Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
prin urmare il putem inlocui cu orice mosfet (hextfet) corect? sau?
Skip ads

  • arra84

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Teoretic da pt ca face acelasi lucru. Practic nu daca e de amperaj mic. Ideal e sa nu fie sub 100 A. Irlr 2905 are 44A. Daca tot umblati in interiorul pompei incercati sa nu modificati pozitia celor 4 bile cilindrice ca sa nu fie nevoie de centricubare sau macar tineti cont de pozitia lor si puneti-le la fel.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
In ce pompa ai vazut tu 4 bile cilindrice?Pompele vp44 care sint montate pe masinile cu 4 pistoane (daca ne referim la aceleasi bile)au doua bile,iar cele care sint montate pe motoare cu 6 pistoane au 3 bile.Orice pompa la care se scoate capul hidraulic trebuie reglata pe stand (banc de probe).
Tranzistorul IRLR2905,sau 2505 (de 100A)care se intilneste in materialele publicate pe internet,duce la final la arderea bobinei din electrovalvula de debit datorita faptului ca nu sint tranzistori rapizi si ramin deschisi mai mult decit este necesar,facind ca bobina sa se incalzeasca puternic si sa topeasca plasticul care o protejeaza,dupa care se deformeaza si blocheaza acel mic ,,ventil" din cilindrul de distributie.
Singurele operatii ce pot fi executate cu succes asupra acestei pompe de catre cineva fara banc de probe sint schimbarea tranzistorului,garniturilor de la cele doua electrovalvule,de debit si de avans,de la capacul pistonului de avans,de la centralita pompei,si inca vreo doua.
Reglarea debitului pompei se face pe un banc de probe,si se face asupra softului din centralita pompei.Pompa trebuie sa functioneze un anumit timp pentru aceste reglaje,si la anumite turatii,si temperaturi,altfel nu poate fi reglata optim.
Acum 1 an de zile si eu reparam centralite pe genunchi,imi reuseau 8 din 10,apoi am vazut ce inseamna sa lucrezi cu scule profesioniste.
  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
arra84 a scris:Teoretic da pt ca face acelasi lucru. Practic nu daca e de amperaj mic. Ideal e sa nu fie sub 100 A. Irlr 2905 are 44A. Daca tot umblati in interiorul pompei incercati sa nu modificati pozitia celor 4 bile cilindrice ca sa nu fie nevoie de centricubare sau macar tineti cont de pozitia lor si puneti-le la fel.


bun - consideram primul pas incheiat.
- tranzistor MOSFET (hexfet) cu cel putin 100A ca si curent de "ceva", destul de multumitor zic eu pana acum.

Pasul doi:
Spune-ai ca trebuie restat din soft dupa un anumit numar de km ceva anume- sau?
De ce trebuie resetat? Care ar fi cauza?
Skip ads

  • arra84

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2014

  • Mesaj Privat
In softul pompei exista un fel de contor care la un anumit nr de km buseste tranzistorul. Daca se schimba numai tranzistorul acesta cedeaza ca softul face asta. Daca pui alt soft cu un nr de km mai mic decat avea pompa care a picat functioneaza. Acum problema este cat va functiona. Am inteles ca intre 300-400.000 km pica dar nu e o regula. Oricum pt asta exista echipament de specialitate pt asta. Trageti o privire pe www.codecard.pl . cele 4 bile le au pompele de pe focus 1.8 tddi
  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
...
bun , deci avem asa: soft-ul din calculatorul pompei buseste "tranzistorul"!

intrebare:
stii cumva care este mecanismul prin care se buseste tranzistorul?
cumva este "comandat cu mai mult curent decat trebui" - avand in vedere ca este MOSFET?
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Am auzit și eu teoria cu contorizare dar nu o pot crede. ..
  • arra84

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2014

  • Mesaj Privat
E tinut deschis mai mult timp
Skip ads

  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
cine e deschis mai mult timp?
in ce conditii? ce inseamna mai mult timp?
  • arra84

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Tensiunea de deschidere a tranzistorului e tinuta cateva milisecunde in plus decat ar trebui.
  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
scuza-ma, tot nu inteleg:
deci avem asa: un tranzistor MOS (hexfet) care lucreaza in mod "te rog sa ma lamuresti" si care este tinut cateva milisecunde mai mult deschis.

- in ce mod lucru este transistorul?
- in ce "regim" (operation mode) lucreaza acest tranzistor?

multumesc
  • rupem_issar

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Va salut cu toatã stima domnilor pentru toatã munca si rãbdarea pe care o aveți.
Va cer ajutorul într-o problema, dupã ce am citit întreg topicul:
maºina unui coleg, BMW 318d 2001, in timpul zãpezilor din iarna asta, a decedat subit, refuzând sa mai porneascã. Au fost verificate, cumpãrate, schimbate la îndemnul mecanicilor muuuulte piese si bineînþeles niciuna defecta.
In momentul de fata nu se poate conecta la motor, acesta a fost rãspunsul specialiștilor de la BMW Filaret.
Am verificat alimentarea, pompa electrica funcționeazã iar când am desfãcut una din conductele de la injector, am putut sa opresc cu degetul motorina, lucru care nu mi s-a pãrut normal având în vedere presiunea la care deschid injectoarele (150 bari din cate stiu). Am desfãcut capacul pompei de injecþie (vp44), pompa rãmânând pe maºinã. Când am tãiat firele am observat ca cel care trece prin pompa este copt aproape pe toatã lungimea vizibila, lucru ce nu putea fi observat fãrã a taia protectia exterioara textila. Am continuat, desfacand capacul partii electronice insa nu am observat nici o avarie a celebrului tranzistori.
ÃŽntreb dacã poate fi acel cablu prãjit complet motivul pentru care nu pornește ºi dacã e nevoie sa schimb in aceste condiții tranzistorul. ÃŽncerc sã îl ajut dupã ce am auzit, pentru reconditionat pompa, niște preturi la care îþi poți lua lejer o maºinã neînmatriculatã de pe care sa iei pompa si apoi sa o vinzi la fier vechi ( 750€ si 1000€ preturi spuse fãrã sã fie vãzutã masina).
Repet, toatã stima pentru voi, domnilor!
Skip ads

  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Pune niste poze daca poti sa vedem despre ce este vorba.
  • rupem_issar

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Momentan pot pune doar cu partea electronica întrucât e la mine. Cum ajung la garaj, fac poze si la restul pompei si la cablul in cauza.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Daca nu se poate conecta la OBD sa citeasca avariile,mai mult ca sigur are probleme de calculator de bord decit de pompa.Din poze reiese ca modulul electronic al pompei este OK.
Scoate mufa de la pompa,si masoara cu contactul pus pe pinii 6 si 7 sa ai 12v,apoi cu ohmetrul pe pinii 6 si 7 ai calculatorului pompei,la rece (fara tensiune) sa ai peste 6 kilohmi.
Cel mai important,verificati daca ajunge motorina de la rezorvor pina la pompa injectoare,si daca nu schimbati pompa intermediara de la rezervor,in general alea cad.
Cu un cod de avarie ar fi mult mai usor sa iti dam niste sfaturi.
  • rupem_issar

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2014

  • Mesaj Privat
Sa nu se înțeleagã gresit: la BMW Filaret au spus ca nu se pot conecta la motor iar pana sa ajungã la ei, a fost diagnosticatã in doua locuri diferite, singura eroare fiind releul bujiilor incandescente care a fost dat jos. A fost verificat si nu avea nimic. Pompa de motorina a fost de asemenea verificatã ( primul suspect 😃 ). Ma gândesc ca poate din cauza cablului prãjit sa fie generata eroarea? Am citit pe alte forumuri când au avut aceeași eroare, au schimbat pompa de injecþie si totul a fost ok.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Ce vrei tu nu se poate,mecanica auto online,fara coduri de avarie,nimeni nu poate sa spuna mare lucru,doar asa,ne dam cu presupusul,este tot ce se poate in acest caz.Daca nu ai observat,asta este un forum OPEL,nu de mecanica in general,cu toate ca pompele in discutie sint aproape identice,cele doua modele,BMW si OPEL,au o functionare un pic diferita.

Incercati sa porniti masina cu spray,timp de 30sec...1 min,in felul asta va da si codurile de avarie la diagnostic.Repet,cu contactul pus,se verifica daca pe tur iese motorina,si daca in mufa de 9 pini a pompei ajung 12v pe pinii 6 si 7.
La BMW dupa ce pui contactul,pompa intermediara baga motorina in pompa injectoare timp de 60 sec,apoi se opreste,la opel nu exista pompa intermediara.
  • rupem_issar

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mar 2014

  • Mesaj Privat
E evident ca am cerut pãreri, sfaturi sau opinii ºi nu o constatare on line. In baza indrumarilor dvs bazate pe experienta profesionala sau personala speram sa gãsesc o soluþie.
Cunosc faptul ca este un forum Opel insa, având în vedere cã este vorba de aceeași pompa iar titlul topicului este "Tutorial de reparare pompa de injectie VP44" am considerat ca este un loc potrivit pentru a cere îndrumãri.

Personal am scanat maºina de cateva ori, atât înainte cat si dupã pornirea cu spray. In afara de releu bujii nu iese absolut nici o eroare. Motorina vine pe tur, de la pompa de injecþie ajunge pana la intrarea in injectoare insa am mai spus, pot opri cu degetul motorina care iese pe conducta când se da la automat.
Încerc sã fac o legatura intre firele cu izolarea topitã si faptul ca pot intra cu degetul conductele de înaltã presiune atunci când se încearcã pornirea.
Dacã v-am deranjat ca am întrebat despre aceeași pompa pe o alta maºinã, îmi cer scuze. Oricum, mulþumesc pt rãspunsuri.
  • rolland

  • Mesaje scrise: 433
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Daca nu iti da eroare inseamna ca ai probleme cu capul hidraulic si nu mai reuseste sa faca presiunea de inalte care deschid injectoarele, si motorina pleaca pe retur . Incearca sa strangulezi returul si vezi si atunci mai poti opri motorina pe teava de la injectoare . Daca nu /sau ai presiune mai mare atunci 100 % e capul hidraulic.
  • bruttus

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Cind scriem pe forumuri,totul este telegrafiat,adica facut in graba,nu este loc si timp de mai mult,si uneori pare ca ,,tonul" cu care scriem este ridicat,

Partea mecanica a pompei dupa cum stim,nu se strica foarte usor,cel putin nu asa de brusc,de la o zi la alta,eu as exclude pompa din calcul.
Am vazut destule cazuri in care clientul se plingea ca nu baga pompa presiune,,dar cum sa-i bage daca nu-i ajungea din rezervor?
Asa cum spuneam,fiind un forum Opel,sintem tentati sa gindim la functionarea acestei masini,numai ca BMW functioneaza un pic diferit.
Trebuie verificat tot circuitul de alimentare cu motorina,incepind de la rezervor,si numai in ultima instanta se poate banui pompa de injectie.
Daca pompa este cea cu referinta 0470504005,este foarte posibil sa fie modulul defect total,am intilnit multe cazuri asa,din cauza ca pompa este situata sub colectorul de admisiie si motor,si nu are nici un pic de ventilatie,iar temperatura la care lucreaza este mult superioara fata de Opel.
Oricum,omul a spus ca nu-i porneste masina,si ne-a dus cu gindul la pompa,repet,as lasa pompa in pace si as cauta pe circuit,dar el o tine mortis cu cablurile fara izolatie.
Treaba e simpla,izolezi cablurile si probezi sa vezi daca porneste,dar eu nu cred ca este din ele atita timp cit nu face scurt,chiar daca sint prajite.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR