- KatEngineVectra
- *
- 2 mesaje
- din 03 Mai 2011
- Vectra 1996
- Sibiu
KatEngineVectra
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2011
- Mesaj Privat
- bushy
- **
- 218 mesaje
- din 16 Nov 2009
- Astra 1995 c14nz
- Bucuresti
bushy
- Mesaje scrise: 218
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1995 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Nov 2009
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
soimu
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Jun 2010
- Mesaj Privat
- cristian.capra
- **
- 116 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Astra 2001 Z16XE
- Iasi
cristian.capra
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
bras
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2008
- Mesaj Privat
- cristian.capra
- **
- 116 mesaje
- din 08 Dec 2008
- Astra 2001 Z16XE
- Iasi
cristian.capra
- Mesaje scrise: 116
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
Salutare
Pai nu stiu daca pana la turatie maxima, dar la mine cand se mai intampla sa se blocheze, ii dau de cateva ori pana pe la 4 - 5000 RPM, adica cam la fel cum se facea la vechea dacie cand se curata carburatorul. Ma rog, ceva de genul.
Dar dupa asta, curatare temeinica si cat mai repede altfel P400, si coboara Pc din casa si priza si.........(ca n-am laptop)
Curat-o fara nici o grija, si teste si toate cele.... citeste si tu ce mai e pe aici, altfel ne repetam si bag de seama ca degeaba.
Cam asta e.
O zi buna si drum intins.
Pai nu stiu daca pana la turatie maxima, dar la mine cand se mai intampla sa se blocheze, ii dau de cateva ori pana pe la 4 - 5000 RPM, adica cam la fel cum se facea la vechea dacie cand se curata carburatorul. Ma rog, ceva de genul.
Dar dupa asta, curatare temeinica si cat mai repede altfel P400, si coboara Pc din casa si priza si.........(ca n-am laptop)
Curat-o fara nici o grija, si teste si toate cele.... citeste si tu ce mai e pe aici, altfel ne repetam si bag de seama ca degeaba.
Cam asta e.
O zi buna si drum intins.
maryus11
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mar 2010
- Mesaj Privat
Va rog mult cine ma ajuta si pe mine ca ma inebunit masina asta , am un opel astra 16 xel si am puso pe tester si mea dat eroeile :
P0400 - Sistem linear de recirculare gaze evacuare (EGR)
(00) - Nu este prezent
P1405 - Poziþie EGR linear
(00) - Nu este prezent
P0105 - Circuit de control pt. presiune galerie admisie - tensiune prea mare
(01) - Nu este prezent
nu stiu ce sai mai fac, cad este rece merge bine dar cad se incalzeste putin incepe sa dea in nas .dac pote cineva sa i-mi zica ce are ?
P0400 - Sistem linear de recirculare gaze evacuare (EGR)
(00) - Nu este prezent
P1405 - Poziþie EGR linear
(00) - Nu este prezent
P0105 - Circuit de control pt. presiune galerie admisie - tensiune prea mare
(01) - Nu este prezent
nu stiu ce sai mai fac, cad este rece merge bine dar cad se incalzeste putin incepe sa dea in nas .dac pote cineva sa i-mi zica ce are ?
norishor
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2011
- Mesaj Privat
Salutare opelisti !
Intr-un final, mi-am luat rabdarea in dinti si m-am dus "jos" sa demontez EGR-ul si sa imi fac de cap nitel cu el.Totul a decurs perfect, accesul la el la (Vectra B 2001 - Z16XE) fiind extrem de facil.Bineinteles ca, fara remarci rasiste, era negru.. tot... de furie, de fum, de funingine, de .... ma-sii, era negru si problema este ca ... negru ala era contagios firar mama lui deoarece in cateva momente eram si eu cam la fel pe maini!Toate bune si frumoase.Pregatesc frumusel vasul de botezat EGR in decarbusolv, bateriuta nou nouta pe care o tin in casa "just in case", i-am infipt 2 fire in pinii 1 si 5 exact cum a descris danciucureanu si GL10PEL si .. blup! l-am infipt pan` la juma` in lichidu` minune (deci, lichidu` nu Adrian, sa fie clar, da?).Si dai semnale morse pe baterie.EGR-ul fericit, il stii, da?.. ala negru .. Tzop! Tzop! incepe sa faca baitå, drept dovada ca nu e Kaput.M-am jucat cu el asa vreo 5 minute .. incepusera sa imi placa scanteile de la baterie, am crezut ca e revelion, dar .. era doar Mos Nicolae (la multi ani cu ocazia asta tuturor care se simt )Bun, bun , buuuuun.Dupa ce m-am plictisit de dansul frenetic al EGR-ului in caditå, l-am lasat sa se odihneasca vreo 40 de minute m-am intors inarmat pana in urechi cu betzigase sa ii dau jos toate cele.Si dai , si freaca, si .. nimic. Asa ca, printr-o analogie de om care n`are ce face, m-am gandit in felul urmator: daca Triumf , lichidu` ala de spalat aragazu` pe care il folosea si bunica, scoate arsura din tigai atat de repede (aprox 5 minute) ce ar fi daca .....si pana sa imi termin ideea mea din capu` meu deja EGR-ul era umplut de solutia mai devreme amintita (aprox 11ron litrul in Real).Eh .. pana am prajit alunele in cuptorul cu microunde (aprox 8 minute) nenea EGR a stat frumusel la inmuiat cu Triumf.Nu putin m-am minunat cand, dandu-i din nou cateva scantei , au inceput sa pice bucatele de funingine din el.Iau repede o periuta de dinti si incep sa frec.Si cum frecam asa (la EGR da?nu va ganditi la prostii) se lustruia intr-un minut cat nu s-a lustruit cu decarbusolv in 40.In 15 minute era "brand new".Avand o periuta de sarma rotativa , bagata intr-un Dremel (vedeti voi pe Goagål ce e ala), am inceput sa ii dau luciu cu EGR conectat la baterie sa pot baga periuta si pe sub pistonas.A iesit superb .. acum sa vad daca mai si functioneazå.Cand se opreste ploaia ma duc si il montez Deci , concluzionând: Triumf for the world ! Va urma ...
Intr-un final, mi-am luat rabdarea in dinti si m-am dus "jos" sa demontez EGR-ul si sa imi fac de cap nitel cu el.Totul a decurs perfect, accesul la el la (Vectra B 2001 - Z16XE) fiind extrem de facil.Bineinteles ca, fara remarci rasiste, era negru.. tot... de furie, de fum, de funingine, de .... ma-sii, era negru si problema este ca ... negru ala era contagios firar mama lui deoarece in cateva momente eram si eu cam la fel pe maini!Toate bune si frumoase.Pregatesc frumusel vasul de botezat EGR in decarbusolv, bateriuta nou nouta pe care o tin in casa "just in case", i-am infipt 2 fire in pinii 1 si 5 exact cum a descris danciucureanu si GL10PEL si .. blup! l-am infipt pan` la juma` in lichidu` minune (deci, lichidu` nu Adrian, sa fie clar, da?).Si dai semnale morse pe baterie.EGR-ul fericit, il stii, da?.. ala negru .. Tzop! Tzop! incepe sa faca baitå, drept dovada ca nu e Kaput.M-am jucat cu el asa vreo 5 minute .. incepusera sa imi placa scanteile de la baterie, am crezut ca e revelion, dar .. era doar Mos Nicolae (la multi ani cu ocazia asta tuturor care se simt )Bun, bun , buuuuun.Dupa ce m-am plictisit de dansul frenetic al EGR-ului in caditå, l-am lasat sa se odihneasca vreo 40 de minute m-am intors inarmat pana in urechi cu betzigase sa ii dau jos toate cele.Si dai , si freaca, si .. nimic. Asa ca, printr-o analogie de om care n`are ce face, m-am gandit in felul urmator: daca Triumf , lichidu` ala de spalat aragazu` pe care il folosea si bunica, scoate arsura din tigai atat de repede (aprox 5 minute) ce ar fi daca .....si pana sa imi termin ideea mea din capu` meu deja EGR-ul era umplut de solutia mai devreme amintita (aprox 11ron litrul in Real).Eh .. pana am prajit alunele in cuptorul cu microunde (aprox 8 minute) nenea EGR a stat frumusel la inmuiat cu Triumf.Nu putin m-am minunat cand, dandu-i din nou cateva scantei , au inceput sa pice bucatele de funingine din el.Iau repede o periuta de dinti si incep sa frec.Si cum frecam asa (la EGR da?nu va ganditi la prostii) se lustruia intr-un minut cat nu s-a lustruit cu decarbusolv in 40.In 15 minute era "brand new".Avand o periuta de sarma rotativa , bagata intr-un Dremel (vedeti voi pe Goagål ce e ala), am inceput sa ii dau luciu cu EGR conectat la baterie sa pot baga periuta si pe sub pistonas.A iesit superb .. acum sa vad daca mai si functioneazå.Cand se opreste ploaia ma duc si il montez Deci , concluzionând: Triumf for the world ! Va urma ...
norishor
- Mesaje scrise: 53
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2011
- Mesaj Privat
Salutare v 2.0 !
Dupa cum am spus in postarea anterioara,cand se va opri ploaia , montez la loc EGR-ul iar acestea fiind spuse, cand ploaia s-a oprit (Cat de cat , nu de tot, avea un ventil stricat si inca mai stropea putin) mi-am repus EGR-ul acolo unde ii era locul.Totul frumos.Chiar totul!Masina a pornit la sfert de cheie , ralanti-ul sta frumos si nu mai am fluctuatii de +/- 128,44 rpm (ochiometric), acceleratia mult mai liniara si constanta, in concluzie, o minune de sapun!.. pardon! EGR !Multumesc parintilor, partidului, prietenilor care m-au sustinut, dar in primul rand celor care au pus degetutele la treaba si au facut tutoriale atat de bine puse la punct ! Felicitari domnilor !
Acum pot spune linistit ca Triumf si-a facut treaba si nu a stricat nimic
Dupa cum am spus in postarea anterioara,cand se va opri ploaia , montez la loc EGR-ul iar acestea fiind spuse, cand ploaia s-a oprit (Cat de cat , nu de tot, avea un ventil stricat si inca mai stropea putin) mi-am repus EGR-ul acolo unde ii era locul.Totul frumos.Chiar totul!Masina a pornit la sfert de cheie , ralanti-ul sta frumos si nu mai am fluctuatii de +/- 128,44 rpm (ochiometric), acceleratia mult mai liniara si constanta, in concluzie, o minune de sapun!.. pardon! EGR !Multumesc parintilor, partidului, prietenilor care m-au sustinut, dar in primul rand celor care au pus degetutele la treaba si au facut tutoriale atat de bine puse la punct ! Felicitari domnilor !
Acum pot spune linistit ca Triumf si-a facut treaba si nu a stricat nimic
- DB77AAA
- *******
- 6,715 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,715
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Dupa segmentarea lui Z16XE am mai mers o perioda si apoi curatat EGR. Evident, in mare am aplicat tutorilul de aici.
Insa in plus, am pus decarburol in gaurile din galerie, si apoi pornit motorul fara EGR si cu piciorul pe frana si ambreiaj si in viteza a 3-a ca masura preventiva in caz ca se tureaza excesiv. Eu zic ca in mare s-a curatat si galeria pe portiunea respectiva. Aveam depuneri imense. Acum ma gandesc la o modalitate simpla si rapida sa curat esapamentul. Deh, lenea.
Posibil sa mai fi facut si altii inaintea mea, asa ca scuze, nu am citit tot topicul
Insa in plus, am pus decarburol in gaurile din galerie, si apoi pornit motorul fara EGR si cu piciorul pe frana si ambreiaj si in viteza a 3-a ca masura preventiva in caz ca se tureaza excesiv. Eu zic ca in mare s-a curatat si galeria pe portiunea respectiva. Aveam depuneri imense. Acum ma gandesc la o modalitate simpla si rapida sa curat esapamentul. Deh, lenea.
Posibil sa mai fi facut si altii inaintea mea, asa ca scuze, nu am citit tot topicul
nutzzu
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jun 2011
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,715 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,715
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
DB77AAA a scris:Insa in plus, am pus decarburol in gaurile din galerie, si apoi pornit motorul fara EGR si cu piciorul pe frana si ambreiaj si in viteza a 3-a ca masura preventiva in caz ca se tureaza excesiv
In cautarea unei probleme, am indraznit de am pus undeva la 1 litru decarburol direct in admisie, adica turnat pe la clapeta acceleratie. Singura probleme acre se poate intampla e sa plece catalizatorul, ins ala mine e oarecum plecat. Chinuita putin, adica dat la automat sa se duca pe espament lichidul. Vreau sa zic ca a iesit multa mizedrie. Eu am facut asta pe riscul meu. O astfel de experienta poate duce uneori la blocarea evacuarii, asa ca atentie.
In principiu cand desfaci fire, mufe si alte chestii similare ar fi de preferat sa desfaci borna de la baterie inainte pentru evitarea unui scurt sau in caz ca pornesti motorul va inregistra eroare. Preferabil ar fi minim sa nu pui contactul. Eu unu am desfacut mufe si cu motorul pornit si inca merge, insa aveam backup in caz de piese/erori.
- Nirolf1986
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Sep 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Arad
Nirolf1986
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2010
- Mesaj Privat
Cam pe la ce intervat curatati voi EGR?
Al meu a fost pus nou acu 15.000 km, timp in care motorul a papat vreo 3 litri de ulei. Astazi cand incetineam sa acord prioritate la un sens giratoriu, turatia a scazut si a scazut pana a murit motorul, apoi a pornit foarte greu. Dupa aceea n-am mai avut probleme. Nici un cod de eroare stocat dupa faza asta.
Ar trebui sa ma pun sa curat EGR ?
Al meu a fost pus nou acu 15.000 km, timp in care motorul a papat vreo 3 litri de ulei. Astazi cand incetineam sa acord prioritate la un sens giratoriu, turatia a scazut si a scazut pana a murit motorul, apoi a pornit foarte greu. Dupa aceea n-am mai avut probleme. Nici un cod de eroare stocat dupa faza asta.
Ar trebui sa ma pun sa curat EGR ?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Ni3k
- **
- 297 mesaje
- din 15 Dec 2010
- Astra 2002 z16se
- Galati
Ni3k
- Mesaje scrise: 297
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2010
- Mesaj Privat
- Nirolf1986
- ***
- 940 mesaje
- din 13 Sep 2010
- Astra 2001 Z16XE
- Arad
Nirolf1986
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Sep 2010
- Mesaj Privat
- bandeanlori
- **
- 86 mesaje
- din 02 Apr 2008
- Vectra 2000 y16xe
- Mures
bandeanlori
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2000 y16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Apr 2008
- Mesaj Privat
Nirolf1986 a scris:Cam pe la ce intervat curatati voi EGR?
Al meu a fost pus nou acu 15.000 km, timp in care motorul a papat vreo 3 litri de ulei. Astazi cand incetineam sa acord prioritate la un sens giratoriu, turatia a scazut si a scazut pana a murit motorul, apoi a pornit foarte greu. Dupa aceea n-am mai avut probleme. Nici un cod de eroare stocat dupa faza asta.
Ar trebui sa ma pun sa curat EGR ?
Al meu a fost pus nou acu 15.000 km, timp in care motorul a papat vreo 3 litri de ulei. Astazi cand incetineam sa acord prioritate la un sens giratoriu, turatia a scazut si a scazut pana a murit motorul, apoi a pornit foarte greu. Dupa aceea n-am mai avut probleme. Nici un cod de eroare stocat dupa faza asta.
Ar trebui sa ma pun sa curat EGR ?
Am avut si eu acceas problema, de vreo 2 ori, l-am turat si am inceput sa fiu mai atent de unde pun benzina, iar dupa aia am incercat sa conduc in asa fel ca sa nu ma duc mult cu turatie sub 2000rpm. Nu a mai facut niciodata. Mentionez ca 90% circul cu masina in oras.
andi_cimpean- Suspendat
- 398 mesaje
- din 07 Aug 2007
- Astra 2002 Z14XE
- Calarasi
andi_cimpean- Mesaje scrise: 398
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2002 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2007
- Mesaj Privat
Eu nu reuºesc sã fac, sã lucreze cum trebuie valva egr.
Am reuºit s-o deblochez dar în momentul în care iau curentul, pistonaºul nu se retrage complet deºi am insistat pe curãþarea zonei unde lucreazã el (pistonaºul).
O altã chestie care mã pune pe gânduri. La mine, garnitura de pe evacuare, are o singurã gaurã care duce la pistonaº, cealaltã care comunicã cu valva piston, fiind nedecupatã! Sã fie egr-ul anulat?
Dacã da, atunci de ce atunci când este motorul cald, la ralanti, mi se oprea motorul?
Am reuºit s-o deblochez dar în momentul în care iau curentul, pistonaºul nu se retrage complet deºi am insistat pe curãþarea zonei unde lucreazã el (pistonaºul).
O altã chestie care mã pune pe gânduri. La mine, garnitura de pe evacuare, are o singurã gaurã care duce la pistonaº, cealaltã care comunicã cu valva piston, fiind nedecupatã! Sã fie egr-ul anulat?
Dacã da, atunci de ce atunci când este motorul cald, la ralanti, mi se oprea motorul?
- DB77AAA
- *******
- 6,715 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,715
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Daca nu se duce la loc acel pistonas, nu inchide etans, implicit EGR nu lucreaza cum trebuie. Asa am avut si eu la mine. Am cumparat altul second, curata si montat. Problemele acestea apar cand s-a mers prea mult cu EGR murdar.
Cat despre garnitura, trebuie sa ai doua gauri, una pe care intra gaze, si alta pe care ies. Mai sunt doua gauri pentru suruburi. Garnitura e din metal.
Cat despre garnitura, trebuie sa ai doua gauri, una pe care intra gaze, si alta pe care ies. Mai sunt doua gauri pentru suruburi. Garnitura e din metal.