Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Manualul reparatii Haynes CORSA C "cetire"....
------------haynes manuals reckon to drop the oil every 10000miles or 6 months and change filter.-------
IN ROMANIA dupa 6luni/7500km e varza orice ulei in corsa mai ales la cele rulate unde egr nu mai functioneaza ff bine si la cele la care le-a scazut compresia.
Uleiul are regim in motoarele turate de corsa cam ca la motociclete in 4 timpi ...la multe modele se schimba exact la km astia uleiul sintetic sau semisintetic grupa 3+ cine il tine mult e bine ........ trebuie sa manance si service-urile o paine.
Mobil da garantie la motoare la uleiuri din grupa 2,3 si 3+ doar cu schimb la 6 luni/7500km.
Doar la gama premium.MOBIL1 da garantie la 12 luni schimbul.

https://mobiloil.com/en/arti...uper-oil-warranty
Skip ads

  • TOTAL_valib

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 2000 X20SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2009

  • Mesaj Privat
cele mai tari uleiuri ptr corsa diesel sunt Valvoline MaxLife 5w40 si Valvoline Durablend Diesel 5w40 tinute 7500km sau 6 luni. Viata bate filmul ! Masini taxi folosind aceste uleiuri au atins pragul de 500000 km fara probleme la motor.
Daca se vrea gama premium folositi Mobil 1 made in US, nu new life made in EU, deoarece are technologia SuperSyn care este folosita in special la cursele de masini NASCAR . In plus de asta, uleiul nu este contrafacut, fiind imbuteliat in America
https://mobiloil.com/en/moto...s/mobil-1/mobil-1
Se poate schimba la 10000km sau 1 an fara probleme, care este primul. E prea mult ptr Romania schimbarea la 15000 km, datorita traficului aglomerat din diverse orase si a prafului.
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
M1 0w40 New life MADE IN EU cu capac auriu (gold cap) (bun pt GM fara DPF sau benzinare..) e mai bun ca cel de mai sus importat de CLUJ ..

TOT CE E CU CAPAC AURIU e gama noua de la MOBIL 1 e "extended performance " adica concret cantitatea de PACHET ADITIVARE SUPERSYN e mai mare cu 50% adica ulei mai dopat (long life) motor mai longeviv bineinteles schimbul in RO maxim 12luni/10000km la M1 0W40.

Cel de la cluj nu e extended performance.....din pacate....la importatorii de la cluj .

https://mobiloil.com/en/moto...ended-performance

The gold cap product is the Extended performance version of the oil. The website says the following about the differences between it and regular Mobil-1:

What is the difference between Mobil 1Ÿ Extended Performance and Mobil 1?

Mobil 1 Extended Performance formulas are designed specifically for today's longer service intervals and are guaranteed to protect for up to 15,000 miles or one year.

Mobil 1 Extended Performance has a unique formulation with a boosted level of protection and performance. Mobil 1 Extended Performance, with the Advanced SuperSyn System, contains 50 percent more SuperSyn than Mobil 1. (Updated March 2006)

Deci pt GM benzinare si diesel fara DPF
Mobil 1 0W40 NEW LIFE (gold cap=capac auriu)
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Sa nu devenim mai catolici decat Papa.
Personal, schimb Mobil 1 0w40 la 2 ani (nu depasesc 10000 km in acest interval
de timp). Fata de GM-ul schimbat la 30000 km in Germania, este un mare plus.
(maine am sa ma uit in portbagaj la culoarea dopului bidonului)
Skip ads

  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
MOBIL nu da garantie la fiabilitate motoare auto light duty la nici un ulei de al sau la mai mult de 12 luni schimbul .....n-or fi prosti nr 2 mondial in lubrifianti....a ca GM vrea sa vanda asta e altceva....

IATA linkul warranty MOBIL 1 ..gama premium de la Mobil
https://mobiloil.com/en/arti...il-1-oil-warranty
(La click pe link stergeti tot din fata https din bara explorer pt a impedica filtrarea siteului opel.)


Bineinteles fiecare schimba la agregatul sau la cat crede sau cat vrea sau crede ce doreste...
  • TOTAL_valib

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 2000 X20SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Faci depuneri in motor daca tii uleiul 2 ani de zile in motor. Daca se nimereste sa dai baia de ulei jos la 2 ani imediat ce dai uleiul jos o sa vezi ca am dreptate. Dar faci cum vrei, este motorul tau.
Indiferent ca faci sau nu kilometrii, uleiul TREBUIE schimbat la 12 luni neaparat.
Nici macar Redline non euroseries care era considerat ulei premium, sintetic la peste un an de zile tinut in motor apare fenomenul de ingrosare a uleiului !
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
De acord cu dvs.
Sunt absolut convins ca din momentul in uleiul este turnat in motor acesta
incepe sa sufere transformari, contaminari care ii micsoreaza performatele.
De ce tocmai 12 luni si nu 10 luni si jumatate sau 14 luni si trei sferturi ?
Presupunand ca o formula asemanatoare de ulei in aceiasi categorie de pret
ar fi lansata de concurenta avand termen de folosire de 6 luni iar Mobil 1
ar descoperi formula magica al uleiului cu termen de valabilitate de 5 ani,
aceasta din urma din urma ar garanta uleiul 5 ani ?
Nu cred, sau cel putin nu la aceiasi bani, altfel ar da faliment.
Este parerea mea pur personala, folosesc numai Mobil 1 0w40 de vreo 7-8 ani,
162000 km, teava de esapament cu luciu metalic (zici ca e noua), intradevar
la ultimul schimb si cel actual l-am tinut 2 ani.

later edit: sa vedeti depuneri dupa folosirea GM-ului la 30000 km cum fac nemtii,
de fapt la ei este o uzura programata, dupa 100000 km le cumpara romanii.

later edit2: mi se pare mai distructiva folosirea uleiului 10Wxx sau 5Wxx iarna
ori xxW30 vara decat depasirea duratei de folosire.
  • TOTAL_valib

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 2000 X20SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Timpul din pacate 1 an si 4 luni cu Redline si 2 ani cu Motul 300v chiar au fost testate pe acelasi motor ! .
Nici un ulei fie el full PAO nu rezista in motor deocamdata mai mult de 12 luni.
Testul la 2 ani la ulei il faci simplu: lasi in 2 peturi de 5l taiate sa se scurga uleiul, dupa care lasi 10 min sa se decanteze
Daca la inceput curge partea mai subtire si ramane o pasta ca mierea in consistenta pe fundul petului, uleiul e ingrosat
Daca ai posibilitatea desfa si baia de ulei si vezi ce sludge-uri ai dupa care si capacul de culbutori
Cureti totul cu un spray de frane si remontezi la loc. Recomandabil sa pui garnituri noi la baia de ulei si la capacul de culbutori.
Prin metoda asta cureti mult mai bine motorul decat cu orice aditiv de flush oil sau mituri cu turnat ulei ieftin si scos imediat dupa un rulaj scurt de cativa km ...
Ma indoiesc sincer de calitatea Mobil 1 de a rezista 2 ani, daca asazisul redline american a dat fail
Varful de gama Motul 300v este de fapt un ulei mineral cel mult hidrocracat amestecat cu niște gr. V, nici decum un ulei full sintetic . Puteti vedea acest lucru in MSDS-ul uleiului.

Ramane de vazut in timp daca formula GTL cu ulei facut din gaz al lui shell (ulei de gr 3+) si nu dintr-o baza de uleiuri ,va da rezultate


Ultima modificare facuta de TOTAL_valib la Mie 14 Jan, 2015 3:30 am
Skip ads

  • TOTAL_valib

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 2000 X20SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2009

  • Mesaj Privat
xW30 daca are ultimele norme vw507 sau 506.01 sau 505.01, nu e absolut nici o problema cu el vara ! Smecheria este ca uleiul fiind f fluid, se imprastie repede prin motor atat la pornire la rece cand unge repede toate piesele din motor cand ar aparea uzura cea mai mare . La cald, practic raceste mai repede piesele din motor aflate la o temperatura mare, facandu-se astfel transferul termic. Faceti comparatia de temperatura de functionare a unui motor , daca aveti ceasuri de presiune si temperatura ulei aftermarket instalate undeva prin bord intre 5w30 si 5w40. Veti constata ca motorul cu 5w30 va avea o temperatura de functionare vara mai mica.
De retinut ca temperatura uleiului este mai mare decat cea de la apa. Se poate vedea clar acest lucru daca aveti ceas de temperatura apa aftermarket.

5Wxx se poate folosi fara probleme iarna la noi. Chiar sunt recomandate ptr climatul nostru

10Wxx intr-adevar ar putea fi mai dezastruos iarna, dar trebuie sa va uitati la Pour point, punctul de curgere. Trebuie ales cel cu valoarea negativa cea mai mare.

Cautati pe net cand alegeti un ulei, macar urmatoarele:
1. Data Sheet al uleiului (unul sintetic are Punctul de curgere la -50 ... -55 grade Celsius, daca e -38 sa zicem, producatorul minte grav).
2. Safety Data Sheet, unde scrie exact compozitia chimica (in mare): acolo producatorul se da de gol cu "Heavy Parrafinic Distilated " etc. Din petrol, deci, nu "100% sintetic" cum scrie pe eticheta!

- in general lasati etichetele si reclamele si uitati-va bine la datele tehnice: HTHS, PourPoint, VI (viscosity index), TBN etc. Incercati sa intelegeti bine la ce se refera, articolul de pe Wiki e ok http://en.wikipedia.org/wiki/Motor_oil

- tot ce-i nou si eco (LowSAPS) e saracit in ce priveste unele elemente de protectie a motorului, pentru ca ele strica DPF-ul si catalizatoarele. Deci daca n-aveti "boli" de-astea, luati-va FullSAPS cu TBN mare (Total Base Number >10, ca sa neutralizeze acizii rezultati din combustie) si cu specificatiile cat mai vechi permise de motorul vostru (SL mai bine decat SN)

- de preferat un ulei cu un HTHS cat mai mare. De ex HTHS>3,5
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
GRESIT PARTIAL
Normele SL au maximul de uzura in secventa IVA 120 micron IAR SM si SN are specificatie maximul de 90 micron.......
deci intodeauna nu SL si SJ norme vechi depasite ci numai SM sau SN si dublat de norma constructorului sau superioara ei.
Astazi nu se mai face protectie cu zinc in uleiuri in pachetul de aditivi ci cu polimeri antifrictiune si aditivi solizi (nitrura de bor)
IARASI gresit 5w30 provoca uzura mai mare pe ax came evacuare decat 5w40 la benzinar sant "recomandate" uleiuri xxw40 (0w40,5w40)
conferinta ORONITE pag 19 (UZURA PE CAMA)
http://www.smeerolieverenig...es%2009232014.pdf
Acum e de inteles cum fac unii praf motoare PE LA 300000KM peste 12 luni la ulei si xx30 la benzinare
E parfum manaca si service-urile o paine.
Un alt motiv pt care uleiurile cedeaza dramatic pe timp max 12 luni indiferent de km inaintea nr km este funinginea introdusa de EGR in aerul aspirat ce este factor abraziv pt motore contaminand ULEIUL.
Pt cei ce vor sa vada cat de bun e uleiul in a 13 a luna exista laboratorul LICLA la Ploiesti se ia o mostra de ulei din motor se trimite la ei si se primeste un raspuns stiintific legat de contaminarea uleiului cu particule din motor si din combustie si se vede si resursa pe care o mai are.
La semisintetic MOBIL GAMA SUPER----- Mobil da garantie pe motoare cu schimb la 7500km/6luni iata un motor de NISAN benzina PE TAXI in mexic mers cu ciclul 6luni/7500km DESFACUT LA 1.5 MIL KM....
E cum spune Mobil nr 2 in lubrifianti mondial nu cum spun constructorii interesati sa vanda...si sa pice motoarele la km dorit de ei.
http://www.youtube.com/watch?v=l8Moz33O2nk
Deci concluzie intodeauna 0w40 aprobat dexos 2 in locul lui 5w30...aprobat dexos 2 LA MOTOARE GM Europa.
  • TOTAL_valib

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 2000 X20SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Depunerile acelea probabil ca sunt ZDDP, Sulphur, Molybdenum care ard cu cenusa, deci am putea spune ca uleiurile cu multe reziduri sunt mai "grase" si protejeaza mai bine motorul...dar...depinde ce motor avem...

Depunerile sunt o problema, dar mai sunt si altele (mai importante la anumite tipuri de motoare), care tin de buna lubrefiere a motorului.


Ca o paralela la afirmatia ca 5W-30 este moartea axelor cu came, acesta este un adevar daca vorbim de motoare care nu sunt pregatite pentru aceste tipuri de uleiuri.

Vedeti filmul lui Dan Watson. http://www.youtube.com/watc...amp;v=LpbVDGT40Rg
explica foarte bine de ce la motoarele de conceptie veche cu "flat cam" trebuie Zinc, Phosphorus (ZDDP) din belsug.
In video se spune ca uleiurile pentru motoarele acestea erau gandite cu valori de 1200ppm pentru Zinc si identic pentru Phosphorus.
Dan Watson le spune dealer-ilor carora le face prezentarea ca atunci cand au un client cu motor cu "flat tappet cam" sa le vanda uleiul corespunzator acelui tip de motor, plin de ZDDP, nu un ulei gandit pentru motoare cu "roller cam" pentru ca nu este acelasi lucru.

ZDDP a fost inlocuit in cel mai fericit caz cu aditivi polimeri in uleiurile de ultima generatie pentru motoarele actuale, care ca regula generala au came cu role, deci "boundary lubrication" de la axa cu came nu mai apare, nu se mai rupe pelicula de ulei la efort brusc ca sa ramana singurul strat de separatie Zinc-ul.
In schimb apare alta problema la role, ungerea elasto-hydro-dinamica (din video).
Este necesar ca aditivul, sau componentele acestuia sa fie mai moi ca suprafatele pe care le lubrefiaza pentru ca in caz contrar se poate intampla ca rola sa "sape" in cama fara ca sa existe contact fizic metal pe metal intre acestea, fortele fiind transmise de rola prin intermediul uleiului (care are structura foarte puternica) catre cama care daca este mai moale fata de primele 2 cedeaza.

In concluzie, este foarte probabil ca atunci cand folosim un ulei nou, cu aditivi puternici de tip polimeri, sa avem o uzura mai pronuntata a camelor in ciuda materialelor de marketing care spun ca uleiul rezista la o uzura sporita.
Da, uleiul rezista la uzura sporita dar in detrimentul motorului.

O comparatie, un ulei de conceptie veche ZDDP este un ulei "moale", cele noi sunt "tari", dar si motoarele sunt pregatite pentru ele.

Pe de o parte se doreste cenusa cat mai putina, deci sarac in ZDDP si Sulphated Ash, dar plin de aditivi noi cu rezistenta la uzura, iar pe de alta parte avem nevoie de ZDDP pentru ca asa a fost gandit motorul la momentul acela.
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Eu zic ca orice ulei este bun daca este schimbat la momentul potrivit.
De ex GM eu il schimb la max 3k pt ca daca depasesc, incepe sa il pape.
Castrol se comporta la fel.
Singurul este Mobil care trece cu succes peste 5k fara sa il pape.
Vorbesc de motoarele noastre.
Daca vb de alte motoare Opel si mai ales in gama de uzura 100-150k, pot sa afirm ca si banalul GM ramane nemiscat pe joja pana de 10k dar si cu reale propietati de ungere.
Totusi ca atunci cand se alege un ulei pt un motor, este obligatoriu rasfoirea meniului producatorului pt a afla ce recomanda pt tipul nostru de motor. Sunt totusi niste neni cu diplome care au scris pe acolo.
Parerea mea.
.
Skip ads

  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Atat uleiurile si motoarele sant concepute de industrie dupa dorinta fabricantului si normele uleiurilor la fel
Cea mai simpla explicatie este ca uleiurile de flota diesel DPF AU ASH LEVEL 1 iar cele de cetatean (ce trebuie sa-i cada motorul in cat timp vrea industria) Ash level sub 0,8
De ce va ve-ti intreba ...? PENTRU CA LA ACEST LEVEL DE ASH IN JOS fabricantii de ulei tb sa faca compromisuri la pachetul de aditivi in detrimentul uzurii... DIN ACEST MOTIV
LA MOBIL 1 5W30 ESP FORMULA pt motor cetatean nu veti gasi TBN in fisa pt ca el e ascuns (in realitate fiind = 8 ) PENTRU A ASIGURA MINIMUL DE performanta al uleiului si a nu-i castra proprietatile cum a cerut industria.
  • TOTAL_valib

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 2000 X20SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Ce parere ai de uleiul de flote Urania 5w30 folosit de Iveco?
Sau de Citgo Syndurance 5w40
Cat timp s-ar putea tine la un diesel de autoturism de exemplu
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
citgo 10000km/12luni....la autoturism
Flota are la motoare in general alta turatie,cilindree, ,nivel ulei in baie in litri , racire ,dimensiune sorb,geometrie si debit pompa ulei , calitate turbina, calitate materiale in motor, nr porniri,
uleiul de flota are pachet de aditivare mult mai bun si protejeaza mult mai bine la uzura dar nu poate fi tinut in motor ca la flote din considerentele de mai sus,si din amulte alte motive dar nu scriem romane aici...
uleiurile 5w30 la flote IN CELE MAI MULTE CAZURI sant uleiuri pt zone arctice...sau regim exploatare arctic....
la flote se foloseste urania 10w40
daca te uti la una din cele mai severe norme la flote mercedes MB228.5 sant zeci de uleiuri 10w40
doar una singura 5w40 MOBIL 1 DELVAC
SI CATEVA 5W30 pt regim arctic (vezi singur la uleiul original MB CA SCRIE LT =LOW TEMP)
https://bevo.mercedes-benz.c...ten/228.5_de.html
ULEIUL 5W30 LA TURISME A FOST SCOS PT consum redus de ulei , pt viata lunga la catalizator dpf,si viata scurta motor.
DE ACEEA LA BENZINAR cu ulei tocat rau in turatie. AMG, PORSCHE, FERRARI , NU EXISTA factory filling XXW30 si se foloseste exclusiv 0w40 costa masina mult si tb sa tina mult....
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Personal multumesc pentru explicatii !
In ceea ce ma priveste am tras concluzia referitoare la faptul
ca trebuie schimbat in intervalul de 12 luni, in rest... raman
fidel marcii si tipului de ulei deja folosit.
  • TOTAL_valib

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 2000 X20SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc mult opelvn. Un prieten cu taxiu logan 1,5 diesel o sa il pun sa testeze citgo si mobil delvac1. Masina trecuta de 150 mii de km,fara probleme la motor(mers constant doar cu elf evo 5w40 schimbat obligatoriu la 5-6 mii de km), doar injectoarele si pompa de injectie au fost reparate. Revin in timp cu detalii.
PL500 ramai pe Mobil 1 NL 0w40. Schimbat la timp 12 luni sau 10mii km, care e primul. Poate incerci noul NL cu capac auriu . Sigur motoru ala va tine 2-3 caroserii de masina ! si va fi tot in stare de functionare buna
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Mai bine am face o lista cu uleiurile care se preteaza la aceste motoare, roller cam si evident gama de temperaturi exterioare -30 -> +35/40 grdC.
Este pacat de aceste motoare care duc intretinute lejer 500,000km sa le distrugem cu ulei recomandat de magazin, Gica din parcare, colegul de servici savant in toate.
  • opelvn

  • Mesaje scrise: 529
  • Locatie: Vrancea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Sau ulei recomandat de 95% din recomandacii mecanici de curte cu groapa depanare in propriul garaj ce n-au citit decat contorul electric in viata lor ce recomanda la TOATE motoarele mai rulate ulei semisintetic magnaciuciu castron. Asa manaca serviceurile bune paine ....multa si buna.
  • Maryo78

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2005 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Aug 2013

  • Mesaj Privat
Pentru astra h z14xep MOBIL 1 0W-40 European Car Formula ,acesta e uleiul produs in America?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR