua generaþie a camerei video frontale Opel Eye cu noile sale funcþii extinse (sistemul îmbunãtãþit de recunoaºtere a indicatoarelor rutiere ºi avertizarea privind pãrãsirea benzii de rulare, noile sisteme de monitorizare a distanþei faþã de autovehiculul din faþã ºi de avertizare privind o coliziune frontalã), o camerã video pentru marºarier ºi un sistem avansat de asistenþã la parcare, care faciliteazã manevrele de parcare, sistemul de asistenþã pentru monitorizarea unghiului mort lateral cu alarmã pe bazã de ultrasunete, scaune ergonomice faþã, un volan încãlzit ºi sistemul de asistenþã la pornirea în rampã.
Structura extrem de rigidã a celulei pentru pasageri a modelului Cascada este fabricatã cu precãdere din oþel de înaltã rezistenþã pentru cel mai redus grad de deformare ºi cel mai mare spaþiu de supravieþuire posibil în condiþii de accident. Portierele prezintã bare transversale din oþel de înaltã rezistenþã ºi elemente de ranforsare pe linia medianã. Montanþii A care susþin parbrizul sunt fabricaþi din oþel carbon presat. În caz de rãsturnare, barele de înaltã rezistenþã cu arcuri activate pirotehnic se declanºeazã automat în spatele scaunelor din spate. Aceste bare sunt activate ºi în cazul altor impacturi severe – când sunt declanºate airbagurile – pentru a pregãti autovehiculul pentru eventualele impacturi secundare ºi rãsturnare. Scaunele din faþã sunt prevãzute cu tetiere active cu reglare în douã direcþii ºi dispozitive duble de pretensionare a centurii de siguranþã, chiar ºi cele douã scaune din spate având dispozitive de pretensionare a centurii de siguranþã.
Rãsfãþ: postul de conducere realizat cu mãiestrie asigurã niveluri remarcabile de confort ºi funcþionalitate
Postul de conducere al modelului Cascada oferã un design uimitor, sculptural, dar sportiv, accentuat de detaliile precise ºi executate manual. Liniile panoului de instrumente sub formã de aripã, care prezintã cusãturi veritabile pe suprafeþele îmbrãcate moi, se întind cãtre portiere, învãluind în mod dinamic ocupanþii din faþã. Scaunele bogat decorate complet noi sunt disponibile în mai multe tapiþerii din material textil ºi piele cu modele elegante în relief. Scaunele ergonomice superioare, certificate de AGR, sunt îmbrãcate în piele Nappa elegantã ºi moale ºi beneficiazã de sisteme de încãlzire ºi ventilaþie: în zilele însorite ºi cãlduroase, aerul proaspãt este admis prin orificiile din pielea perforatã, pentru a spori confortul ocupanþilor din faþã. Siguranþa acestora este uºoarã ºi confortabilã datoritã unui dispozitiv electric de extindere a centurii de siguranþã, care o aduce mai aproape cu ajutorul unui braþ telescopic. Sistemul electric Easy Entry faciliteazã accesul rapid ºi confortabil în partea din spate a autovehiculului.
http://media.gm.com/media/r...Opel_Cascada.html