Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salut ! Apropo de Radacini ... ca sa vedeti ce tepari sunt astia de p aici... cand m am dus cu masina mea. Am parcat in curte m am dus la receptive , au deschis comanda, au bagat masina in hala. Pana aici e bine. Vine "mecanicosu' " ... pune aparatul Tech ... citeste ce citeste ... si gata, imi da raspunsul. Aveti ECU defect ... de schimbat. Buuun ... Ma prezint la receptive , platesc operatiunea de diagnoza (120) si ... Buna Ziua. Ies din firma, ma uit pe hartoagele ce le am luat siii surpriza ... nu scria decat recomandare inlocuire ECU. Ma intorc si ii intreb p'aia de la receptie .... fratilor nu scrieti pe constatare ce erori s au gasit ? La care vine raspunsul " pe nota de comanda nu se scrie decat piesa care este necesar de inlocuit" .... Bine ...si am plecat injurandu I in gand . Trag pe dreapta si citesc cu testul " pseudo Agrafa" erorile. Erau erori de comunicatie erori de soft ale ECU. Mai mult ca sigur pt ca prost nu sant si mai stiu si eu ceva meserie (ma ocup cu case de marcat fiscal). Parerea mea era ca trebuia rescris "flashprom-ul" din ECU. M am dus la ECU.ro si l a rezolvat Mihai. Ca o mai fi gasit si ceva lipituri bushite asta a fost surpriza lui. In fine ... Dupa 3 zile ma suna o cucoana de la Radacini caaa ... face o chestionare , cat de multumiti sunt clientii de serviciile lor. Pfaaaaaaaaa .... ma nimerit .... si m am descarcat . Ce a fost la gura mea ... n ati vrea sa stiti. Mai ca n am injurat o. In ce priveste problema cu debitmetru parerea mea ,si nu numai a mea ,este ca daca iei din dezmembrari exista riscul sa nimeresti unul la fel de uzat. Debitmetrul e bine sa l iei de nou ... dar nu Meat Doria ... alte marci ...ce te tine. Despre clapeta poti sa incerci sa o iei de la second dar sa I zici lu' ala de la dezmembrari ca se pote sa I o aduci inapoi a doua zi daca face la fel, adica sa o pui pe masina si daca merge , bine daca nu ... a doua zi I o dai inapoi. Sa mi spui cum ai rezolvat ...
Skip ads

  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Aaa ... am uitat sa ti zic ...intr un fel au dreptate cei de la Radacini ... intr o parte a clapetei este asa numitul IAC ... sensor de ralanti ... doar ca nu se poate desface pt ca e capsulat ...si nu stiu daca a desfacut cineva (d astea capsulate si le a si reparat) ... ala iti face toata bucuria de la prima pornire dimineata ... asa imi face si mie da l am iertat ... nu l mai bag in sema ca mai rau ma enervez. DUpa 2-3 minute isi revine si merge normal.
  • lismanconstantin

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Pentru a vedea daca problema este de la debitmetru scoate mufa acestuia si apoi condu masina. O sa ti se aprinda martorul in bord, motorul o sa intre in stare de avarie si o sa traga aer fara a fi controlat de debitmetru, dar ar trebui sa simti puterea motorului. Daca simti o diferenta, ca motorul trage bine, debitmetrul e gripat sau mort. Bine, daca ai un Opcom poti citi si parametri acestuia pentru a vedea in ce stare e. Mai multe citeste aici https://www.clubopel.com/vie...asc&start=40/
Referitor la postul tau anterior :
- sonda lambda nu iti da asemenea simptome la motor;
- Nu stiu exact ce eroare, rateu la cilindru 2 ti-a dat pe OP-Com. AI codul de eroare stocat? Sau pur si simplu cel care ti-a facut diagnoza a vazut ceva detonatii pe cilindul 2? Diagnoza a fost facuta cu masina pe loc, sau in sarcina, mergand?
- Daca ai schimbat bujiile, ce bujii ai pus? Ai verificat ca distanta intre electrod sa fie de 0,9-1 mm? Eu am Bosch FLR8LDCU, schimbate la 2 ani si nu necesita reglaj. Daca ai pus NGK, sigur trebuie sa le faci distanta de 0.9-1mm cu o lera. Citeste mai multe aici https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9845..
- clapeta ai curatat-o bine? cu betisoare de urechi, pe la margini, sa arate impecabil?
- Daca zici ca Check Engine se aprinde si se stinge, ce cod de eroare ai setat in ECU? Daca iti face cineva o diagnoza si vezi niste erori, noteaza acele coduri si cauta aici pe forum ca ai sa gasesti multe informatii utile.
- In legatura cu smunciturile usoare ale motorului, care le simti in habitaclu, cand motorul e rece, verifica si suportul din fata jos motor, eu am avut unul fisurat (bucsa aia de cauciuc rigid era sarita pe jumatate) si simteam aceste smuncituri cand motorul era rece. Pentru reglajul relantiului, asigurate ca bujiile care le-ai pus sunt ok reglate, poti face testul cu debitmetrul scotand mufa, iar clapeta de acceleratie asigurate ca e curatata temeinic!
Si daca faci o diagnoza, revin-o cu ceva coduri de eroare stocate in ECU .
Spor.



Cum imi dau seama daca e dus debitmetrul ?
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salut ! Motorul este Z18XE (Zafira A)... ECU reparat la Mihai (ecu.ro) , De 3 luni am montat GPL pe ea (din nainte sa repar ECU). Curatat clapeta acum o luna la EDS Service, facut test cu Tech 2 de Maiandrei atunci nu a vazut nimic in neregula ... debitmetru de nota 8 din 10 de asemeni sonda lambda 2. " Pentru anul ei 2002 inca functionala" Montat bujii Bosh pentru GPL cu distanta dintre electrozi 0.7mm recomandata de service ul GPL. Schimbat imediat dupa montajul GPL ,termostatul (Behr),cel vechi blocat pe deschis. Simptomele cu relanti instabil dimineata la prima pornire si isi revine dupa 2-3 minute , cand se incalzeste bine senzatie de pierdere de putere, accelerare pe distanta mare ,intreruperi usoare la viteza peste 80-90 (in accelerare).Acum 2 zile bec Check Engine aprins,facut test agrafa ... gasit Eroare P0170. Deci ...dupa parerea mea amestec necorespunzator, posibil trage aer prin aspiratie ... Astept pareri de la dv . Va multumesc
Skip ads

  • Dany7776

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2011

  • Mesaj Privat
inca nu am probleme dar vreiam sa stiu caca carcasa filtrului de aer are o fisura (rupt piciorusul de prindere/fixare din fata deci nu mai este ermetic, trage aer si pe acolo.
Oare afecteaza puterea masini.
Cu ce las putea lipi oare la service l-au lipit si dar nu a tinut.
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salut Dany ! Nu afecteaza piciorusul rupt de la filtru. Poti sa ai pierderi de aer pana in debitmetru. Masina poate functiona si fara filtru de aer(dar nu e recomandat), in schimb daca trage aer fals dupa debitmetru ... e problema. ECU ia valorile din debitmetru si face amestecul. In cazul tau , mergi linistit.
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salut ! Zafira A motor Z18XE . Am montat GPL. Relanti la prima pornire instabil dupa 2-3 minute se stabiizeaza, asta iarna mia dat rateu de a aruncat furtunul de vacuum de la sonda de purjare de la trhrottle body. In fine am schimbat si apoi reparat ECU (achizitionat de pe o masina din Anglia) ... cu toate ca si ECU original al masinii se pare ca e bun, asa a zis Mihai de la ECU.ro ...Am curatat clapeta admisie acum 2 luni,( si cred ca pustanii aia de mecanici nu au strans bine slapeta de acceleratie sau nu au vazut ca garniture trebuia schimbata ) masina se manifesta in continuare in felul urmator. Dupa pornirea de dimineata cu balbaiala de rigoare care dispare dupa 2 minute , merge bine dar cand se incaleste ... nu mai trage ... zici ca e o Dacie d aia veche , accelereaza pe distante foaaarte lunga, de depasiri nu poate fi vorba, ce mai tura vura , ma rog de ea cu pedala la podea. Ieri mi sa aprins Chec Engine eroare P0170 ... Cei de la firma de gaz au zis ca gazul e montat si calibrat corespunzator, bujii Bosh GPL distanta 0.7mm, Am facut o verificare la Maiandrei si mi a gasit totul in regula pentru varsta ei , debitmetru e de 8 din 10 si sonda lambda 2 e tot asa dar merg isi fac treaba. Ce parere aveti ?
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
inainte de GPL motoru mergea OK?sa nu ai cumva injectoare infundate sau catalizator partial infundat
Skip ads

  • Dany7776

  • Mesaje scrise: 347
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2011

  • Mesaj Privat
laur75 Pentru Z18XE
Debitmetru aer SH 100 -150 RON
Debitmetru aer Nou 839, 669, 563 RON
Da-i si tu cautare pe google nu stiu daca sunt mai ieftine.
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Avea relantiul instabil dimineata si inainte de a monta GPL. Tragea dar intra in avarie dupa ce se incalze se aprindea Masina cu cheita. Am schimbat ECU ca am zis ca i defect.Dupa montaj GPL tipul de la Sevice mi a sugerat sa schimb termostatul ca era blocat pe deschis si nu imi ridica temperatu ra.L am sc himbat dar in acelerare intrerupea, era ca si cum nu i dadea combustibil destul. Sa stricat ECU , l am reparat. Mai npou sa aprins Check Engine eroare P0170/ Inainte imi tragea dar facea intreruperi ... acum cand se incinge pierde putere tre sa accelerez in 3000 de ture ca sa simt ca are un kpic de vlaga, zici ca are frana de mana trasa
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
hai sa vedem pe net ce zice la P0170
aer fals pe la galeria de admisie
rezistenta incalzire senzor oxigen defecta(sonda catalizator,prima)
rateuri aprindere
injectoare defecte
rasufla pe undeva toba de esapament
presiune incorecta de combustibil
lipsa combustibil
debitmetru defect<da la masa>
furtunu/teava care face legatura intre blocu motor si capacu culbutorilor infundat/fisurat
pe PM iti dau adresa cu interpretarea codurilor de eroare

si alta explicatie in englezaFuel Trim Malfunction (Bank 1)

si traducerea cu prietenul nostru google
Defecțiune Trim de combustibil (Banca 1)

Expertul nostru emisiilor de a pune împreunã urmãtoarele informații despre codul de eroare P0170. Am inclus, de asemenea, proceduri de diagnosticare pe care le puteți lua pentru a magazin de reparații în cazul în care mecanicul are dificultãți în analizarea cod.

OBD II cod de eroare

OBD II P0170
Cod de eroare Definiție
Pe termen lung și pe termen scurt de combustibil Trim sunt metodele folosite de Powertrain Control Module pentru a regla continuu de aer de carburant, în scopul de a menține 14.7-1 (stoechiometrici), amestec care este ideal pentru ardere. Codul P0170 este setat când Powertrain Control Module-a atins limita de funcționare cu aceste ajustãri.

simptomele

Check Engine lumina se va aprinde
În multe cazuri, nu existã simptome anormale poate fi observat
ÃŽn unele cazuri, vehiculul poate obține kilometraj de combustibil sãraci
În unele cazuri, motorul poate ezita în timpul accelerãrii
Probleme comune care declanseaza Codul P0170

Admisie pierderi de vacuum
Defect de aer Masa senzorului de debit
Defect Mass Debit de aer senzor cabluri sau conexiuni
Misdiagnoses comune

Senzorul de oxigen este înlocuit atunci când problema realã este o scurgere de vid
Senzorul de oxigen este înlocuit atunci când problema realã este o masã de aer senzor de debit defect
sper ca te descurci si sa auzim de bine
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Aha ... Multam fain ... e de sscarpinat in ea ... saptamana viitoare fac o programare la EDS Service sa vd ce mi gasesc baietii ...
Skip ads

  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Am revenit cu detalii ... Am fost la EDS ... Am facut diagnoza la Maiandrei . Rezultatul este ... debitmetru defect adica mult sub valorile normale. Am schimbat cu un altul pe care il aveam, care este in conditii un pic mai bune. Recomandarea este schimb cu un debitmetru nou , de preferat VDO Simens , mi a specificat Maiandrei pentru ca restul este posibil sa aiba termen de exploatare scurta. Ma doare rau dar ... asta e solutia.
  • kostelk

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Salut tuturor ! ... revin aici dupa o pauza ceva mai lunga sa va spun ca problema mea privind ralanti oscilant si lipsa de putere in timpul sarcinii s-a rezolvat. Practic am inlocuit senzorul de la arborele cotit, debitmetrul, lambda 1 (trebuie s-o schimb si pe lambda 2 !). Mai am de inlocuit si bobina de inductie, dar cand or mai fi bani. Pana atunci merg cu varianta ajutatoare - Megabond. Masina merge bine. Multumesc tuturor si multa bafta ...
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Am revenit cu amanunte ... Dupa recomandarea schimbarii debitmetrului ,am pus unul nou ... VDO. Am plecat in scurta vacanta de Sf.Maria ,la mare.Am pus o pe autostrada (pe GPL) ... am mers cu 110-120 km/h. Pe la Km 100 a inceput sa intrerupa ... sa aprins becul ESP si CHECK ENGINE ... (dupa care n a mai facut), a mers relariv bine. Am citit codurile eroare cu Test Agrafa ... 2 erori ... P0170 si P0304 ... Check Engine nu sa resetat dupa scoaterea bateriei, am facut vizita la ecu.ro ... mi a sters codurile. Am s o mai calc spre munte sa vd daca se repeta ... ciudat.
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor ! Iata ca in final dupa aproape un an de tatonari ,incercari si schimburi de piese am rausit in sfarsiit sa rezolv problemele. Finalul rezolvari a venit de la schimbarea bobinei de inductie (cu una secondoriginala Sagem). Bobina de inductie "fura scanteie". Inainte de asra am schimbat bujii (pt gpl,dist electrod 0.75-0.80). Dar mai inainte am schimbat debitmetrul la EDS Service pt ca nu aveam 10 m2 aer cum era normal ... ci doar 7. Acum dupa schimbare la o saptamana , porneste normal socul ridica turatia la 1400 ... ( nu am mai sesizat o usoara accelerare involuntara dupa cam un min). Revenirea la relantii aproximativ 700 r/m.La accelerare se observa o finete in acccelerare a pedalei. Inainte trebuia sa accelerez ca sa plec de pe loc acum pleaca doar la ridicarea piciorului de pe ambreiaj. Daca ati urmarit toate problemele mele si aveti semnalmente asemanatoare poate v am fost de ajutor in ce priveste remedierea problemei. Toate cele bune Km multi si reparatii putine.
  • yo4dmh

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salut viforel
Inteleg ca s-a rezolvat problema la tine cu schimbarea bobinei de inductie ... am si eu aceeasi problema la un Z18XE pus pe o Vectra GTS 2003 - dimineata, la pornire, relantiul urca pana pe la 2500 rpm si scade la 500 (face asa cam 30 sec) dupa care se stabilizeaza si masina merge ok toata ziua ... Daca incerc sa plec inainte sa se stabilizeze, motorul parca se inneaca ...
N-ai mai postat nimic din dec 2013, deci de la bobina era? Ca m-a innebunit problema asta cu relantiul dimineata ... Sad
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Da ... da ... si am schimbat si debitmetrul ca era cam obosit ... mai are o usoara tendinta dar trebuie sa schimb si sondela lambda ca la diagnoza mi a gasit somda lambda 1 care reactioneaza cu o mica intarziere. Parerea mea in prima faza sa departezi ecu de motor sa nu preia caldura si vibratiile. Ii faci un supprt si il departezi cat poti. 2 Incearca sa imprumuti un debitmetru la a doua schimbare.3 Daca persista imprumuta si o bobina. Trebuie sa ti dai seama pri n eliminare ce este defect ... ca sa nu cumperi degeaba. Oricum debitmetrul te sfatuiesc daca e sa constati ca e vinovatul , sa l cumperi nou. Usor, usor prin tatonari se rezolva ...
  • viforel

  • Mesaje scrise: 882
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Aaa ... la tine bobina are fise ? Daca are fise alea pot sa fie marea problema daca se impusca. Daca e model nou monobloc ... se schimba cu totul.
  • yo4dmh

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Mersi de raspuns, dar din pacate eu nu sunt prin tara acum si masina o am la reparatie in service unui prieten, asa ca pot doar sa ii retransmit lui toate informatiile. Oricum, primul pas va fi facut maine dimineata cand vor testa cu o bobina de imprumut ... Revin cu detalii, o zi buna!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR