Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
mecaNIK, asta e o piesa destinata cunoscatorilor. Iar eu stiu sa umblu in motor la nivel de amator. Nici nu am timpul necesar sa imi bag nasul in motor. De-aia ma gandeam la chip tuning. Varianta mai simpla. Desi nu sunt un mare fan al tuningului merita marea iubire a mea un suflu nou daca se poate. Am schimbat la ea cam tot ce se poate desi nu avea nevoie. Iar B1-ului mi se pare ca ii sta bine clasic ca sa ma apuc sa il tunez optic. Wink
L.E. Radu_print un link de unde se poate achizitiona pentru X16XEL. Rolling Eyes 170 de euro nu e o suma prea mare.
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Modificarea motorului merge pe doua directii modificari mecanice,cresterea raportului de compresie(acolo unde este posibil si cu valori bine calculate)roti de curea reglabile si modificarea avansului la deschidere ,admisii,evacuari ,intarirea arcurilor de supape,marit presiune benzina ..si eventual ulei Wink si partea electronica care este mult mai facila si la moda .Ele se completeaza si impreuna ofera o mai mare implicare (inclusiv cheltuiala) si o satisactie pe masura daca rezultatele sunt si cele asteptate.
Partea de reglaj pentru axele cu came este destul de scumpa si totusi nu asa complicata cum pare la prima vedere nu-i nici obligatorie dar modifica sesizabil comportamentul motorului ...avantajul este ca pot fi facute fiecare separat astfel va puteti da seama si de efecte pentru fiecare modificare in parte.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Mecanik, eu mai merg cu o masina de 275 de CP diesel deci pentru X16XEL vreau decat un suflu nou, sa se miste mai bine de-aia am ales varianta mai facila. Am zis ca umblu doar la partea electronica pentru ca nu ma intereseaza sa duc performantele motorului la extrem. Oricum m-ar interesa si partea cu reglatul axelor cu came pentru ca am un mecanic extrem de bun si 170 de euro nu e o suma mare. Multumesc mult. Wink
  • radu_print

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c25xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2006

  • Mesaj Privat
aici le-am gasit:
http://www.dbilas-dynamic.d...las_eng/index.htm
codul este 80.000.022
Skip ads

  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Am gasit. Multumesc mult radu_print Wink .
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Ha, ce mai discutati voi pe-aici si nu ziceti nimic ... Embarassed
Cu chip-ul nu e deloc "varianta simpla", doar daca mergi tu cu masina ta la tuner (care il vrei tu) si o tuneaza acolo, pe stand. De ce zic asta ? pentru ca am in sertar chip-ul ala de 122 de cai, dar merge numai pe un XEL care s-a montat pe Vectra B, cu un anumit cod al ECU-ului (BZKU), nu merge la orice XEL - eu am BNLA. Am incercat eu niste inginerii, dar m-am lasat pagubas.
Cu admisia va fi interesant. Wink
  • radu_print

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c25xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2006

  • Mesaj Privat
eu oricum nu cred in cip de 122 fara alte modificari la xel Smile
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Ne cerem scuze ca vorbim de treburi simple...noi nu prea umblam cu descoperiri epocale ori filtre minune care aduc procente de 20 la suta cu conditia sa crezi inca in zana maseluta ...ori varianta cip-ului tot pe acolo bate ne-am plafonat dupa doar 25 de ani de motoare in a considera o crestere de putere reala fara urmari nefaste prin multa munca la un set complet de modificari pe care cip ciripii nici macar nu le banuiesc.Satisfactia este cu atat mai mare cu cat stii ca ai scos din fiecare componenta a unui motor maxim de performanta fara sa vii acasa pe platforma,cu dara de fum dupa tine,ori sa fii nevoit sa mergi cu cisterna de benzina .Un cunoscator stie sa faca diferenta dintre un motor 'lucrat' de un specialist si o improvizatie obligatoriu insotita de toba cu multi decibeli si cam atat,asta tine de pregatire,gusturi ....ori de cele mai multe ori de bani.Apreciez colegii de pe acest forum pentru pasiunea lor si incerc sa ii ajut cu un sfat pentru ca total impotriva modei actuale pe langa pasiune trebuie sa fi citit cel putin o bibiloteca de documentatie, sa fi disecat minimul suta de motoare ca sa poti aspira la numele de motorist.
Eu asa judec ce se petrece aici fiecare scrie ce-a facut ,ce mai vrea sa faca,ce rezultate a obtinut ...iar din toata aceasta discutie de nimic fiecare trage concluzii dupa gradul de intelegere...am apucat vremurile cu motoare reglate fara galerii de evacuare pentru vizualizarea culorii ,prezentei functie de regim si marimii flacarii din evacuare la motoare ..nu tunate ori fulgerate ci preparate de motoristi francezi acolo unde nici mama sondei nu are timp sa reactioneze in timp real oameni care au fost dati deoparte de ....mufa OBD,venita din china cu 5 USD sacu.
Astept inca de la inscrierea mea pe acest forum doua intrebari pe care inca nu le-am vazut;1.Marind presiunea pe lagarele bilelelor prin ridicarea puterii ce se intampla cu filmul de ulei de pe cuzineti? si 2. Daca merg din ce in ce mai repede ...cum ma opresc? dupa senzatii tari trebuie sa urmeze mirosul de motor incins nu de tamaie....cel putin asa cred eu.
Din respect pentru initiatorul topicului si pentru a folosi si celorlalti membri interesati de subiect rog sa ne abtinem sa-l transformam in loc de batalie,bascalie si contraziceri asa cum se intampla din ce in ce mai des,daca nu avem ceva legat de subiect de spus putem sa ne abtinem cu demnitate.
Skip ads

  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
mecaNIK-ule, cred ca te-ai aprins cand chiar ca nu trebuia Embarassed . Urmaresc interventiile tale de pe forumul asta (si pe altele) cu interes, de cand te-ai inscris si cu Radu ne-am dat seama ca ar cam trebui sa te intrebam pe tine inainte sa ne lansam in diverse afirmatii despre XEL-urile noastre.

De ce am zis ca e complicat cu chip-ul la XEL ? Pentru ca fierul trebuie sa primeasca aer si benzina in anumite proportii ca sa se miste, iar proportiile astea sunt dictate de ECU. La masinile mai noi, ECU controleaza mai multe treburi, la XEL se poate modifica momentul aprinderii amestecului si cantitatea amestecului din cilindrii, la un anumit regim. Partea complicata e faptul ca ... nu se poate face nimic pe mufa OBD pe care o mentionai mai sus. Daca vrei chiptuning la XEL, trebuie demontat ECU de pe masina, scos chip-ul din el si inlocuit cu un chip tunat de diversi terti (EDS, superchips sunt doar o parte dintre acestia).
In situatia data, proprietarii de X16XEL au pierdut 99% din "tunerii de cartier" din Romania, care vin cu laptop-ul si downloadeaza o solutie generala pentru tipul de motor care e prezent pe masina in ECU, din simplul fapt ca la XEL trebuie sa dai jos ECU pentru ca sa ajungi la chip, nu ai cum sa-l modifici altfel. (Eu si Radu avem niste amintiri neplacute pe faza asta). Ei, tunerii astia mioritici vor prefera (si eu as face la fel in locul lor) sa tuneze un motor care se face rapid si usor decat sa desfaca plastice din habitaclu si ECU-uri de pe masina omului.

Bineinteles ca reglatul unei axe cu came reglabile nu e deloc o treaba simpla si nu sunt multi care stiu cu adevarat cum se face, dar am vrut sa lamurim si problema eterna: "Pot sa-mi cumpar chip pentru XEL-ul meu ? De unde ? Cati cai castig ?" cu niste raspunsuri.
In continuare -> ce parere ai de Lexmaul Ram Air, Velos TorqueTube sau admisia dBilas pentru XEL-uri ? Sunt unii care si-au facut copii dupa unele din solutiile astea, cu rezultate destul de bunicele, probate pe stand dyno. Bineinteles, mai este si solutia de la Regal din anglia, cu turbina, dar aia e alta poveste si cred ca ar trebui sa ramanem la solutii mai "pamantene".
(reteta e simpla: mai mult aer + mai multa benzina) Wink
  • radu_print

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 1992 c25xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2006

  • Mesaj Privat
nici eu nu inteleg supararea ta, stimate domn mecanik.
in primul rand pentru ca asta pare a fi unul din putinele topicuri fara "inpunsaturi" si alte chestii nasoale. l-am deschis strict pentru a impartasi idei de modificare, pentru ca este un motor foarte des intalnit si foarte putin modificat pe la noi.
de asemenea, cred ca fiecare de pe forumul asta stie ce inseamna experienta, majoritatea nu o au, dar daca cineva vrea, tot tre sa fie un punct de la care sa porneasca. cred ca experienta se castiga experimentand. si te asigur ca majoritatea celor de pe topicul acesta nu se arunca la "tunat" aiurea... de exemplu, atat eu cat si electronistul am inceput prin a modifica franele. am pe fata cele mai mari discuri de astra, si pe spate punte cu discuri.
in alta ordine de idei, inca nu am in spate o biblioteca despre motoare, da cateva carti citite din scoarta in scoarta am, pe langa cateva motoare termice pe care le-am desfacut bucati si le-am pus inapoi. consider asta un inceput.
nu iti cunosc istoricul in modificarea motoarelor atat de bine, dar stiu niste ingineri unguri cu multi ani de experienta in spate cu care vorbesc in mod uzual, si de la care stiu si de pelicula de ulei dintre cuzineti si vibrochen, despre marirea presiunii de ulei, racirea eficienta a uleiului si a motorului si altele, dar sa nu uitam ca vorbim de un xel, care nu este un motor de tunat extrem.
acesta este un forum unde userii pot discuta in voie, despre ce ii intereseaza, se sfatuiesc, invata, poate strica, daca se sare calul sunt moderatori competenti (mult peste alte forumuri).
sicer iti spun ca te apreciez mult, si am sorbit majoritatea postarilor tale de aici, dar cu asta simt ca ne-ai atacat nejust pe unii.
o zi buna
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Mecanik, noi nu vorbeam aici de ducerea acestui motor la extrem. Eu nu sufar tuning-ul si de la 275 de cai diesel am de unde sa imi iau adrenalina daca as vrea. Dar toti ne-am dori la masinuta asta un plus de putere. Iar de franare nu se pune problema pentru ca de exemplu eu as merge la fel cum merg si acum. Nici o diferenta. Iar la 114 CP si 171 Nm e cam cat motorul de 1.8. Si sistemele de franare nu difera intre ele.
Si mie mi se pare optimista cifra de 122 de CP. Insa masina aia se misca bine.
Electronistul, stiu ca problema nu e "simpla" deloc la X16 XEL. Eu ma gandeam sa ii propun aluia sa imi vanda ECU. Wink Sa nu risc eu ECU-ul meu. Laughing
  • dudaewvlro

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2008

  • Mesaj Privat
cat vrei pe cipul ala de 122 cp? 0767769217, am vectra b.....
Skip ads

  • Tazz

  • Mesaje scrise: 265
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Tigra 1995 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2008

  • Mesaj Privat
radu_print a scris:Salutare,
Chiar daca am putine postari pe forum, is destul de vechi pe aici si ma lupt de vreo 2 ani cu motorul asta.
Motivele pentru care am decis sa deschid topicul asta sunt destule: suntem foarte multi posesori de acest tip de motor, multi au deschis topicuri pe forum pentru sfaturi de crestere a puterii, multi cu motoare mai slabe doresc sa le schimbe si chiar ajung sa le schimbe cu xel-ul (nu-i neaparat ce as recomanda , da ata-i realitatea).
Deci, aici, daca va supravietui topicul, as vrea sa discutam strict despre MODIFICARI ale acestui motor, pentru cresterea performantelor, si nu direct despre probleme gen consum de ulei, senzori, coduri de eroare si altele, pentru acestea sunt o gramada de topicuri separate.

Si ca sa nu mai lungim vorba prea mult, voi da eu tonul:

Una din modicarile care le-am facut eu, si la care am simtit o diferenta relativ mare, a fost scoaterea catalizatorului si a tobei intermediare, concomitent cu o toba sport. Dupa modificarea asta motorul urca mult mai repede in ture, are cuplu mult mai bun la turatii mai mici.
Alta chestie facuta a fost alezarea chiulasei, din care am luat 1,ceva mm. Din nou o imbunatatire la urcatul in ture.
Si o modificare strict pentru urcatul in ture este usuratul volantei, eu din a mea am luat undeva la 1,8 kg. Se simte bine diferenta.

Mai am filtru sport K&N, si cam atat.

Dupa toate astea am fost cu masina pe dyno, si a scos undeva pe la 108 si ceva de cai, tinand cont ca motorul asta nou are puterea declarata de 100.

Mai am in plan, impreuna cu electronistul, modificarea traseului de admisie, operatiune care ar trebui sa ne mai aduca un spor de vreo 8 cai. Si toate astea fara modificari de soft (inca).

Pentru admisie il las pe electronistul sa posteze, ca are acces mai facil si la ceva poze.

Numa bine


un X16XE de tigra are 106 plus ceea ce i-ai facut, castigai ceva...
  • electronistul

  • Mesaje scrise: 1,123
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2012 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Nov 2007

  • Mesaj Privat
In atentia domniilor voastre saptamana aceasta, va aduc o galerie de admisie:
> click <
Daca stati sa cititi ce si cum (pe langa instructiunile de montare) veti observa ca baiatul a castigat putina putere (ce-i drept, la turatii mai mari), in detrimentul cuplului pe care il are XEL-ul la ture medii (3500 - 4500 rpm). Efectul este de asteptat - asa se si intampla, pana la urma. Galeria de admisie "originala" este lunga, dar are lungimea aceasta pentru un motiv clar si bine determinat - cuplul motorului la turatii mici - medii, in detrimentul puterii "de sus". Ce ziceti, e greu de manufacturat ?
  • blitz
  • **
  • 99 mesaje
  • din 27 Feb 2010
  • Insignia 2010 habar nu am. ala de 160 PS
  • Alta tara
  • blitz

  • Mesaje scrise: 99
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Insignia 2010 habar nu am. ala de 160 PS
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2010

  • Mesaj Privat
http://www.racechip.de/chiptuning/index.html

pt cine vrea sa incerce. multa bafta
  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Salut,si-a montat cineva pe o astra h cu motor 13 cdti chiptuning?Se merita banii,are vreun efect?
  • deleted-24653

  • Mesaje scrise: 106
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2008

  • Mesaj Privat
salut, nu cred ca se poate la a ta. insa exista si posibilitatea sa ma insel Smile
  • Dan56

  • Mesaje scrise: 775
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Feb 2009

  • Mesaj Privat
cuculica a scris:Salut,si-a montat cineva pe o astra h cu motor 13 cdti chiptuning?Se merita banii,are vreun efect?

Ma tenta si pe mine, dar:
1. la 1.3, 90 cp eu zic ca e mai mult decat suficient
2. imposibil sa nu fie afectate alte componente - ambreiaj, volanta, cutie, motor - din pdv al fiabilitatii
3. dupa 6000 km facuti "afara" in vara lui 2008, am avut o revelatie: realmente nu-i nevoie de mai multi cai pe sosele (tip d.n. sau autobahn) in tari civilizate, fara cocalari si "shmekeri". Si oricum, cu astia nu-i bine sa "te pui", chiar cu riscul vietii vor sa-ti demonstreze ca ei "e mai tari".
Ca urmare, eu am renuntat, si-acum ma felicit.
It's your choice.
  • cybuletz

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jan 2009

  • Mesaj Privat
la Z16SE, 84CP ... se poate face vreo modificare soft ?
  • GeX77

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Un filtru si o evacuare sport + un ulei mai subtire ( la limita sa nu fie "mancat" de motor) pot face minuni
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR