Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Cand citeam despre flanse amortizoare si rulmenti nu banuiam ca acesti rulmenti incap intr-un pliculet cat cel de ceai! Initial am vrut sa sun la magazin sa le spun ca am uitat sa-i iau si ca mi-au dat doar etichetele! Asa ceva nu credeam...! Inca nu vad ce rol pot avea niste piese asa minuscule in ansamblul suspensiei fata.
Flansele sunt, daca citesc etichetele, originale GM, dar pe piese nu este nicaieri stantat vreun insemn de fabrica. Sunt niste cifre si litere pe-acolo fara corespondenta cu codurile de pe etichete. Sub etichetele GM mai sunt unele de Suzuki. Sper sa nu iau plasa iar, au fost destul de scumpe totusi (cca. 150 lei/buc). De fapt le zice simplu: suport amortizor.
Ce-o fi cu rulmentii aia asa mici si scumpicei, marca GM? Acum mi-a picat fisa...:Greutatea sta pe arcuri, nu pe telescoape. Rulmentii aia vin cumva la capetele telescoapelor?
Intreb si eu asa, de curios pentru ca am citit mai sus cum ca unele marci de flanse vin cu tot cu rulmenti, ori eu nu vad vreo alaturare intre aceste piese!

Skip ads

  • VALI 78

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Agila 2000 12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2011

  • Mesaj Privat
salut,si eu am schimbat anul trecut o flansa si nu am gasit decat cea de origine GM dar curios faptul ca eu am luat-o cu 210 lei fara rulment dar asta e,rulmentul acela mic pe care il arati vine intre amortizor si flansa si permite ca ansamblul amotizor -arc sa se roteasca la viraje in timp ce flansa este fixa ai vazut si tu ca flansa are doua suruburi cu care se prinde de caroserie eu asta stiu poate cineva mai cu experienta sa iti dea mai multe detalii.Cat despre etichetele de Suzuki de dedesupt o mare pate din articulatia masini noastre si nu numai este o copie a Wagon de aceea se potrivesc si acolo.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Referitor la functionalitatea rulmentilor a raspuns corect VALI 78.

Este excelent faptul ca flansele au mentiunea "Made in Japan",
am vazut aftermarket marca Topran la 145 lei.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc pt. precizarile oferite! Inteleg ca rulmentul are rol de rotatie a amortizorului (nu mi-e inca destul de clar daca si a arcului)...La cat de mic e, ma indoiesc ca sustine greutatea masinii care, clar, se lasa pe arcuri. E o chestiune de tehnica pe care imi doresc s-o inteleg inca inainte de a monta piesele pe masina! Mi-e teama ca n-o sa am timp sa iau seama la ce face mecanicul acolo (nu cred ca ma incumet sa fac singur ceva ce nu stiu iar aici nu exista tutorial). Sunt mai multe piese pe schema, pe amortizor si nu le-a explicat nimeni rolul pana acum. Am auzit pe cineva ca de la un rulment ruginit (vaselina facuta pamant) i s-a rupt amortizorul in viraj. Pai daca asa o fi fost, merita sa studiem un pic! Eu sunt foarte dispus sa aflu mai multe dar si sa va impartasesc ce voi afla in curand, cu ocazia schimbarii flanselor si rulmentilor. De ex.cum vin rulmentii, cu care parte in jos, pentru ca inelul interior al acestuia are un sant pe o parte... Poate nici mecanicul nu tine seama de acest aspect. Voi tine eu daca il vad pe cel de pe masina!
Skip ads

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Da, greutatea masinii chiar este sutinuta de rulmentii flanselor !

Poate intelegi mai bine de aici (rulmentul vine intre talerul 9 si flansa 3 ):

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Da, asa este, incredibil dar adevarat! Nu numai la Opel sunt asa miniaturi de rulmenti la amortizoare...
Una peste alta, mi-am facut curaj si voi executa operatiunea cu mana mea! Banii de service auto i-am dat deja pe presa arcuri si pe un cric hidraulic si asta e suficient sa ma motiveze. Am studiat un pic problema si am ajuns la concluzia ca mi-ar trebui o cheie speciala acolo sus la piulita de la amortizor. Cred ca un fel de tubulara cu cot (ca o teava indoita la 90 grade) dar care sa aiba un decupaj chiar la cot prin care sa introduc imbusul in capul telescopului, chiar prin tubulara, de sus in jos). La Agila nu e ca la Astra, sa mearga cu inelara, piulita e bagata adanc in clopotul flansei iar o inelara cu asa coborare fata de coada inca n-am vazut. Ar merge si o tubulara cu hexagon si pe exterior (ca cea de bujii pe care o am)...Am facut proba la piulita din capul telescopului cu o tubulara subtire in "carne" (o tevusca ieftina cu profil hexagonal la ambele capete) dar nemarcata, asa ca inca nu stiu ce dimensiune are. Tubularele din trusa, cele obisnuite nu incap din cauza spatiului mic dintre piulita si marginile lacasului in care intra. Ce cheie sa cumpar? E cuplu mare de strangere? Rulmentii se baga uscat sau cu vaselina?
Am vazut pe youtube cum se scot amortizoarele cu tot cu arcuri afara, fara depresare (nu am de gand s-o fac si eu, caci am presa acum), dar sunt curios: la Agila ar fi posibil asa ceva? Adica sa stea arcul comprimat pe amortizor, strans de o singura piulita, cea din capul amortizorului, cu flansa lasata acolo!?
Un sfat as mai dori: unde sa bag buturugile pentru suspendarea partii fata a masinii? Orice sfat e binevenit pentru ca asa ceva n-am mai facut!
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Demontati intreg ansamblu amortizor-arc-flansa de pe masina,
si apoi la bancul de lucru demontati componentele (acolo veti folosi
si presa pt. arc) !
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Iti trebuie o tubulara cu hex exterior sus si sa incapa prin ea cheia inbus/torx, cuplu de strangere 50Nm. Cheia minune o poti confectiona daca si mai mult ca sigur nu gasesti.
La rulment evident ca se pune vaselina.
Buturugile sau ce ai le pui sub lonjeron protejat de carpe ca tare mai sare vopantul.
Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Foarte multumesc Dane!
Am gasit pe la vechituri o ciudatenie de inelara de 17, cu gat lung, care intra perfect pe piulita. E ruseasca (URSS) si un pic cam uzata dar cred ca-mi fac treaba cu ea. Am vazut si niste chei profil "L", cu decupaj la curbura, pentru imbus dar nu aveau de 17. Unde am gasit de 17 era hexagonala si cam groasa pe circumferinta (nu intra pe piulita din cauza spatiului mic din clopotul de sus al flansei). Era ideala una cu profilul interior multi-unghi (se intelege ca tot pentru piulite hexagonale dar cu mai multe colturi pe interior). Imbus mi-a dat un vecin, e ceva bunicel, caruia ii pot atasa prelungitor cu cap patrat mic, deci tin contra cu cheia cu clichet. Voi pune poze.
@PL500, multumesc de sugestie!
Doamne ajuta!
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Foarte utile informatiile primite! La cat de frica mi-a fost mie sa ma bag la asa ceva (si eu mai am habar de ceva mecanica si putina indemanare), inteleg de ce multora nici prin cap nu le-ar trece ca pot face singuri inlocuirea suportilor de amortizor (flanselor). S-ar impune un mic tutorial dar pana atunci informatiile valoroase pe care le-au postat colegii si micile observatii pe care le voi expune cred ca le vor fi de ajutor amatorilor de pe forum.
Am ales sa inlocuiesc prima data flansa de pe dreapta, pentru ca pe aceasta parte imi trosnea la denivelari, cu roata virata. Iata cum:
-se demonteaza gura de plastic de admisie aer dinaintea filtrului (doua clipsuri);
-se desfac cele doua piulite care fixeaza tubul articulat al debitmetrului pe clapeta acceleratie (torx 30);
-se scoate capacul filtrului de aer si se lasa pe motor, fara a scoate mufa debitmetrului,caci ar fi inutil, apoi se extrage filtrul de aer (patru cleme tin capacul);
-se scoate si cutia de plastic a filtrului (un surub cu hex.10);
-se trage frana de mana, se baga in viteza I si se pun pene (pietroaie, caramizi) la rotile care raman pe sol, opuse partii pe care lucram, atat in fata cat si in spate;
-se slabesc prezoanele rotii (eu o fac intotdeauna dupa ce ridic usor masina pe cric);
-se ridica masina pe cricul din dotarea stadard si se asigura cu un butuc sub lonjeron (m-am folosit si de cricul hidraulic si o bucata de lemn intercalata intre cric si lonjeron iar pe butuc am intercalat o bucata de cauciuc dreptunghiulara), Roata trebuie sa ramana in aer dupa ce se lasa masina pe butuc, bineinteles. Cealalta roata ramane pe sol, nu e necesara suspendarea pe ambele parti;
-se scot prezoanele si roata;
-se scoate siguranta de tabla de la furtunul de frana ce duce in etrier (cu patentul ce prinde de siguranta iar cu capul unui levier sau prelungitor se loveste usor in patent, e lesne sa-ti dai seama ca spre masina, nu spre exterior);
-se desface surubelul clemei de prindere a cablului ABS, cu o tubulara de 10 (merge si o inelara);
-se scot piulitele care fixeaza flansa sus in aripa cu o cheie tubulara de 13. Cu inelara nu ai pozitie la piulita dinspre bord;
-se desfac cele doua piulite de la suruburile ce prind amortizorul in portfuzeta, cu cheie tubulara sau fixa de 18 iar contra se tine cu tubulara E18 (cap surub stelat) si se scot suruburile (poate e necesar sa le scoateti tot prin desfiletare pentru ca trec si prin talpa amortizorului si prin portfuzeta si nu raman chiar aliniate dupa desfacerea piulitelor de sus). La fel de bine poti sa tragi de ele cu mana dreapta dar sa mai misti un pic porfuzeta in sus-jos, ies oricum.
Inainte de a scoate aceste suruburi eu unul am ridicat putin cu cricul de bratul inferior sa comprim arcul vreo 3 cm apoi am pus presa de arcuri (modelul acela cu doua suruburi cu gheare sus si jos). Nu este absolut necesar, dupa cum, pe buna dreptate, a scris @PL500 mai sus. Eu am facut asa doar pentru ca n-am mai umblat la arcuri niciodata si mi-a fost oarecum frica sa ma bazez doar intr-o piulita, cea din capul amortozorului la extragerea ansamblului arc-amortizor;
-cu grija, sa nu rupem cablul ABS sau sa agatam racordul franei, dirijam in jos amortizorul cu arcul si flansa pe el (si cu presa, in cazul meu) si-l scoatem afara . Prima victorie!
Acum, cu tubulara de 17 descrisa de @dancuciureanu mai sus (sau cu o inelara smecherita ca a mea) se baga pe piulita care prinde flansa sus pe amortizor si in timp ce se tine contra cu un imbus hexagonal (de 6, cred) din otel calit, nu ieftinatura, se desface. Filetul e normal. Zic asta pentru ca vazand ce greu se desface sunteti tentati sa credeti ca poate o fi filetul pe stanga. Nu ma refer aici la cunoscatori!..Fac o mica paranteza: desi am avut cheie buna si imbus solid, cu cap pentru prelungitor sau pentru adaptor clichet, mi s-a torsionat capul adaptorului pentru clichet si m-am oprit din rasucire. Am plecat la un mecanic cu amortizorul in mana si acesta l-a desfacut repejor (ca era cam ocupat) cu un imbus profil "L" dar tare afurisit, marca Yato. Tin sa precizez ca a tine contra cu imbusul e un fel de a spune pentru ca la fel de bine poti rasuci de imbus si sa tii contra cu cheia de 17. In tot acest timp arcul a ramas comprimat cu presa. O eroare pe care vreau s-o evidentiez este aceea ca nestiind ce si cum, dupa ce am desfacut piulita (sub care mai e o saiba grover) am lasat telescopul sa se duca singur in jos si cu mare efort l-am mai putut ridica in noua flansa. De fapt singur mi-era imposibil. Am fost nevoit sa improvizez, adica am bagat piulita in capul amortizorului si am tras cu un cleste in sus, apoi, in timp ce partenerul de distractie a prins cu un cleste papagal de tija cea alunecoasa si lucioasa (vai!, vai!) sprijinindu-l de o spira, sa nu fie absorbita iar, am scos piulita si am bagat rapid talerul cu rulmentul cel nou si peste, flansa apoi saiba grover si piulita. Nu mi-a iesit din prima! Am strans periculos de mult presa, in disperare de cauza (alta greseala!). Am strans apoi pana n-am mai putut! Alta victorie!
Rulmentul vechi era curat, uns bine si...de plastic! Socant sau nu, masina sta pe un rulment de plastic! Daca o fi din 2002, de cand e masina, jos palaria...
E cam lunga postarea dar vreau sa spun, pentru cei care n-au mai vazut cum vine rulmentul pe amortizor: acesta vine prins intre doua saibe subtiri dar, cred, extrem de bine calite, caci n-am vazut vreo urma de uzura pe ele iar aceste doua saibe sunt cuprinse pe exterior de o garnitura de cauciuc care nu lasa praful sa intre la rulment. Saiba de jos sta pe talerul din capul arcului (acest taler are in centru un mic distantier pe care cred ca se centreaza saiba, n-am prea avut timp sa vad bine caci deja nu-mi mai ardea de experimente sau material didactic pentru forum). Cea de sus sta in contact direct cu flansa suport amortizor. Pe stanga voi sta mai degajat sa studiez. Si voi aplica si o metoda de a impiedica tija telescopului sa fie trasa in amortizor, fara urme de patent pe luciu!
S-o scurtez...montarea in ordine inversa, de catre doua persoane: una sa ghideze flansa pe pozitie si sa prinda suruburile in aripa, apoi poate sa bea o tuica, Laughing Victorie finala! Uraaa!
Si ca sa pun punct, pe drumul catre casa deja parca aveam alta stabilitate (autosugestie!) iar la niste denivelari: trosc!, poc! pe ce parte credeti? pe aia pe care aveam flansa noua! Rolling Eyes
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Seamana cu Scrisoarea III a sau cu Master planul de la tv/ radio Very Happy
Felicitari pt. initiativa. Trosc, poc nu erau de acolo nici inainte. Din cate stiu eu, rulmentul are legatura doar cu virajul iar flansa doar de prindere/amortizare, aceasta daca este ,,lasata" poate sa deie anumite jonglerii in directie, verifica unghiurile dupa inlocuire.
Daca ai bucsile bune banuiesc ca se aude din caseta. Cam asa am patit si eu.
Parerea mea.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pana nu schimbi sau verifici tot slabe sanse sa scapi de troncaneli.
Mersul cu capat bara uzat sau pivot sau... ce induc socuri in caseta o termina. O poti verifica usor, pui mana pe ea si tragi in sus, daca e capat de bara simti la mana la fel si bucsa.
Troncaneli apar de la bucsele de antiruliu, alea din fata dar schimbate si cele din brat.
Hai sa fim seriosi, or fi ele masini bune dar au deja ani si ani si gropi si mai ce vreti voi, e normal sa mai troncane, numai benzina si talpa nu se poate.
Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Deci, merg pe piatra cubica si nu troncane dar cand trec peste vreun damb se aude cateodata de zici ca mi-a sarit un pietroi de sub roata in podea. Exact asa se aude! Acum, asta e, schimb flansa si pe stanga chiar daca nu din flanse troncane. Apoi mai vad cum sta treaba cu caseta si altele...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pe prima pagina ai o poza, vezi bucsele 37 la ochi daca sunt cracanate (foarte des) si pe urma 38 dar aici nu la ochi ci inlocuire.
Cat sa tina un cauciuc ? Or fi bune bucsele dar nici macar un polimer (organic) nu rezista atata. Americanii au facut poc cu o naveta spatiala rastetata si verificata de la niste inele O. Cauza...temperaturi si nu erau de inghet dar nu au avut timp sa se dilate.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Azi n-am avut chef de lucru. Doar mi-am mai cumparat niste imbusuri si tubulare. Pentru ca m-ai trimis la prima pagina, m-am dus si uite-asa aflu ca acele bucsi din bratul inferior se inlocuiesc (credeam ca vin numai cu tot cu brat) iar la amortizor, la talerul superior al arcului vad piesa notata cu 12. Ce e aceea, ca pare a avea conturul talerului iar eu n-am vazut-o la mine!?
Acum am vazut! E un tampon de cauciuc pe care ori nu l-am avut deloc, ori l-am pierdut naibii prin atelierul mecanicului la care m-am dus sa desfac piulita! Poate de-aia trosneste, ca e arcul direct pe taler...Dar parca am vazut urma arcului pe taler...cred ca n-am avut tamponul! Nu mai am rabdare pana maine, sa vad ce e pe stanga!
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Posibil ca zgomotul sa provina din lipsa garniturii sau nealinierii corecte a
capetelor arcului pe cele doua talere.
Ce as face eu (provizoriu): as comprima arcul amortizorului cu presa (fara a
mai fi demontat de pe masina) si pe prima spira de sus as pune un furtun,
apoi proba de mers pe denivelari.
In final as procura si monta garnitura originala.
Pun un desen de la suzuki wagon mai detaliat (suspensia este identica).


Apropos, mi-am achizitionat si eu amortizoare fata Kayaba si sunt
fabricate in Japonia, astept sa achizitionez si flansele GM, apoi le voi monta.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am reluat cap-coada operatia de demontare a amortizorului pe dreapta. Ma gandisem la furtun dar ce rost avea cand puteam sa cumpar tampoanele originale!...
Partea buna este ca am gasit tamponul de cauciuc pe arc, contorsionat dar intreg (cum nu l-am vazut prima data?) Arcul era aiurea pe talerul superior iar rulmentul trecut peste garnitura de cauciuc (saibele descentrate, asta pentru ca cea de jos n-a intrat pe distantierul acela din centrul talerului). Nu am reusit sa comprim arcul astfel incat sa-l pot desprinde de taler pentru a aranja tamponul marcat cu 12 pe schema (ar fi fost prea simplu, nu?). Ar fi trebuit sa comprim arcul mult prea mult iar spirele sunt putine si puteam sa-l rup.
Partea proasta este ca deja comandasem tampoanele de cauciuc la magazin si peste cateva zile le voi plati fara sa-mi trebuiasca (sunt originale GM si vin din Germania). Nu-i bai, cuiva ii vor trebui odata si odata!
Cateva poze facute cu ocazia acestei ultime interventii pe dreapta-fata:

Se vede ce aiurea statea arcul pe taler si pe tamponul de cauciuc. Am vrut de asemenea sa va arat si cum se desface/strange piulita din capul telescopului. Imbusul de 6 mm l-am ajutat si cu o inelara de 6 si am reusit o strangere super tare ( de desfacut nu a fost prea greu pentru ca desfacusem acum doua zile).
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Din cauza aceasta am schimbat tot, ca sa nu am surprize.
Mergeau curatate, grunduite si vopsite arcurile. Saptamana asta a schimbat cineva arcurile dar aratau SWAROVSKI pe langa ale tale. Daca stiam...basca mai aveam si drum pe la voi maine. Bafta!
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru intentie! Am vazut ca ai cumparat toate cele dar momentan nu detin bugetul necesar. Oricum am alte cheltuieli pe cap! Cu toate ca se pare ca nu era asa urgenta schimbarea flanselor, totusi trebuiau schimbate. Cauciucul dintre cele doua piese de metal care alcatuiesc flansa s-a cam turtit si respectivele piese se rotesc cu mana. Probabil voi avea mai multa stabilitate dupa ce schimb si pe stanga. Nu mai astept tampoanele din Germania. Poate reusesc sa le vand noi!
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am ajuns la concluzia ca pocnetele la combinatia viraj+denivelare aveau legatura de cauzalitate cu flansele. Dupa inlocuirea acestora au disparut zgomotele. Am mai auzit un pocnet firav pe stanga dar cred ca se vor aseza intr-un final arcurile pe talere si rulmentii cu saibele pe o pozitie buna (de aceea nu au margini saibele ce fac sandwich rulmentul, sa se deplaseze usor radial, independent una fata ce cealalta, in functie de inclinarea fata de verticala a ansamblului amortizor la urcarea sau coborarea rotii pe denivelari). Era mult mai uzata flansa pe stanga.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR