Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Service-uri
  • iulian chiricuta

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Salut,

As dori sa schimb distributia, dar citind pe forum ca modelul de opel astra h 1.3 cdti este mai rar si cate buleli dau mecanicii, ca nu sunt familiarizati cu acest tip de motor , nu stiu unde as putea sa o schimb.
Initail ma gandeam la reprezentanta din Galati, dar am citit ca astia chiar sunt cei mai praf. In concluzie imi poate spune cineva unde as putea sa schimb distributia.

O zi buna.
Skip ads

  • criss1000

  • Mesaje scrise: 156
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2009

  • Mesaj Privat
tu ai distributie pe lant....nu? cati km are masina?
  • iulian chiricuta

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Immm da...Din ce imi dau eu seama nici tu nu prea ai auzit de acest motor...Da e pe lant, stiu ca trebuie schimbat la 150 000 km, deci eu am temele facute, ideea e ca citnd pe forum nu am nici cea mai mica idee unde as putea schimba distributia in Galati. Am citit ca este un tip prin Iasi care se pricepe...dar sa fim seriosi, sa ma duc pana la Iasi pentru o distributie... Laughing . Cred ca pana la urma daca nu primesc nici un raspuns concret p forum, am s-o duc la astia de la Radacini, poate imi da si mie o buleala de aia sa-mi sara pistoanele din motor si dupa aceea sa-mi dea un motor nou Oare? ...
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Distributia o schimbi daca bate. Nu baga bani in motor decat daca este necesar. Eu am 162k cu masina si nu da semne de oboseala. In carte scrie ca trebuie verificata la 150k si inlocuita la 250k.

Bafta
Skip ads

  • scorpio18

  • Mesaje scrise: 1,462
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2000 y20dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jul 2008

  • Mesaj Privat
iulian chiricuta a scris:Immm da...Din ce imi dau eu seama nici tu nu prea ai auzit de acest motor...Da e pe lant, stiu ca trebuie schimbat la 150 000 km, deci eu am temele facute, ideea e ca citnd pe forum nu am nici cea mai mica idee unde as putea schimba distributia in Galati. Am citit ca este un tip prin Iasi care se pricepe...dar sa fim seriosi, sa ma duc pana la Iasi pentru o distributie... Laughing . Cred ca pana la urma daca nu primesc nici un raspuns concret p forum, am s-o duc la astia de la Radacini, poate imi da si mie o buleala de aia sa-mi sara pistoanele din motor si dupa aceea sa-mi dea un motor nou Oare? ...

tipul din iasi e dancuciureanu si e destul de bun, se stie bine pe motorul asta... eu zic sa pui mana sa o schimbi chiar daca unii zic ca nu e nevoie, o distributie sarita va costa muuult mai mult decat schimbarea ei. parca domnul dan o facea destul de rapid si e 100% facuta bine. daca stii ca serviceul e prost, nu te duce aiurea, nu stii cum te vei trezi cu ea aliniata proast si apoi te vei chinui cu ea foarte mult timp. asta e cea mai delicata parte la motorul asta, alinierea distributiei la care trebuie scule speciale insa si putina experienta... am auzit de cazuri cand n-au schimbat tot ce trebuia si au aparut probleme, si asta e cam greu de dovedit si foarte costisitor... asa ca nu mai visa la motoare noi... eu am schimbat-o la 90k la fostu combo caci se blocase intinzatorul si facea ca o drujba toata masina.
de la bataie la sarit o za nu este foarte mult timp, si nu stii cand vei avea nevoie de masina mai mult.
  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,613
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Scorpio nu speria omu degeaba ... eu am 200000 si ceva si e ok Smile daca scrie in carte la 250 mii .. nu o fost scrisa degeaba! desi eu am alte pareri despre lant dar fiind motor de fiat ma abtin cei drept.
  • iulian chiricuta

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Da...vad ca Tiaz spune ca in carte distributia se verifica la 150K si la 250K se schimba.....pai cred ca avem carti diferite.
Uite copy paste din carte:Curea de transmisie profilatã - înlocuire Z 13 DTH, Z 17 DTH la fiecare 10 ani/ 150.00 km.
Si oricum mi se pare absurd partea cu la 150K se verifica si la 250K se schimba, producatorul are calcule din care se determina numarul orelor de functionare...nu o sa zica niciodata, sa te uiti dupa nu stiu cati km sa verifici, bine ca nu zice si sa iei si probe de material din curea daca tot o verifici.
Dar in concluzie, daca ma poate ajuta cineva cu o informatie unde as putea sa o schimb prin Galati ar fi o treaba.
  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Eu am schimbat kitul la distributie la 239000 km m-i se parea ca e cam zgomotos,oricum mai mergea,dar nu i-mi pare rau,nu mai am frica ca se va rupe lantul!
Nu pot sa cred ca nu este un service bun in Galati sa schimbi lantul!
Skip ads

  • kinderasu

  • Mesaje scrise: 1,613
  • Locatie: Suceava
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Sper sa nu deranjeze pe nimeni incearca la reprezentanta fiat ca is motoarele lor! Tre sa ai totusi asa ceva acolo
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,069
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
iulian chiricuta a scris:Da...vad ca Tiaz spune ca in carte distributia se verifica la 150K si la 250K se schimba.....pai cred ca avem carti diferite.
Uite copy paste din carte:Curea de transmisie profilatã - înlocuire Z 13 DTH, Z 17 DTH la fiecare 10 ani/ 150.00 km.
Si oricum mi se pare absurd partea cu la 150K se verifica si la 250K se schimba, producatorul are calcule din care se determina numarul orelor de functionare...nu o sa zica niciodata, sa te uiti dupa nu stiu cati km sa verifici, bine ca nu zice si sa iei si probe de material din curea daca tot o verifici.

E masina ta si o intretii cum vrei, dar vezi ca stai cam prost cu temele in special cu interpretarea. Cartile sunt aceleasi ca si continutul dealtfel difera doar cititorul. Unii spre deosebire de altii chiar inteleg ce este scris in ele si nu sunt plini de zeflemea. Si pentru ca sunt plin de intentii bune am sa detaliez cam ce trebuia sa pricepi din acea carte:
Curea transmisie profilata in traducere mai neaosa este o cureaua care deobicei este din cauciuc si are striuri longitdinale adica pe tot perimetrul. Rolul ei de transmisie este dat de scopul in sine, acela de a angrena in miscare diferite componente ale motorului respectiv alternator, pompa de apa si in cazurile mai fericite, compresorul de ac vorbind strict de motorul in cauza respectiv 1.3 cdti.
In cazul masinilor cu distributie pe curea acesta poarta denumirea de curea de distributie trapeizoidala. Striturile sunt transversale si au forma trapeizoidala.
Cum in cazul motorului de 1.3 aceasta lipseste cu desavarsire in locul ei se gaseste o alta minune a tehnicii care se intituleaza lant distributie.
Sper ca ne-am lamurit cum e cu cartile si cine le citeste. Referinte despre serviceuiri nu-ti pot da ca nu ma prea pricep
  • gena09wow

  • Mesaje scrise: 467
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2018 B14 NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2011

  • Mesaj Privat
iulian chiricuta a scris:Da...vad ca Tiaz spune ca in carte distributia se verifica la 150K si la 250K se schimba.....pai cred ca avem carti diferite.
Uite copy paste din carte:Curea de transmisie profilatã - înlocuire Z 13 DTH, Z 17 DTH la fiecare 10 ani/ 150.00 km.
Si oricum mi se pare absurd partea cu la 150K se verifica si la 250K se schimba, producatorul are calcule din care se determina numarul orelor de functionare...nu o sa zica niciodata, sa te uiti dupa nu stiu cati km sa verifici, bine ca nu zice si sa iei si probe de material din curea daca tot o verifici.
Dar in concluzie, daca ma poate ajuta cineva cu o informatie unde as putea sa o schimb prin Galati ar fi o treaba.


Eu am acelasi tip de motor.
Nu te grabi cu inlocuiri.
Vino la intalnirile GL-BR si vei afla mai multe.
Daca nu gasesti in zona GL-BR cel mai bine este la Iasi cum s-a zis mai sus sau la Bucuresti, cand ai drum pe acolo.
  • iulian chiricuta

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Tiaz, daca iti spun ca de meserie sunt inginer mecanic si uneori am aplicatii la care trebuie sa calculez transmisii pe lant....sper ca nu cinsideri ca iar iti vorbesc in zefleme. Oricum multam pentru timpu piedut cu explicatiile...sunt sigur ca a lamurit si alta lume care nu stia care era treaba cu acele curlele profilate.
Aia care au tradus cartea in romana nu au stiut sa interpreteze, pentru ca e logic ca o curea profilata nu rezista 10 ani, ca orice "cauciuc" dupa 1, 2 sau 3 ani imbatrineste .
Probabil ca am sa vin la intalnirile cu membrii, cred ca vor avea loc peste 3 saptamani in GL daca nu ma insel. Respect!
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu sa nu mai aud de Z13xxx sau JTD, nu mai fac asa ceva nu mai pun mana pe asa caricaturi italiene, merita sa bati drumul pentru ceva bine facut, mergi in Bucuresti sau Buzau.
Beleua la ele este intinzatorul, care a avut in mana unul cunoaste.
  • Viorro

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Mokka X 2019 B14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Tocmai ce-am facut distributia la GTC-ul din dotare (Z13DTH fara DPF), avea un zgomot neregulat la relanti si doi mecanici mi-au recomandat schimbarea lantului. Am cumparat kit-ul Ruville (pinioane, lant, intinzator, simering, patine, garnitura capac) Baia de ulei parea de neclintit insa a aparut imediat patronul (care e si sef de service) si l-a pus pe mecanic sa faca parghie intr-un loc cu un levier ascutit iar el a ciocanit moderat cu un un ciocan de plastic pe nervurile verticale, in 5 minute baia era jos.
A lucrat un singur mecanic, cu exceptia calarii axelor cu came (a venit un coleg si a invirtit de arbore pana celalalt a pus calele). Toata operatiunea a durat 5 ore, fara graba, incluzand spalarea baii si curatarea de siliconul vechi, etc.
Motivul uzurii era neschimbarea uleiului la timp, vechiul proprietar punea GM5W30 Dexos2 si-l schimba la peste 20.000 km pe care ii facea in doi ani, Astra fiind masina secundara, de iesit in concedii si week-end (mai avea un Fiat Panda).
Am gasit un strat de slam cam de 0.5 mm depus in baie. Lantul avea uzura vizibila (se vedea si la mana inainte de demontare joc axial pe pinion iar dupa demontare devenea un arc de cerc daca-l tineai pe laterale, de un capat.
I-am schimbat si pompa de apa, daca tot era demontata (avea o usoara urma de curgere antigel pe la garnitura (nu prin gaura de le presetupa), cureaua de accesorii (era in stare perfecta cu exceptia unei ciupituri, probabil de la o pietricica ajunsa acolo, i-am comandat si un scut metalic, cu ocazia asta), antigel Hepu si ulei Bio-Synthetic HD SHP Motor Oil SAE 5W40. (
Motorul toarce fericit, totul OK.
Costuri:
270 Ulei RLI 5W40 HD
492 kit lant distributie Ruville
300 manopera distributie
34 filtru ulei Mahle
300 Curea accesorii Contitech, pompa apa, antigel GM
50 tips mecanic
250 scut motor
1696 Total
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Service-uri

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR