Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • cristisst

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2013

  • Mesaj Privat
PS: legat de ulei, ca tot am vãzut ca exista discuții aprinse, PERSONAL, am folosit ce zice prod sa folosesc: la ford folosesc Mobil1 superFE ca asa zicea în carte, la corsa Z10XE folosesc tot mobil1 sau GM ca asa zice producãtorul.
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
cristisst lasa ca e bun si filtrul GM sau Mann, cel Mahle e cel mai bun ca mai are o supapa in cazul in care a ta nu mai tine. Pentru schimb distributie vezi la Publicitate autoa sau eds, macar stiu ce fac si cum chiar daca nu curata bec totul ca unul care are timp berechet. Mergi pe kit original GM si restul cu mici exceptii poti pune elring, victor reinz, evita kit febi ca e mai ieftin si bla bla, sunt mai slabe si incomplete.

Privitor la ulei, recomandarea e clara, 0W sau 5W fullsynt exclus 10W care este prea gros si este semisintetic , spus de producator nu de vanzator. A doua in conditiile noastre de clima si km este W40 cel W30 fiind prea subtire spun eu, producatorul spune W30 sau W40.
Am facut destule probe, iarna cu distributia neschimbata, deci tacanea usor, pun Castrol 0W30 si tacanea de am aruncat uleiul, cum am pus W40 cum si-a revenit.
Proba vara cu ulei de spalat motorul 10W40, nicio problema dar cum in toamna dimineata erau 10grdC pana se incalzea motorul usor tacaneau tachetii.
Proba cu Mobil 1 5W50, ca deh mergem in tarile calde si bagam talpa maxima. Consum exact ca la Mobil 1 0W40, dar la sfarsitul toamnei dimineata pe la 0 grdC bateau iar fin tachetii putin pana se incalzea uleiul.

Ca marca de ulei, aici e problema...
Uleiul GM 5W30 curata el ceva dar dupa 5,000km e apa si face depuneri de mal, este bun ca ulei de rodaj sau curatare, doar atat.
Uleiul Maobil 1 0W40 e cel mai bun, scump dar spala bine si tine frumos 10,000km din care ceva si extern.
Ca varianta am testat si cum este criza uleiul Wolf syntmaster(ceva de genu) 0W40, curata bine, nu ai consum, e mai ieftin, numai bun pentru cei care fac putini km ca la 1 an obligatoriu uleiul se schimba chiar daca are sa zicem 1,000km.
Ulei Aral 0W40 (nu mai stiu de care), bun dar nu curata deloc. Poate au acum alta formula, nu mai am chef de teste.
Mai sunt si altele dar nu am informatii clare si veridice.
Atentie ca orice marca ai pune in motor, chiar daca nu ai km facuti la 1 an il schimbi !
De asemenea nu va luati dupa mecanici imbecili sau alti atotcunoscatori ca dupa 100,000km trebuie 10W40, pai la 200,000km ce mai pun ? Poate 20W50... Si la 300.000km bag vaselina ?
Se pune ulei cum spune producatorul pana la 500,000km cand o duci la fier vechi de ruginita ce este sau faci RK motor daca vrei sa o mai tii.


Depunerile sunt cea mai mare problema si sunt de doua feluri :
1. Mal cleios si care in timp se face smoala.
Cauze : ulei slab calitativ, neadecvat ca vascozitate, interval mare de schimb, ceva spuma (condensul de iarna).
2. Nisip sau steril cum spunea 2kappa.
Cauze : condens (spuma) sau antigel in ulei, amandoua specifice la aceste motoare. Iarna toate fac condens, asta este ars si ajunge in baie ca un nisip care sta bine mersi in sita sorbului.
Capacul culbutori este deficitar ca izolare termica la acest motor, la altele cred ca ati remarcat ca au un capac mare ornamental si bibilit, inscriptionat frumos...e scut termic de fapt.
Antigel in ulei pe la garnitura distributie belita de cati ani are saraca, la fel face spuma in exces.

Ulei de rodaj clar se pune 0W sau 5W, asta dupa interventii gen segmentare dar si dupa schimbare distributie.
Unii vor sari arsi, ce draci sa se rodeze, lantul, pinioanele... Chestia e ca prin curatare cu tot felul de solventi (doar nu pui ca mioriticul pe mizerie distributia noua) tot ramane ceva mizerie prin unghere, prin canale doar inmuiata si uleiul nou da lovitura finala, constati ca in scurt timp se inegreste.
Deci dupa interventii la motor cand uleiul se inchide la culoare musai il inlocuiesti.
  • cristisst

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Mersi Dan pentru sugestii! Așa cum am și procedat pana acum la toate mașinile deținute, voi pune doar ce e recomandat de producatori(respectiv pentru condițiile noastre climatice - 0W40 de la mobil1 - personal am încredere în brand). Nu sunt de principiu sa folosesc alți aditivi sau solvenți de curãțare motor. Prefer sa curat motorul cu ulei de bunã calitate și o schimbare mai deasa. Așa am procedat și la alte mașini și a avut efectul scontat - adicã dupã 2-3 schimburi dese - și aici ma refer chiar primele 2 schimburi au avut loc la 3000km când vedeam ca se înnegrește uleiul - motorul se curatase astfel ca nu mai se innegrea uleiul asa rapid. La fel nu sunt de acord sa pui un ulei mai vâscos doar ca motorul are nu știu câți km. E o prostie asta. Daca-ti pierde sau papa ulei sau are bãtaie motorul o vã avea și cu un ulei vâscos plus ca produci uzura și în alte pãrți care nu sunt afectate. Bataile-defectele mecanice pot fi remediate doar mecanic nu cu tot felul de aditivi care spun ca astupa nu știu ce uzura. La fel dacã pierde ulei nu ai cum astupa o gaura cu ulei mai vâscos sau cu nu știu ce aditiv. Schimbi garnitura sau semeringul respectiv. Legat de distribuție - conform listei dintr-un post al tãu - ma voi duce pana la rãdãcini sa comand piesele. Am mai gãsit niște kit-uri complete nu de la febi sau swag ( mai puțin niște șuruburi și 2-3 garnituri listate de tine ), insa prețul e undeva în jurul a 1000ron ceea ce ma face pentru o diferențã mica sa iau toate piesele direct de la opel.
Mersi frumos Dan pt toate informatiile
PS: legat de acea bãtaie de 2-3 secunde de tacheti de la pornire cum pot remedia problema rãmânerii instalației amorsate?
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Ce vedeti in poza asta este baia virgina, doar desfacut surubele si atat. Nu s-a intervenit cu solventi sau mecanic. Ca a plecat sterilul la vale este cel mai bun exemplu. 3 schimburi cu ulei de ultima generatie si care costa ceva. Ultimul avea pana in suta de km cand a inceput tacaneala.

Cel mai ieftin kit parca tot la publicitate la noi gasesti, 470 lei Gm
Eu zic sa incerci cu ulei si filtru, daca si dupa face atunci sigur ai sorbul infundat. Cand faci distributia, te tocmesti sa o faca ca la carte, curatat tot, inclusiv baie, sorb, samd. Daca tot esti pe acolo si au la indemana manometrul de ulei poti sa verifici si presiunea. Ca sa stai linistit poti sa desfaci si un cuzinet de inspectie. Nu de alta dar poti sa arunci repede o mana de cuzineti. Daca eu eram de fata cand s-a facut distributia la a mea, acum nu mai aveam plantatie de morcovi. Parerea mea. Bafta!
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
cristisst kit GM si restul de garnituri, surubele, piulite comanzi pe forum sau direct la cei doi mentionati de mine. In ziua de azi te ajunge putin sub 1200lei cu ulei 4l Wolf, filtru si antigel. Deci daca ai bani bagi Wolf la rodaj , daca nu baga GM pentru ceva km cat se inegreste.
Acum vorbeste face to face cu cei doi, Marius sau Edy si vezi care te primeste de salahor sa-ti cureti singur baia, sorb, capac culbutori, capac distributie. Spune si tu ca stii ca fac treaba buna si au scule dar nimeni nu va curata cum cureti tu ca asa esti mai batut in cap si vrei totul sa luceasca. Tu vii imbracat adecvat, solventi, spray etc, cartoane, lighean, pensoane, periuta de dinti, pasla de spalat vase, stai la colt sau afara si nu incomodezi. Nu trancanesti ca o moara stricata si stai cu nasul pe acolo, mecanicul sa fie lasat in pace si nu-i stai in cale.
Ca ulei de curatare DOAR VARA poti folosi ceva de genul http://www.uleidemotor.com/...-sintetic-63.html
Cam scump dar face treaba, gasesti similar si ceva de la Castrol.
Pentru plastic merge solvent carbusolv, carburol, decarburol dar scurt ca asta ataca, pe cauciuc doar cateva secunde. Sunt detergenti (fara soda caustica cum e Sano) cu surfactanti ionici si neionici de la Madel sau Arexon. Sunt pentru motoare sau aragaze/hote adica tot uleiuri arse si pietrificate.

Dupa schimbare distributie si curatat mai mult ca sigur nu vei avea dezamorsare.
  • cristisst

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Schimbat ulei azi(mobil1 european car formula), filtru - nu era deformat deloc, fãrã urme de pilitura pe el etc. Uleiul era intr-o stare jalnica dupã aprox. 5000km. Odatã cu asta am schimbat și filtru de aer și curãțat clapeta de accelerație care era îmbâcsita și recomand oricui sa facã aceasta operațiune. Nu va așteptați dupã mașinã sa devina vreun Porsche dar e bine pentru ea ca agregat sa fie întreținutã. Bãtaia aceea de la pornire tot se aude totuși iar la urmãtorul schimb care probabil va fi odatã cu distribuția sa curat și capacul de la culbutori și baia cu sorbul. Am observat urme de spuma la bușonul de umplere ulei și sigur și capacul are urme de reziduri. Sper ca uleiul de bunã calitate sa mai curețe din rezidurile din motor. Va mulțumesc tuturor pentru ajutor.
  • cristisst

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Dan, ma poti ajuta te rog cu codurile de prod pentru garniturile de capac culbutori respectiv baie?

mersi!
  • 4di

  • Mesaje scrise: 498
  • Locatie: Mures
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Baie ulei 55353798
Capac culbutori 24403772
Skip ads

  • cristisst

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Multam!
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
@cristisst, ca sa anticipezi ce te asteapta, cu o lanterna mai puternica cree poti sa vizualizezi prin gaura de buson daca ai depuneri. Daca sus este cat de cat ok atunci si jos este curat. Eu nu am schimbat nici o garnitura pt ca nu a fost nevoie. Ambele arata ok fara riduri de batranete. In Bucuresti, piesele se aduc in cel mult 1 ora juma, poate mai faci ceva economie. Bafta!

Pt cei care nu cunosc istoria masinii, se poate vizualiza chiar si la cumparare, cu un videoscop/ boroscop auto, interiorul camerei de ardere si interiorul baii de ulei si daca nu ma insel si al cutiei( bineinteles ca la unele inspectii se scurge uleiul dupa care se pune la loc). Sunt informatii esentiale despre sanatatea masinii. Eu unul m-am lecuit si o sa apelez sigur la aceasta metoda atunci cand o sa cumpar masini.
http://www.youtube.com/watch?v=LgbhePnUHiI


Ultima modificare facuta de 2kappa la Dum 23 Feb, 2014 11:45 pm, modificat de 3 ori in total
  • cristisst

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Ma refeream ca vreau sa curat atât partea superioara cât și cea inferioara a întregului ansamblu! Și atunci voi schimba și acele garnituri. Doar nu-s nebun sa schimb niște garnituri care nu "curg".
  • Andries Vlad Ioan

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2013

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
Ce ulei imi recomandati sa folosesc pentru un motor foarte uzat z12xe. Din cate am inteles de la mecanic as putea folosi chiar si un 10w50.
Skip ads

  • geeeorge23

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Pt ca am aproape 8000 km facuti cu masina de la ultimul schimb din noiembrie anul trecut si pentru ca aveam nevoie de ulei pentru completare pana aproape de 10k km cand o sa-l inlocuiesc, am cumaparat la 199 lei de pe uleidemotor.com un bidon de 4,73L.



Este oferta la 2 bidoane cumparate ai reducere de 10% pretul pt doua ajungand la 358 lei.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Andries Vlad Ioan a scris:
Ce ulei imi recomandati sa folosesc pentru un motor foarte uzat z12xe. Din cate am inteles de la mecanic as putea folosi chiar si un 10w50.

Stiu ca nu e tocmai pe placul perfectionistilor dar cred ca e o solutie de compromis pana la revizia motorului!
  • geeeorge23

  • Mesaje scrise: 220
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Andries Vlad Ioan a scris:Buna ziua,
Ce ulei imi recomandati sa folosesc pentru un motor foarte uzat z12xe. Din cate am inteles de la mecanic as putea folosi chiar si un 10w50.


Ce inseamna f uzat? Eu prin foarte uzat inteleg ca bate, mananca 1 l ulei la un plin,nu mai trage etc!
  • Andries Vlad Ioan

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2013

  • Mesaj Privat
Imi cer scuze, am fost plecat din oras si nu am reusit sa va raspund din timp la intrebari. Problema e urmatoarea: Teapa clasica romaneasca mi-am luat. Motorul incepe sa faca ca un tractor, clampane in partea superioara dreapta, inainte doar la drum lung acum face tot timpul asa. Acum 2 sapt am fost la un mecanic care mi-a dat jos baia de ulei si a gasit uzura la cuzineti, el a dat vina pe presiunea mica de ulei din motor ce cauzeaza o ungere inadecvata in partea superioara a motorului desi in bord nu mi se aprinde martorul de presiune. Oricum saptamana asta m-am decis sa merg la un service autorizat sa vad exact.Am zis sa il pacalesc cu un ulei mai gros dar nu cred ca e asta.

PS.Trage bine, nu mananca ulei.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca nu a curatat sorbul degeaba a dat baia jos.
  • Andries Vlad Ioan

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2013

  • Mesaj Privat
Motorul este luna. Si sorbul tot. Mecanicul zicea ca e prea curat clar ca a fost pregatit pentru vanzare, Dumnezeu stie. Maine o sa merg la un service sa vedem exact ..nici nu stiu la cine sa merg..toti sunt experti dar nimeni habar nu are. Dumnezeu cu mila.

O zi buna

PS. Totusi daca poate cineva sa imi recomande un service din Bacau il rog sa o faca, privat evident ca sa nu se considere reclama:D
  • mariustintea

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Meriva 2007 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2013

  • Mesaj Privat
@Andries Vlad Ion. Sa verficat si distributia? Se pare ca motorul te anunta ca trebuie schimbata deaceea face ca un tractor. Citeste tot ce sa scris despre distributie la agila si corsa si te duci la mecanic cu lectia invatata. Bafta
  • Andries Vlad Ioan

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Corsa 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2013

  • Mesaj Privat
Distributia e k nu zornaie...am tras si de lant cand am dat jos capacul culbutori..e k . Masina asta creca e blestemata...am pornit-o ieri diminieata ca sa merg la mecanic...simptomul nu s-a manifestat...deci am crezut ca o iau razna. Nu cred ca e de la ulei. Oricum saptamana viitoare am sa ies cu ea la drum lung sper sa apara zgomotul si apoi il sun pe mecanic sa vin direct la el sa o asculte..ce Dumnezeu masinile nu se repara peste noapte.

PS. Cineva mi-a zis ca e posibil sa fie un tachet care face figuri..ba se amorseaza ba se dezamorseaza voi ce spuneti?

O zi buna
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR