Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • KatEngineVectra

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2011

  • Mesaj Privat
buna.Multumesc pentru raspuns Je.dar mai o rugaminte.imi poti spune unde este catalizatorul mai exact?trebuie ceva taiat,sudat sau stiu eu?la vectra b din 96 vb eu.multumesc din nou.
Skip ads

  • bushy

  • Mesaje scrise: 218
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1995 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2009

  • Mesaj Privat
Salut.Am si eu un Opel Astra z16xe si nu stiu care sunt pini care sa ii conectez EGR-ul la baterie ca sa se miste pistonasul.
Va multumesc.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
De ce nu citesti si faci chat ?
  • soimu

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2010

  • Mesaj Privat
eu am motor z16xe ,opel astra sedan din 2001 si nu arata ca in poza, este pe forum vreun tutorial pentru tipul acesta de motor? Daca este va rog sa il postati aici sau sa imi trimiteti un email sau un PM? multumesc mult
Skip ads

  • cristian.capra

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Salutare

La Z16XE este exact ca in poza din prima pagina.
Tutorial ......... ?
Pai asta ce este?
Iti recomand sa-l citesti din scoarta in scoarta.

O zi buna si drum intins.
  • bras
  • *
  • 6 mesaje
  • din 01 Aug 2008
  • Astra 2001 z16se
  • Bucuresti
  • bras

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Egr-ul controlat cu tech2 si la fiecare activare de test egr, motorul se opreste. Sta la 0 %, nu creste deloc. Se poate curata sau este dusa si trebuie schimbata?
Mi-a spus cineva sa accelerez pana la turatie maxima timp de 40 de secunde si atunci clapeta se deschide, este posibil ?stima si respect
  • cristian.capra

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Salutare

Pai nu stiu daca pana la turatie maxima, dar la mine cand se mai intampla sa se blocheze, ii dau de cateva ori pana pe la 4 - 5000 RPM, adica cam la fel cum se facea la vechea dacie cand se curata carburatorul. Ma rog, ceva de genul.
Dar dupa asta, curatare temeinica si cat mai repede altfel P400, si coboara Pc din casa si priza si.........(ca n-am laptop)
Curat-o fara nici o grija, si teste si toate cele.... citeste si tu ce mai e pe aici, altfel ne repetam si bag de seama ca degeaba.
Cam asta e.

O zi buna si drum intins.
  • maryus11

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Va rog mult cine ma ajuta si pe mine ca ma inebunit masina asta , am un opel astra 16 xel si am puso pe tester si mea dat eroeile :


P0400 - Sistem linear de recirculare gaze evacuare (EGR)
(00) - Nu este prezent

P1405 - Poziþie EGR linear
(00) - Nu este prezent

P0105 - Circuit de control pt. presiune galerie admisie - tensiune prea mare
(01) - Nu este prezent




nu stiu ce sai mai fac, cad este rece merge bine dar cad se incalzeste putin incepe sa dea in nas .dac pote cineva sa i-mi zica ce are ?
Skip ads

  • norishor

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Salutare opelisti !
Intr-un final, mi-am luat rabdarea in dinti si m-am dus "jos" sa demontez EGR-ul si sa imi fac de cap nitel cu el.Totul a decurs perfect, accesul la el la (Vectra B 2001 - Z16XE) fiind extrem de facil.Bineinteles ca, fara remarci rasiste, era negru.. tot... de furie, de fum, de funingine, de .... ma-sii, era negru si problema este ca ... negru ala era contagios firar mama lui deoarece in cateva momente eram si eu cam la fel pe maini!Toate bune si frumoase.Pregatesc frumusel vasul de botezat EGR in decarbusolv, bateriuta nou nouta pe care o tin in casa "just in case", i-am infipt 2 fire in pinii 1 si 5 exact cum a descris danciucureanu si GL10PEL si .. blup! l-am infipt pan` la juma` in lichidu` minune (deci, lichidu` nu Adrian, sa fie clar, da?).Si dai semnale morse pe baterie.EGR-ul fericit, il stii, da?.. ala negru .. Tzop! Tzop! incepe sa faca baitå, drept dovada ca nu e Kaput.M-am jucat cu el asa vreo 5 minute .. incepusera sa imi placa scanteile de la baterie, am crezut ca e revelion, dar .. era doar Mos Nicolae (la multi ani cu ocazia asta tuturor care se simt Smile )Bun, bun , buuuuun.Dupa ce m-am plictisit de dansul frenetic al EGR-ului in caditå, l-am lasat sa se odihneasca vreo 40 de minute m-am intors inarmat pana in urechi cu betzigase sa ii dau jos toate cele.Si dai , si freaca, si .. nimic. Asa ca, printr-o analogie de om care n`are ce face, m-am gandit in felul urmator: daca Triumf , lichidu` ala de spalat aragazu` pe care il folosea si bunica, scoate arsura din tigai atat de repede (aprox 5 minute) ce ar fi daca .....si pana sa imi termin ideea mea din capu` meu deja EGR-ul era umplut de solutia mai devreme amintita (aprox 11ron litrul in Real).Eh .. pana am prajit alunele in cuptorul cu microunde (aprox 8 minute) nenea EGR a stat frumusel la inmuiat cu Triumf.Nu putin m-am minunat cand, dandu-i din nou cateva scantei , au inceput sa pice bucatele de funingine din el.Iau repede o periuta de dinti si incep sa frec.Si cum frecam asa (la EGR da?nu va ganditi la prostii) se lustruia intr-un minut cat nu s-a lustruit cu decarbusolv in 40.In 15 minute era "brand new".Avand o periuta de sarma rotativa , bagata intr-un Dremel (vedeti voi pe Goagål ce e ala), am inceput sa ii dau luciu cu EGR conectat la baterie sa pot baga periuta si pe sub pistonas.A iesit superb .. acum sa vad daca mai si functioneazå.Cand se opreste ploaia ma duc si il montez Smile Deci , concluzionând: Triumf for the world ! Va urma ...

  • norishor

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Salutare v 2.0 !
Dupa cum am spus in postarea anterioara,cand se va opri ploaia , montez la loc EGR-ul iar acestea fiind spuse, cand ploaia s-a oprit (Cat de cat , nu de tot, avea un ventil stricat si inca mai stropea putin) mi-am repus EGR-ul acolo unde ii era locul.Totul frumos.Chiar totul!Masina a pornit la sfert de cheie , ralanti-ul sta frumos si nu mai am fluctuatii de +/- 128,44 rpm (ochiometric), acceleratia mult mai liniara si constanta, in concluzie, o minune de sapun!.. pardon! EGR !Multumesc parintilor, partidului, prietenilor care m-au sustinut, dar in primul rand celor care au pus degetutele la treaba si au facut tutoriale atat de bine puse la punct ! Felicitari domnilor !

Acum pot spune linistit ca Triumf si-a facut treaba si nu a stricat nimic Smile
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Dupa segmentarea lui Z16XE am mai mers o perioda si apoi curatat EGR. Evident, in mare am aplicat tutorilul de aici.
Insa in plus, am pus decarburol in gaurile din galerie, si apoi pornit motorul fara EGR si cu piciorul pe frana si ambreiaj si in viteza a 3-a ca masura preventiva in caz ca se tureaza excesiv. Eu zic ca in mare s-a curatat si galeria pe portiunea respectiva. Aveam depuneri imense. Acum ma gandesc la o modalitate simpla si rapida sa curat esapamentul. Deh, lenea.
Posibil sa mai fi facut si altii inaintea mea, asa ca scuze, nu am citit tot topicul
  • nutzzu

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Trebuie scoasa borna de la baterie inainte de a demonta EGR?
De ce?
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
DB77AAA a scris:Insa in plus, am pus decarburol in gaurile din galerie, si apoi pornit motorul fara EGR si cu piciorul pe frana si ambreiaj si in viteza a 3-a ca masura preventiva in caz ca se tureaza excesiv


In cautarea unei probleme, am indraznit de am pus undeva la 1 litru decarburol direct in admisie, adica turnat pe la clapeta acceleratie. Singura probleme acre se poate intampla e sa plece catalizatorul, ins ala mine e oarecum plecat. Chinuita putin, adica dat la automat sa se duca pe espament lichidul. Vreau sa zic ca a iesit multa mizedrie. Eu am facut asta pe riscul meu. O astfel de experienta poate duce uneori la blocarea evacuarii, asa ca atentie.

In principiu cand desfaci fire, mufe si alte chestii similare ar fi de preferat sa desfaci borna de la baterie inainte pentru evitarea unui scurt sau in caz ca pornesti motorul va inregistra eroare. Preferabil ar fi minim sa nu pui contactul. Eu unu am desfacut mufe si cu motorul pornit si inca merge, insa aveam backup in caz de piese/erori.
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Cam pe la ce intervat curatati voi EGR?

Al meu a fost pus nou acu 15.000 km, timp in care motorul a papat vreo 3 litri de ulei. Astazi cand incetineam sa acord prioritate la un sens giratoriu, turatia a scazut si a scazut pana a murit motorul, apoi a pornit foarte greu. Dupa aceea n-am mai avut probleme. Nici un cod de eroare stocat dupa faza asta.

Ar trebui sa ma pun sa curat EGR ?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Da
  • Ni3k

  • Mesaje scrise: 297
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2002 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Salutare a mea (z16se) de la combustibilul bun imi statea turata la 1000 chiar daca era cald motorul...am bagat vreo 18 L de benzina buna ecto..da cine stie cat de buna e..i-am dat niste ture afara din oras si si-a revenit..daca face iar o sa curat si eu egr. Very Happy
  • Nirolf1986

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Eu am benzina Mol EVO acum in rezervor si faza mi-a facut-o tocmai dupa un drum de 50 km cand am mers putin mai turat ca de obicei...
Oricum, sambata viitoare e "cleaning day"... egr si clapeta acceleratie Smile
  • bandeanlori

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2000 y16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Nirolf1986 a scris:Cam pe la ce intervat curatati voi EGR?

Al meu a fost pus nou acu 15.000 km, timp in care motorul a papat vreo 3 litri de ulei. Astazi cand incetineam sa acord prioritate la un sens giratoriu, turatia a scazut si a scazut pana a murit motorul, apoi a pornit foarte greu. Dupa aceea n-am mai avut probleme. Nici un cod de eroare stocat dupa faza asta.

Ar trebui sa ma pun sa curat EGR ?



Am avut si eu acceas problema, de vreo 2 ori, l-am turat si am inceput sa fiu mai atent de unde pun benzina, iar dupa aia am incercat sa conduc in asa fel ca sa nu ma duc mult cu turatie sub 2000rpm. Nu a mai facut niciodata. Mentionez ca 90% circul cu masina in oras.
  • andi_cimpean

  • Mesaje scrise: 398
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2002 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Eu nu reuºesc sã fac, sã lucreze cum trebuie valva egr.
Am reuºit s-o deblochez dar în momentul în care iau curentul, pistonaºul nu se retrage complet deºi am insistat pe curãþarea zonei unde lucreazã el (pistonaºul).

O altã chestie care mã pune pe gânduri. La mine, garnitura de pe evacuare, are o singurã gaurã care duce la pistonaº, cealaltã care comunicã cu valva piston, fiind nedecupatã! Sã fie egr-ul anulat?
Dacã da, atunci de ce atunci când este motorul cald, la ralanti, mi se oprea motorul?
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Daca nu se duce la loc acel pistonas, nu inchide etans, implicit EGR nu lucreaza cum trebuie. Asa am avut si eu la mine. Am cumparat altul second, curata si montat. Problemele acestea apar cand s-a mers prea mult cu EGR murdar.

Cat despre garnitura, trebuie sa ai doua gauri, una pe care intra gaze, si alta pe care ies. Mai sunt doua gauri pentru suruburi. Garnitura e din metal.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR