Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • kalu76

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Salutare ! Am o problemã un pic ieșitã din comun. Am ajuns într-o searã friguroasã de la jumãtatea lui aprilie cu mașina în spatele blocului, am parcat și din cauza motorului cald, șobolanii din ghena de gunoi s-au refugiat în motorul meu și au ros un cablu. Voi posta fotografia luatã de pe site de aici și desenatã cu 3 culori de mine pt a vã întreba cum procedez sã scot mufa asta. Motorul meu este un Z16XE din 2003 iar în fotografia asta am gãsit ceva identic cu al meu....Deci șobolanii au ros de la îmbinarea marcatã cu sãgeata galbenã pânã la sãgeata roșie. eu am vrut sã scot mufa marcatã cu sãgeata verde dar nu iese deloc și mi-a fost fricã sã n-o rup.....are o clamã micã pe care am apãsat dar nici așa nu iese....credeți cã trebuie sã cumpãr tot ansamblul ãla de cabluri sau pot lipi firele dacã scot din mufa aia? mulțumesc anticipat pt rãspuns....și v-aș mai ruga sã-mi spuneți cum se numește cablatura asta și piesele pe care le deservește.....eu recunosc doar carburatorul....


Ultima modificare facuta de kalu76 la Joi 02 Mai, 2013 11:44 pm
Skip ads

  • XEP
  • Suspendat
  • 204 mesaje
  • din 19 Jun 2012
  • Astra 2005 Z16XEP
  • Buzau
  • XEP

  • Mesaje scrise: 204
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Nu ai carburator . Aia in care intra mufa marcata cu sageata verde este clapeta de acceleratie (tot corpul ala). cablajul vine dinspre motor si se imparte in 2 (spre clapeta sageata verde ) si spre senzorul MAP ( mai jos de sageata rosie) asta din urma masoara presiunea din admisie si in functie (SI) de el se face amestecul aer benzina.
Daca au rost doar copex-ul ala cu care este invelit cablajul nu este nicio problema.Daca au fost sectionate firele se pot reface foarte usor chestia este sa le izolezi bine cu niste mufe din alea termocontractabile. Banda de izolatie nu rezista se topeste in cele din urma dezlipindu-se.
Mufa aia iese usor . Apesi pe parchia aia si tragi ceva mai hotarat ( tragi stanga dreapta si iese repede). Daca tot nu poti bagi o lama prin partea stanga si ridici siguranta dupa aia tragi de ea.
Apropo chiar daca rupi siguranta nu-i problema ... mufa aia nu iese in veci de acolo.
  • kalu76

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Oct 2007

  • Mesaj Privat
sã vedem dacã am înțeles....cablul pornește de la sãgeata bleu se ramificã la sãgeata galbenã ....ok? mie mi l-a secționat între liniile galbene, și au ros din el cam 2cm cred, cã nu-mi mai ajung firele sã le înnãdesc....dacã este posibil voi cumpãra niște fire la culorile care sunt acolo....problema e cã sunt 2 fire bleu și 2 crem închis restul putând fi diferențiate......este posibil sã le leg aiurea, nu? se gãsește ansamblul ãla de mufe și fire și cum se numește? (în cazul în care trebuie sã cumpãr altul) oricum îți mulțumesc pt rãspunsul tãu rapid....
  • XEP
  • Suspendat
  • 204 mesaje
  • din 19 Jun 2012
  • Astra 2005 Z16XEP
  • Buzau
  • XEP

  • Mesaje scrise: 204
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Da pleaca de la sageata bleu si se ramifica la cea galbena. Nu are rost sa cumperi cablajul deoarece aceasta este de-a intregul(tot cablajul motor) . Firele de semnal si comanda sunt direct din ECU (calculatorul motor , cutia aia de aluminiu) iar restul sunt alimentarile care vin din tabloul de sigurante printr-un manunchi gros care bineinteles se ramifica (circuitele sunt separate).
Desfaci banda aia de la ramificatie dupa aceea scoti firele pana in dreptul sagetii albastre ca sa poti sa le inadesti usor. In mod normal nu este tensiune acolo fara contact dar mai bine scoti plusul de la baterie. Respecti culorile exact cum sunt acolo.Folosesti fire litate(multifilare) ca altfel te chinui.
Pana la urma sunt niste amarate de fire ... in 10 minute ar trebui sa termini.
Apropo nu are cum sa fie 2 fire de aceeasi culoare uitate atent ca sigur are vreo dunga subtire de diferentiere).
Si ca incheiere vezi ca un corp din ala pentru clapeta este ca 600 RON second hand si vreo 1200 RON nou asa ca ar fi bine sa le legi si izolezi cum trebuie Smile.
Skip ads

  • kalu76

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Oct 2007

  • Mesaj Privat
azi m-apuc de ea, mama ei de treabã ! Îți mulțumesc pt rãspunsuri. Mã voi uita mai atent sã vãd vreo liniuțã de diferențiere cum zici tu pe firele alea....Asearã era un picuț întuneric și nu am vãzut dar acum mã duc cãlare pe treabã.....respect....
  • kalu76

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Gata, am rezolvat. Nu a durat chiar 10 minute, 10 minute a durat sã scot sãrãcia aia de mufã cã nu gãseam siguranța de care mi-ai zis. Am gãsit-o și am scos-o și nici așa nu ieșea fir-ar ea sã fie. M-am uitat mai atent la fire și sã știi cã nu averau nici o dunga pe ele de diferențiere, ba mai mult nu erau doar 4 la fel alea bleu și alea crem, am mai descoperit cã mai erau 2 fire albe identice fãrã vreo chestie pe ele care sã-mi spunã care de unde e.....În total 6 fire deci 3 perechi....Mi-am zis cã pânã aici a fost experiența mea cu electrica, dar m-am gândit cã încercarea moarte n-are. Am dedus eu cam care cu care ar fi dupã rosãturi și felul în care au fost secționate, am gãsit și cei 1-2 cm lipsã care cãzuserã lângã clapetã și am avut noroc cãci multe bucãți erau de la firele pe care eu trebuia sã le înlocuiesc. Într-un sfârșit le-am prins pe toate cu tub din ãla de îl încãlzești cu bricheta și m-am hotãrât sã-i dau o cheie. Când am pornit-o, surprizã, nu voia sã stea ralanti-ul nici mort....Mã uit iar sub capotã și-mi dau seama cã am uitat sã montez a doua mufã aia spre ECU cum mi-ai zis tu......o pun și pe aia și iar îi dau cheie. Pornește, stã ralanti-ul dar acum când apãsam accelerația nu-mi dãdea senzația cã accelerația ar fi acolo, era moartã....aveam o mașinã care stãtea la ralanti dar nu voia sã se accelereze și în plus îmi stãtea aprins și martorul ãla ”chek engine”....am crezut cã mã voi duce pânã la urmã la service sã-mi punã calculatorul pe ea, dar m-am gândit pentru ultima oarã sã scot borna de la baterie sã resetez calculatorul cã așa am mai pãțit acum 3 ani când mi s-a stricat electromotorul.....scot borna stau 5 minute și o pun la loc și când i-am dat cheie, nu mai avea nici cea mai micã problemã....am fãcut o turã în jurul blocului și parcã a mers mai bine decât înainte sã se strice....am reușit cu 2 lei cât m-a costat tubul ãla termocontractibil sã repar mașina dar la sfãrșit dupã ce am montat tot am descoperit cã am uitat de o piesã sã o pun la loc: siguranța de la mufa aia pe care m-am chinuit s-o scot.....o voi pune cu altã ocazie cãci mi-a fost lene sã desfac totul din nou....mulțumesc mult pentru sfaturi și sã știi cã mi-ai dat încredere sã mã bag eu, cãci voiam s-o duc la service dacã nu citeam pe aici pe forum și nu-mi spuneai cã e simplu de fãcut....în total m-a dus 2 lei și 2 ore s-o repar....
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR