Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • hd21xom

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Buna,

Aveti idee unde gasesc un tutorial pentru schimbat distributia la astra g motor z16xe 16 valve 101 CP si cat costa piesele si ce piese trebuie sa achizitionez?

va multumesc
o zi buna
Skip ads

  • vallyku

  • Mesaje scrise: 197
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2003 y17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2009

  • Mesaj Privat
daca nu ai mai facut asta niciodata sfatul meu este sa te duci la un mecanic,dai 100-150 sa o schimbe,daca ai gresit cu un singur dinte la motoarele in 16v rupi axul cu came si mai indoi si supape si te alegi cu reparatie de 1000 de ron si tot la mecanic ajungi,motoarele 16v sunt cele mai dificile de pus daca nu ai experienta,ca piese inseamna in general pompa de apa,role 2 la numar un intinzator de curea si cureaua,preturile pleaca de pe la 500 de ron la 1000 de ron in functie de firma si de calitate,eu dintotdeauna am pus numai boch sau continental(600 ron parca)am un prieten la care i sa spart rola la 2 luni de la schimbare si a retezat si cureaua asa ca nu te zgarci la bani...
  • hd21xom

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Mersi mult de sfat
  • vallyku

  • Mesaje scrise: 197
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2003 y17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2009

  • Mesaj Privat
dai intai o fuga la cativa mecanici,intreaba pretul si daca totusi o sa te hotarasti sa o schimbi tu,o sa te mai ajut si eu cu cateva sfaturi si o sa iti zic procedeele ce trebuie urmate.Bafta
Skip ads

  • dixanu86

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 1999 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2010

  • Mesaj Privat
vallyku tata nu mai baga frica in oameni ca vad ca nici tu nu prea stii cu ce se mananca o distributie
  • vallyku

  • Mesaje scrise: 197
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2003 y17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2009

  • Mesaj Privat
in 8 ani am schimbat 10 masini si la toate mi-am schimbat singur distributiile ,motoarele,cutii de viteze si etc,asa ca nu imi spune mie cu ce se mananca distributiile si alte lucruri la masini care oricum pun pariu ca doar 10%din cei de aici si le schimba singuri restul stiu doar teoretic,si apropo incerc sa ajut si eu cum pot daca nu observi,nu intru sa fac observatii ca altii si atat,macar daca erai pe topic...sau aveai cu ce sa ma contrazici....
  • dixanu86

  • Mesaje scrise: 117
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 1999 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2010

  • Mesaj Privat
nu te supara fratica dar nu asa ajuti omu{daca gresesti la motoarele cu 16 valve macar un dinte l-ai facut praf.........}ai idee cati sunt cu motoare cu 16 valve care merg cu distributia pusa cu un dinte gresit?
  • vallyku

  • Mesaje scrise: 197
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2003 y17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2009

  • Mesaj Privat
chiar ieri am schimbat cureaua la masina mea tot in 16 v,si cand am pus distributia,am tinut cureaua putin slaba si mi-a traso rola intinzatoare putin inapoi cu un dinte si nu am observat,si cand am rotit de motor ca sa o verific se bloca in supape nu imi dadea voie sa trec deloc,si asta la un dinte,gandestete la mai multi dinti ce se poate intampla.Am vazut pistone sparte,supape infipte in chiulese si chiulase crapate dintr-un singur motiv.Sau dat mecanici sa si le puna singuri si au ajuns la cheltuielei foarte mari din cauza asta.In primul rand trebuie si cateva chei ca sa faci acest schimb si nu se poate schimba fara macar cateva notiuni elemetare de mecanica...daca baiatul a cerut un tutorial pentru asta,inseamna ca nu detine nici o notiune in acest sens si deasta l-am sfatuit sa apeleze la mecanic pentru ca in final manopera nu este mare.Si cei de care zici ca merg cu distributia dereglata nu pot fi numiti nici cum pentru ca o masina cu distributia macar un dinte dereglata se manifesta destul de grav incepand de la fum negru de la carburant nears,miros ingrozitor pe toba de combustibil,dat in nas la accelarari,porniri grele,rateuri pe toba si etc,asa ca te rog frumos termina cu aceste remarci stupide,daca poti da un sfat baiatului bine,daca nu abtinete de la spam,ca transformam acest topic intr-unul de contraziceri
Skip ads

  • Wall02

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2013

  • Mesaj Privat
kitu distributie original Gm 399 lei echivalenta iti recomand continental ce am pus si eu http://www.revizieopel.ro/K...ONTI,p-23545.html gasesti aici
  • Dariescu Claudiu

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2003 Z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Cind schimbi distributia schimba si pompa de apa si termostatul. Iti spun din experienta, Un kit complet te ajunge pe la 700-800 lei de la Contitech sau Bosch. Si e bine sa mergi la un mecanic care se pricepe. Cred ca rezolvi totul cu 1000 lei.
  • hd21xom

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Multumesc tuturor pt parerile spuse, am putine cunostinte de mecanica, pana acum n-am lucrat la motoare, mi-a fost putin frica dar am decis ca sa incep sa lucrez pe masina mea. Vreau sa imi schimb singur distributia si sa fiu sigur ca stiu ce trebuie sa fac. Am uarit cateva tutoriale si am citit cateva povesti despre asta dar nu sunt suficiente pt ca exact la partea cea mai importanta montarea curelei si intinderea ei nu se pube accentul pe treaba asta. Oricum am sa mai caut pe internet si sper sa gasesc si sa ma descurc atunci cand am sa imi schimb distributia.
Multumesc inca o data tuturor si daca mai aveti pareri va rog sa imi spuneti. O zi buna
  • vallyku

  • Mesaje scrise: 197
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2003 y17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2009

  • Mesaj Privat
in general cam asa sta treaba cu schimbarea distributiei: se desfac capacele distributii,se baga un cric in colt la baia de ulei,se ridica putin motorul pe acestea,se desface tamponul lateral acela de este langa distributie,se demonteaza cureaua de accesorii,se baga masina in viteza a 5-a si cu frana calcata si se slabeste si fulia de la arborele cotit.cu inelara de 19 se misca usor usor pana aduci rotile dintate la puncte,se scote fulia de la arbore si pe roata dintata de vine cureaua o,pe un dinte o sa ai un semn in forma de triunghi,pe baia de ulei imediat langa roata dintata o sa ai alt semn ele trebuie aliniate perfect(semnul dupa arbore vine orientat in jos)iar sus ai semne la fel pe cele 2 roti dintate care trebuie aliniate cu semnele de pe capacul de distributie (partea din spate care nus e da jos)sau dupa motor,asta difera de la masina la masina unde sunt semnele,preventiv se poate scoate o bujie si se verifica daca pistonul nr1 este sus si la axul cu came daca supapa este apasata,asta e optional.Sar puteai sa ai si blocaj la rotile de sus cu un surub de 10 ca sa fi sigur ca nu se misca dupa inlaturarea curelei.urmotorul pas este cu un imbus de 7 si o inelara de 17 se slabeste rola intinzatoare si se scoate,tot cu cheia de 17 se scot celalalte 2 role,montezi cureaua ,rolele,intinzatorul curelei,app cureaua are sens asa ca ai grije cum o montezi.,dupa,fulia de la arbore,si incepi sa rotesti o tura de motor cu o cheie de 19 de jos la surubul fuliei,dupa ce ai dat o tura si ceva de motor,si observi ca axul cu came nu se opreste in vreo supapa totul e ok,poti sa ii dai o cheie la masina de proba,daca se opreste reiei operatia de la cap cu alinierea punctelor.dupa cureaua de accesori o montezi la loc,tamponul si gata,ai scutit 100 si ceva de lei manopera unui mecanic.Daca nu ai inteles undeva,foloseste replayul cu incredere.Multa bafta,sper ca ti-am fost de folos.
Skip ads

  • hd21xom

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2011

  • Mesaj Privat
eu am urmarit filmuletul asta unde am vazut toti pasii pe care trebuie sa ii urmez doar nu stiu sigur cu aliniatul curelei si cu intinsul curelei, restul pasilor iam inteles si stiu cum se executa.
http://autodepanare.ro/Opel...art-1-din-2_v1034
http://autodepanare.ro/Opel...art-2-din-2_v1035
si filmuletul acesta lam urmarit dar nu mi-a palcut deloc, e neprofesionist iar la final se aude urat motorul.
http://www.youtube.com/watch?v=rTB46UNoxeM

As mai avea o intrebare se poate schimba si simeringul de la vibrochen acum cand schimb si distributia sau trebuie sa dau jos baia de ulei? am vazut o prelingere de ulei pe acolo si cred ca este de simering
multumesc
  • vallyku

  • Mesaje scrise: 197
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2003 y17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2009

  • Mesaj Privat
poi intinsul curelei se face din rola care are un arc,o sa iti dai seama cand o sa te apuci de ea si cu semnele ti-am explicat mai sus,nu stiu sigur daca la modelul tau e asa,dar in general cand rotesti de roata dintata de la axul cu came cand ajunge la semn,este o gaura acolo in care daca o sa bagi un surub de 10 o sa observi ca se infileteaza si nu da voie acel surub la roata ca sa se miste si sa sara de la semn in timp ce lucrezi.treaba este simpla,aliniezi semnul de arborbe cum tiam explicat sus si probabil ai vazut si in tutuorial,aliniez si semnele de axele cu came si pui cureaua.In legatura cu uleiul este foarte probabil sa fie si de la semering dar verifica totusi sa nu fie si de la garnitura de la baie
  • raduandrei77

  • Mesaje scrise: 791
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Oct 2010

  • Mesaj Privat
La cati km sau ani se schimba distributia la acest motor?
  • hd21xom

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Oki am sa verific si baia, multumesc mult de sfaturi
O zi buna
  • hd21xom

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2011

  • Mesaj Privat
raduandrei77 a scris:La cati km sau ani se schimba distributia la acest motor?


La 60.000 km se schimba pt orice motor.
  • dixanu1986

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 1999 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2011

  • Mesaj Privat
vallyku imi arati si mie unde are gaura de blocat axele cu came?daca nu ai aceeasi motorizare nu mai baga omu in ceata,ceea ce ai explicat tu mai sus se aplica la motorul diesel de 1.7
  • rider1

  • Mesaje scrise: 707
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Nu are gaura sa blochezi axele. Pentru blocarea axelor este o piesa speciala care se baga intre cele doua roti dintate.
Probabil colegul Valliku cand vorbea de gaura, facea referire la motorul cu o singura axa cu came, la care distributia se face foarte usor.
  • rider1

  • Mesaje scrise: 707
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Pana la urma cum s-a facut distributia ?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR