Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A
  • samsar

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2012

  • Mesaj Privat
viforel am schimbat bobina de la tata zafira z18xe si tot la fel face ,am puso pe a mea la el si merge perfect aaaa si am uitat sa mentionez ca imi afuma toate bujiile
Skip ads

  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Paaaai deci inseamna caee...nu face amestecul cum trebuie. Deeeci cine face dozarea amestecului....sonda lamda 1 citeste raportul de amesec si lambda 2 il regleaza ...sau invers...sa nu vorbesc gresit.Bujiile daca sunt cele recomandate, cu distanta recomandata....si nu au mai mult de 10 mii sa pata fi suspectate....se elimina. Vezi mufa care intra la bobina sa aiba lamelele curate,neoxidate si sa stranga bine. Altceva....nu stiu ce mai poate fi....
  • razvan_d86

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Samsar, incearca sa inlocuiesti si debitmetrul cu cel de pe masina tatalui tau, nu pierzi nimic. O problema similara am si eu la Vectra Z18XE, trepidatii la rece si nu trage, se ineaca daca nu o las sa se incalzeasca. Dupa ce se incalzeste merge bine. Uneori mai imi limiteaza turatia la 4000 rpm(daca repornesc motorul isi revine), dar aici stiu ca senzorul ax cu came e problema. Am facut deja comanda la el, trebuie sa ajunga in 2 zile.
In weekend am curata clapeta acceleratie, am demontat-o complet, am curatat-o foarte bine. Acel orificiu de care se vorbea pe aici era complet infundat. De atunci vad ca a mers bine pana in aceasta dimineata, nu mai facea figuri la rece . Se mai simteau ceva trepidatii (stiu ca tamponul de la motorul e uzat, mi-a zis si mecanicul ca ar trebui schimbat ) dar tragea bine si cu motorul rece, nu mai mergea inecat.
Dimineata nu am lasat-o sa se incalzeasca (de obicei dupa 2 min pot porni, fara sa faca figuri) si am simtit cand am accelerat-o ca merge intrerupt, se ineaca. Si-a revenit dupa aprox. 1 min dar turatia imi era limitata la 4000(senzor ax cu came).
Dupa ce schimb senzorul revin cu detalii.
  • razvan_d86

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2015

  • Mesaj Privat
Revin cu detalii. Am schimbat senzorul ax cu came, problemele cu pornirea s-au rezolvat. Porneste bine acum, nu mai imi limiteaza turatia. Am curatat si clapeta de acceleratie si comportamentul la rece s-a imbunatatit foarte mult. Se mai simt ceva vibratii la rece (posibil din cauza tamponului uzat), insa motorul merge rotund. Mi-am comandat si o interfata OPCOM, maine trebuie sa ajunga, asa ca pot sa mai verific si alte lucruri la nevoie.
Am pus si cateva poze cu clapeta inainte si dupa curatare.






Inca un lucru. La mine clapeta de acceleratie nu inchide complet. Ar necesita o repozitionare cu OPCOM-ul?

Skip ads

  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Pai ar trebui sa inchida. Ai scos borna de la baterie cand ai facut operatiunea ? Dupa montaj comectezi bateria...pui contactul...lasi un pic, cateva secunde, sa si caute parametrii, pornesti fara sa accelrezi, o lasi circa 10 min, fara accelerare...apoi poti. In mod normal ar trebuii sa nu fie probleme. Daca ti ramane eroare...o sa o stergi maine cu OPCom ul....de altfel foarte,foarte util.
  • claudel974

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Am terminat intr-un final sa schimb garnitura la capac de la tacheti, sa curat bujiile, bobina si sa ii fac proba. S-au stins martorii din bord. am facut un drum mai lung si e OK. Nu mai trepideaza si nu scapa ulei. Nu a disparut eroarea 0302 din testul agrafa. Aceasta dispare singura sau trebuie anulata din calculator?
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Pai sterge o sa vezi daca mai apare...Doar asa poti sa urmaresti daca ai facut treaba buna. Smile
  • Marius TM

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Timis
  • Masina: Zafira 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Zafira A(Z18XE)Ralantiu oscilant la rece,smucituri

Salut!
Am Zafira 1.8 benzina + gaz
Problema: "la rece" (doar dimineata,cand masina a stat minim 12h) :
- relantiu urca la 2.000 de turatii,dar cand coboara ajunge la 500 turatii si motorul "moare",dupa vreo 3 chei,nu mai "moare da turatiile sunt la limita si abia isi revine (asta cand e sub 4 grade celsius afara)
- masina porneste normal,dar cand pornesti la drum nu vrea sa ruleze si sta inecata,oricat ai apasa pedala de acceleratie,dintr-o data isi revine (daca tii acceleratia apasata turatia urca dintr-o data)....problema asta cand e peste 4 grade celsius afara si motorul nu "moare""
- oscilatii usoare si cand sta la relantii
- putere in rulare foarte proasta pana nu se incalzeste motorul
La computer test arata sonda lambda "dusa"....mai exact amestec sarac
IN CAUTAREA REZOLVARII:
1.Schimbat bujii (cele din fabricatie cu cod "original" - NIMIC!
2.Schimbat bobina de inductie: NIMIC!
*** acestea le-am facut pentru oscilatiilr usoare la relantii cand motorul este cald
3.Schimbat ambele sonde lambda - NIMIC (reamintesc ca la test acestea pareau problema)
Am cheltuit o gramada de bani pentru: NIMIC mecanici cu manopera + piese......cu nervii la pamant si dezamagit am inceput sa caut pe net pana am dat de acest forum unde am si gasit solutia dupa ce am citit in totalitate pe toata lumea!
Deci oameni buni,daca aveti acesta problema care am descris-o ,rezolvarea e DEBITMETRUL!!!!!! DE CE?
1.Acesta este defapt un senzor ce masoara aerul ce trece la motor si ATENTIE!:MASOARA SI TEMPERATURA LUI,are si senzor de temperatura
2 De aici de calculeaza amestecul de aer si combustibil ce se duce la motor
3.De aici si problema cu sondele lambda (eronat)....aemstec sarac!(la test)....NORMAL CA E SARAC DACA DEBITMETRUL NU FUNCTIONEAZA
3.Chiar daca motorul e cald are oscilatii usoare,repet ...la test spunea "amestec sarac"...normal ca masina nu mergea in parametrii normali de ardere a combustibilului
ATENTIE PENTRU CA LA COMP TEST NU ZICE NIMIC CA AR FI DEBITMETRU STRICAT (am fost la 3 persoame diferite)!!!

Sper ca v-am fost de folos ,si va doresc drumuri lininistie si fara probleme!
Skip ads

  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Da asa e ... Ai dreptate in ce priveste debitmetru, da asta era obligatoriu de verificat ... cat aer absoarbe. 10 m2 la rellanti obligatoriu. Daca acesta nu este in parametrii, dn cauza asta exista sanse ca sa i dea ma multa benzina si ma putin aer, si de aici problemele. Evident ca si restul senzorilor conteaza in buna functionare a masiniil, conexiunile neoxidate, si sa fie ferme.
Ce mai tura vura ... Nenica neamtu a zs asa ... "Daca nu merge se inlocuieste cu piesa noua". Dar romanul dn cauza de saracie sau a obiceiului "lasa camerge si asa"... nu tine cont de asta, si dup aia ne plangem p aici...
In ce priveste eroarea P0170 .... La cei care au GPL montat, poate sa apara daca montatorul(service ul) ti a facut reglaj mai economic, aceasta poate sa apara dar nu influenteaza in functionarea masinii.
  • claudel974

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Dupa ce am schimbat garnitura capac culbutori am schimbat si bobina de inductie. Am luat una noua sa fiu sigur ca nu am probleme la drum lung. Am mers pana la Viena continu si a fost OK. La plecare a aparut mesaj sa verific nivel ulei. Era 0. Am dat capacul de plastic jos si era ulei pe capacul de la culbutori, laga bujii si stopit capacul de la lantul distributie. Am completat, am sters si am venit acasa mai lejer. Nu am mai pierdut ulei.
Am atasat o poza unde am marcat cu portocaliu unde era ulei. Vreau sa ma duc intr-un service sa vad ce ar putea sa fie.[img]http://[/img]
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Semeringul de la distributie...de la axa cu came...se pare ca p acole supureaza...atentie ca avem 2 axe cu ca,e deci 2 semeringuri....Uita te si la ala din spate ...e cam greu ca i pozitia cam naspa, dar sa sti ca daca supureaza un pic nu i grav. Sa nu curga ... Oricum , tine l sub observatie (stergi si urmaresti daca mai curge), ar fi bine de schimbat. Nu stiu sigur cum este montat acel semering (sau acele, ca sunt 2). Daca se da capacl de culbutori intai, si apoi se umbla la el sause scoate pur si simplu. Evdent se da jos intai roata (rotile dintata). In fine ...la varsta masinilor noastre si la uzura, ...se mai intampla scurgeri mici pe ici pe colo. Pentru cine doreste sa vada masina "farmacie"...e de inteles...ca deranjaza.
  • Ducucucucu

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Zafira 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Salut. Am intampinat aceeiasi problema, dadeam vina pe debitmetru, cand colo m-am dus la mecanic care mi-a descoperit cotul de cauciuc de care zici, fiinca auzea un sfarait ciudat din zona clapetei. A bagat mana in spatele motorului si a scos veriga slaba din motor..., furtunasul de plastic care intra-n el era scos (de cand am ublat la debitmetru), si capatul celalalt al cotului era crapat. Crapatura a fost bandajata cu izoler band, si banda zimtata Very Happy
Skip ads

  • tibichem

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Salutare,

Sunt proaspat posesor de Zafira 1.8 Z18XE din 2002 (vreo 2 saptamani) pe care vreau sa o trec pe GPL.
Dupa cumparare, la vreo 200 km parcursi s-a aprins Check Engine la un moment dat cand am luat un demaraj. Initial am zis ca e benzina de vina...am patit-o la un Logan vreo 3 ani in urma.
Dupa cercetari pe aici pe forum de vreo saptamana, de cand am dat de el, am incercat si eu testul pseudo-agrafa.
Erorile :
P0170
P0136
P0301

Simptome:
- Dimineata la pornire cat timp este socul se aude un clantanit parca metallic, ce dispare dupa reducerea turatiiei
- La inchiderea socului are cateva oscilatii pana se stabilizeaza (intre 500 - 1800 ture)
- daca masina este pe loc, la invartirea volanului scad rotatiile destul de mult
- la apasarea acceleratie parca are o ezitare de 1-2 secunde (mi-e greu sa imi dau seama daca e normal sau nu. ultimi 3 ani am avut un focus 1.6 TDCI)
- ieri la un demaraj in panta...a inceput sa imi intrerupa

Concluzii:
- Merg sa ii fac astazi un test la un service
- vreau sa ii curat debitmetru si Throttle body
- ma gandesc sa schimb si bujiile. nu stiu cat de vechi sunt

Alte sfaturi pentru inceput?
La RAR sunt programat pe 12 februarie? Pot avea oare problem cu fumurile? Cu ochiul liber nu se vede sa scoata.


Mersi mult
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Dupa ce faci ce ai zis(curatat thottle body, eventual vezi daca e cazul sa schimbi garnitura si cotul de caciuc daca i crapat)...dupa ce verifici cati m3 aer iti soarbe debitmetrul la relanti,(de regula daca i bun 10 m3). Dupa ce verifici in ce hal se prezinta bobina de inductie(daca i strapunsa cred ca o schimbi), dupa ce i schimbi bujiile si pui unele pe iridium (ca tot ai zis ca o treci pe GPL) Dupa ce verifici (ii pui mana n fundl tevii de esapamet, c o carpa si vezi ca n ai pierderi pe evacuare). Dupa ce i stergi erorile....mai vezi cum se prezinta. Dupa ce faci toate astea, ne spui la ce rezultat ai ajuns...Succes !
  • Ducucucucu

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Zafira 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Nu umbla sa cureti debitmetrul...frectie la picior de lemn. Fa rost de altul sau cumpara unul de 180 lei daca-ti permiti. S-ar putea sa-l strici mai rau pe cel care-l ai, daca umbli la el.
Si eu am aproximativ aceeiasi problema, la demaraj de pe loc parca zici ca nu are vlaga. Si cutia de viteze e parte din probleme, fiindca nu intra in a-I-a daca ai si 2 km la ora. Sa circuli cu ea pe la semafoare, in coloana la viteza mica, 10...20 km la ora, e un chin. Am observat ca daca folosesc ambreiajul patinat masina raspunde mai bine la comenzi. Oricum eu pun vina pe formarea amestecului, adica debitmetru si clapeta.
  • tibichem

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Debitmetrul arata ca nou. Este Hella.
Astazi am sters erorile pentru ca nu stiu care din ele mai provine si de la fostul proprietar. Astept sa imi aprinda din nou becul si apoi le voi citi. Poate intre timp fac rost si de un OpCom.
Primul pas...schimb bujiile. Probabil in week-end, ca termin maine cu serviciul.
@viforel....de care bujii cu iridiumfolosesti?
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Bosch-Iridium pt GPL...nu ma pune sa scarpin acum in memorie,si factura o am jos in masina...Mie mi merg bine ...atat pot sa ti spun c am dat aprox 25ron pe buc si pana n prezent se comporta bine,am doar vro 6mii cu ele...
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Hai c am gasit ... detaliiile tehnice...pretul depinde de la site la site...
Bujii OPEL ZAFIRA A (F75_) 1.8 16V, BOSCH 0 242 236 571
Tip combustibil: CNG/LPG
Se va înlocui dupa km: 30000
Distanta dintre electrozi [mm]: 0,7
Moment strangere [Nm]: 28
Unghi de tragere [grade]: 90
Filet exterior (mm): 14
Pas filet [mm]: 1,25
Lungime filet [mm]: 19
Deschidere cheie: 16
Pozitia scanteii (mm): 4
Numar poli: 1Bujii OPEL ZAFIRA A (F75_) 1.8 16V, BOSCH 0 242 236 571
  • tibichem

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Salutare ...

In sfarsit azi am reusit sa ma apuc de masinuta.
Am schimbat cureaua de transmisie -fluiera si am vazut cateva fisuri.
La schimbat bujii...prima surpirza. Bujia dinspre curea e atat de stransa incat nu am reusit sa o desfiletez. Mi-e teama sa o fortez...oare nu se poate forfeca? A mai patit cineva din voi asa ceva?
Surpriza 2: Cand dau jos Throttle body - negru ca smoala.
Surpriza 3: Intre Throttle body si motor nici urma de garnitura.(Ar trebui sa fie o garnitura, asa-i?)Doar cateva resturi sporadice de silicon. Mai mult ca sigur pe acolo tragea aer fals.

Partea buna...bobina arata bine, chiar noua, fara fisuri...

Maine vreau sa cumpar garnitura si sa montez la loc.
Daca are cineva vreo idee cum sa dau jos bujia aia...as fi recunoscator
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Bravo ... Tibichem... Inceputul e promitator Smile... treaba cu garnitura, e ciudata, dar cred c a mai fost un mecanicos p acolo si in stilul tipic romanesc..."lasa ba merge si asa" i a dat cu silicon. Sa desfunzi celebra gaurica de la baza lui si neaparat garnitura,dar sa cureti eventualele urme. Cotul ala de cauciuc e bun, nu i crapat ? Daca i bun cand il pui inapoi...eu n am avut colier si intra si iesa cam usor. I am pus si un colier si am strans... cat trebuie nu ca nemancatu. In ce priveste bujia aia...neneee e nasoala treaba. Iti faci niste cruci inainte...pui un prelungitor tija la cheia de bujii...si daca faci miscarea trebuie facuta brusc. Daca Dzeu tine la tine...o sa afli. Daca si a bagat dracu coada...o sa vezi. Nu cred ca are nimeni secretul... Nu stiu daca ar fi bine sa dai cu n spray degripant inainte.... Totul tine de noroc...si daca na i pacate ...Smile) Cant o sa termini....O sa vezi schimbare. O sa spui ca ai alta masina....
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR