Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Revin : am schimbat mufa de la senzor ax came, problema persista, probabil ca nici senzorul pe care l-a schimbat fostul proprietar nu era original, si oricum eu am masurat impedanta pe el si imi dadea ceva fantastic de genul 28 ohmi ... Acum vreau sa schimb si senzorul, am facut rost de altul, dar am auzit (de la mecanic) ca trebuie data jos cureaua de distributie. Pe de alta parte, baiatul care mi-a adus senzorul mi-a zis ca nu trebuie, ca el (la indicatiile aceluiasi mecanic) l-a dat jos fara sa dea si cureaua de distributie ... Are cineva idee ce si cum ? Eventual o descriere mai amanuntita a operatiunii ? As fi foarte recunoscator Smile
Sarbatori fericite !
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
da capacul de la distributie jos si te prinzi repede ce si cum. din cate imi aduc aminte nu trebuie data distributia jos.
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
O sa incerc sa fac treaba asta zilele astea, cat mai tine vremea cu noi. Filtrul de benzina unde se afla ? L-am cumparat, vreau sa il schimb dar nu stiu unde e Smile)
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
bx3m a scris:Revin : am schimbat mufa de la senzor ax came, problema persista, probabil ca nici senzorul pe care l-a schimbat fostul proprietar nu era original, si oricum eu am masurat impedanta pe el si imi dadea ceva fantastic de genul 28 ohmi ... Acum vreau sa schimb si senzorul, am facut rost de altul, dar am auzit (de la mecanic) ca trebuie data jos cureaua de distributie. Pe de alta parte, baiatul care mi-a adus senzorul mi-a zis ca nu trebuie, ca el (la indicatiile aceluiasi mecanic) l-a dat jos fara sa dea si cureaua de distributie ... Are cineva idee ce si cum ? Eventual o descriere mai amanuntita a operatiunii ? As fi foarte recunoscator Smile
Sarbatori fericite !


Sunt putin derutat de faptul ca in semnatura ai un ''Astra G pe motorina'' si intr-un mesaj anterior ai scris despre o Vectra B x18xe. Eu iti pot furniza detaliile privind Vectra B x18xe.Mai intai trebuie deconectata bateria de acumulatori(atentie insa, prin acest lucru se reseteaza calculatorul, implicit codul de la radiocasetofon). Pentru a demonta senzorul de la axele cu came(camshaft) nu este nevoie sa demontezi cureaua sa mai stiu eu ceva de la distributie. Trebuie doar sa demontezi capacul de la distributie si conform sagetilor din imagine o sa reusesti sa extragi senzorul. Se desface surubul de fixare senzor si se trage pur si simplu usor, dar ferm de cablu in sus, cu mufa cu tot. Dupa care il deconectezi si il inlocuiesti.

Dupa operatiune conectezi bornele la bateria de acumulatori si cand pornesti prima data lasi motorul sa iti functioneze la relantiu pana cand temperatura din motor ajunge la cea optima(cand deschide termostatul), in acest fel calculatorul ''invata'' corect toti parametri de pe motor.



bx3m a scris:O sa incerc sa fac treaba asta zilele astea, cat mai tine vremea cu noi. Filtrul de benzina unde se afla ? L-am cumparat, vreau sa il schimb dar nu stiu unde e Smile)

In ceea ce priveste filtrul de carburant acesta se afla in partea stanga spate, conform imaginii.Atentie insa la ''sens''

Skip ads

  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Am rezolvat cu semnatura Very Happy Scuze, am facut schimbul acum o luna, dar am uitat sa schimb semnatura.
Da, ceva de genul asta aflasem si eu, dar colegul Mariusnapcori a spus ca trebuie data cureaua de distributie jos ... prefer sa nu comentez motivele pentru care mie mi-a spus asa, dar baiatului care mi-a adus senzorul mi-a spus ca tocmai Marius l-a invatat sa dea jos senzorul fara sa miste ceva la distributie. O sa incerc maine sa schimb senzorul cu cel vechi care il am si sa vedem daca mai face ceva.
De ce zici ca trebuie deconectata bateria ? Am citit chiar in Autodata ca inocuirea senzorului se face doar cu "Ignition OFF" si atat. Nu prea ma intereseaza codul de la player, nu il mai am pe cel original. Oricum o sa am grija sa astept sa se incalzeasca pe loc, nu in mers. Ai idee cumva si cam ce chei sunt necesare ? Din ce am vazut totusi, ar fi doar 2 marimi de chei tubulare (de la suruburile care prind capacul si de la surubul de la senzor).
Cam nasol totusi cu filtrul, nu prea merge schimbat asa usor ca la Y17DT (la care dura maxim 10 min inlocuirea filtrului de combustibil), vad ca trebuie ridicata masina ...
Mersi de sfaturi, daca mai am ceva nelamuriri mai postez pe aici Smile
P.S. Deconectarea bateriei ar putea cumva sa desincronizeze cheia cu immo ? Stiu (pentru ca mi s-a intamplat deja) ca atunci cand dai la automat cu baterie slaba, sau suficient de slaba incat sa nu porneasca, se desincronizeaza cheia si trebuie refacuta legatura intre cheie si immo (din tester).
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
deconectarea bateriei nu face nimic la immo. cu bateria slaba e posibil desi eu nu am patit.
daca pui rotile din spate pe o bordura mai inalta cred ca ai sanse sa schimbi filtru de benzina. dar mai simplu e pe canal sau elevator.
pt suruburile de la capacul distributiei iti trebuie tubulara de 10.( cel putin la mine e asa). bine ar fi sa ai o trusa de chei inclusiv tubulare in stea(e8,e10,e6,etc). sunt destul de des folosite.
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Am incercat dar nu am avut o cheie, acum am facut rost de o trusa. Problema e alta ... iar a inceput sa se opreasca ... ieri s-a oprit in mers chiar, cand acceleram, iar azi s-a oprit ca si inainte, la relanti. Am dat cheie a luat-o fara probleme ... ce sa fie ce sa fie ... cred ca ii dau foc Very Happy Deja nu mai suport, daca ma mai lasa vreodata in mijlocul intersectiei bucati o fac
P.S. Hai ca am postat in mai multe locuri despre filtru, o sa incerc sa il caut poate reusesc singur. Mersi ! Va tin la curent cu evolutia problemelor Sad
  • Leevy

  • Mesaje scrise: 222
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2009

  • Mesaj Privat
eu zic ca ti-s buni senzorii :fara cel de la ax cu came merge oricum 4500 rotatii e destul cat sa atigi 180km/h el nu stabileste decat ordinea de aprindere altfel intra pe sistem de avarii si ii da scanteie oricum, fara cel de la arborele cotit nu porneste
; eu zic ca ai sonda lambda defecta ea stabileste amestecul aer combustibil si cateodata daca e defecta sau arsa (senzor O2) cand vrei sa sprintezi ti se opreste motor .
Skip ads

  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Update : am pus la loc senzorul vechi, cel de il schimbase fostul proprietar - si merge, nu mai am nicio eroare Very Happy
Dupa ce a facut problema aia cu opritul in mers, a doua zi mi s-a oprit (ca inainte, cand facea probleme de la IAC) la relanti, doar o data - cheie si a pornit la sfert. Cand m-am apucat de am schimbat senzorul axa cu came, am dat jos si IAC-ul, si l-am lasat o noapte in carburol, l-am curatat bine, cat am ajuns, cu o pensula si, cel putin pana acum (si e deja aproape o saptamana de la operatiune si mers destul, mai ales prin oras) nu a mai facut niciun fel de problema.
Sper sa o tina tot asa, fara probleme Smile
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
eu zic sa iti faci stoc de senzori. mai ales daca ii gasesti ieftini. buba la motoarele astea is senzorii pacatosi. majoritatea facuti de siemens. si scumpi in draci noi si originali.

iac,debitmetru, senzor de turatie,senzr de ax came, sonda lambda.
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Sper totusi sa nu fie nevoie chiar de stoc Sad(
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Hai ca revin : nu stiu ce legatura ar putea avea cu ce am facut si schimbat pana acum, dar acum am alta problema : cateodata, am observat mai ales cand merg mai sportiv (adica destul de des Razz ), cand o scot pe liber ramane turata pe la vreo 1500 ... 2-3-4 secunde, revine greu la relanti ... am inteles ca ar putea fi de pe la debitmetru. O sa imi achizitionez in curand si eu un tester (sper sa mi se aprobe investitia Very Happy) si sa pot posta niste valori. Pana atunci, ceva idei ?
Skip ads

  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Update : dupa ce am constatat pe tester ca temperatura afisata de ceasuri si cea raportata de ECU difera am schimbat senzorul temperatura lichid racire - acum am aceeasi citire, masina trage mai bine, se pare ca cel vechi era defect.
DAR am alta problema : masina, la cald, la ralanti, sta turata - cand e rece e ok, 800 de ture, cand se incalzeste sta in 1200 - 1500 - 2000. Dupa ce opresc motorul si o repornesc, problema pare rezolvata, pana cand merg nitel cu ea, cand revine ralantiul la valorile mentionate. Nu stiu ce sa ii mai fac, ce sa mai verific, acum ca a dat caldura o sa incerc sa ii mai curat inca o data IAC-ul ... Daca aveti ceva idei, chiar si cu ce ar trebui sa testez, ce valori ar trebui sa am prin diversi senzori ...
  • eldin

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2007 z16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Iata povestea:
Am pornit masina (motor rece ) si a luat-o la prima cheie iar dupa 3 Km am oprit.Dupa circa 15 minute am incercat sa pornesc si a pornit greu...ca la raba cu pedala la fund si dupa 5-6 incercari.
Nu a avut pina atunci nicio problema , decit cind acceleram brusc se aprindea becul cu aprindere incorecta dar se stingea dupa citeva secunde cind reveneam la turatie constanta.
Am verificat:
- bujiile dau scinteie;
-filtru benzina curat;
-Pompa de benzina baga presiune-2,9 bar iar daca strangulez returul trece de 4 (atit am avut scala manometrului );debit 1 litru in cc 23 secunde;
-Siguranta este buna;
-Releul pompei lucreaza-pui contactul face presiune 2,9 bar, declanseaza iar cind dai la automat cupleaza iarasi.Singura problema ar fi ca presiunea se pierde in circa 2 minute dar daca pui contactul revine la 2.9 bar.
Erori nu-mi da altele decit cele care le-am avut si inainte cind mergea..110, 115
La inceput dupa 10-15 chei scurte o lua, o lasam sa mearga la ralanti 1 minut fara sa accelerez pt ca murea motorul dupa care mergea dar se simtea ca motorul mergea urit
Acum nu mai porneste deloc ; am incercat sa o trag, mai rau si se aude si niste rateuri.
AJUTOR...!
  • LGLro

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Am acelasi model de motor si asa mi-a facut si mie azi dimineaza. Apasam pedala de accelaratie la maxim, dadeam la cheie, se chinuia sa invarta si se auzeau niste bubuieli (rateuri) in motor... dar pana la urma a pornit dupa 10 incercari...
  • LGLro

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1996 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2012

  • Mesaj Privat
La modelul asta de motor tot timpul apare cate-o problema la senzori (si nu numai)... Eu repar una si se strica alta... gata m-am saturat O VAND Smile)
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
In momentul de fata nu am incotro, si am avut de ales intre a ii pune GPL sau de a o vinde pe nimica toata, si sa mai pun bani, ca sa imi pot lua o masina ca lumea. Din lipsa de bani, am ales varianta cu GPL. Dar jur, cand o sa o schimb, Opel nu vreau sa mai vad. Numai probleme, m-am saturat sa aud "aah, asta e boala lor !" de imi vine sa iau la bataie pe ala care imi mai zice o data asa ceva. Proaste masini, dar mai prosti noi ca am dat banii pe ele. Nu vreau sa mai aud povesti de genul "lasa ca stiu eu oameni care nu au avut probleme" - pentru fiecare , care nu a avut probleme eu pot aduce inca 3 care au avut probleme cu Opel.
Mi-a zis cineva odata : stii de ce va cunoasteti voi atat de bine in clubul Opel ? Pentru ca aveti multe probleme la ele ! ADEVARAT !
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@BX3M legat de turatie incearca sa intaresti arcul la iac. scoti iac-ul si in capatul lui ai un capac de tabla ambutisat.dai ala jos si dai de un surub mare.rotesti de ala o tura si dupa fa proba pe masina.arcul se slabeste in timp si nu mai inchide bine.eu l-am reglat la mine si adio oscilatii in relanti si turatii dubioase.
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
@marian_sro : multumesc pentru sfat, o sa incerc si asta. Problema este alta in acest moment : pe benzina tot mai oscileaza turatia, dimineata de multe ori cand plec de acasa, o las nitel sa se regleze relantiul, apoi plec si la primul semafor sta in 2000 de ture. Dau o talpa mai sanatoasa, o duc in 5 - 6k de ture, si isi revine. DAR in momentul in care trec pe gaz, masina merge ca un ceas elvetian ... Am curatat corpul clapeta acceleratie, cu periuta de dinti. Dupa aceasta operatiune s-a intamplat sa nu se mai opreasca, dar sa se tureze.
  • bx3m

  • Mesaje scrise: 870
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Neata, hai sa va spun cum s-a rezolvat problema mea cu relantiul instabil, dupa ce timp de o saptamana imi venea sa o arunc intr-o prapastie. Am vrut sa dau IAC-ul jos, sa vad cat e de murdar si sa il curat. Din cauza instalatiei de GPL, a trebuit sa misc de cablul care intra in IAC, mai exact sa il intorc cu fundul in sus - instantaneu m-a luat durerea de cap (imi cer scuze dar nu am facut nicio poza). Cele 2 fire care banuiesc, ca vin din ECU aveau toata izolatia casanta, daca o strangeam intre degete se spargea ca o ... ceramica, sa zicem. Bineinteles, cele 2 fire erau unul peste altul, intr-o frumoasa (in alta situatie) comuniune. Le-am scos de pe traseu cat am putut, pana am ajuns la un nod mare, si de acolo si pana la mufa le-am bandajat in banda izoliera (stiu, ar fi fost mai elegant sa pun tub termoretractabil, dar nu aveam de unde sa iau). IAC-ul se prezenta chair foarte bine, curatel, doar putina murdarie lichida, care a reactionat exemplar la spray-ul de curatat frane.
Concluzia : NU mai am probleme cu relantiul Smile
Urmeaza, la primavara, sa refac tot acest traseu, precum si altele care probabil ca sunt in aceeasi situatie. Imi inchipui ca la 16 ani cat are, fenomenul este repetat si pe alte trasee de cablu.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR